Mazda 626 1.8 ge kopci ale nie zawsze...

Postprzez mazdage » 8 sty 2013, 17:03

Witam.
Problem jak w temacie.
Zauwazylem od jakiegos czasu ze moja mazda kopci po dluzszym postoju.
problem jest o tyle dziwny ze np. wczoraj przy odpaleniu mazda kopcila jakies 30 sekund na niebiesko, po 30 sekundach na bialo:/ po 3 minutach kopcenie jest mniejsze. przy jezdzie nie zauwazam z tylu zeby kopcila tak bardzo. Komputer wykazal ze mam uszkodzony czujnik temp. wody (zielony) ten co wysyla dane do komputera. po dluzszym pstoju auto odpala normanie ale przez jakies 5 minutek az sie troche nagrzeje dopiero moge ruszyc bo jak chce odrazu auto zadusi i zgasnie. czy jest to wina tego czujnika?
mechanik mowil ze auto pokazuje komputerowi jedna temperature. nie wazne czy cieple czy ostygnie. mniej wiecej tak to powiedzial. nie znam sie za bardzo na autach wiec jak cos przekrecilem przepraszam.
dodam tez ze jak auto jest rozgrzane to nie kopci.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 15:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez noxes » 8 sty 2013, 19:13

Czujnik i kopcenie nie ma nic do rzeczy.
Przy popsutym czujniku masz objaw taki że nie możesz ruszyć.
Co do kopcenia to niestety uszczelniacze, pierścienie czyli remont silnika
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 8 sty 2013, 20:27

Wymień czujnik bo zapewne widzisz i czujesz niedopaloną benzynę, chyba że czujesz spalony olej to co innego. Przy uszkodzonym czujniku auto podaje sobie temperatury zastępcze które ma wpisane do sterownika na wszelki wypadek, bo zimnego auta nie odpalisz na dawce rozruchowej z 80st na przykład.
Jakie są ubytki oleju? wycieki?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez mazdage » 8 sty 2013, 20:51

Ubytkow nie ma zadnych, olej ok nie ubywa. a jak kopci to czyc benzyne.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 15:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez mark.87 » 8 sty 2013, 21:21

Skoro oleju nie ubywa to sprawdz czy masz plyn w chlodnicy, mogla pojsc uszczelka pod glowica
U mnie w poprzednim aucie bylo tak samo, silnik stracil moc i walilo benzyna, okazalo sie ze uszczelka na kanale wodnym pod glowica poszla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Szyna » 8 sty 2013, 22:58

I sprawdźcie jeszcze odpowiednie watki na forum dotyczące kopcenia ;)
Mazdage uzupełnij profil.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mazdage » 8 sty 2013, 23:15

dopiero co dolozylem 600zł i znowu wydatek:? ;///
jaki koszt tym razem?;/

Dopisano 8 sty 2013, 22:17:

wymianialem dopiero co termostat wiec plyn byl lany i jest w takiej samej pozycji jakiej byl.;/ myslalem ze jaky cos powaznego bylo to kopcil by caly czas ale nie zawsze kopci.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 15:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez zadra » 9 sty 2013, 01:43

sprawdziłeś w wyrównawczym, czy odkręciłeś korek na chłodnicy?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ProboszczV6 » 9 sty 2013, 14:25

Zobacz do działu "sprzedam części" może ktoś ma taka mazde, albo w dziale "kupie części" załóż temat zgodnie z regulaminem, powinien się trafić ktoś kto ma takie cudo. Co do kosztów, to nowy pewnie kosztuje miliard, zapytaj noxesa o parametry czujnika, moze pasować inny kolor o podobnych parametrach.
Zakładam że jeśli płyn był cały czas sprawdzany, nie bylo widać ubytków, nie bylo z autem dziwnych sytuacji typu długotrwałe wielokrotne przegrzewanie to nie ma problemów z uszczelką głowicy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szumki44 » 9 sty 2013, 14:40

http://www.youtube.com/watch?v=HiCVc2VtjSc jak tak masz to masz takie usterki jak u mojej mamy :
-uszczelniacze zaworowe
-usczelka glowicy mikroszczelina :) ktora po 30sek przestaje.
-pierscienie olejowe

-wyjelem z korka chlodnicy gumowa uszczelke bo cisnienie w wezach bylo za duze i weze puchly do maxx.. po wyjeciu uszczelki korka mam tyle dobrze ze weze sa w miare i ze nie peknie nic z ukladu chlodzenia

od biedy wlalem doktora do silnika , Liquid moil do chlodnic uszczelniacz(bialy z brokatem:P) i zmienilem olej na syntetyk i lalem nafte do cilindrow zeby pierscienie odpieczyc...

skutki takie ze z 2-4 min kopcenia udalo mi sie zejsc do 5-30 sek kopcenia ... wczensiej zadymiara

wniosek i tak czy siak silnik smiec ale poki jedzi nim mama i nie zabiora dowodu :) to nie ruszam

Koszta 60 zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mazdage » 9 sty 2013, 15:51

eh, dzisiaj spojrzalem na stan oleju i troche ubylo go;/ plyn caly czas w tej samej pozycji. jak sie zachowuje silnik jakby np. byla to uszczelka, uszczelniacze albo pierscienie?
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 15:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez mark.87 » 9 sty 2013, 16:57

No to masz wszystko jasne skad kopci, pierscienie puszczaja olej i stad dym, jak sie zagrzeje troszke to przechodzi, wiem po sobie bo u mnie pierscienie olejowe sie rozlecialy doslownie w recach przy sciaganiu.
Koszt to 2-2,5tys za remont silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez mazdage » 9 sty 2013, 17:29

to wole to na zlom wywalic;/ niz robic za takie pieniadze. Dodam jeszcze ze jak dzisiaj w pracy odpalilem to nie kopcil odrazu tylko jak jakies 40 sekund.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 15:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez mark.87 » 9 sty 2013, 18:19

Ja tyle dalem za remont i jakos nie oddalem go na zlom, rob jak chcesz ale kopcenie raczej nie przejdzie tylko bedzie nasilac sie z czasem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez mazdage » 9 sty 2013, 18:53

Jeszcze zapytam o cene czesci bo remont bym mial za bardzo...
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 15:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6