Spalanie naszych mazd – GE (626/MX6/Cronos)
Przecież napisałem nie przeciąganiu jedynki , najlepiej tak do 2,5 tys. obrotów i zmieniać na dwójkę, bo wcześniej trochę przeciągałem jedynkę tak pod 4 tys i spalanie miałem odczuwalnie większe.
Ja mam to szczęście w nieszczęściu że już kupiłem z gazem , ale fakt jak silnik już nie pierwszej młodości, nie robimy ponad 15 tys. rocznie i nie mamy zamiaru bujać się autem dłużej to nie ma co zakładać, a tą kapitalkę to chyba miałeś przez kiepską albo źle wyregulowaną instalację bo jak wszystko jest dobrze dobrane i zamontowane to silnik powinien przejechać praktycznie tyle co na benzynie, może 10% mniej przed remontem. Oczywiście pomijam tu silniki które wybitnie gazu nie lubią .
btw. dzisiaj robiłem trasę 108 km w 3 osoby (miałem pełną butlę przed startem a po powrocie dotankowałem na full) i weszło tylko 8,9 l a jechałem między 90 a 120 i parę razy wyprzedzałem więc 108 km kosztowało mnie tylko 25 zł
Pozdro
Ja mam to szczęście w nieszczęściu że już kupiłem z gazem , ale fakt jak silnik już nie pierwszej młodości, nie robimy ponad 15 tys. rocznie i nie mamy zamiaru bujać się autem dłużej to nie ma co zakładać, a tą kapitalkę to chyba miałeś przez kiepską albo źle wyregulowaną instalację bo jak wszystko jest dobrze dobrane i zamontowane to silnik powinien przejechać praktycznie tyle co na benzynie, może 10% mniej przed remontem. Oczywiście pomijam tu silniki które wybitnie gazu nie lubią .
btw. dzisiaj robiłem trasę 108 km w 3 osoby (miałem pełną butlę przed startem a po powrocie dotankowałem na full) i weszło tylko 8,9 l a jechałem między 90 a 120 i parę razy wyprzedzałem więc 108 km kosztowało mnie tylko 25 zł
Pozdro
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
MX-6 2.0 16V FS 96r. Trasa koszalin- wichura koło kłodzka cały czas grzecznie 90-110 6.5 literka tam pod korek i w domciu poprawka pod korek no i zdziwienie bo moja poprzednia GW z tym samym motorkiem paliła więcej, a miasto różnie 8-11
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
U mnie dziwnie.
Latem do pracy (50km w jedna strone) 1/4 w korkach potem trojmiejska obwodnica wychodzilo mi 11.5 do 12 z haczykiem. teraz zima (miej wiecej od pazdziernika)od 9.3 do max 10.5
Zastanawialem sie co jest powodem i mysle ze wieksza zawartosc butanu zima w lpg decyduje w moim przypadku o spalaniu. Juz w zeszlym roku mialem to samo i myslalem ze to przez opony bo letnie mialem duzo szersze, ale w to lato mialem taki sam rozmiar jak teraz zimowki, wiec opony raczej odpadaja.
Latem do pracy (50km w jedna strone) 1/4 w korkach potem trojmiejska obwodnica wychodzilo mi 11.5 do 12 z haczykiem. teraz zima (miej wiecej od pazdziernika)od 9.3 do max 10.5
Zastanawialem sie co jest powodem i mysle ze wieksza zawartosc butanu zima w lpg decyduje w moim przypadku o spalaniu. Juz w zeszlym roku mialem to samo i myslalem ze to przez opony bo letnie mialem duzo szersze, ale w to lato mialem taki sam rozmiar jak teraz zimowki, wiec opony raczej odpadaja.
626 GE, 1.8
do 12 l dezodorantu w mieście zimą, latem z litr mniej, robię w większości krótkie odcinki,
trasa 8 – 9 l
benzyny wlewam za 4-5 dych, co 2 miechy
do 12 l dezodorantu w mieście zimą, latem z litr mniej, robię w większości krótkie odcinki,
trasa 8 – 9 l
benzyny wlewam za 4-5 dych, co 2 miechy
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
andree napisał(a):626 GE, 1.8
do 12 l dezodorantu w mieście zimą, latem z litr mniej, robię w większości krótkie odcinki,
trasa 8 – 9 l
benzyny wlewam za 4-5 dych, co 2 miechy
No to ja nie wiem co jest z moją, że tyle pali.
