Różne sposoby odczytywania kodów błedów

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez maGar » 6 kwi 2011, 15:56

Mierzyłem zaraz za czujnikami,tj.rozłączyłem kostki i podpiąłem się tam.
Spróbuję jeszcze raz sprawdzić kody diodą,ale wątpię czy mi coś wybłyska,bo przyłożyłem się uważnie do testu...Zamówię i wymienię czujnik.Potem trzeba zrobić reset błędów tak?Zobaczę wtedy co się będzie działo.
Tak dla ciekawości forumowiczów:
-jedyny elektryk samochodowy w mojej okolicy stwierdził że moje auto jest zbyt stare,aby do czegoś podłączyć-więc w takim razie do czego jest gniazdo diagnostyczne ja się pytam?
-drugi "mechanik" stwierdził,że się da podłączyć diodę i wystukać błędy (znaczy że się zna co nieco?) KOSZT 35euro !
-wymiana czujnika abs KOSZT 150 euro +czujnik(jakieś 120 euro)
łączna suma BAGATELA 300EURO!!!!!!!!! <glupek2>
tragedia.............
ps.no i jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, że może się śrubka ukręcić,więc godzinę pracy trzeba doliczyć...
godzina pracy 60 euro
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 21:24
Posty: 11
Skąd: Finlandia/Seinäjoki
Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW

Postprzez maGar » 14 kwi 2011, 18:55

...więc muszę przyznać się do błędu.podłączyłem się pod złe zworki i dlatego nic nie pokazywało...złudziło mnie brak niektórych złączy.wszystko gra.i Mil się nawet znalazł,nie trzeba diody...mój błąd!
wybłyskało mi kod 13,43 i 47.
czy samo wyczyszczenie czujnika da jakiś efekt ?(strasznie był brudny w opiłkach)nie wymieniłem mając nadzieję,że to pomoże
po wykasowaniu błędów wszystko gra.nic się nie pojawia na razie......
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 21:24
Posty: 11
Skąd: Finlandia/Seinäjoki
Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW

Postprzez dirtracer » 1 lis 2011, 19:21

mundek84 napisał(a):u mnie błędy nr 18 i 9 :) tylko nie wiem co oznacza 18 :)


raczej masz 08 –> przepływka, (tym bardziej że piszesz w tej kolejności 18 i 9 a nie po kolei tak jak lecą błędy 9 i 18) bo pierwsze długie mrugnięcie jest na przywitanie się z tobą a dopiero potem mruga błędy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez chelios » 24 lis 2011, 18:41

Po podłączeniu testera nic się nie dzieje, pomyślałem że może rezystor pod złą nóżkę przylutowałem ale po kupieniu ponownie diody i przyłożeniu do styku GND nie zapala się. Wie ktoś co może być przyczyna ?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 23:46
Posty: 10
Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5

Postprzez decadent » 2 mar 2012, 09:13

To jak w końcu jest z tym rezystorem – mam diodę 12 V, potrzebuje do tego rezystor ? Z obliczeń R=U/I wynika, że 600 ohm, ale w innym temacie napisali, że jak jest dioda 12 v, to nie potrzebujemy opornika...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez kamilspider » 2 mar 2012, 09:55

decadent napisał(a):To jak w końcu jest z tym rezystorem – mam diodę 12 V, potrzebuje do tego rezystor ? Z obliczeń R=U/I wynika, że 600 ohm, ale w innym temacie napisali, że jak jest dioda 12 v, to nie potrzebujemy opornika...

Jak masz diodę na 12V to nie musisz dawać opornika (rezystora).
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez decadent » 2 mar 2012, 10:10

dzięki za szybką odpowiedź – właśnie tak zrobiłem, tzn. bez opornika – dioda mi nie świeci, nie wiem dlaczego, jakbym jej nie podpiął to nie świeci. Na zapalonym silniku z kolei żarzy się ledwie dostrzegalnie cały czas...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

PostTen post został usunięty przez petek 2 kwi 2012, 14:34.
Powód: nie w tym dziale

Postprzez Ambro7 » 28 kwi 2012, 17:56

Witam.

