Problem z pracą silnika na biegu jałowym przy włączonej klimatyzacji
Strona 1 z 1
Mam problem (a w zasadzie to moja Mazda ma problem – ale jej problemy dla mnie oznaczają wietrzenie portfela, więc jej problem to równocześnie mój problem).
Ale wracając do sprawy. Otóż moja staruszka (Mazdzia) nie znosi klimy. Tzn. strasznie się trzęsie jak ją włączam. Objawia się to na biegu jałowym. Kupiłem ją już z tą przypadłością, ale dopiero teraz zaczęły mnie one wkurzać, gdyż jej drgania przenoszą się na mnie (poza tym mam zamiar zagazować Mazdzię (za karę) i chce żeby wszystko było ok).
Pojechałem z tym problemem do śpeca od klimy. Swym profesorskim okiem rzucał to na schematy, to na brzydko mówiąc – wnętrzności mojej Mazdzi. Gdyby nie był powściągliwy pewno krzyknąłby Eureka – a tak powiedział, że to wina komputera, który nie daje sygnału do silnika, żeby podniósł obroty przy obciążeniu klimą lub wina zaworu biegu jałowego (chyba). Tym bardziej, że niestety obroty spadają też po włączeniu wszelkiego rodzaju świateł, podgrzewanych szyb itp. Ponieważ ów mechanik nie posiadał odpowiedniego osprzętu ani chyba wiedzy też – nie podjął rękawicy rzuconej przez drgającą Mazdzie.
I dla tego zwracam się do Was drodzy forumowicze – znawcy tematu – czy już spotkaliście się z takim problemem? Czy pojechać do pierwszego lepszego warsztatu wyposażonego w różnego rodzaju komputery i spróbowac zdjagnozować problem? A może, któryś z forumowiczów (krakowskich) mógłby mi polecić jakiegoś mechanika (w Krakowie), który Mazdę zna i rozumie jak własną kieszeń (o ile można zrozumieć kieszenie zwłaszcza własne i puste)?
Pozdrawiam Marcin
PS. To jest Mazda 626 2.0 kat. manualna (jeszcze nie zagazowana)
PSS. Przepraszam za nieco przydługiego posta, ale tak jakoś wyszło.
Ale wracając do sprawy. Otóż moja staruszka (Mazdzia) nie znosi klimy. Tzn. strasznie się trzęsie jak ją włączam. Objawia się to na biegu jałowym. Kupiłem ją już z tą przypadłością, ale dopiero teraz zaczęły mnie one wkurzać, gdyż jej drgania przenoszą się na mnie (poza tym mam zamiar zagazować Mazdzię (za karę) i chce żeby wszystko było ok).
Pojechałem z tym problemem do śpeca od klimy. Swym profesorskim okiem rzucał to na schematy, to na brzydko mówiąc – wnętrzności mojej Mazdzi. Gdyby nie był powściągliwy pewno krzyknąłby Eureka – a tak powiedział, że to wina komputera, który nie daje sygnału do silnika, żeby podniósł obroty przy obciążeniu klimą lub wina zaworu biegu jałowego (chyba). Tym bardziej, że niestety obroty spadają też po włączeniu wszelkiego rodzaju świateł, podgrzewanych szyb itp. Ponieważ ów mechanik nie posiadał odpowiedniego osprzętu ani chyba wiedzy też – nie podjął rękawicy rzuconej przez drgającą Mazdzie.
I dla tego zwracam się do Was drodzy forumowicze – znawcy tematu – czy już spotkaliście się z takim problemem? Czy pojechać do pierwszego lepszego warsztatu wyposażonego w różnego rodzaju komputery i spróbowac zdjagnozować problem? A może, któryś z forumowiczów (krakowskich) mógłby mi polecić jakiegoś mechanika (w Krakowie), który Mazdę zna i rozumie jak własną kieszeń (o ile można zrozumieć kieszenie zwłaszcza własne i puste)?
Pozdrawiam Marcin
PS. To jest Mazda 626 2.0 kat. manualna (jeszcze nie zagazowana)
PSS. Przepraszam za nieco przydługiego posta, ale tak jakoś wyszło.
