Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez Giacobbe91 » 24 kwi 2016, 18:27

Mazda 626 92 rok 115 KM
Spalanie w cyklu mieszanym 14-15l/100 km – przy oszczednej jezdzie. Przelaczanie biegow od 2-2,5 tys obrotow. Gaz wykrecony na 3 obroty. Gazownik mi powiedzial ze nic z tym nie zrobi :(
Początkujący
 
Od: 23 mar 2016, 13:54
Posty: 12
Auto: Mazda 626, 1992

Postprzez futrzak1966 » 24 kwi 2016, 18:40

Giacobbe91 napisał(a):Gazownik mi powiedzial ze nic z tym nie zrobi :(

Zmień gazownika <płacze>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 17:12
Posty: 81 (6/3)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez Giacobbe91 » 24 kwi 2016, 19:57

Tylko co zrobi gazownik skoro mniejszej dawki raczej nie ustawi. A czasami lubi mi zgasnac przy wciskaniu sprzegla. Obroty zmaleja do 500 i albo sie podniosa albo spadna jeszcze nizej
Początkujący
 
Od: 23 mar 2016, 13:54
Posty: 12
Auto: Mazda 626, 1992

Postprzez mark.87 » 25 kwi 2016, 16:40

a filtry jak wygladaja,kiedy zmieniane? jaka instalacja zwykla czy sekwencja?
Zmien gazownika jak kolega mowi,ze ten nie zmniejszy dawki to nie znaczy ze inny nie zmniejszy ew wyreguluje, Sa gazownicy co robia na odczepne i GAZOWNICY ktorzy znaja sie na sprawie i wiedza co robia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 723 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez futrzak1966 » 25 kwi 2016, 18:12

Ja tam żadnym specjalistą nie jestem, ale wygląda na II gen. (wnoszę po "wykręceniu gazu na 3 obr.). Nawet to się daje wyregulować, a nie tylko "zmniejszać dawkę". Jedynie co mogę doradzić, to znalezienie sensownego gazownika – szczególnie jak to nie jest sekwencja. Ja wiem, że rada taka sobie, ale nawet u "siebie" nie byłem zbytnio zadowolony z efektów zagazowania (IV gen.) i poprawki zakładu instalującego niewiele wnosiły. Kupiłem interfejs, zgrałem mapy i podrzuciłem polecanemu człowiekowi na maila. Ten obejrzał, stwierdził że nie jest tak źle, ale sporo poprawić można. Skorygował mapy, odesłał, ja wgrałem z duszą na ramieniu i samochód odżył <tancze> To się nazywa fachowość i doświadczenie, niemniej trzeba napisać, że tylko dzięki temu, że sama instalacja była poprawnie założona i sensownie skalibrowana za pierwszym razem <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 17:12
Posty: 81 (6/3)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez mark.87 » 25 kwi 2016, 18:41

Ja wiem ze swojego przypadku z swoja 626 gdzie gaz po zalozeniu byl ustawiany zza biurka i to doslownie w 5 minut a zrobilem juz 100tys km i silnik pracuje jakby wczoraj byl zalozony lpg,zadnych problemow nic tego typu
Brat zakladal do astry G 2,2 u innego pana i juz 5 razy mu ustawial i poprawial i jak twierdzi gaz trzeba ustawiac podczaj jazdy bo jest obciazenie itp <glupek2> <glupek2> i auto nadal nie chodzi jak powinno a jak przycisniesz mu na 4tys obrotow to zaraz szarpie i przelacza na PB,
jak widac jeden potrafi w 5minut zza biurka ustawic instalacje ze smiga bez problemu a inny poprawia 5razy i nie umi ogarnac,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 723 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez futrzak1966 » 25 kwi 2016, 19:24

mark.87 napisał(a):Ja wiem ze swojego przypadku z swoja 626 gdzie gaz po zalozeniu byl ustawiany zza biurka i to doslownie w 5 minut a zrobilem juz 100tys km i silnik pracuje jakby wczoraj byl zalozony lpg,zadnych problemow nic tego typu


