Strona 10 z 11

PostNapisane: 24 kwi 2016, 19:27
przez Giacobbe91
Mazda 626 92 rok 115 KM
Spalanie w cyklu mieszanym 14-15l/100 km – przy oszczednej jezdzie. Przelaczanie biegow od 2-2,5 tys obrotow. Gaz wykrecony na 3 obroty. Gazownik mi powiedzial ze nic z tym nie zrobi :(

PostNapisane: 24 kwi 2016, 19:40
przez futrzak1966
Giacobbe91 napisał(a):Gazownik mi powiedzial ze nic z tym nie zrobi :(

Zmień gazownika <płacze>

PostNapisane: 24 kwi 2016, 20:57
przez Giacobbe91
Tylko co zrobi gazownik skoro mniejszej dawki raczej nie ustawi. A czasami lubi mi zgasnac przy wciskaniu sprzegla. Obroty zmaleja do 500 i albo sie podniosa albo spadna jeszcze nizej

Re: Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

PostNapisane: 25 kwi 2016, 17:40
przez mark.87
a filtry jak wygladaja,kiedy zmieniane? jaka instalacja zwykla czy sekwencja?
Zmien gazownika jak kolega mowi,ze ten nie zmniejszy dawki to nie znaczy ze inny nie zmniejszy ew wyreguluje, Sa gazownicy co robia na odczepne i GAZOWNICY ktorzy znaja sie na sprawie i wiedza co robia

Re: Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

PostNapisane: 25 kwi 2016, 19:12
przez futrzak1966
Ja tam żadnym specjalistą nie jestem, ale wygląda na II gen. (wnoszę po "wykręceniu gazu na 3 obr.). Nawet to się daje wyregulować, a nie tylko "zmniejszać dawkę". Jedynie co mogę doradzić, to znalezienie sensownego gazownika – szczególnie jak to nie jest sekwencja. Ja wiem, że rada taka sobie, ale nawet u "siebie" nie byłem zbytnio zadowolony z efektów zagazowania (IV gen.) i poprawki zakładu instalującego niewiele wnosiły. Kupiłem interfejs, zgrałem mapy i podrzuciłem polecanemu człowiekowi na maila. Ten obejrzał, stwierdził że nie jest tak źle, ale sporo poprawić można. Skorygował mapy, odesłał, ja wgrałem z duszą na ramieniu i samochód odżył <tancze> To się nazywa fachowość i doświadczenie, niemniej trzeba napisać, że tylko dzięki temu, że sama instalacja była poprawnie założona i sensownie skalibrowana za pierwszym razem <spoko>

Re: Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

PostNapisane: 25 kwi 2016, 19:41
przez mark.87
Ja wiem ze swojego przypadku z swoja 626 gdzie gaz po zalozeniu byl ustawiany zza biurka i to doslownie w 5 minut a zrobilem juz 100tys km i silnik pracuje jakby wczoraj byl zalozony lpg,zadnych problemow nic tego typu
Brat zakladal do astry G 2,2 u innego pana i juz 5 razy mu ustawial i poprawial i jak twierdzi gaz trzeba ustawiac podczaj jazdy bo jest obciazenie itp <glupek2> <glupek2> i auto nadal nie chodzi jak powinno a jak przycisniesz mu na 4tys obrotow to zaraz szarpie i przelacza na PB,
jak widac jeden potrafi w 5minut zza biurka ustawic instalacje ze smiga bez problemu a inny poprawia 5razy i nie umi ogarnac,

PostNapisane: 25 kwi 2016, 20:24
przez futrzak1966
mark.87 napisał(a):Ja wiem ze swojego przypadku z swoja 626 gdzie gaz po zalozeniu byl ustawiany zza biurka i to doslownie w 5 minut a zrobilem juz 100tys km i silnik pracuje jakby wczoraj byl zalozony lpg,zadnych problemow nic tego typu


Ja przepraszam, ale zza biurka nie da się poprawnie ustawić map dla LPG jak się wcześniej odpowiednio nie zarejestrowało pracy na benzynie. Najpierw autokalibracja, później kalibracja w czasie jazdy (to jest opisane w dokumentacji do instalacji – sterownik decyduje czy już wystarczy). Dopiero na podstawie tak stworzonych map można coś "grzebać" w nastawach. Generalnie proces bywa trochę bardziej skomplikowany – w zależności od silnika.

Re: Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

PostNapisane: 25 kwi 2016, 20:34
przez mark.87
No to wiadomo każdy silnik inny. Jak widać da się zza biurka to zrobić. Nie napisałem ale sam jechałem 5km na pb i wracałem spowrotem na lpg a gozownik zza biurka tylko poprawił mapę w 5minut i tyle.żadnego ustawiania w trakcie jazdy czy podobnego

PostNapisane: 25 kwi 2016, 22:12
przez sebek-71
Panowie to jest wątek o spalaniu, a nie o gazie i jego regulacji... <co?>

Re: Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

PostNapisane: 26 kwi 2016, 17:23
przez mark.87
Sorki troszkę się zapedzilem. To ja napiszę swoje spalanie po przejechaniu 100tyś.km
Te same wtryski,reduktor żadnej zmiany map itp – średnio 8,5- 9litrów

PostNapisane: 26 kwi 2016, 18:03
przez futrzak1966
Tak wyszło :) O "swoim" spalaniu pisałem ze 2 miesiące temu, ale żonka mi je popsuła – pojeździła trochę po trasach (z minimalnym udziałem autostrad) i mało tego, że średnie z tankowań pospadały na 8-9l/100km to jeszcze średnia spadła na 10,18 (z 10,23). Czas to poprawić <rotfl>

PostNapisane: 6 maja 2016, 11:47
przez Giacobbe91
Wymiana filtru powietrza. Przeczyszczenie krokowego i zaworu egr i spalanie 9,6 l :) ale pojawil sie nowy problem. Na zimnym trzyma 1,5 tys obrotu. Nagrzewa sie, trzyma 2 tys, a po jakims czasie spada na normalne obroty. Na benzynie podobnie tylko pozniej dochodzi falowanie z 1,5 obrotow na 2. Po odlaczeniu czujnika przepustnicy spada do 1,5 obrotow a potem na normalne

Wiem ze nie ten dzial

PostNapisane: 6 maja 2016, 17:08
przez futrzak1966
Nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia? Jest o tym trochę w dziale technicznym.

PostNapisane: 6 maja 2016, 18:32
przez Giacobbe91
Mialem problemy z ukladem chlodzenia ale juz odpowietrzony jest. Po czyszczeniu tak sie stalo

PostNapisane: 11 maja 2016, 19:17
przez jarek43_16
Od jakiegoś czasu jeżdżę na węższych oponach, tzn. 195/55/16 (było 205/55/16 i o dziwo wg gpsu tyle samo na nich się jedzie co na 19, ale miały bieżnik ze 2 mm, a te mają 6) i przeszedłem z oleju 10W40 na 5W40, spalanie było ok 11,5 a teraz jest 10, a nawet ciut poniżej.

PostNapisane: 11 maja 2016, 19:37
przez chmielu_KL
Sporo czasu jeździłem na 15stkach na balonie. :D
Aktualnie 17stki 215/45. i jakoś nie widzę różnicy w spalaniu wychodzi bardzo podobnie.
KL – spalanie miasto z deptaniem: 15.8
Miasto na spokojnie 12,8 wiem że się da zejść niżej, ale osobiście nie umiem :D

PostNapisane: 14 maja 2016, 17:16
przez Szczerba
Jak wszyscy się chwalą to i ja ^^ samochód mazda mx6 2.0 FS 115km instalacja gazowa sekwencyjna:

-10.36l /100km – jazda mieszana do 3 tyś. obrotów
-13.2l /100km – jazda autostradą (oczywiście z dozwoloną prędkością <oczy> )
-7.65 /100km – trasa i jazda super, hiper, mega ekologiczna. Maksymalna prędkość 92km/h (tyle co tiry wyciągają xD). Częste hamowania biegami, wrzucanie na luz przy jeździe z górki, chowanie się za tirami itp. Niby wyszło najtaniej a jednak najdrożej z całego zestawienia bo podczas takiej jazdy strzeliła mi chłodnica :( i niby ekologia popłaca <glupek2> nigdy więcej...

Wszystkie te wartości są średnimi z trzech przejazdów poza tą ostatnią ;)

PostNapisane: 20 lip 2016, 09:42
przez Primo3001
To ja ponownie podzielę się swoim spalaniem, gdyż zauważyłem coś ciekawego.

Samochód to Mazda 626 GE 2.5 l V6 z automatyczną skrzynią biegów. Tylko na benzynę :D
Zimą 100% po mieście mieście auto paliło nawet 13l/100km
W jeździe mieszanej około 10-11l/100km

Jednak latem wyniki bardzo się poprawiły.

Teraz 100% po mieście potrafi spalić 11l/100km.
W jeździe mieszanej (z przewagą trasy) przy optymalnej prędkości do 110 km/h spalił mi trochę poniżej 9l/100 km. Ciekawe ile by spalił gdyby jechać tylko w trasę :D Jestem zaskoczony, że temperatura ma aż tak duży wpływ na spalanie.

PostNapisane: 25 lip 2016, 09:55
przez zadra
może warto zajrzeć czy termostat nie jest notorycznie otwarty.

Re: Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

PostNapisane: 8 sie 2016, 10:30
przez rolandwally83
22 Litry Verwy ON trasa mieszana plus jazda po Bielawie łącznie 420 km

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Mazda 626 GE Comprex