- Od: 8 mar 2005, 09:55
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GE 93'
moze reset komputera pomoze
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
mój prosty rozum podpowiada mi że jeżeli włączona sprężarka klimy jest fizycznym obciążeniem dla pracującego silnika, to w momencie jej uruchomienia powiniem on dostac sygnal że jest właczona i mimo obciążenia ma pracować równo, podejrzewam że takiego "sygnału" nie dostaje i tu tkwi przyczyna...mam nadzieję ze koledzy podpowiedzą coś więcej a znający się na fachu mechanik pomoże :–)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Mysle, ze komputer dziala prawidlowo, ale nie jest w stanie zareagowac silnik krokowy w przepustnicy. Powody moga byc rozne, od braku polaczenia elektrycznego, przez solidne zanieczyszczenie, do zlej regulacji wolnych obrotow.
Kiedys na forum podana byla lista elementow sterowanych przez kierowce, a wplywajacych na otwarcie by-pass'u. Sa to: A/C, swiatla, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na 3 i 4. biegu, wspomaganie kierownicy.
Zaczalbym od najbardziej prawdopodobnej moim zdaniem przyczyny, czyli zbytniego skrecenia sruby wolnych obrotow. Jesli ktos zbyt mocno przymknal przepustnice, wtedy praktycznie caly zakres pracy silnika krokowego jest zuzyty na utrzymanie wolnych obrotow. Kiedy dochodzi dodatkowe obciazenie, silnik krokowy nie jest w stanie dalej uchylic zaworu i obroty sila rzeczy spadaja.
Poszukaj watkow o ustawianiu wolnych obrotow (w trybie serwisowym) i czujnika polozenia przepustnicy (TPS). Jesli nie pomoze, mysle ze kolejnym krokiem powinno byc sciagniecie przepustnicy i jej dokladne przemycie – nalezy uwazac, aby silnie dzialajacymi srodkami nie zalac elementu termorozszerzalnego (mechaniczny regulator "ssania").
Pozdrawiam.
Kiedys na forum podana byla lista elementow sterowanych przez kierowce, a wplywajacych na otwarcie by-pass'u. Sa to: A/C, swiatla, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na 3 i 4. biegu, wspomaganie kierownicy.
Zaczalbym od najbardziej prawdopodobnej moim zdaniem przyczyny, czyli zbytniego skrecenia sruby wolnych obrotow. Jesli ktos zbyt mocno przymknal przepustnice, wtedy praktycznie caly zakres pracy silnika krokowego jest zuzyty na utrzymanie wolnych obrotow. Kiedy dochodzi dodatkowe obciazenie, silnik krokowy nie jest w stanie dalej uchylic zaworu i obroty sila rzeczy spadaja.
Poszukaj watkow o ustawianiu wolnych obrotow (w trybie serwisowym) i czujnika polozenia przepustnicy (TPS). Jesli nie pomoze, mysle ze kolejnym krokiem powinno byc sciagniecie przepustnicy i jej dokladne przemycie – nalezy uwazac, aby silnie dzialajacymi srodkami nie zalac elementu termorozszerzalnego (mechaniczny regulator "ssania").
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Przsepraszam, ze tak późno odpowiadam, ale dopiero dzisiaj natrafiłem na Twojego posta. A wydaje mi sie, ze maiłem podobny problem.
Wprawdzie ja mam "troszeczkę" młodszą madzię, ale rowiązanie może być równie banalne jak u mnie. Otóż ... benzyna. Zatankuja Pan ze 2 zbiorniki jakiejś dobrej etyliny np 98 Ultimate. U mnie rónież obroty spadały lekko poniżej 500 o/min. Poprawa była juz przy pierwszym tankowaniu. Teraz to juz tylko lekkie drganie pojawia sie w momencie załączenia sprężarki. Obroty prawie nie drgną.
Proste rowiązania są najlepsze.
