Śmierdzące spaliny, problem z odpaleniem, brak mocy (GE) – PROBLEM ROZWIĄZANY

Postprzez noxes » 19 lis 2012, 21:23

jacol134 napisał(a):1. Czy dałbym radę wymienić uszczelkę kolektora sam jeśli by mi ktoś dał dokładną instrukcję jak to zrobić?2. Czy wymiana tej uszczelki jest pracochłonna? Ile to by zajęło mechanikowi?3. Ile mechanik może skasować za wymianę uszczelki?

1 trudno powiedzieć. Zależy od miejsca, kluczy jakie posiadasz i wiedzy.
2 wymiana takiej uszczelki u mnie to 2-3godziny
3 nie wiem ile, ale znając życie i mając na uwadze fakt że to mazda około 100zł
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 19 lis 2012, 21:44

Klucze jakie posiadam to takie:
http://allegro.pl/zestaw-kluczy-yato-94el-klucze-nasadowe-wawa-fv-i2770633096.html
kiedyś sobie kupiłem i końcu mam okazje je troszkę wykorzystać.
Oczywiście po za tymi też mam inne, ale te są najporządniejsze jakie mam.
Mogę robić to w garażu.
Moja wiedza jest bliska zeru, ale szybko się uczę. Przed rozebraniem przepustnicy trzasłem portkami teraz uważam że to łatwizna.
Oczywiście nie ma co porównywać przepustnicy do kolektora, ale znam siebie i wiem że dałbym radę.
ALE KTOŚ musi powiedzieć co mam po kolei zrobić i na co uważać.
Może bym zrobił kilka fotek i bym je wstawił dla łatwiejszego opisu.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez noxes » 19 lis 2012, 23:19

Najważniejsze to mi pomylić podcisnień, przewodów paliwowych i kostek od wtrysków.
Przydałby się kanał do odkreceniawspornika i śrub od dołu, ale da się to zrobić bez kanału. Ja to kiedyś robiłem na zewnątrz jak miałem garaże pozajmowane. Nie wiem co Ci tu jeszcze napisać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 19 lis 2012, 23:31

noxes napisał(a):Najważniejsze to mi pomylić podcisnień, przewodów paliwowych i kostek od wtrysków.
Przydałby się kanał do odkreceniawspornika i śrub od dołu, ale da się to zrobić bez kanału. Ja to kiedyś robiłem na zewnątrz jak miałem garaże pozajmowane. Nie wiem co Ci tu jeszcze napisać.

Ok. Może jutro porobię dokładne zdjęcia, a Ciebie bym prosił o dokładny opis co jest co.
Pomylić w jakim sensie? Żeby nie pomylić przy podłączaniu?
Może wspólnie byśmy zrobili fotorelacje wymiany uszczelki. Bo na forum chyba jeszcze takiej nie ma, przynajmniej ja się nie dopatrzyłem.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez szumki44 » 20 lis 2012, 08:14

poczekaj nic nie krec:P zaraz dostaniesz ksiazke serwisowa i tam masz krok po kroku co gdzie zrobic ^_^ jedyna uwaga to taka by nie urwac srob i nakretek ;] przy odkrecaniu i dokrecaniu. Odkrecajac mozna stukac mloteczkiem w klucze plaskie i bez obaw o urwanie . Gorzej dokrecajac :D bo mi zawsze za malo sie wydaje i upier... ;p
co do pomylenia kostek to wez sobie np lakier do paznokci :P kazdy inny kolor i zaznacz :) przed odlaczeniem. :) albo bialy pisak cd i podpisz cyferkami badz kropkami co do czego i po sprawie:)

odezwij sie na nr 516-295-611 badz tam wyslij mi smsa z adresem mail na ktory mam ci wyslac cala instrukcje :) i sobie pozniej poradzisz sam .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 20 lis 2012, 18:25

Śruby tam się dobrze odkręcają.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 21 lis 2012, 21:26

