Różne sposoby odczytywania kodów błedów

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez shao » 16 paź 2013, 08:30

Dzięki za linka. Postępując zgodnie z instrukcją (pierwsza cześć) dostaje DTC 35, ale ja mam manualną skrzynie, ruszanie lewarkiem czy zmiana biegów, wciskanie sprzęgła nic nie daje. Jak to przejść?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez Marek 161BD081 » 16 paź 2013, 08:54

Szczerze to nie mam pojęcia ale sygnał o naciśnięciu sprzęgła czy włączeniu "luzu" przecież jest istotny dla poprawnego działania układu tempomatu.
Co się dzieje jak rozpędzisz się autem powyżej tych 40-50km/h?
Czy jest reakcja na naciskanie przycisków ACCEL/COAST?

PS. tak swoją drogą to uzupełniłbyś profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F BA Z5
Madzia Xedos 9 KL '01
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 4893 (34/89)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez noxes » 16 paź 2013, 09:51

a w ogóle możesz mieć przełożene AT na manual i będziesz miał problemy z błędami.
Proponuje sprawdzić po vin'ie jaka miałeś skrzynie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3278 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez cywil80 » 21 paź 2013, 19:31

Witam!
Mam Mazde 323F BJ 1.5 '99. Od paru tygodni raz się zapala raz gaśnie (głównie po ponownym uruchomieniu silnika) kontrolka ABS iraz TCS i TCS OFF.
Odczytałem kody błędów ABS tym sposobem:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.

Pokazało tylko błąd 14 w obu przypadkach. Czy mogę mieć pewność, że 14 to czujnik ABS lewy tył? Może jest jakaś inna przyczyna.
Rezystancja tego czujnika to 6,6k Ohm, drugiego z tyłu 1,34k.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2008, 07:43
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 '99

Postprzez shao » 31 paź 2013, 09:19

Niestety wszystko wskazuje, że był automat.
Podłączyłem elma i wyskoczyły błędy takie jak w załączniku. Główny problem jaki występuje to za niskie i podwieszające się wolne obroty. Bardzo ciężko jest jeździć w korku, silnik szarpie i się ksztusi. Spalanie też koło 15 gazu (sekwencja)
Auto ładnie odpala czy zimne czy ciepłe.
Przepustnica wyczyszczona, kable świece zmienione. Po odpięciu tego zwrotka od obrotów na przepustnicy nic się nie zmienia. Silnik dalej się krztusi.
Nie wiem za co się zabrać
Załączniki
SC20131030-154152.png
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez shao » 4 gru 2013, 14:37

Wymieniłem "silniczek zawór krokowy", bo stary nie reagował na podawane napięcie. Jak wprowadzić auto w tryb serwisowy, jeśli mam to nowsze złącze bez kilku istotnych pinów? Czy po resecie kompa on sam się nauczy wolnych obrotów?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez przemek130 » 8 sty 2014, 14:30

Witam. Chciałem poprosić o pomoc w odczycie błedu. Czy jest to 61?

Link do filmiku: http://youtu.be/erXe9vhqkU8
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2013, 10:18
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Kielce/Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS

Postprzez Bounty » 25 lut 2014, 05:20

Wyskoczyły mi dwa błędy :
41: \elektrozawór regulacji ciśnienie
25: Elektrozawór

To związane jest z dawkowaniem paliwa ? Elektrozawory się wymienia na nowe ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 11:36
Posty: 1904 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez kamilspider » 25 lut 2014, 06:06

25 na pewno jest związane z paliwem. Na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie patrząc od przodu masz małą gruszkę (zaworek/regulator ciśnienia paliwa) sterowany elektrozaworem podciśnienia (to samo co przy vrisach). Prawdopodobnie elektrozawór się kończy, albo zaśniedziały styki. Jakby co to mam ich garść, ale by trzeba sprawdzić, który działa :D
Elektrozawór podłącz bezpośrednio do aku i zobacz czy cyka, jeśli nie to go porządnie puknij kilka razy i sprawdź jeszcze raz ;)
Zobacz sobie jeszcze czy ta gruszka nie puszcza Ci paliwa w podciśnienie...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/4)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Jest:
Cordoba 6L 1.4 16V BBY
C4 1.6 16V TU5JP4
Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE
Cinquecento 700 young

Postprzez Bounty » 25 lut 2014, 13:21

A jak mam sprawdzic czy nie puszcza mi paliwa w podcisnienie ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 11:36
Posty: 1904 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez kamilspider » 25 lut 2014, 15:34

Na odpalonym odepnij podciśnienie i zobaczysz czy coś leci.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/4)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Jest:
Cordoba 6L 1.4 16V BBY
C4 1.6 16V TU5JP4
Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE
Cinquecento 700 young

Postprzez noxes » 25 lut 2014, 18:23

Panie klubowiczu temat na forum o regulatorze jest na forum. Koniec OT
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3278 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez elfik » 1 mar 2014, 15:54

koledzy wyskoczyl mi blad abs 15 czujnik kola. Czyli ktory to cczujnik?
trzeci raz docinam tą samą deskę i nadal jest za krótka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 15:05
Posty: 46
Auto: mazda 626 GE, 2,5 V6

Postprzez Sniper512 » 8 mar 2014, 14:20

Witam. Chciałbym zczytać kody błedów za pomocą złącza diagnostycznego.
Lecz po podłączeniu diody świeci ona przez cały czas zamiast mrugać. Co robię źle?

Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 mar 2014, 14:18
Posty: 2
Auto: Mazda 626 IV benz 2.0 95r

Postprzez mark.87 » 8 mar 2014, 15:53

Kolego a sproboj zmostkowac ten 2 GND na dolnej szynie , moze to jest powod
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 723 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Sniper512 » 8 mar 2014, 17:43

GND to jest masa, więc nie ma znaczenia który PIN.
Zmostkowany z innym GND zachowuje się tak samo. Sprawdziłem.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2014, 14:18
Posty: 2
Auto: Mazda 626 IV benz 2.0 95r

Postprzez Speed » 8 mar 2014, 18:52

A nie masz automatu ?
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1750 (18/26)
Skąd: Warszawa //Grodzisk Maz.
Auto: i-VTEC i V6

Postprzez 90krzycho90 » 17 mar 2014, 13:44

Koledzy, spotkaliście się z takim przypadkiem, kiedy dioda daje długie mrugnięcia przez cały czas? Dzieje się to zarówno na zgaszonym, jak i na uruchomionym silniku. Link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Qs6lE98ARe4
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 12:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez elfik » 17 mar 2014, 20:53

Może nie mam wielkiego doświadczenia bo nie miałem wcześniej potrzeby zczytywać, ale spróbuj jeszcze raz. U mnie za każdym razem robiłem tak jak tu wyczytałem, a dopiero chyba za 4 czy 5 razem zaczęło mi mrugać jak należy. Bo też albo wcale nie mrugało, albo głupoty jakies pokazywało
trzeci raz docinam tą samą deskę i nadal jest za krótka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 15:05
Posty: 46
Auto: mazda 626 GE, 2,5 V6

Postprzez sylwo » 17 mar 2014, 21:31

A może po prostu:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Agent odszkodowawczy. Auta zastępcze. Porady i pomoc po wypadkach.
tel.: 781 360 705 – Sylwek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4205 (68/30)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: CA KL ~ '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6