Trudności z wykręceniem świec zapłonowych

Postprzez Italiano » 27 cze 2009, 22:54

sl88er napisał(a):poruszał w lewo w prawo odrobinke

I to wystarczy....jak się już zruszy to nie ma mocnych że sie nie wykręci. Dziwię sie mechanikowi że nie dał rady.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Hazu » 27 cze 2009, 23:03

Italiano napisał(a):sl88er napisał:
poruszał w lewo w prawo odrobinke

to już tylko sam mechanik mógł wyczuć co się stało
jeżeli świeca sie naderwała to odkręcanie jej dalej spowodowało by unieruchomienie samochodu całkowicie.

Ja miałem przeciwny problem :
poniweważ ciężko się wykręcały świece z tylnej głowicy więc postanowiłem na nowe świece dac po kropelce oleju i dokręcałem, wyczułem pewien opór, ale myślałem że to na razie podkąłdka ustępuje ale kręcąc dalej było juz lżej <glupek2>
świecę wyjołem niestety bez gwintu.

Na szczęście z wykręceniem nie było problemu, pozostały gwint przy urzyći odpowiedniego przyrzadu palcami sie wykręcił.

A do tego przypadku co Kolega opisuje to należy sobie kupic specjalny wykrętak stożkowy z lewym gwintem
i wtedy sprubowac wykręcić świecę .
jezeli sie wykręci to dobrze, jeżeli nie to wykrętak pomoże.
Ostatnio edytowano 27 cze 2009, 23:12 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Loczek » 27 cze 2009, 23:10

a pitu pitu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez sl88er » 27 cze 2009, 23:27

wydaje mi sie ze zlal ta zabawe z wd40 i bawieniem sie w lewo prawo... w koncu sobota... nidyrydy :)

muszę znalezc kogos bardziej ambitnego

dzisiaj po spryskaniu wd40... swieca sie ryszyła w lewo prawo o pół obrotu... klucz standardowy mazdowski... z raczką... ale dalej nie idzie gadzina jak pol obrotu

co to może byc przecierz jak ruszona powinna dalej isc jak po maśle...?
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 19:18
Posty: 25
Auto: 323 bg

Postprzez kozuch2 » 28 cze 2009, 15:40

ja miałem ten sam problem, 2 klucze połamane, ale znalazłem taki poządny, w gniazda nalałem nafty i zostawiłem na kilka hgodz, nafta ładnie przenikneła po gwincie i sama wyszła swieca
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2009, 23:25
Posty: 4
Skąd: kostrzyn

Postprzez radost » 29 cze 2009, 08:57

Podobno na dobrze rozgrzanym silniku odkręca się łatwiej zapieczone świece. Z kolei wkręcać lepiej na zimnym, bo potem są problemy z odkręceniem. Tak słyszałem...
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez sl88er » 29 cze 2009, 11:02

Czy na dobrze rozgrzanym to nie wiem chyba w rekawicach hutniczych <lol> Byl jeszcze goracy przy wykrecaniu tzn po pol godziny stania... 3 wyszly grzecznie 1 zostala... i obraca sie o jakies 1/3 obrotu... stad wniosek ze zerwal sie kawalek gwintu z glowicy i blokuje odkrecanie... chyba zostawie to jak jest... za 100PLN mozna wydlubac swiece w firmie ktora wyciaga zapieczone zarowe z silnikow diesla... i mysle ze to bedzie najrozsadniejsza i mozliwie najtansza opcja...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 19:18
Posty: 25
Auto: 323 bg

Postprzez sl88er » 20 lip 2009, 21:41

No i wyszła wydawało sie ze jest nie do ruszenia, ale pomógl srodek na bazie nafty Caramba... pryskałem WD40, zadnego efektu, nafta tez nic... potem prysnolem tym paskudztwem i tez na drugi dzien nie szło ani odrobinke dalej... wiec odpusciłem... po 2 tygodniach chciałem ja na fest dokrecić te 1/4 obrotu...i wyszła jak po maśle... Więc morał taki nie ma co na wariata, tylko podlewac i czekac czekac az wyjdzie... w sumie dobrze ze mechanik nie wykręcal na chama bo takim zestawem co miał w łapach ukrecic gwint moment...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 19:18
Posty: 25
Auto: 323 bg

Postprzez kattom » 20 lip 2009, 22:37

WD40 to dziadostwo, podobnie jak fabryczny klucz do świec – w rękach go można ścisnąć niemalże. Dobra nasadka na dobrej grzechocie + troszkę nafty.

Ja już się najadłem strachu jak mi wyłaziły pokruszone świece z punto teścia. Na szczęście wszystko
zostało w nasadce.

BTW. Gdyby były wymieniane zgodnie z zaleceniami to aż tak by się nie pozapiekały. Świece ważna rzecz a kosztują parę złociszy.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 23:18
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 CA KF

Postprzez sl88er » 21 lip 2009, 18:56

,,BTW. Gdyby były wymieniane zgodnie z zaleceniami to aż tak by się nie pozapiekały. Świece ważna rzecz a kosztują parę złociszy,,

I tu chyba jest pies pogrzebany... bo ktos był nadgorliwy i czyms posmarował aby potem łatwo wykrecic... smar miedziowy albo cos... efekt jest odwrotny bardzo ładnie sie zapiekła...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 19:18
Posty: 25
Auto: 323 bg

Postprzez kamilspider » 7 gru 2010, 18:58

jaki klucz do świec polecacie? chcę zabrać się za wymianę, ale za bardzo nie mam czym... czy wykręcał ktoś świece podobnymi kluczami?? http://www.bazarek.pl/produkt/365390/ze ... owych.html tzn jednym z nich :) bo mam coś w podobie, ale auto zobaczę dopiero w piątek i chcę się upewnić
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez kamilspider » 14 gru 2010, 13:11

kamilspider napisał(a):jaki klucz do świec polecacie? chcę zabrać się za wymianę, ale za bardzo nie mam czym... czy wykręcał ktoś świece podobnymi kluczami?? http://www.bazarek.pl/produkt/365390/ze ... owych.html tzn jednym z nich :) bo mam coś w podobie, ale auto zobaczę dopiero w piątek i chcę się upewnić


świece łatwo się wykręciły i dało radę tym zestawem bez problemu
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6