Apropos tego pytania. Jeżdżę na półsyntetycznym Carlube 10W 40 i zmieniam na pełen syntetyk ELF Evolution SXR 5W 30. Oczywiscie chciałem zrobić płukankę silnika. Pojechałem na stację benzynową, aby zakupić owy środek. Pracuje tam znajomy, bardzo poważany w okolicy mechanik. Mam przebieg 230 000 km i STANOWCZO odradził mi płukanie silnika. Opowiadał o tym jak jego znajomy wlał to do jakiegoś auta z silnikiem benzynowym i tak się rozszczelnił, że pracował jak zajechany diesel (po rozebraniu silnika okazało się, że popychacze hydrauliczne w ogóle nie trzymały ciśnienia oleju). Stwierdziłem, że płukanki nie zrobie. Tylko zmienię olej.janciowf napisał(a):Czy mogę zmienić na olej syntetyczny albo na pół syntetyczny? Jeden mechanik mówi, że można a drugi, że nie można. Proszę o poradę.
Popychacze stukają – propozycje rozwiązania problemu
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów jestem na forum poraz 1 troche poczytałem o tych słynnych stukach popychaczy w mazdach większosc opinii jest na temat modelu ge nie wiem czy w GF/GW przu oznaczeniach silnika FS9 85 kw 2.o stosowany był również ten zaworek upustowy przy pompie oleju i jak go sie wymienia . Bo myśle że to jest właśnie przyczyna głosnej pracy popychaczy w mym aucie olej 10w60 moze troche pomógł ale to nie jest to . I jeszcze jedno pytanie bo podczas wymiany oleju wypłynelo wraz olejem kulka metalowa czy to może być element tego zaworka byc moze żle pracuje bez tej śruciny pozdrawiam i prosze o rade. Słyszałem ze w silnikach FS9 które są montowane w modelach 1997 2002 mogą tak chałasować płytki regulujace luz zaworowy co w takim przypadku robić
_________________
Mazda to mazda
_________________
Mazda to mazda
-
marcin78
odświeżmy trochę temat... nigdzie nie mogę znaleźć tego zaworka! Możecie podać jakieś świeże namiary do 2.5 v6?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
chcesz kupić ? –>www.carspeed.pl
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
dzięki:) już zamówiłem i z przesyłką wyniesie mnie to 73zł :/ trochę drogawo za takie coś. Wydaje mi się że jakby wymienił sprężynkę lub podłożył pod nią podkładki to by było ok...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
pewnie masz rację... Uszczelkę miski też będzie trzeba wymienić czy stara da jeszcze radę? A jakbym nie miał to wystarczy czerwony sylikon? Na ile czasu trzeba go zostawić żeby można zalać olejem i czy od razu można mocno dokręcić miskę?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):pewnie masz rację... Uszczelkę miski też będzie trzeba wymienić czy stara da jeszcze radę? A jakbym nie miał to wystarczy czerwony sylikon? Na ile czasu trzeba go zostawić żeby można zalać olejem i czy od razu można mocno dokręcić miskę?
tam nie ma uszczelki
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
to i tak trzeba się męczyć na sylikon??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):to i tak trzeba się męczyć na sylikon??
i raczej lepiej użyć dobrego silikonu, typowego do uszczelek
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
a jakieś instrukcje do klejenia?:)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
sam tego nie robiłem, ale widziałem.., są proste , dobrze oczyścić, odtłuścić oby dwie powierzchnie(miska i plaster), posmarować nie za grubo silikonem, jedną i druga powierzchnie, odczekać ok pół godz i kleić, miskę przykręcając tak jak koło ., po przekątnych, z początku lekko, używajc najlepiej klucza dynamometrycznego , po operacji najlepiej nie lać oleju i nie odpalac silnika przed upływem ok 4-5 godzin (tak zaczyna wiązać mniej więcej silikon ten do uszczelek) latem.., zimą przy niższych temperaturach zalecam dłużej, nawet do ok. doby
klejenie to pryszcz.., wsadzić i zamontować zaworek, bez ściągania plastra to już trochę inna szkoła jazdy, ale można to wykonać
klejenie to pryszcz.., wsadzić i zamontować zaworek, bez ściągania plastra to już trochę inna szkoła jazdy, ale można to wykonać
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
o jakim plastrze mówisz?? bo z tego co widzę to w kl odkręca się tylko miskę i już widać tą śrubę od zaworka na imbus. od razu mam dokręcić do końca miskę czy po tych 4h dociągnąć?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
smarujesz silikonem, czekasz ok 0,5 godz, zakładasz miche, dokręcasz z wyczuciem, po przekątnej, później juz do "końca", najlepiej , tak jak to robił mój mechanik z użyciem klucza dynamometrycznego,
nie ma żadnej śruby na imbus, a plaster jest to ta część – nr 6 , 7 na fotkach,
viewtopic.php?f=126&t=36374, tego nie potrzeba ściągać, aczkolwiek bez ściągnięcia jest głębiej do zaworka i potrzebne są dłuższe szczypce do zawleczek, ale da sie radę , a 4 – 12 godz. to musi schnąc silikon juz po zamontowanej misce , przynajmniej tak polecają , ja przy temperaturze ok 10 w plusie odebrałem auto po 4 i jest OK
nie ma żadnej śruby na imbus, a plaster jest to ta część – nr 6 , 7 na fotkach,
viewtopic.php?f=126&t=36374, tego nie potrzeba ściągać, aczkolwiek bez ściągnięcia jest głębiej do zaworka i potrzebne są dłuższe szczypce do zawleczek, ale da sie radę , a 4 – 12 godz. to musi schnąc silikon juz po zamontowanej misce , przynajmniej tak polecają , ja przy temperaturze ok 10 w plusie odebrałem auto po 4 i jest OK
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
ale Ty na pewno mówisz o silniku 2.5 v6?? jak zamawiałem ten zaworek to mi facet powiedział ze jest własnie na imbus. i jeszcze 1 głupie pytanie: czy da radę to zrobić bez kanału jakby podniósł przód trochę?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
w mojej madzi nie było nic na imbus, ale ja mam silnik 1.8 , w V6, nie wiem jak jest, nie widziałem, ciężko Ci będzie bez kanału zrobic, ale próbuj , tym bardziej że w V6 trzeba kolektor odkręcac, w moim nie
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6