Dziwne kody blędów
Strona 1 z 1
Ostatnio zaczal przymulac mi silniczek i wpadlem na pomysl,zeby sprawdzic kody bledow.Wskazalo mi dwa razy 11(dlaczego dwa razy i co to za blad,bo nie mam go w spisie) i jeden raz 17.Siedemnastka to niby Układ sprzężenia zwrotnego.Co to jest??Podcisnienie??A dlaczemu jedenastka wyskoczyla dwa razy??Skasowalem te bledy i autko smiga jak nowe tylko jak dlugo.Pomozcie mi z tymi kodami!
-
waldii
17 to Feedback system czyli układ sprzężenia zwrotnego,oznacza to nic innego jak to,że silnik pracuje w tzw.pętli zamkniętej czyli dawkowanie paliwa w stosunku do ilości powietrza jest ściśle zależne od wskazań sondy lambda
w przypadku niedoboru iskry,złego spalania,nidoboru paliwa czy jego nadmiaru pojawia sie kod 17
potrafi się również pokazać przy uszkodzonej sondzie tj.najczęściej przy odwróceniu sygnału (invwersion)kiedy sygnał ma wartośc ujemną np. -0.2v
w przypadku niedoboru iskry,złego spalania,nidoboru paliwa czy jego nadmiaru pojawia sie kod 17
potrafi się również pokazać przy uszkodzonej sondzie tj.najczęściej przy odwróceniu sygnału (invwersion)kiedy sygnał ma wartośc ujemną np. -0.2v
tadziol,dzieki wielkie.Mysle,ze z 17 mam problem z glowy.Mam instalke LPG SGI i ostatnio bawilem sie progiem przelaczania na Pb gdy brakuje gazu i przesadzilem.Brakowalo gazu na maxa i przelaczalo za pozno.Mysle,ze z powodu braku paliwa mogl wystapic ten blad.Dobry trop???A co z ta 11???
-
waldii
Tak,na poczatku mam 11,pozniej11 i w koncu17.Wlasnie nie kumam dlaczego sie powtarza?W sobote kasowalem bledy i do dzisiaj ich nie ma.Ale ta 11 mnie gryzie.Co o tej powtorce sadzisz tadziol??POZDRO
-
waldii
oo widze kolega ma/mial identycznie jak ja wiec jak rozwiazales problem prosilbym o jakies porady. wczoraj zrobilem test, wynik jak u Ciebie: 11x2 i 17. mam instalacje 3gen koltec egi i problemy z nia czy 17 wiaze sie z lpg? co z ta powtarzajaca sie 11?
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
marcus_87 oooo to bylo tak dawno temu
Pamietam tylko,ze skasowalem i do dzisiaj zeden blad juz nie powrocil.Mysle,ze u mnie bylo to spowodowane zakladaniem gazu(wczepianiu kompa od SGI).Takze nie pomoge.Sprobuj skasowac bledy i moze sie nie pojawia
Pamietam tylko,ze skasowalem i do dzisiaj zeden blad juz nie powrocil.Mysle,ze u mnie bylo to spowodowane zakladaniem gazu(wczepianiu kompa od SGI).Takze nie pomoge.Sprobuj skasowac bledy i moze sie nie pojawia
-
waldii
Witam.
Pozwolę się podłączyć pod temacik. Dzisiaj zrobilem test silnika wyszło mi 10 dwa razy 11 i 17, dodam że nie mam gazu. Co teraz z tym zrobić. Koledzy widze ze temat juz przerobili więc jeśli byście pomogli będę wdzięczny.
Pozwolę się podłączyć pod temacik. Dzisiaj zrobilem test silnika wyszło mi 10 dwa razy 11 i 17, dodam że nie mam gazu. Co teraz z tym zrobić. Koledzy widze ze temat juz przerobili więc jeśli byście pomogli będę wdzięczny.
323 f 98 r BA
- Od: 22 mar 2007, 19:42
- Posty: 117
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r
Cześć, dorzucę się do tematu.
Pacjent (a w zasadzie pacjenci szt.3) Ford Probe 2.5V6 1997r, poczciwe mazdowskie OBD1.
Problem wygląda następująco:
Coś w autach uległo awarii (objawy pokrywają się w 100%), przez co auto nie jedzie.
Pojawiają się błędy 10, 12, 14 które wiążą się z powietrzem, jednakże wątpię aby tutaj upatrywać przyczyny.
Wymieniane były: ECU, kol. ssące, sondy lambda, przepustnice i TPSy, przepływomierze, świece, kable WN, aparaty zapłonowe, czyszczone były masy, regulatory ciśnienia paliwa, czujniki temperatury, kompletne doloty powietrza, solenoidy i wiele innych dupereli.