Aha ... wcześniej taknowałem na tej samej stacji, tylko ze 95. Jak widac różnica pomiedzy 95 a 98 Ultimate jest znaczna
Wprawdzie ja mam "troszeczkę" młodszą madzię, ale rowiązanie może być równie banalne jak u mnie. Otóż ... benzyna. Zatankuja Pan ze 2 zbiorniki jakiejś dobrej etyliny np 98 Ultimate. U mnie rónież obroty spadały lekko poniżej 500 o/min. Poprawa była juz przy pierwszym tankowaniu. Teraz to juz tylko lekkie drganie pojawia sie w momencie załączenia sprężarki. Obroty prawie nie drgną.
Proste rowiązania są najlepsze.
Aha ... wcześniej taknowałem na tej samej stacji, tylko ze 95. Jak widac różnica pomiedzy 95 a 98 Ultimate jest znaczna
Pozdrawiam serdecznie
medeneś
medeneś
- Od: 23 sie 2005, 21:42
- Posty: 31
- Skąd: Swarzędz
- Auto: 626 GF FS '97 LPG SGI
Witam
Rozwiazaniem powinno okazac sie oczyszczenie bypasu wolnych obrotow. Musisz odkrecic tylko 4 wkrety i zdjac dwa weze obiegu czynnika chlodzacego oraz rozlaczyc ze dwa obwody elektryczne. Ze zdjeciem i zalozeniem jest moze 10 minut pracy ale oczyszczenie bedzie dluzej trwalo bo brud ktory tam siedzi jest ciezko zmywalny i trzeba chwile temu poswiecic. Operacja do przeprowadzenia przez kazdego pod warunkiem posiadania odpowiedniego klucza bo jeden z wkretow jest troszke inny przez co rzadko spotykany.
Jesli potrzebujesz dodatkowych informacji to pisz na priv.
Pzdr
Rozwiazaniem powinno okazac sie oczyszczenie bypasu wolnych obrotow. Musisz odkrecic tylko 4 wkrety i zdjac dwa weze obiegu czynnika chlodzacego oraz rozlaczyc ze dwa obwody elektryczne. Ze zdjeciem i zalozeniem jest moze 10 minut pracy ale oczyszczenie bedzie dluzej trwalo bo brud ktory tam siedzi jest ciezko zmywalny i trzeba chwile temu poswiecic. Operacja do przeprowadzenia przez kazdego pod warunkiem posiadania odpowiedniego klucza bo jeden z wkretow jest troszke inny przez co rzadko spotykany.
Jesli potrzebujesz dodatkowych informacji to pisz na priv.
Pzdr
SHY
wyczyść zaworek przy silniku krokowym. odkręcając uważaj aby nie pogubić sprężynek. Odkręcając napotkasz na problemik jedna sróbka jest na specjalny kluczyk. Potem wszystko poczyść złóż i ma dziłać. Trzeba troszke ostrożności i cierpliwości. Mi pomogło. A syfu tam było pełno.
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Witam!
Mam identyczne objawy w mojej Mazdzie jak mstah.
Proszę o dokładniejsze informacje na temat wyczyszczenia bypasa wolnych obrotów.
Może jakaś fotka na maila.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
baniol@o2.pl
Mam identyczne objawy w mojej Mazdzie jak mstah.
Proszę o dokładniejsze informacje na temat wyczyszczenia bypasa wolnych obrotów.
Może jakaś fotka na maila.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
baniol@o2.pl
-
Baniol
witam
ja mam identyczny problem po włączeniu klimy. dodatkowo na 4 biegu nawiewu obroty potrafią spadać tak mocno że o mało silnik nie gaśnie.
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale madzie mam już ponad pół roku i od początku miałem problemy z szarpaniem przy wciskaniu gazu w dolnych zakresach obrotów.
do tej pory:
-wymieniłem przewody WN na orginalne z serwisu Mazdy
-wynieniłem świece na NGK
– wymieniłem sonde lambda (stara pokazywała nawet wartości ujemne – he he spalanie spadło
– przeczyściłem przepływomierz
– uszczelniłem dolot między filtrem a kolektorem ssącym (była lekka szparka – poprawa mocy ale szarpie dalej)
– ltr powietrza jest czysty więc nie wymieniałem
Proszę o porady
ja mam identyczny problem po włączeniu klimy. dodatkowo na 4 biegu nawiewu obroty potrafią spadać tak mocno że o mało silnik nie gaśnie.