Moja zadowala się minimum 12.7L podtlenku LPG zimą,a dochodzi do 14.5. Rekordowo po kupnie spaliła 15l/100 w mieście oczywiście, w cyklu mieszanym 10-11L i w trasie do 9L. Benzyny raz na 2 miechy za 80.
ps. głównie robię bardzo krótkie odcinki po mieście 3-5km na niedogrzanym silniku.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Eklerek323f napisał(a):No to ja nie wiem co jest z moją, że tyle pali.
...
ps. głównie robię bardzo krótkie odcinki po mieście 3-5km na niedogrzanym silniku.
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie
na krótkich odcinkach spalanie podnosi to ile razy musisz się zatrzymać i z powrotem rozpędzić auto, czy najwyższy bieg jaki dasz radę wrzucić to 3 czy 5 bieg
ja mam teraz trasy 0.5 – 1.5km, jazda na max 4 biegu = ~7L ON /100km aż szkoda silnika
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
40 km do roboty i od 2,5 roku czyli 70.000km średnie spalanie LPG, to 8,4l/100km. Oczywiście też była zasłona dymna rano. Wymiana uszczelniaczy + pierścieni i zero dymku. Ale, ale... olej bierze nadal. Bez wymiany tulei jest lipa. Czasami w górach kiedy się bardzo dużo hamuje silnikiem, to też puści na niebiesko. Instalacja LPG oraz "remont" i koszt kupna auta już dawno się zwróciły.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Wiam,
Potrzebowałbym Waszej opinii odnośnie spalania Mojej Małej.
MX-6, 92' 2,5 V6 24V KL
W mieście potrafi wziąć 15-16 litrów
Na trasie około 10 l łyknie.
Przejechane ma około 290k km
Nie od jednego właściciela podobnej, słyszałem że jest to za duże spalanie.
No ale jaka jest Wasza opinia ? Ewentualnie co zrobić, gdzie zajrzeć
Pozdrawiam
Potrzebowałbym Waszej opinii odnośnie spalania Mojej Małej.
MX-6, 92' 2,5 V6 24V KL
W mieście potrafi wziąć 15-16 litrów
Na trasie około 10 l łyknie.
Przejechane ma około 290k km
Nie od jednego właściciela podobnej, słyszałem że jest to za duże spalanie.
No ale jaka jest Wasza opinia ? Ewentualnie co zrobić, gdzie zajrzeć
Pozdrawiam
- Od: 30 paź 2011, 17:45
- Posty: 33
- Skąd: Śląsk, K-ce
- Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V
Dragonn napisał(a):Wiam,
Potrzebowałbym Waszej opinii odnośnie spalania Mojej Małej.
MX-6, 92' 2,5 V6 24V KL
W mieście potrafi wziąć 15-16 litrów
Na trasie około 10 l łyknie.
Przejechane ma około 290k km
Nie od jednego właściciela podobnej, słyszałem że jest to za duże spalanie.
No ale jaka jest Wasza opinia ? Ewentualnie co zrobić, gdzie zajrzeć
Pozdrawiam
Mi tyle pali, ale latem przy dynamicznej jeździe. Teraz jest straszna lodownia, więc każde auto będzie palić więcej.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Nie no wiadomo, zima, mrozy itd, to wszystko jest ok.
Tylko że 16 litrów?
W ogóle w jakich obrotach ją trzymać najlepiej? staram się biegi zmieniać do 2500rpm...
Wiesz co, jak depnę w mieście to do 20 dochodzi...
Tylko że 16 litrów?
W ogóle w jakich obrotach ją trzymać najlepiej? staram się biegi zmieniać do 2500rpm...
Wiesz co, jak depnę w mieście to do 20 dochodzi...