Ja przepraszam, ale zza biurka nie da się poprawnie ustawić map dla LPG jak się wcześniej odpowiednio nie zarejestrowało pracy na benzynie. Najpierw autokalibracja, później kalibracja w czasie jazdy (to jest opisane w dokumentacji do instalacji – sterownik decyduje czy już wystarczy). Dopiero na podstawie tak stworzonych map można coś "grzebać" w nastawach. Generalnie proces bywa trochę bardziej skomplikowany – w zależności od silnika.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 17:12
Posty: 81 (6/3)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez mark.87 » 25 kwi 2016, 19:34

No to wiadomo każdy silnik inny. Jak widać da się zza biurka to zrobić. Nie napisałem ale sam jechałem 5km na pb i wracałem spowrotem na lpg a gozownik zza biurka tylko poprawił mapę w 5minut i tyle.żadnego ustawiania w trakcie jazdy czy podobnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 723 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez sebek-71 » 25 kwi 2016, 21:12

Panowie to jest wątek o spalaniu, a nie o gazie i jego regulacji... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1008 (0/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
jest 323 BG 1,6 16V
Mazda 626 GE 1,8 90KM

Postprzez mark.87 » 26 kwi 2016, 16:23

Sorki troszkę się zapedzilem. To ja napiszę swoje spalanie po przejechaniu 100tyś.km
Te same wtryski,reduktor żadnej zmiany map itp – średnio 8,5- 9litrów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 723 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez futrzak1966 » 26 kwi 2016, 17:03

Tak wyszło :) O "swoim" spalaniu pisałem ze 2 miesiące temu, ale żonka mi je popsuła – pojeździła trochę po trasach (z minimalnym udziałem autostrad) i mało tego, że średnie z tankowań pospadały na 8-9l/100km to jeszcze średnia spadła na 10,18 (z 10,23). Czas to poprawić <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 17:12
Posty: 81 (6/3)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez Giacobbe91 » 6 maja 2016, 10:47

Wymiana filtru powietrza. Przeczyszczenie krokowego i zaworu egr i spalanie 9,6 l :) ale pojawil sie nowy problem. Na zimnym trzyma 1,5 tys obrotu. Nagrzewa sie, trzyma 2 tys, a po jakims czasie spada na normalne obroty. Na benzynie podobnie tylko pozniej dochodzi falowanie z 1,5 obrotow na 2. Po odlaczeniu czujnika przepustnicy spada do 1,5 obrotow a potem na normalne

Wiem ze nie ten dzial
Początkujący
 
Od: 23 mar 2016, 13:54
Posty: 12
Auto: Mazda 626, 1992

Postprzez futrzak1966 » 6 maja 2016, 16:08

Nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia? Jest o tym trochę w dziale technicznym.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 17:12
Posty: 81 (6/3)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez Giacobbe91 » 6 maja 2016, 17:32

Mialem problemy z ukladem chlodzenia ale juz odpowietrzony jest. Po czyszczeniu tak sie stalo
Początkujący
 
Od: 23 mar 2016, 13:54
Posty: 12
Auto: Mazda 626, 1992

Postprzez jarek43_16 » 11 maja 2016, 18:17

Od jakiegoś czasu jeżdżę na węższych oponach, tzn. 195/55/16 (było 205/55/16 i o dziwo wg gpsu tyle samo na nich się jedzie co na 19, ale miały bieżnik ze 2 mm, a te mają 6) i przeszedłem z oleju 10W40 na 5W40, spalanie było ok 11,5 a teraz jest 10, a nawet ciut poniżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 21:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez chmielu_KL » 11 maja 2016, 18:37

Sporo czasu jeździłem na 15stkach na balonie. :D
Aktualnie 17stki 215/45. i jakoś nie widzę różnicy w spalaniu wychodzi bardzo podobnie.
KL – spalanie miasto z deptaniem: 15.8
Miasto na spokojnie 12,8 wiem że się da zejść niżej, ale osobiście nie umiem :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1203 (19/11)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez Szczerba » 14 maja 2016, 16:16

Jak wszyscy się chwalą to i ja ^^ samochód mazda mx6 2.0 FS 115km instalacja gazowa sekwencyjna:

-10.36l /100km – jazda mieszana do 3 tyś.