Różne sposoby odczytywania kodów błedów
Mierzyłem zaraz za czujnikami,tj.rozłączyłem kostki i podpiąłem się tam.
Spróbuję jeszcze raz sprawdzić kody diodą,ale wątpię czy mi coś wybłyska,bo przyłożyłem się uważnie do testu...Zamówię i wymienię czujnik.Potem trzeba zrobić reset błędów tak?Zobaczę wtedy co się będzie działo.
Tak dla ciekawości forumowiczów:
-jedyny elektryk samochodowy w mojej okolicy stwierdził że moje auto jest zbyt stare,aby do czegoś podłączyć-więc w takim razie do czego jest gniazdo diagnostyczne ja się pytam?
-drugi "mechanik" stwierdził,że się da podłączyć diodę i wystukać błędy (znaczy że się zna co nieco?) KOSZT 35euro !
-wymiana czujnika abs KOSZT 150 euro +czujnik(jakieś 120 euro)
łączna suma BAGATELA 300EURO!!!!!!!!!
tragedia.............
ps.no i jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, że może się śrubka ukręcić,więc godzinę pracy trzeba doliczyć...
godzina pracy 60 euro
Spróbuję jeszcze raz sprawdzić kody diodą,ale wątpię czy mi coś wybłyska,bo przyłożyłem się uważnie do testu...Zamówię i wymienię czujnik.Potem trzeba zrobić reset błędów tak?Zobaczę wtedy co się będzie działo.
Tak dla ciekawości forumowiczów:
-jedyny elektryk samochodowy w mojej okolicy stwierdził że moje auto jest zbyt stare,aby do czegoś podłączyć-więc w takim razie do czego jest gniazdo diagnostyczne ja się pytam?
-drugi "mechanik" stwierdził,że się da podłączyć diodę i wystukać błędy (znaczy że się zna co nieco?) KOSZT 35euro !
-wymiana czujnika abs KOSZT 150 euro +czujnik(jakieś 120 euro)
łączna suma BAGATELA 300EURO!!!!!!!!!
tragedia.............
ps.no i jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, że może się śrubka ukręcić,więc godzinę pracy trzeba doliczyć...
godzina pracy 60 euro
- Od: 13 sty 2010, 21:24
- Posty: 11
- Skąd: Finlandia/Seinäjoki
- Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW
...więc muszę przyznać się do błędu.podłączyłem się pod złe zworki i dlatego nic nie pokazywało...złudziło mnie brak niektórych złączy.wszystko gra.i Mil się nawet znalazł,nie trzeba diody...mój błąd!
wybłyskało mi kod 13,43 i 47.
czy samo wyczyszczenie czujnika da jakiś efekt ?(strasznie był brudny w opiłkach)nie wymieniłem mając nadzieję,że to pomoże
po wykasowaniu błędów wszystko gra.nic się nie pojawia na razie......
wybłyskało mi kod 13,43 i 47.
czy samo wyczyszczenie czujnika da jakiś efekt ?(strasznie był brudny w opiłkach)nie wymieniłem mając nadzieję,że to pomoże
po wykasowaniu błędów wszystko gra.nic się nie pojawia na razie......
- Od: 13 sty 2010, 21:24
- Posty: 11
- Skąd: Finlandia/Seinäjoki
- Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW
mundek84 napisał(a):u mnie błędy nr 18 i 9 tylko nie wiem co oznacza 18
raczej masz 08 –> przepływka, (tym bardziej że piszesz w tej kolejności 18 i 9 a nie po kolei tak jak lecą błędy 9 i 18) bo pierwsze długie mrugnięcie jest na przywitanie się z tobą a dopiero potem mruga błędy
- Od: 30 cze 2011, 19:48
- Posty: 326
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM
decadent napisał(a):To jak w końcu jest z tym rezystorem – mam diodę 12 V, potrzebuje do tego rezystor ? Z obliczeń R=U/I wynika, że 600 ohm, ale w innym temacie napisali, że jak jest dioda 12 v, to nie potrzebujemy opornika...
Jak masz diodę na 12V to nie musisz dawać opornika (rezystora).
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
dzięki za szybką odpowiedź – właśnie tak zrobiłem, tzn. bez opornika – dioda mi nie świeci, nie wiem dlaczego, jakbym jej nie podpiął to nie świeci. Na zapalonym silniku z kolei żarzy się ledwie dostrzegalnie cały czas...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Witam.