Póki co problem pozostał.
Objawy/skutki:
– zła praca zapłonem tj. ustawiamy zapłon w trybie diagnostycznym na 10st., wypinamy zworę. Auto pracuje na 10stopniach przy biegu jałowym, za 20 minut np. są 4 stopnie, za 20 minut 14stopni itp.
Takie skoki zdarzają się również podczas jazdy – czuć kiedy auto jedzie lepiej, a kiedy gorzej – jak by włączył i wyłączył klimę
– nie działają Vrisy (w każdym aucie działał ZAWSZE chociażby 1, teraz żaden) sygnał z ECU wychodzi na Vris.
– Nie da się w aucie ustawić poprawnych obrotów – tj. wpinamy zworę, ustawiamy obroty, zapłon.... Niezależnie jakie obroty ustawimy, po krótkiej przejażdżce ZAWSZE spadają do ok. 680RPM.
Zdarza się że autka czasem nawet przygasną.
– auta po prostu nie jadą, wolno się rozpędzają, ale dokręcają się do końca. Śmiało mogę powiedzieć, że jeśli miałbym startować z porządnym FS-em, mógłbym mieć duży problem.
Miał ktoś coś takiego? Jakieś rady, sugestie?
Wszystkie auta znajdują się w Warszawie lub pod, można przyjeżdżać i oglądać. Ba, nawet dam się przejechać, bo tak wolnego V6 to chyba nikt nie widział.
Dodam, że dwa z trzech aut mają instalkę LPG i problem występuje i na gazie i na benzynie.
Pozdrawiam.
Pacjent (a w zasadzie pacjenci szt.3) Ford Probe 2.5V6 1997r, poczciwe mazdowskie OBD1.
Problem wygląda następująco:
Coś w autach uległo awarii (objawy pokrywają się w 100%), przez co auto nie jedzie.
Pojawiają się błędy 10, 12, 14 które wiążą się z powietrzem, jednakże wątpię aby tutaj upatrywać przyczyny.
Wymieniane były: ECU, kol. ssące, sondy lambda, przepustnice i TPSy, przepływomierze, świece, kable WN, aparaty zapłonowe, czyszczone były masy, regulatory ciśnienia paliwa, czujniki temperatury, kompletne doloty powietrza, solenoidy i wiele innych dupereli.
Póki co problem pozostał.
Objawy/skutki:
– zła praca zapłonem tj. ustawiamy zapłon w trybie diagnostycznym na 10st., wypinamy zworę. Auto pracuje na 10stopniach przy biegu jałowym, za 20 minut np. są 4 stopnie, za 20 minut 14stopni itp.
Takie skoki zdarzają się również podczas jazdy – czuć kiedy auto jedzie lepiej, a kiedy gorzej – jak by włączył i wyłączył klimę
– nie działają Vrisy (w każdym aucie działał ZAWSZE chociażby 1, teraz żaden) sygnał z ECU wychodzi na Vris.
– Nie da się w aucie ustawić poprawnych obrotów – tj. wpinamy zworę, ustawiamy obroty, zapłon.... Niezależnie jakie obroty ustawimy, po krótkiej przejażdżce ZAWSZE spadają do ok. 680RPM.
Zdarza się że autka czasem nawet przygasną.
– auta po prostu nie jadą, wolno się rozpędzają, ale dokręcają się do końca. Śmiało mogę powiedzieć, że jeśli miałbym startować z porządnym FS-em, mógłbym mieć duży problem.
Miał ktoś coś takiego? Jakieś rady, sugestie?
Wszystkie auta znajdują się w Warszawie lub pod, można przyjeżdżać i oglądać. Ba, nawet dam się przejechać, bo tak wolnego V6 to chyba nikt nie widział.
Dodam, że dwa z trzech aut mają instalkę LPG i problem występuje i na gazie i na benzynie.
Pozdrawiam.
- Od: 14 kwi 2012, 20:38
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Probe 2.5 v6
A ustawienie rozrządu sprawdzone?
Vrisy są też istotne.
Vrisy są też istotne.
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Witam mam ten sam problem błędy 2x11 i 17 mimo kasowania po 2km jazdy sie odnawjaja bardzo proszę. o jakąś. wskazuwke co to może. byc czy czujnik powietrza może. zaklucic prace lambdy bo niewiem co mam kupic a ceny czujnika to kosmos 400 zl wolaja a niechce ladowac kasy w co
s co d ziala pozdr
s co d ziala pozdr
- Od: 17 gru 2012, 11:27
- Posty: 54
- Skąd: Ustka
- Auto: Madzia 626 GE zielona :–)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6