Mam problem z odpaleniem autka

Postprzez tmaciejs » 8 paź 2005, 15:07

palec kręci się, wymieniłem kondensatorek ( i:) , iskierki nie ma dalej
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez tadziol » 8 paź 2005, 15:09

aha,a czy świece są zalane paliwem?i czy masz napięcie zasilania po stacyjce na trzypinowym konektorze gryby przewód czarny/biały?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tmaciejs » 8 paź 2005, 16:24

chodzi Ci o pozostałe świece które są poprzykręcane to ich nawet nie wykręcałem, sprawdzam tylko na jednej świecy czy jest iskra która jest na wierzchu, a na niej nie widać iskry ,co do tych
tadziol napisał(a):czy masz napięcie zasilania po stacyjce na trzypinowym konektorze gryby przewód czarny/biały?

tego też nie sprawdzałem, odezwe się jeszcze za chwile pójdę to sprawdzić.
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez newbie » 8 paź 2005, 19:23

17-go września napisał pierwszy raz o tym, że mu żelazo nie pali, dziś jest 8 października, a ono dalej martwe...widać nie jest mu potrzebne :|

w Bydgoszczy masz serwis (prowadzi go mój kolega), który już dawno "rozparawiłby się" z tym tematem, ale jak ktoś lubi rzeźbić w g... :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tmaciejs » 9 paź 2005, 11:46

newbie
Dr Frankenstein


Doktorku to jak możesz to podaj ten adres tego Twojego kolegi z Bydgoszczy lub numer telefonu.
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez Grytek » 18 paź 2005, 20:59

tmaciejs napisał(a):
newbie
Dr Frankenstein


Doktorku to jak możesz to podaj ten adres tego Twojego kolegi z Bydgoszczy lub numer telefonu.

Polecam ten Serwis i gwarantuję, ze odjedziesz na kołach!Sebastian Michalski i Piotr Szopieraj- Specjalizacja Mazda
Szosa Gdańska 12 Osielsko k.Bydgoszczy tel 52 381 35 04

Zajmują się moją Mazdką od ponad 6 lat. Moduł też jest naprawiony i nie ma żadnych zewnętrznych dodatków. Naprawdę pełen profesjonalizm!A i powołaj się na Klub Mazda Speed a zaliczysz ulgę i specjalne traktowanie!Albo powiedz, że od Jarka
A na foto moja (była) niezapomniana staruszka...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2005, 22:27
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GH Ex+

Postprzez Gość » 14 mar 2007, 14:29

Witam
Autoko zrobiło mi ostatnio niespodziankę – podczas jazdy silnik zgasł i już nie odpalił.
Brak iskry na świecach
Kopułkę i palec wyeliminowałem wpinając się pod cewkę.
paliwem śmierdzi przy próbie odpalenia

tadziol napisał(a):brak iskry? znaczy aparat kuku? a oto prosta procedura zawężenia obszaru usterki:
1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b)
(a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli jest,ta przy zał.zapłonie w gnieździe diagn.na term. IG- musi być napięcie akumulatora
Cewka czy moduł?Pomiędzy term.IG- a B+ włączamy LED i rezystor szeregowy 1kOhm,w pozycji rozruch LED powinien migotac,jeśli tak,to cewka kaput,jesli nie to moduł kaput
(b)-suche świece i brak iskry to raczej problem braku sterowania przez komp;w tym momencie zaczynac nalezy od odczytu DTC,a potem dalej...


Na pinach IG jest napięcie

Testerek diodowy wpięty wg przepisu, po przekręceniu kluczyka dioda świeci, a przy kręceniu lekko przygasa – czy to o takie migotanie chodzi jak padła cewka?

Błędów nie wywala, może poza 41

Zlutowałem sobie moduł zgodnie ze schematem ze strony probe i podłączyłem do wtyczek – bez efektu

Aparat wydłubałem już z samochodu.

Jak sprawdzić miernikiem cewkę i poszczególne składowe aparatu? ma ktoś jakąś rozpiskę pinów w gniazdach.

Jeśli to cewka to jak wyprowadzić ją na zewnątrz i jakie ma mieć parametry? Podejdzie taka od forda scorpio?


HELP, może ktoś ma jakiś pomysł
Gość
 

Postprzez waldii » 14 mar 2007, 21:58

mialem kiedys taki problem z nissanem.po wymianie uszczelki pod glowica zapomnialem przykrecic glownego przewodu masowego.Zrobilem jakies 2km i padla polowa elektroniki :|
waldii
 

Postprzez Gość » 14 mar 2007, 23:05

Poskładałem wszystko do auta, powtórne testy utwierdzają mnie w przekonaniu że to cewka – dioda podłączona pomiędzy IG i B+ ładnie miga podczas kręcenia rozrusznikiem.
Iskry dalej nie ma.
Cewka do KL-ki nie jest tania i po prześledzeniu wielu postów na różnych forach dosyć często pada. Będe raczej w ten czy inny sposób próbował ją zastąpić jakąś inną.
Gość
 

Postprzez mbmaster » 28 kwi 2007, 23:20

I ja mam dokladnie to samo po zastosowaniu ukladu z probe tez iskry brak. szkoda ze wczesniej nie doczytalem to co tadziol napisal :| Zapewne i u mnie cewka idzie do wymiany. No i tu sie zapytam da rade cewke zamiennik dac jakas tania?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez scheinwerfer » 9 gru 2008, 17:36

witam

tadziol napisał(a):brak iskry? znaczy aparat kuku? a oto prosta procedura zawężenia obszaru usterki:
1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b)
(a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli jest,ta przy zał.zapłonie w gnieździe diagn.na term. IG- musi być napięcie akumulatora
Cewka czy moduł?Pomiędzy term.IG- a B+ włączamy LED i rezystor szeregowy 1kOhm,w pozycji rozruch LED powinien migotac,jeśli tak,to cewka kaput,jesli nie to moduł kaput
(b)-suche świece i brak iskry to raczej problem braku sterowania przez komp;w tym momencie zaczynac nalezy od odczytu DTC,a potem dalej...



a co jest padniete jezeli na pinach IG napiecie miezone miernikiem wynosi okolo 0,2 V a po wypieciu 3 pinowej kostki z aparatu zaplonowego P5 pojawia sie 12 V?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 16:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez Tygrysek21krk » 9 gru 2008, 21:19

zdejmij może pokrywę zaworów i zacznij kręcić oraz zaobserwuj czy kola zębate od paska rozrządu się poruszają bo mi jak pasek przeskoczył to miałem taki sam objaw przy 120km/h na autostradzie w niemczech az go ogolilo i samochod sam zgasl wiec moze tu tkwi przyczyna
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 16:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez DamianMX6 » 10 gru 2008, 01:19

U mnie przy takich objawach powodem była uszkodzona cewka zapłonowa, wymieniłem i po problemie.
Zapytaj o nią w CARSPEEDzie www.carspeed.pl
Ja za cewkę nową płaciłem coś około 130zł. Myślę że to nie jest duży wydatek szczególnie w porównaniu do kupna całego aparatu zapłonowego <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 24 lip 2010, 21:02

Dzięki tadziol za opis diagnozy, okazała się cewka bo dioda migała, a po pomiarach oporności wyszło,
między stykiem:

1-2 jest 1kR
1-3 jest 1kR
1-4 jest 9k6
2-3 jest 0R
2-4 jest 8k6
3-4 jest 8k6

Obrazek
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6