U mnie po podpięciu dioda zapala sie raz na ok. 2 sekundy po czym gasnie i nie pokazuje o dziwo zadnych bledow. Jestem troche zdezorientowany bo podczas jazdy na niskich obrotach (ponizej 2 tys) samochod szarpie i jakiekolwiek raptowne nacisniecie pedalu gazu go muli, trzeba powoli wciskac gaz by w miare normalnie przyspieszal. Do tego dochodzi lekkie falowanie na biegu jalowym. Moje auto to 323F BA 2.0 V6 z 95'. Spotkal sie ktokolwiek z czyms takim?
Edit: przejechalem sie troche i pozniej sprawdzilem bledy. Wywalilo mi 46, czyli elektrozawor 2. Ktos przy nim kombinowal, waz jest odlaczony od silnika.
U mnie po podpięciu dioda zapala sie raz na ok. 2 sekundy po czym gasnie i nie pokazuje o dziwo zadnych bledow. Jestem troche zdezorientowany bo podczas jazdy na niskich obrotach (ponizej 2 tys) samochod szarpie i jakiekolwiek raptowne nacisniecie pedalu gazu go muli, trzeba powoli wciskac gaz by w miare normalnie przyspieszal. Do tego dochodzi lekkie falowanie na biegu jalowym. Moje auto to 323F BA 2.0 V6 z 95'. Spotkal sie ktokolwiek z czyms takim?
Edit: przejechalem sie troche i pozniej sprawdzilem bledy. Wywalilo mi 46, czyli elektrozawor 2. Ktos przy nim kombinowal, waz jest odlaczony od silnika.
- Od: 7 mar 2012, 17:33
- Posty: 8
- Skąd: Hrubieszów
- Auto: M6 2.3 2002 Hatchback
czytam temat i mam ten sam problem mazda 323F ba 1,8 L trzeba bardzo delikatnie dotykać pedał gazu bo go muli i szarpie. na kompie wskazało błąd: (map sensor) ale nawet mechanik nie wie gdzie taki jest w moim samochodzie.
- Od: 28 kwi 2012, 14:54
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA
Odgrzewam kotlet, dzisiaj zrobiłem sobie test, wychodzi chyba 8, 10 i 1? Ni jestem pewny dlatego tutaj piszę, wychodzi przepływka, czujnik temp. powietrza zassysanego i impuls zapłonu?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Siw-y napisał(a):8 i 11.Eklerek323f napisał(a):wychodzi chyba 8, 10 i 1?
No właśnie ... a nigdzie nie ma nic o błędzie 11
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Siw-y napisał(a):Wszędzie gdzie czytałem to właśnie powinien być 11 bo 10 komp nie pokaże, i u mnie pokazał 11 jak wypiąłem kostkę z czujnika przy filtrze.
No to mam komplet do wymiany przepływka, czujnik i pucha filtra cała.
Ehh, dzieki za pomoc, bo się wahałem, czy to było 10 i 1 czy 11
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Zanim kupisz nową przepływkę to skasuj bbłędy i sprawdź czy pojawią się ponownie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Zanim kupisz nową przepływkę to skasuj bbłędy i sprawdź czy pojawią się ponownie.
Przed montażem nowej skasuję, teraz nie ma sensu bo i tak przepływka jest wypięta. Nowa już zamówiona, we wtorek pewnie będzie. w starej nie ma "drucika"
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
jacobs napisał(a):Eklerek323f napisał(a):czujnik
Jakby coś, to mam ten czujnik temp na sprzedaż
Zobaczę, czy go znowu wypluje po skasowaniu błędów i włożeniu nowej przepływki, a jaki trzask tego czujnika? (daj na pw )
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Tutaj jest bardzo dobry opis, łącznie z diagnostyką poszczególnych cylindrów:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... ostcount=5
Poza tym:
viewtopic.php?p=11060#p11060
viewtopic.php?f=126&t=620&p=5519#p5519
Pojedynczy przewód ze schematu (STI), to ten, który na zdjęciach pozostał wetknięty w wieczko złącza.
Szara zwora jest używana (po wyjęciu) do ustawiania kąta zapłonu.
Co do poduszek, to największy problem będziesz miał z tą nad skrzynią – jest inna niż w "manualu" i nie występuje w zamiennikach.
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6