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale madzie mam już ponad pół roku i od początku miałem problemy z szarpaniem przy wciskaniu gazu w dolnych zakresach obrotów.
do tej pory:
-wymieniłem przewody WN na orginalne z serwisu Mazdy
-wynieniłem świece na NGK
– wymieniłem sonde lambda (stara pokazywała nawet wartości ujemne – he he spalanie spadło
– przeczyściłem przepływomierz
– uszczelniłem dolot między filtrem a kolektorem ssącym (była lekka szparka – poprawa mocy ale szarpie dalej)
– ltr powietrza jest czysty więc nie wymieniałem
Proszę o porady
- Od: 22 lis 2005, 21:09
- Posty: 21
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Xedos 1.6 1994r.
mam ten sam problem
załączam klimatronik i obroty sruuu... na 500
czasem nawet skubany gaśnie przy ruszaniu – musze dobrze przygazować, zeby nie zgasł
byłem z tym w AzAuto – podłączyli do kompa, pokrecili sie troche ze śrubokretem i stwierdzili, ze trzeba rozebrać kolektor i wymienic uszczelke i silnik niskich obrotów – łączny koszt ok. 3500zł – osłabili mnie
w sumie to nie wiem co mam teraz z tym fantem zrobić
ktoś ma jakiś pomysł?
załączam klimatronik i obroty sruuu... na 500
czasem nawet skubany gaśnie przy ruszaniu – musze dobrze przygazować, zeby nie zgasł
byłem z tym w AzAuto – podłączyli do kompa, pokrecili sie troche ze śrubokretem i stwierdzili, ze trzeba rozebrać kolektor i wymienic uszczelke i silnik niskich obrotów – łączny koszt ok. 3500zł – osłabili mnie
w sumie to nie wiem co mam teraz z tym fantem zrobić
ktoś ma jakiś pomysł?
Tylko Chuck Norris potrafi wyregulować obroty w Mazdzie
- Od: 14 maja 2006, 15:03
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r
Zarty, miałem to samo w poprzedniej GF-ce , po oczyszczeniu zaworu EGR i IAC wszystko przeszło.comeill napisał(a):byłem z tym w AzAuto – podłączyli do kompa, pokrecili sie troche ze śrubokretem i stwierdzili, ze trzeba rozebrać kolektor i wymienic uszczelke i silnik niskich obrotów – łączny koszt ok. 3500zł – osłabili mnie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Zarty, miałem to samo w poprzedniej GF-ce , po oczyszczeniu zaworu EGR i IAC wszystko przeszło.comeill napisał(a):byłem z tym w AzAuto – podłączyli do kompa, pokrecili sie troche ze śrubokretem i stwierdzili, ze trzeba rozebrać kolektor i wymienic uszczelke i silnik niskich obrotów – łączny koszt ok. 3500zł – osłabili mnie
jako ze nie mam pojecia o czym mówisz to pozwolę sobie zadzwonić i umówić się na wizytę w celu zlikwidowania problemu, bo ta przypadłość jest dość denerwująca
jeszcze jedno, tak przy okazji – czy to normalne, ze po właczeniu klimy z silnika 2.0 robi mi się 1.8? tak jakby ze 20 rumaków gdzieś sobie uciekało – w Avensisie z 2003 tez mam klimatronik i róznicy zadnej nie czuć
- Od: 14 maja 2006, 15:03
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r
Niestety tak.Sprężarka zabiera trochę rumaków.....comeill napisał(a):to normalne, ze po właczeniu klimy z silnika 2.0 robi mi się 1.8?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam pytanie Gdzie sa zawory EGR I IAC w GE 1.8 i jak je przeczyścić? U mnie jest taki problem ze jak samochód chodzi na wolnych to ma 500 obr a jak włanaczam światełka klime (daje jakieś obciążenie) to wszystko jest ok. Tylko prosze nie mówić ze mam jeżdzić cały czas na światłach ) Dziękuje
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Myslę ze masz zle ustawioną srubę od powietrza....( regulacyjną )Dziewczopol napisał(a):U mnie jest taki problem ze jak samochód chodzi na wolnych to ma 500 obr a jak włanaczam światełka klime (daje jakieś obciążenie) to wszystko jest ok
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6