Strona 7 z 8

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 16 paź 2013, 09:30
przez shao
Dzięki za linka. Postępując zgodnie z instrukcją (pierwsza cześć) dostaje DTC 35, ale ja mam manualną skrzynie, ruszanie lewarkiem czy zmiana biegów, wciskanie sprzęgła nic nie daje. Jak to przejść?

PostNapisane: 16 paź 2013, 09:54
przez Marek 161BD081
Szczerze to nie mam pojęcia ale sygnał o naciśnięciu sprzęgła czy włączeniu "luzu" przecież jest istotny dla poprawnego działania układu tempomatu.
Co się dzieje jak rozpędzisz się autem powyżej tych 40-50km/h?
Czy jest reakcja na naciskanie przycisków ACCEL/COAST?

PS. tak swoją drogą to uzupełniłbyś profil o lokalizację.

PostNapisane: 16 paź 2013, 10:51
przez noxes
a w ogóle możesz mieć przełożene AT na manual i będziesz miał problemy z błędami.
Proponuje sprawdzić po vin'ie jaka miałeś skrzynie.

PostNapisane: 21 paź 2013, 20:31
przez cywil80
Witam!
Mam Mazde 323F BJ 1.5 '99. Od paru tygodni raz się zapala raz gaśnie (głównie po ponownym uruchomieniu silnika) kontrolka ABS iraz TCS i TCS OFF.
Odczytałem kody błędów ABS tym sposobem:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.

Pokazało tylko błąd 14 w obu przypadkach. Czy mogę mieć pewność, że 14 to czujnik ABS lewy tył? Może jest jakaś inna przyczyna.
Rezystancja tego czujnika to 6,6k Ohm, drugiego z tyłu 1,34k.

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 31 paź 2013, 10:19
przez shao
Niestety wszystko wskazuje, że był automat.
Podłączyłem elma i wyskoczyły błędy takie jak w załączniku. Główny problem jaki występuje to za niskie i podwieszające się wolne obroty. Bardzo ciężko jest jeździć w korku, silnik szarpie i się ksztusi. Spalanie też koło 15 gazu (sekwencja)
Auto ładnie odpala czy zimne czy ciepłe.
Przepustnica wyczyszczona, kable świece zmienione. Po odpięciu tego zwrotka od obrotów na przepustnicy nic się nie zmienia. Silnik dalej się krztusi.
Nie wiem za co się zabrać

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 4 gru 2013, 15:37
przez shao
Wymieniłem "silniczek zawór krokowy", bo stary nie reagował na podawane napięcie. Jak wprowadzić auto w tryb serwisowy, jeśli mam to nowsze złącze bez kilku istotnych pinów? Czy po resecie kompa on sam się nauczy wolnych obrotów?

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 8 sty 2014, 15:30
przez przemek130
Witam. Chciałem poprosić o pomoc w odczycie błedu. Czy jest to 61?

Link do filmiku: http://youtu.be/erXe9vhqkU8

PostNapisane: 25 lut 2014, 06:20
przez Bounty
Wyskoczyły mi dwa błędy :
41: \elektrozawór regulacji ciśnienie
25: Elektrozawór

To związane jest z dawkowaniem paliwa ? Elektrozawory się wymienia na nowe ?

PostNapisane: 25 lut 2014, 07:06
przez kamilspider
25 na pewno jest związane z paliwem. Na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie patrząc od przodu masz małą gruszkę (zaworek/regulator ciśnienia paliwa) sterowany elektrozaworem podciśnienia (to samo co przy vrisach). Prawdopodobnie elektrozawór się kończy, albo zaśniedziały styki. Jakby co to mam ich garść, ale by trzeba sprawdzić, który działa :D
Elektrozawór podłącz bezpośrednio do aku i zobacz czy cyka, jeśli nie to go porządnie puknij kilka razy i sprawdź jeszcze raz ;)
Zobacz sobie jeszcze czy ta gruszka nie puszcza Ci paliwa w podciśnienie...

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 25 lut 2014, 14:21
przez Bounty
A jak mam sprawdzic czy nie puszcza mi paliwa w podcisnienie ?

PostNapisane: 25 lut 2014, 16:34
przez kamilspider
Na odpalonym odepnij podciśnienie i zobaczysz czy coś leci.

PostNapisane: 25 lut 2014, 19:23
przez noxes
Panie klubowiczu temat na forum o regulatorze jest na forum. Koniec OT

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 1 mar 2014, 16:54
przez elfik
koledzy wyskoczyl mi blad abs 15 czujnik kola. Czyli ktory to cczujnik?

Problem z złączem diagnostycznym

PostNapisane: 8 mar 2014, 15:20
przez Sniper512
Witam. Chciałbym zczytać kody błedów za pomocą złącza diagnostycznego.
Lecz po podłączeniu diody świeci ona przez cały czas zamiast mrugać. Co robię źle?

Obrazek

Re: Problem z złączem diagnostycznym

PostNapisane: 8 mar 2014, 16:53
przez mark.87
Kolego a sproboj zmostkowac ten 2 GND na dolnej szynie , moze to jest powod

PostNapisane: 8 mar 2014, 18:43
przez Sniper512
GND to jest masa, więc nie ma znaczenia który PIN.
Zmostkowany z innym GND zachowuje się tak samo. Sprawdziłem.

Re: Problem z złączem diagnostycznym

PostNapisane: 8 mar 2014, 19:52
przez Speed
A nie masz automatu ?

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 17 mar 2014, 14:44
przez 90krzycho90
Koledzy, spotkaliście się z takim przypadkiem, kiedy dioda daje długie mrugnięcia przez cały czas? Dzieje się to zarówno na zgaszonym, jak i na uruchomionym silniku. Link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Qs6lE98ARe4

PostNapisane: 17 mar 2014, 21:53
przez elfik
Może nie mam wielkiego doświadczenia bo nie miałem wcześniej potrzeby zczytywać, ale spróbuj jeszcze raz. U mnie za każdym razem robiłem tak jak tu wyczytałem, a dopiero chyba za 4 czy 5 razem zaczęło mi mrugać jak należy. Bo też albo wcale nie mrugało, albo głupoty jakies pokazywało

PostNapisane: 17 mar 2014, 22:31
przez sylwo
A może po prostu:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego