Mam problem z odpaleniem autka

Postprzez tmaciejs » 17 wrz 2005, 14:52

Witam

Mam problem z odpaleniem autka, wszystko chodziło jak tralala, ale do czasu, kręce rozrusznikiem i nic, tylko kupa nerwów że po małym remoncie znowu coś nie tak :( wcześciej była wymieniamna uszczelka z pod głowicy i co się z tym wiazę po złożeniu ustawiłem rozrząd i wszystko było ok odpalił za pierwszym razem, zrobiłem 15 Km i zgasł.
po swojej obserwaci zauważyłem coś co mi w oko wpadło. Mianowicie ktoś podłączył coś do aparatu zapłonowego, fotke tego tu możecie obejrzeć na tej stronie.

http://www.tmaciejos.prv.pl

sprawdze jeszcze czy są iskry na świecach, a jezeli ich nie będzie to gdzie mam szukać przyczyny ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez nemi » 17 wrz 2005, 18:32

Może pasek rozrządu podziękował za współpracę.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2005, 21:52

Tmaciejs, a skąd zdemontowałeś ten element?
Dziwny jakiś.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 17 wrz 2005, 22:07

mariusz.grzyb napisał(a):Dziwny jakiś.
Chyba jakas chamska przeroba ( modół zapłonowy z czegoś pewnie co miało pasowac parametrami :P )

Przyczyna tkwi pewnie w aparacie zapłonowym.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 17 wrz 2005, 22:29

tmaciejs, w mojej bordowej tez jest cos takiego(tranzystor czy cos takiego z trzema wyprowadzeniami) zamontowany na radiatorze do podstawy akumulatora. Podłączone jest to do aparatu. Jutro z rana rzucę okiem do czego jest to podłączone(które przewody) i sprawdzę co tam jest napisane
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tmaciejs » 18 wrz 2005, 19:02

co do tego tranzystora na radiatorze to nic nie znalazlem, a sprawdzałem iskry czy są na świecach i nic ,czyli nie ma iskry, czy ktoś spotkał się u siebie z podobnym problemem i udało mui sie to rozwiazać , czekam na wasze odpowiedzi.
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez tadziol » 18 wrz 2005, 20:32

brak iskry? znaczy aparat kuku? a oto prosta procedura zawężenia obszaru usterki:
1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b)
(a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli jest,ta przy zał.zapłonie w gnieździe diagn.na term. IG- musi być napięcie akumulatora
Cewka czy moduł?Pomiędzy term.IG- a B+ włączamy LED i rezystor szeregowy 1kOhm,w pozycji rozruch LED powinien migotac,jeśli tak,to cewka kaput,jesli nie to moduł kaput
(b)-suche świece i brak iskry to raczej problem braku sterowania przez komp;w tym momencie zaczynac nalezy od odczytu DTC,a potem dalej...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Smirnoff » 19 wrz 2005, 17:10

Tmaciejs – wygląda na to, ze ktoś przerobił aparat ze schajcowanym modułem zapłonowym i zrobił patent z zastosowaniem zewnętrznego tranzystora. Pewnie tranzystor padł no i teraz jest jak jest. Wymień tranzystor, który siedzi na tym radiatorku i powinno jargotnąć :D
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez pawelc » 20 wrz 2005, 08:51

zobacz na forum probe było o przeróbce aparatu zapłonowego ,napewno uzyskasdz informacje jaki ma byc ten tranzystor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez nynuch76 » 20 wrz 2005, 09:05

O ile sie oriętuje to jest zewnętrzne obejście modułu zapłonu montowane zwykle przy silniku wycieraczek byc moze dotkneła masa do tego cuda i eksplodowało bo jest to z reguły bezawaryjne wiem bo kolega z takim cudem jezdzi już trzy lata :)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez tmaciejs » 20 wrz 2005, 11:13

pawelc napisał(a):zobacz na forum probe


dzięki za podpowiedź jak możesz podaj mi linka do tego forum probe w wyszukiwarce nie znalazłem forum o takiej nazwie, (jest ale nic nie znalazłem o przeróbce modułu w aparacie zapłonowym)

Smirnoff napisał(a):Wymień tranzystor, który siedzi na tym radiatorku i powinno jargotnąć


wymienić nie problem , problem tylko z parametrami tego tranzystora ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez pawelc » 20 wrz 2005, 11:16

proszę bardzo tutaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tmaciejs » 20 wrz 2005, 11:40

pawelc


dzięki,dzięki dopatrzyłem się co to za układ i jakie są jego parametry, przestudiuje ten schemat i odezwe się czy Madzia odpaliła
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez tmaciejs » 20 wrz 2005, 16:51

tranzystor zakupiłem, wymieniłem ten co był na BU932 podłączyłem i dalej nic, zaobserwowałem to że grzeje się ten tranzystor
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez newbie » 20 wrz 2005, 18:37

tmaciejs napisał(a):tranzystor zakupiłem, wymieniłem


skoro poszedłeś wydać kilkanaście zł na tranzystor, trzeba było kupić jeszcze LED i oporek ~1kOhm...i zrobić to, co ci radził tadziol
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tadziol » 21 wrz 2005, 19:10

Wiecie czym różni się Mazda od Poloneza?......Tym,że nie posługuje się tranzystorem BU932,a driverem...
BU 932 wybuchał w telewizorze,a co dopiero w samochodzie...
BTW tmaciejs:wyślij aparat pocztą a odeślę zrobiony.....Dzisiaj odesłałem do Włocławka z MX-3...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tmaciejs » 8 paź 2005, 14:18

Dałem spokój sobie z tymi układami omijające Modół, poprostu zakupiłem aparat zapłonowy ze sprawnym modułem) i po wymianie dalej NIC :( ( iskry niema), wykonałem sobie tester diodowy do odczytu błędów i co mi wykazał to że mam błąd 46 z tabeli błędów odczytałem że to jest ELEKTROZAWÓR (mam tabele i pisze albo czujnik zamknięcia przepustnicy lub Elektrozawór 2 układu wlotu o zmiennych charakterystykach akustycznych lub jego obwód.
Gdzie ten elektrozawór znależć, jak to coś wygląda i czy to tez ma coś wspólnego z brakiem iskry na świecach??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez tadziol » 8 paź 2005, 15:15

taaa....super kasa wydana a tu kuku!! a dlaczego nie zrobiłes tak jak radziłem??
poza tym mam pytanie:problem powstał po robocie rozrządu;czy ten aparat dostaje napęd tj. czy obraca się palec rozdzielacza?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tmaciejs » 8 paź 2005, 15:32

po ustawieniu rozrządu samochód jeżdził odpalił za pierwszym razem zrobił jakieś 20 KM a podczas tej jazdy zaczoł słabnąć (tak jak by mu brakowało benzyny) i zgasł :( aż idę teraz zobaczyć czy palec się kręci :D
Dobrze, że w bitwie pod Grunwaldem Janas nie wybierał składu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 13:34
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 2.5 KAT 94r KL

Postprzez tadziol » 8 paź 2005, 15:34

czekam niecierpliwie.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6