Witam.
Dzisiaj zamówiłem uszczelkę kolektora, jutro ją będę zakładał.
A dzisiaj już wyjąłem kolektor. Nie było problemu żadnego (prócz dojścia do niektórych śrub) żeby to zrobić, mam nadzieje że złoże go z powrotem :D
Postanowiłem to sam zrobić ponieważ mechanik mnie wystawił, zadzwoniłem dzisiaj do niego a on do mnie żebym zadzwonił we wtorek. Drugi też nie ma czasu, a trzeci to jest taki, że wole sam zrobić niż mu dać.
Mam kilka pytań jeśli można:
1. Czy przy odłączaniu kolektora mogło się coś zapowietrzyć? Czy będę musiał coś odpowietrzać np układ paliwowy? Podczas odłączania przewodu od wspomagania, (chyba to był wąż powietrza) było słychać jak uchodzi z niego ciśnienie.
2. Przy okazji gdy kolektora już nie ma w aucie, może coś jeszcze sprawdzić wymienić?
Czy mam coś robić przy wtryskach czy je zostawić.
3. czy kolektor czymś wyczyścić bo jest zawalony trochę w środku?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez noxes » 21 lis 2012, 23:20

1Odpowietrzasz tylko układ chłodzenia bo prawdopodobnie odłączyłes przepustnicę.
Ze wspomagania leciałby Ci olej a nie powietrze.
2 hmm chyba nie
3 w zasadzie można, ale jest to pracochłonne i nie widzę w tym sensu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 22 lis 2012, 08:51

przepustnice ostatnio tez rozbieralem ale nic nie musialem opowietrzac.
Rozumiem ze zbiorniczek z plynem ktory sie znajduje przy kierownicy zaraz pod szyba to jest wspomaganie. zbiorniczek jest przymocowany do jakiegos okraglej puszki(nie wiem jak to nazwac fachowo) i tam jest przewod ktory bylo trzeba odlaczyc i tam syczalo powietrze.
Rowniez musialem odlaczyc rurrke(bo nie moglem dojsc do srub) nad altenatorem ktora idzie chyba od tego plynu wspomagania(tam z pod szyby) i jesy polaczona w ponlizu paskow klinowych, czyli chyba do pompki. przewod ten udalo mi sie tak odlaczyc ze nawet kapka plynu nie wyleciala, byl to czerwony plyn.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez szumki44 » 22 lis 2012, 10:33

Z przepustnica jezeli nie zdjeles wezyka to ok ale jak zdjeles to miales zapowietrzony i tak uklad chlodzenia :)

Czerwony Plyn to plyn od Wspomagania i Automatycznej skrzyni biegow :)

Jak mowilem :P daj mechanikowi a mniej szkod narobisz sobie jak na poczatek to za ciezka robota dla poczatkujacych majsterkowiczow :)

Albo bedziesz mial tak jak ja :P 1 samochod Sie sypal Drugi sam naprawialem tak jak ty i sie uczylem ale wiecej psujac niz naprawiajac :P A pozniej na Trzecim i kojejnym bedziesz mial juz wiedze:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez jacol134 » 22 lis 2012, 10:40

rozumiem. Ale i tak bede go skladal sam bo mechanik ma czas ale za tydzien jak nie zloze to mu zawioze. Po za tym juz jeat rozebrany i jestem dobrej mysli.
Jak mozecie to opiscie jak to sie odpowietrza.
Rozumiem ze uklad chlodzenia trzeba odpowietrzyc. mialem kiesys taki przypadek ze obroty falowaly i mechnik odczepiajac jeden przewod odpowietrzyl go, czy to o to chodzi?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez szumki44 » 22 lis 2012, 10:51

nic sie nie odczepia :) mozna ale ty lepiej nie odczepiaj :)
Ogolnie to wszystko dziala przez korek chlodnicy :) i tyle pozniej zadzwon to powiem jak sie to odpowietrza:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 22 lis 2012, 17:23

jacol134 napisał(a):zbiorniczek z plynem ktory sie znajduje przy kierownicy zaraz pod szyba to jest wspomaganie. zbiorniczek jest przymocowany do jakiegos okraglej puszki

To jest raczej płyn hamulcowy, jeżeli dobrze zrozumiałem ten opis ;) Tam przy tej puszcze mogło syczeć bo to jest serwo hamulcowe i masz tam podciśnienie.
szumki nie dołuj chłopaka... jakoś złoży jak rozebrał.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 22 lis 2012, 18:34

szumki44 napisał(a):pozniej zadzwon to powiem jak sie to odpowietrza:)

A Ty co, jakąś działalność po za forumową prowadzisz? <co?> <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 22 lis 2012, 20:27