- Od: 30 paź 2011, 17:45
- Posty: 33
- Skąd: Śląsk, K-ce
- Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V
Rok temu zimą też mi dochodziła do 20l, ale jeździłem po mieście 3km w jedną i z powrotem... Popytaj się ile stare BMW5 2.5 palą Ogólnie jak na tą pojemność i rocznik to spalanie nie jest złe, a że M traktuje jako zabawkę to mi nic nie przeszkadza.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
No to fakt faktem do pracy jak dojeżdżam to się nawet nie zagrzeje Mała no... Nie no dobra, jak mówisz że tak jest to tak jest no
Teraz znowu ostatnio wlałem 10 litrów, i zrobiłem 80 km na tym...w mieście ogólnie.
Teraz znowu ostatnio wlałem 10 litrów, i zrobiłem 80 km na tym...w mieście ogólnie.
- Od: 30 paź 2011, 17:45
- Posty: 33
- Skąd: Śląsk, K-ce
- Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V
mazda 626 chatbak 1997 2.0benz 115 km miasto 10 l trasa 7 bardzo przyzwoite spalanie i chetnie jeszcze raz kupie ten mode bez awaryjne autko
mazda xedos 9 2.5 v6 167 km 9 l trasa 12/13 miasto komfort wyborny czesci drogie slaby wal korbowy czesto sie psuje ;/ ale chetnie bym wrocil do tego autka gdy by nie ceny paliw i dostepnosc czesci
wiec 1:0 dla mazdy 626
mazda xedos 9 2.5 v6 167 km 9 l trasa 12/13 miasto komfort wyborny czesci drogie slaby wal korbowy czesto sie psuje ;/ ale chetnie bym wrocil do tego autka gdy by nie ceny paliw i dostepnosc czesci
wiec 1:0 dla mazdy 626
- Od: 5 lut 2012, 14:26
- Posty: 8
- Auto: Xedos 9 / Mazda626
w xedosie 9 jest jeszcze motor 2.0 (v6)piotr945 napisał(a):mazda xedos 9 2.5 v6 167 km 9 l trasa 12/13 miasto komfort wyborny czesci drogie slaby wal korbowy czesto sie psuje ;/ ale chetnie bym wrocil do tego autka gdy by nie ceny paliw i dostepnosc czesci
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Dragonn napisał(a):No to fakt faktem do pracy jak dojeżdżam to się nawet nie zagrzeje Mała no... Nie no dobra, jak mówisz że tak jest to tak jest no
Teraz znowu ostatnio wlałem 10 litrów, i zrobiłem 80 km na tym...w mieście ogólnie.
Jak już tankujesz to zalewaj do pełna bo szkoda pompy paliwa, a poza tym woda się w pustym baku skrapla (zimą tym bardziej). Przecież jak zalewasz za 10l to też marnujesz trochę kasy i czasu na jeżdżenie co chwilę na stację, więc się nie opłaca
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Dzięki za potwierdzenie informacji, bo w końcu nigdy nie wiedziałem czy to prawda czy nie, jedni mówią że to bzdura z wodą w baku, a drudzy że jak najbardziej. Powiedzmy łatwiej było mi przeliczyć na 10 litrach ile w końcu łyka.
- Od: 30 paź 2011, 17:45
- Posty: 33
- Skąd: Śląsk, K-ce
- Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V
Na 10l masz b niedokładny wynik. Najlepiej zalej do pełna do 1 odbicia pistoletu, (skasuj licznik), wyjeździj cały bak, zatankuj znów do pełna (zobacz ile weszło) i oblicz z proporcji jakie masz spalanie na 100km.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Do 1 odbicia? nie raz jeszcze jak się popcha ze 2 litry wejdą ;p No ale ok, to zrobimy jak mówisz.
I wyjeździj cały bak to mówisz do momentu zapalenia rezerwy, czy jak już zacznie się dławić?
I wyjeździj cały bak to mówisz do momentu zapalenia rezerwy, czy jak już zacznie się dławić?
- Od: 30 paź 2011, 17:45
- Posty: 33
- Skąd: Śląsk, K-ce
- Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6