Strona 6 z 8

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 6 wrz 2013, 10:15
przez mark.87
Rysiek626 napisał(a): Ale generalnie nie mam już sił do madzi.

Witaj w gronie nie zadowolonych wlascicieli mazd,napewno nastepne auto to bedzie niemiec,nigdy wiecej zadnej mazdy <killer> <killer> <killer> <killer>

PostNapisane: 6 wrz 2013, 12:28
przez Rysiek626
mark.87 napisał(a):
Rysiek626 napisał(a): Ale generalnie nie mam już sił do madzi.

Witaj w gronie nie zadowolonych wlascicieli mazd,napewno nastepne auto to bedzie niemiec,nigdy wiecej zadnej mazdy <killer> <killer> <killer> <killer>
Nie no, jestem bardzo zadowolony, bo przedtem chodziła jak marzenie i jest komfortowa, lecz teraz gdybym tylko wiedział co konkretnie może jej pomóc :(

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 6 wrz 2013, 12:50
przez mark.87
A ja przeciwnie,wpakowalem worek kasy a to ciagle malo,nalezalo by jeszcze jeden wpakowac zeby jako jezdzic ele to mija sie z celem,
poprzednio mialem opla vectra i jezdzilo mi sie duzo lepiej,zawieszenie i hamulce miala o wiele lepsze i co najwazniejsze trzymala sie drogi jak przyklejona.

PostNapisane: 6 wrz 2013, 13:03
przez noxes
mark.87 napisał(a):Witaj w gronie nie zadowolonych wlascicieli mazd,napewno nastepne auto to bedzie niemiec,nigdy wiecej zadnej mazd

Nie wiesz co mówisz. Ja mogę Ci napisać z własnego doświadczenia, że się mylisz. Na pewno niemiec ma lepszą blachę, silnik jakość wykonania, ale nie ma tego czegoś.

Rysiek626 napisał(a):Witam, prosze o pomoc w odczytaniu błędów bo sam nie mogę sobie poradzić. Mazda 626 GE 1.8 90 KM FP. Jestem już konkretnie zdesperowany, auto strasznie przerywa i ma ograniczoną prędkość maksymalną w porywach do 130km/h.http://www.youtube.com/watch?v=Sn1jKlQa ... gSg8Pozdro

Nie wiem nie mogę odtworzyć filmów(z winy mojego internetu)
10 zgoda może być bład czujnika temp powietrza zasysanego, ale on nie powoduje takich cyrków.
11 nie ma takiego błedu. Możliwe, ze masz blędy czterocyfrowe i masz zupellnie inne błedy.
Rozumiem, ze dzieje się to na benzynie tylko? Pompa paliwa w jakim stanie? Jakie ciśnienie podaje? Aparat zapłonowy- cewka(nie dostaje przebicia? Oleju nie ma w srodku?) Kopułka, palec, przewody świece? Filtr powietrza i paliwa?
Coś majstrowałeś przy samochodzie, czy stalo się to nagle?

PostNapisane: 6 wrz 2013, 14:41
przez Marek 161BD081
Rysiek626 – zrób nieco inaczej: skasuj błędy (odłącz accu i naciśnij np. pedał hamulca na pół minuty) a następnie podłącz wszystko tak jak było.
Po skasowaniu błędów odpal autko a nawet przejedź się kawałek i dopiero jeszcze raz zrób odczyt kodów błędów.
Zapamiętane błędy w sterowniku mogą być baaaardzo stare i nie mieć nic do sytuacji w tej chwili.
Szczerze to nie zdziwiłbym się jakby po skasowaniu błedów okazało się, ze nowych już nie zarejestrował.

Opisz jeszcze jak to dokładniej wygląda ten problem z osiągnięciem wyższych szybkości.

PS. sam miałem wcześniej dwa "pancerwageny" i .... raczej chyba nie będę wracał już do tej marki a temat dobrych jakościowo blach dotyczy niestety tylko aut starszych. Po 2000 roku to wszystkie już jednakowo chyba gniją.

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 6 wrz 2013, 19:27
przez Rysiek626
Stało się to mniej więcej wtedy jak miałem małą dziurkę w tłumnik i pojechałem z braku kasy ją spawnąć, lecz wtedy zagadałem się ze znajomym a mechanik nie odłączył aku, niby nic na początku nie zauważyłem ale auto konkretnie osłabło, przerywa, dławi się jak by, szarpie przy dodawaniu gazu, ograniczona prędkość maksymalna do jakiś 130 km/h. Byłem od razu po spawaniu jak zauważyłem pierwsze objawy na regulacji lpg, lecz nie wiele pomogło. A z innej beczki zacinał mi się pedał gazu, ale już wiem że to TPS i będę dalej próbował go ustawić we własnym zakresie.