Teraz o mojej maszynie.
Więc tak złożyłem wszystko z powrotem mam nadzieje, że dobrze :D
Odpalił bez żadnych problemów chodzi teraz o wiele ciszej, prawie go nie słychać tak jak po jego kupnie(już zapomniałem jak powinien chodzić).
Praca silnika jest równa i ma teraz niesamowitego kopa ale...
... no właśnie ale obroty na ssaniu są troszeczkę za niskie no i nadal ma spadki mocy do 3000obr, taka chwilowa dziura przy wciskaniu gazu. Po rozgrzaniu ma tendencje do przygasania (muszę jeszcze wyregulować bypass-a), ale mam nadzieje, że powodem jest zatkany katalizator. Musiałem założyć stary, bo jeszcze nie doszedł nowy(ten stary przeczyściłem sprężarką ale za wiele nie wydmuchało, prześwitu prawie nie ma). Kupie jeszcze świece, bo nigdy nie zmieniałem, czy mogę kupić te co są w sklepie na forum, będą dobre?
Nie wiem czy mam jakieś omamy, ale teraz wydaje mi się jakby silniczek krokowy cały czas tykał.
Czy mogło coś się stać? Ostatnio go rozkręcałem i po złożeniu było wszystko ok.

Dopisano 22 lis 2012, 19:58:

Mam jeszcze pytanko.
Czy EGR w mojej Mazdzie znajduję się pod przepustnicą i ma kształt spodka UFO :)
Jakie powody sa ze egr sie zatyka?
Co moglo jeszcze uszkodzic zatkany wydech?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez noxes » 22 lis 2012, 21:44

EGR to ta rurka metalowa od kolektora wydechowego do ssącego.
Ustaw sobie obroty w serwisowym, odpowietrz układ chłodzenia, złoz bobrze dolot i przegoń ją trochę co by odmulić :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 22 lis 2012, 21:54

noxes napisał(a):EGR to ta rurka metalowa od kolektora wydechowego do ssącego.
Ustaw sobie obroty w serwisowym, odpowietrz układ chłodzenia, złoz bobrze dolot i przegoń ją trochę co by odmulić :)

Zrobie tak jak dostane kata bo terza nie chce zeby znow mi cos pierdyklo.
No wlasnie zauwazyle przy skladaniu ze obudowa fitra powietrza jest lekko ulamana, ta dolna czesc. Musial to moj mistrz mechanik zrobic. Ale po zamknieciu nie widac jakies nieszczelnosci. czy to moze w czyms przeszkadzac.
Czytalem na wikipedi ze zatkany egr tez moze powodowac szarpanie.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez noxes » 22 lis 2012, 21:57

nie sądzę aby zatkany EGR powodował takie cuda. Za przepływomierzem ma być szczelnie przed nie koniecznie
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacol134 » 22 lis 2012, 22:07

tak myslalem ze jak by byl zatkany to by komputer jakis blad wywalil.
Teraz musze czekac na kata jak bedzie to zrobie wszystko tak jak mowisz. Gdzie znajde dokladny opis ustawiania obrotow na jalowym?
Teraz jak wchodze w tryb awaryjny a samochod jest rozgrzany to gasnie nie zdaze nawet podleciec do sruby. Modle sie ze to wina kata.
Czy przewod z plynem przy silniczku krokowym ma byc goracy jak silnik jest rozgrzany.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez JulianSR » 23 lis 2012, 08:04

Tak wlasnie myslem ze jakies nieszczelnosci sa, a kolega noxes dobrze powiedzial ze kat wali zgnilymi jajami.
Ja o ty calkiem zapomnialem , bo zawsze mam wycietego go.

1. Uszczelke kolekktora byl dalo rade wymienic sam.
Uwazac trzeba by nie urwac srub i szpilek przy tym.
2. Jezeli bys wywalal kata to lajcik robota by byla bo masz duzo wtedy swobody z kolektorem.
3. Zalezy od sprawnosci mechanika i pojetnosci jego. Oraz czy latwo bedzie wymontowac element, ale mysle gora 2 godziny i okolo do 100zl powinien skasowac ciebie.
4. Dobra rada jesli nie jestes na silach tego zrobic zostaw to temu co na tym sie zna.

Z mojego doswiadczenia jak sam rozbieralalem to wszytko to jest troche roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6