Różne sposoby odczytywania kodów błedów

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez Szyna » 27 sie 2012, 22:01

To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez doktur » 2 sty 2013, 19:25

Witam

Zwracam się z uprzejmą prośbą do szanownych kolegów o przetłumaczenie co moja Mazda GE chce mi powiedzieć:
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez sylwo » 2 sty 2013, 20:18

Jakaś ona niezdecydowana :|

Na zgaszonym silniku sprawdź. Mi to wygląda na 10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez doktur » 2 sty 2013, 20:30

Silnik był zgaszony, wiatrak zawsze mi chodził.

Ja odczytałem sekwencje
10 11 11 10
7s przerwy
10 11 10 10
7s przerwy
10 11 11 10
7s przerwy
10 11 10 10 itd....

ta druga jedenastka na zmianę z 10
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez kamilspider » 2 sty 2013, 20:43

Mi to wygląda na inne kody np 4 cyfrowe. Zapytajcie noxesa bo ja się znam tylko na 2 cyfrowych ;P
Wiatrak nie może zawsze chodzić.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 2 sty 2013, 21:17

viewtopic.php?f=126&t=134563
Doktur uzupełnij profil ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez doktur » 2 sty 2013, 22:25

dziękuję Szyna, teraz już rozumiem o co chodzi.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez broad1610 » 3 sty 2013, 17:03

A co oznacza kod "11", ktorego w ogole nie ma w tym wykazie (mam na mysli kody silnika)?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2013, 16:52
Posty: 7
Auto: 626 Cronos, GE, FS, 1995

Postprzez doktur » 3 sty 2013, 18:34

być może u Ciebie tak jak i u mnie nie chodzi o 11 a o kod 4 cyfrowy,

U mnie wychodzą kody:
0100
0110
czyli zgodnie z wykazem z linka
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
P0110 IAT Circuit Malfunction
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez ProboszczV6 » 4 sty 2013, 11:03

Czyli problem z przeplywomierzem i regulatorem wolnych obrotów. Masz wszystko dobrze poskładane i podłączone?
Ostatnio edytowano 7 sty 2013, 18:15 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tomi-ex » 7 sty 2013, 12:33

zamówiłem diodę z wbudowanym rezystorem , czyli nie muszę lutować do tej diody już opornika ?
http://elecena.pl/product/33515/led-r-02m
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez kamilspider » 7 sty 2013, 12:51

Jak jest na 12V to nic już nie robisz, tylko pamiętaj gdzie + i –.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez maniek070 » 23 sty 2013, 21:13

Mam taki przypadek – dioda ani mrugneła, okazało się że nie ma u mnie pinów GND I TEN (albo FEN i TEN już nie pamiętam) rozebrałem kostke i okazało się że nie idą do tych pinów żadne kable, co teraz ??
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez tok5 » 29 sty 2013, 18:01

Koledzy mam takie lajmerskie pytanko. Piszecie w tym wątku o użyciu mrugających diod do odczytu kodów błędów. Moja GE ma gniazdo DIAGNOSTIC przy krzynce z bezpiecznikami. Do odczytu kodów w GG kupiłem ELMa – fajnie działa. Niedawno kupiłem przejściówkę OBDII na Mazdę – taką jak w gnieździe DIAGNOSTIC. Czy laptopem nie będzie lepiej odczytać błędy niż tym "Morsem" ? Czy laptopem w ogóle da się błędy odczytać ?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez kamilspider » 29 sty 2013, 18:09

Morsem jest to najszybszy, najtańszy i najprostszy sposób na świecie, więc polecam <serduszka> <lol>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 29 sty 2013, 19:57

GE ma OBDI o ile się nie mylę ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tok5 » 29 sty 2013, 21:15

To nabyłem (opcja 11) http://moto.allegro.pl/przejsciowka-ada ... 00460.html ELMa do OBDII już mam i z tą przejściówką chcę zadziałać...
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sty 2013, 22:42

Zapewne masz w złączu piny TEN i FEN wiec bawisz się tylko "morsem".
Chcesz via komputer to próbuj ale nie nastawiaj się na jakieś sukcesy.
Ja już próbowałem kiedyś ELMa podłączyć w "efce" ale bez sukcesów.
Do obsługi OBD-I musi być jakiś bardziej specjalistyczny soft i oczywiście interfejs odpowiedni do tego.
Ewentualnie ... specjalny mazdowski "komputerek" diagnostyczny ;)
Tak swoją drogą to jak dokładniej sprawdzisz przejściówkę to zobaczysz, że te istotne linie komunikacyjne masz w miejscu, gdzie nie będzie u ciebie pinow w złączu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 31 sty 2013, 12:03

kolego tok5, kombinowałeś już coś więcej? też mam elm327, i też właśnie kupiłem tą przejściówke, czekam aż mi przyjdzie, w mojej GF nie ma TEN, FEN itd. podpinalem się pod komputer kabelkami do gniazda i do elm-a i połączyłem się, ale generalnie nic nie dało się za bardzo odczytać, tylko błędy, i je skasować, oraz dało się odczytać obroty, temp jak na desce, żadnych czujników mi nie odczytało, wyczytałem na forum że GF benzyna przed liftem ma już obd2 (gdzie idziej znalazłem że benzynowe silniki w japońcach miało obd2 juz od 1996 roku) i że te wszystkie parametry da się odczytać, jak narazie mi się to nie udało, zobaczymy jak będzie z tą przejściówką, w moim przypadku mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku, po podpięciu komputera nie wykazało mi błędów, odpiąłem IAC żeby sprawdzić czy w ogóle to działa, i wtedy bład wyskoczył, skasowałem, ale zarówno na odpalanie jak i na falujące obroty nic nie pomogło... ktoś może zna jakiś dobry program diagnostyczny do mazdy 626 GF przed liftem?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez tok5 » 6 lut 2013, 21:26

Na razie bez sukcesów. Muszę nowego elm-a kupić bo mój padł. Nie działa także w GG ;–(
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6