Mam problem z odpaleniem autka
1, 2
Witam
Mam problem z odpaleniem autka, wszystko chodziło jak tralala, ale do czasu, kręce rozrusznikiem i nic, tylko kupa nerwów że po małym remoncie znowu coś nie tak wcześciej była wymieniamna uszczelka z pod głowicy i co się z tym wiazę po złożeniu ustawiłem rozrząd i wszystko było ok odpalił za pierwszym razem, zrobiłem 15 Km i zgasł.
po swojej obserwaci zauważyłem coś co mi w oko wpadło. Mianowicie ktoś podłączył coś do aparatu zapłonowego, fotke tego tu możecie obejrzeć na tej stronie.
http://www.tmaciejos.prv.pl
sprawdze jeszcze czy są iskry na świecach, a jezeli ich nie będzie to gdzie mam szukać przyczyny
Mam problem z odpaleniem autka, wszystko chodziło jak tralala, ale do czasu, kręce rozrusznikiem i nic, tylko kupa nerwów że po małym remoncie znowu coś nie tak wcześciej była wymieniamna uszczelka z pod głowicy i co się z tym wiazę po złożeniu ustawiłem rozrząd i wszystko było ok odpalił za pierwszym razem, zrobiłem 15 Km i zgasł.
po swojej obserwaci zauważyłem coś co mi w oko wpadło. Mianowicie ktoś podłączył coś do aparatu zapłonowego, fotke tego tu możecie obejrzeć na tej stronie.
http://www.tmaciejos.prv.pl
sprawdze jeszcze czy są iskry na świecach, a jezeli ich nie będzie to gdzie mam szukać przyczyny
- Od: 13 sie 2005, 13:34
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL
Chyba jakas chamska przeroba ( modół zapłonowy z czegoś pewnie co miało pasowac parametrami )mariusz.grzyb napisał(a):Dziwny jakiś.
Przyczyna tkwi pewnie w aparacie zapłonowym.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tmaciejs, w mojej bordowej tez jest cos takiego(tranzystor czy cos takiego z trzema wyprowadzeniami) zamontowany na radiatorze do podstawy akumulatora. Podłączone jest to do aparatu. Jutro z rana rzucę okiem do czego jest to podłączone(które przewody) i sprawdzę co tam jest napisane
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
co do tego tranzystora na radiatorze to nic nie znalazlem, a sprawdzałem iskry czy są na świecach i nic ,czyli nie ma iskry, czy ktoś spotkał się u siebie z podobnym problemem i udało mui sie to rozwiazać , czekam na wasze odpowiedzi.
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
- Od: 13 sie 2005, 13:34
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL
brak iskry? znaczy aparat kuku? a oto prosta procedura zawężenia obszaru usterki:
1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b)
(a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli jest,ta przy zał.zapłonie w gnieździe diagn.na term. IG- musi być napięcie akumulatora
Cewka czy moduł?Pomiędzy term.IG- a B+ włączamy LED i rezystor szeregowy 1kOhm,w pozycji rozruch LED powinien migotac,jeśli tak,to cewka kaput,jesli nie to moduł kaput
(b)-suche świece i brak iskry to raczej problem braku sterowania przez komp;w tym momencie zaczynac nalezy od odczytu DTC,a potem dalej...
1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b)
(a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli jest,ta przy zał.zapłonie w gnieździe diagn.na term. IG- musi być napięcie akumulatora
Cewka czy moduł?Pomiędzy term.IG- a B+ włączamy LED i rezystor szeregowy 1kOhm,w pozycji rozruch LED powinien migotac,jeśli tak,to cewka kaput,jesli nie to moduł kaput
(b)-suche świece i brak iskry to raczej problem braku sterowania przez komp;w tym momencie zaczynac nalezy od odczytu DTC,a potem dalej...
Tmaciejs – wygląda na to, ze ktoś przerobił aparat ze schajcowanym modułem zapłonowym i zrobił patent z zastosowaniem zewnętrznego tranzystora. Pewnie tranzystor padł no i teraz jest jak jest. Wymień tranzystor, który siedzi na tym radiatorku i powinno jargotnąć
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
zobacz na forum probe było o przeróbce aparatu zapłonowego ,napewno uzyskasdz informacje jaki ma byc ten tranzystor
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
O ile sie oriętuje to jest zewnętrzne obejście modułu zapłonu montowane zwykle przy silniku wycieraczek byc moze dotkneła masa do tego cuda i eksplodowało bo jest to z reguły bezawaryjne wiem bo kolega z takim cudem jezdzi już trzy lata
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
pawelc napisał(a):zobacz na forum probe
dzięki za podpowiedź jak możesz podaj mi linka do tego forum probe w wyszukiwarce nie znalazłem forum o takiej nazwie, (jest ale nic nie znalazłem o przeróbce modułu w aparacie zapłonowym)
Smirnoff napisał(a):Wymień tranzystor, który siedzi na tym radiatorku i powinno jargotnąć
wymienić nie problem , problem tylko z parametrami tego tranzystora
- Od: 13 sie 2005, 13:34
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL
proszę bardzo tutaj
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
tmaciejs napisał(a):tranzystor zakupiłem, wymieniłem
skoro poszedłeś wydać kilkanaście zł na tranzystor, trzeba było kupić jeszcze LED i oporek ~1kOhm...i zrobić to, co ci radził tadziol
Wiecie czym różni się Mazda od Poloneza?......Tym,że nie posługuje się tranzystorem BU932,a driverem...
BU 932 wybuchał w telewizorze,a co dopiero w samochodzie...
BTW tmaciejs:wyślij aparat pocztą a odeślę zrobiony.....Dzisiaj odesłałem do Włocławka z MX-3...
BU 932 wybuchał w telewizorze,a co dopiero w samochodzie...
BTW tmaciejs:wyślij aparat pocztą a odeślę zrobiony.....Dzisiaj odesłałem do Włocławka z MX-3...
Dałem spokój sobie z tymi układami omijające Modół, poprostu zakupiłem aparat zapłonowy ze sprawnym modułem) i po wymianie dalej NIC ( iskry niema), wykonałem sobie tester diodowy do odczytu błędów i co mi wykazał to że mam błąd 46 z tabeli błędów odczytałem że to jest ELEKTROZAWÓR (mam tabele i pisze albo czujnik zamknięcia przepustnicy lub Elektrozawór 2 układu wlotu o zmiennych charakterystykach akustycznych lub jego obwód.
Gdzie ten elektrozawór znależć, jak to coś wygląda i czy to tez ma coś wspólnego z brakiem iskry na świecach??
Gdzie ten elektrozawór znależć, jak to coś wygląda i czy to tez ma coś wspólnego z brakiem iskry na świecach??
- Od: 13 sie 2005, 13:34
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL
taaa....super kasa wydana a tu kuku!! a dlaczego nie zrobiłes tak jak radziłem??
poza tym mam pytanie:problem powstał po robocie rozrządu;czy ten aparat dostaje napęd tj. czy obraca się palec rozdzielacza?
poza tym mam pytanie:problem powstał po robocie rozrządu;czy ten aparat dostaje napęd tj. czy obraca się palec rozdzielacza?
po ustawieniu rozrządu samochód jeżdził odpalił za pierwszym razem zrobił jakieś 20 KM a podczas tej jazdy zaczoł słabnąć (tak jak by mu brakowało benzyny) i zgasł aż idę teraz zobaczyć czy palec się kręci
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
- Od: 13 sie 2005, 13:34
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6