Popychacze stukają – propozycje rozwiązania problemu

Postprzez zwi » 20 gru 2006, 19:24

Na nowym oleju Mobil 5w50 popychacze dało się słyszeć na wolnych obrotach.
Po przejechaniu około 2000 – 3000 km kupiłem znowu nowy filtr i olej Midland 10w40.
Wymieniłem i od razu nastała cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Jaksa » 20 gru 2006, 21:41

radost napisał(a):Dzięki kolego Jaksa za cenne podpowiedzi

<jupi> Fajnie ze dałes sobie radę.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 20 gru 2006, 21:47

siwy V6 napisał(a):wraz ze sprezynkom na allegro od siwy150 lub poprzez siwy150@poczta.onet.pl wpelni oryginalny koszt okolo 100zl

To lepiej kupic w serwisie mazdy za połowę tej kwoty....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 20 gru 2006, 21:59

tomekrvf napisał(a):To lepiej kupic w serwisie mazdy za połowę tej kwoty....
Podobno allegro jest tanie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldii » 20 gru 2006, 23:33

waldii napisał(a):ja u smirnoffa placilem chyba 60zl


siwy V6 napisał(a):wpelni oryginalny


ten co ja kupilem tez byl ori :]
waldii
 

Postprzez Jaksa » 21 gru 2006, 00:05

waldii napisał(a):ten co ja kupilem tez byl ori
Bo innych nie ma....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2006, 01:05

Jaksa napisał(a):tomekrvf napisał:
To lepiej kupic w serwisie mazdy za połowę tej kwoty....
Podobno allegro jest tanie

Nie ma to jak żerowac na niewiedzy innych...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez behemot » 21 gru 2006, 10:00

To się podepnę pod temat.

Trochę mi stuka i miałem się brać za wymianę słynnego zaworka. Pytam Smirnoffa o jego cenę a on odpisuje mi że tego się w Xedosach nie wymienia bo nic to nie zmienia w tych silnikach. Prawda to?

Jakie ciśnienie oleju powinno być w moim silniku (V6)? 392 a 492 kPa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2006, 10:14

behemot napisał(a):tego się w Xedosach nie wymienia bo nic to nie zmienia w tych silnikach. Prawda to?

Prawda. Chyba że jest osłabiona sprężyna ale jak wymieniałem w swoim KL z 1993 to sprężyna była na granicy normy. W silnikach serii K przyczyną stukania są sprężyny na wałkach rozrządu(poszukaj na forum, gdzieś wkleiłem obrazek z tym). Koszt części to 200PLN(dwie sprężyny, dwie nakrętki, dwie zaślepki dwa uszczelniacze na wałki) plus oczywiście uszczelki pod kolektor ssący i dekle. Robota to zdjęcia rozrządu, kolektora ssącego, pokryw i wałki rozrządu.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez behemot » 21 gru 2006, 19:26

Chyba to nie jest taka łatwa sprawa z tą wymianą. Oglądałem te obrazki i trochę grzebania jest. Podobno Jaksa wymienia te sprężyny podczas wymiany paska rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2006, 21:11

Podobno Jaksa wymienia te sprężyny podczas wymiany paska rozrządu?

Ale nie za każdą wymianą rozrządu :) Robi się to tylko raz. A jak jest zdjęty rozrząd to jedna czynnośc mniej. Teraz "tylko" zdjąc kolektor ssący i wałki na wierzchu :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 21 gru 2006, 23:30

tomekrvf napisał(a):A jak jest zdjęty rozrząd to jedna czynnośc mniej.
I mniej boli <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez LukasKK » 28 gru 2006, 12:25

Jestem przed wymiana zaworka jak sie uda to trzasnę pare fotek:D czy można cos zepsuć gdy sie zle zamontuje zaworek?? i czy opłaca sie samemu wymieniać ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez dakopi » 28 gru 2006, 12:53

Zawsze można cos zepsuć :) Ale w tym przypadku trzeba sie bardzo postarać, jak masz kanał i odpowiedznie klucze to nie bedzie problemu z wymianą, góra 2 godziny i masz zworek wymieniony. Trochę oleju ci pewnie na włosy spłynie ;)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez t0mall » 12 sty 2007, 21:26

Witam.Czy aby zdjąć miskę olejową trzeba rozkręcać wydech?Czy miska wyjdzie bez problemu?Zaglądałem ostatnio w to miejsce i w zasadzie wygląda że nie trzeba ale chciałbym wiedzieć na pewno.Po waszych postach widać że kilka osób robiło to samodzielnie.I jeśli można prosiłbym o szczegółowy opis krok po kroku co i jak zrobić.Wolałbym to zrobić we własnym zakresie bo jak pytałem u mechanika i zaczoł mi wyliczeć co trzeba zdemontować to już sie zacząłem zastanawiać czy mi wypłaty wystarczy <lol> .Gamonie nawet nie wiedzieli ile za to wziąć.
A dla zainteresowanych kupnem zaworka podaje email do autoryzowanego serwisu gdzie zaworek kosztuje 30 zł + koszt wysyłki: mazda@mazda.lodz.pl
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez tomekrvf » 12 sty 2007, 23:03

t0mall napisał(a):A dla zainteresowanych kupnem zaworka podaje email do autoryzowanego serwisu gdzie zaworek kosztuje 30 zł

Zaworek FS01-14-115 powinien kosztowac 4.31 Euro net czyli jakieś 20 PLN. Do tego dochodzi sprężyna FE5A-14-116 za 3.3 Euro netto czyli około 15.3PLN. Jak widac serwis w Łodzi ma sporą marżę.
Kupiłeś sprężynę? Stara pewnie nie trzyma już wymiaru.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez t0mall » 13 sty 2007, 00:33

Dopiero sie przymieżam do zakupu i wymiany.Co do ceny to tam było najtaniej.Jeśli ktoś wie gdzie kupić taniej to proszę o namiary.Pytałem w wielu serwisach i tam było najtaniej.Jeszcze raz ponawiam prośbę o opis wymiany we własnym zakresie.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez max » 14 sty 2007, 23:54

t0mall napisał(a):A dla zainteresowanych kupnem zaworka podaje email do autoryzowanego serwisu gdzie zaworek kosztuje 30 zł


ale taniocha ja w lublinie za komplet zaplacilem 60zl :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez jacks » 12 lis 2008, 17:46

Czy jeśli w silniku K8 również słychać klekotanie, to ten zaworek także kwalifikuje się do wymiany czy szukać przyczyny gdzie indziej ? Pieniądze nie wielkie, ale po co wymieniać jeśli jest sprawny. Osobiście nie za bardzo potrafię zdiagnozować te stukanie, więc może mógłbym podjechać do kogoś z Was, kto powie mi od razu co stuka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez janciowf » 13 lis 2008, 08:44

Witam. Mazda 626 GE 2,0i 16V 1992r. Mam taki sam problem ze klekotaniem w silniku. Będę wymieniał zaworek i będę wymieniał olej. W tej chwili mam wlany ELF sport 15W40 mineralny. Czy mogę zmienić na olej syntetyczny albo na pół syntetyczny??? Jeden mechanik mówi, że można a drugi, że nie można. Proszę o poradę.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2008, 14:09
Posty: 27
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6