U mnie po podpięciu dioda zapala sie raz na ok. 2 sekundy po czym gasnie i nie pokazuje o dziwo zadnych bledow. Jestem troche zdezorientowany bo podczas jazdy na niskich obrotach (ponizej 2 tys) samochod szarpie i jakiekolwiek raptowne nacisniecie pedalu gazu go muli, trzeba powoli wciskac gaz by w miare normalnie przyspieszal. Do tego dochodzi lekkie falowanie na biegu jalowym. Moje auto to 323F BA 2.0 V6 z 95'. Spotkal sie ktokolwiek z czyms takim?

Edit: przejechalem sie troche i pozniej sprawdzilem bledy. Wywalilo mi 46, czyli elektrozawor 2. Ktos przy nim kombinowal, waz jest odlaczony od silnika.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 17:33
Posty: 8
Skąd: Hrubieszów
Auto: M6 2.3 2002 Hatchback

Postprzez Cinkciarz » 11 maja 2012, 21:31

czytam temat i mam ten sam problem mazda 323F ba 1,8 L trzeba bardzo delikatnie dotykać pedał gazu bo go muli i szarpie. na kompie wskazało błąd: (map sensor) ale nawet mechanik nie wie gdzie taki jest w moim samochodzie.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 14:54
Posty: 27
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA

Postprzez Eklerek323f » 16 cze 2012, 19:03

Odgrzewam kotlet, dzisiaj zrobiłem sobie test, wychodzi chyba 8, 10 i 1? Ni jestem pewny dlatego tutaj piszę, wychodzi przepływka, czujnik temp. powietrza zassysanego i impuls zapłonu?

Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Siw-y » 16 cze 2012, 20:34

Eklerek323f napisał(a):wychodzi chyba 8, 10 i 1?
8 i 11.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 16 cze 2012, 20:49

Siw-y napisał(a):
Eklerek323f napisał(a):wychodzi chyba 8, 10 i 1?
8 i 11.

No właśnie ... a nigdzie nie ma nic o błędzie 11 <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Siw-y » 16 cze 2012, 20:56

Wszędzie gdzie czytałem to właśnie powinien być 11 bo 10 komp nie pokaże, i u mnie pokazał 11 jak wypiąłem kostkę z czujnika przy filtrze.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Eklerek323f » 16 cze 2012, 23:16

Siw-y napisał(a):Wszędzie gdzie czytałem to właśnie powinien być 11 bo 10 komp nie pokaże, i u mnie pokazał 11 jak wypiąłem kostkę z czujnika przy filtrze.

No to mam komplet do wymiany :D przepływka, czujnik i pucha filtra cała.
Ehh, dzieki za pomoc, bo się wahałem, czy to było 10 i 1 czy 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Marek 161BD081 » 17 cze 2012, 20:00

Zanim kupisz nową przepływkę to skasuj bbłędy i sprawdź czy pojawią się ponownie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Eklerek323f » 17 cze 2012, 20:49

Marek 161BD081 napisał(a):Zanim kupisz nową przepływkę to skasuj bbłędy i sprawdź czy pojawią się ponownie.

Przed montażem nowej skasuję, teraz nie ma sensu bo i tak przepływka jest wypięta. Nowa już zamówiona, we wtorek pewnie będzie. w starej nie ma "drucika" :(
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez jacobs » 17 cze 2012, 20:56

Eklerek323f napisał(a):czujnik

Jakby coś, to mam ten czujnik temp na sprzedaż ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Eklerek323f » 17 cze 2012, 20:57

jacobs napisał(a):
Eklerek323f napisał(a):czujnik

Jakby coś, to mam ten czujnik temp na sprzedaż ;)

Zobaczę, czy go znowu wypluje po skasowaniu błędów i włożeniu nowej przepływki, a jaki trzask tego czujnika? :D (daj na pw :) )
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Paweł » 24 sie 2012, 22:38

Obrazek

Tutaj jest bardzo dobry opis, łącznie z diagnostyką poszczególnych cylindrów:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... ostcount=5

Poza tym:
viewtopic.php?p=11060#p11060
viewtopic.php?f=126&t=620&p=5519#p5519

Pojedynczy przewód ze schematu (STI), to ten, który na zdjęciach pozostał wetknięty w wieczko złącza.
Szara zwora jest używana (po wyjęciu) do ustawiania kąta zapłonu.

Co do poduszek, to największy problem będziesz miał z tą nad skrzynią – jest inna niż w "manualu" i nie występuje w zamiennikach.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6