PostNapisane: 6 wrz 2013, 21:21
przez Marek 161BD081
Jak będziesz regulować TPS to podkręć nieco śrubę odbojnikową na przepustnicy bo zapewne ktoś ją nieumiejętnie wkrecił aby obniżyć obroty biegu jałowego.
Obroty wolne wyregulujesz później (w trybie diagnostycznym!) śrubą bypass'u.

Ale wcześniej poczytaj proszę o tym na Forum.

PostNapisane: 6 wrz 2013, 22:20
przez noxes
A jaki masz gaz? objaw występuje na pb i lpg?

PostNapisane: 6 wrz 2013, 22:53
przez Rysiek626
Stag 300, dokładnie na benzynce i na lpg. Podejrzewałem sonde lambda ale nie wiem, ktos mi też podpowiedział bym zrobił badanie ciśnienia w silniku

PostNapisane: 6 wrz 2013, 22:56
przez Marek 161BD081
Sekwencja działa na podstawie pracy sterownika benzynowego.

PostNapisane: 6 wrz 2013, 23:05
przez noxes
Dokładnie tak. Więc dopóki nie zrobisz benzyny nie będzie pracować na gazie.

Proponuję nie robić Off topa w tym temacie, a wyodrębnić część do nowego, lub skasować to i założyć nowy temat z dokladnym opisem objawów, skutków i sytuacji w ktorej się to stało.
Tak na szybko rozłacz aku wciśnij stop na 30 sek. odpal samochód i przejedź się kilka/kilkanaście kilomertów na samej benzynie. I sprawdź czy się nie poprawiło i sprawdź błędy.

PostNapisane: 6 wrz 2013, 23:16
przez Piterek17
Niektóre błędy mogą się pojawić dopiero po kilkunastu/kilkudziesięciu przejechanych kilometrach.
Po za tym oglądając Twój drugi filmik, mam wątpliwości czy kody są 2 czy 4 cyfrowe. Wg. mnie wychodzi mi P0100 i P0110 czyli problem z dolotem powietrza, przepływomierzem, lub po prostu lewe powietrze. Za to wziąłbym się najpierw.

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 14 paź 2013, 14:53
przez shao
Mam problem z podłączeniem diagnostyki w cronosie USDM, silnik 2.0, '96
Nie ma w kostce potrzebnych pinów. A świeci mi się check i poduszki. Jak z niego sczytać błędy? Bo skończyły mi się pomysły a na forum nic podobnego nie znalazłem. Jak coś to mnie poprawcie bo to mój drugi post.
Z góry dzięki za pomoc

PostNapisane: 14 paź 2013, 15:19
przez Marek 161BD081
shao – poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=424&t=36848&p=1768913

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 14 paź 2013, 16:14
przez shao
Czyli alternatywy podłączenia nie ma. Zostaje tylko interfejs z przejściówką

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 14 paź 2013, 17:40
przez Marek 161BD081
No ale jaki masz problem?
Diagnostyka tym sposobem z linka jest dużo lepsza niż za pomocą diody LED.

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 14 paź 2013, 19:56
przez shao
Żaden ;)
Tylko trzeba skołować to urządzonko i przejściówkę z kabelków moje zrobić.
Czy problem z poduchami też pokaże?

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 14 paź 2013, 23:27
przez Marek 161BD081
Od poduszek lampka zapewne ci miga więc poszukaj na Foru co te mignuecia oznaczają.
U mnie w X9 poduszek nie zdiagnozuję via OBD2 i zapewne u ciebie tez innaczej nie bedzie.

Re: Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 15 paź 2013, 10:21
przez shao
Właśnie nie mruga. Swieci stale. Da się ją jakoś sprowokować do pokazania błędów.

I jeszcze nie działa tempomat. To co znalazłem mówi o tych nowszych tempomatach z gf z dźwignią. A ja mam ten z dwoma guzikami na kierownicy. Jakoś przypadkiem przytrzymalem guziki i zaczęła mrugac zielona kontrolka cruise i dała kod 35. Co to będzie? Może jakiś link do tematu ktoś ma?

PostNapisane: 16 paź 2013, 07:45
przez Marek 161BD081
Diagnostyka tempomatu: Millenia Cruise Control System.
Dotyczy to co prawda Millenii ale w pozostałych modelach wysoce prawdopodobne, że jest tak samo.

PS. wujek google też nie boli.