Spadajace obroty przy naciskaniu pedalu gazu ....

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 13 lip 2005, 09:03

Witam

Mam taka dolegliwosc nie jest to moze uciazliwe ale wystepuje ...a zastanawiam sie dlaczego otoz jak zapale silnik i jest rozgrzany i dojdzie do swoich obrotow na luzie to gdy naciskam delikatnie pedal gazu wskazowka obrotomierza spada w dol i po chwili idzie do gory no a za tym idzie lekkie zdlawienie silnika a potem juz obroty sa prawidlowe.... Co to moze byc ....
Obroty na luzie sa stabilne .......
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 09:07

Marcin, nie przejmuj sie w piatek sprawdzimy o co chodzi. Mozna ewentulanie sprawdzic ustawienie TPSu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 13 lip 2005, 09:09

Oki ..
A co oznacza ten skrot TPSu ..??
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 09:18

Throttle Position Sensor – czujnik polozenia przepustnicy. Okresla rzeczywiste polozenie przepustnicy Sprawdzenie i ewentualne ustawienia TPSu jest proste i szybkie
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez es » 13 lip 2005, 09:52

Ja tam sie na TLSach (TrojLiterowych Skrotach) nie znam ;). Sprawdzilbym rowniez rure powietrza. Podobny do opisanego efekt powodowala u mnie szczelina na dolocie. Sprawdzac nalezy brutalnie paluchami. W stanie spoczynku szczelina moze byc zupelnie niewidoczna. Jezeli to jest to, to nalezy rowniez przyjrzec sie poduszkom silnika, bo zuzyte moga powodowac szybsze umieranie maltretowanej gumy. Nie wiem jak dokladnie wyglada dolot w GE, wiec oczywiscie moge bredzic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 10:32

Ale ten silnik pracuje stabilnie na biegu jalowym...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez es » 13 lip 2005, 10:37

No. Podkreslam: szczelina jest minimalna i zamknieta jak silnik jest nieobciazony. U mnie na jalowych pracowal rowno. Po dodaniu gazu przygasal. Jezdzil tez przyzwoicie tylko bolesnie odczuwal gwaltowne zmiany obciazenia. Po redukcji nieodczuwalnie. Dodanie gazu powodowalo szarpniecie. Poza tym chcialem sie powymadrzac, a sprawdzenie dolotu to zaden problem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 10:44

Wiem o co Ci chodzi ale slyszalem ten silnik. To dzieje sie na luzie przy delikatnym wcisniecie pedalu gazu czyli po rozwarciu zestyku zamknietej przepustnicy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez es » 13 lip 2005, 10:52

No to juz sie nie wymadrzam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 10:58

Spoko. Twoja uwaga jest jak najbardziej trafna i poparta mocnymi argumentami. A skrot TLS bardzo mi sie podoba
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 13 lip 2005, 11:05

Czy np ten TLS nie ma wplywu na zmulenie auta ..??
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 11:08

Marcin, nie TLS tylko TPS Pogadamy w piatek, bedzie troche czasu na obejrzenie auta
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez es » 13 lip 2005, 11:09

Uffff. Ale nabroilem...

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 13 lip 2005, 11:30

Sorki za pomylke ... juz milcze ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez mayer » 3 wrz 2006, 23:51

No to odświeżę stary temat. Mam dokładnie te same objawy. Czy ktoś mi powie gdzie lezy rozwiązanie tego problemu? za wyjatkiem dolotu... ten mam sprawny na 100%
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez mayer » 4 wrz 2006, 17:27

i nic? HELP...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 13 wrz 2006, 10:23

To i ja się pochwalę :]
U mnie objawy są takie – gdy auto jest zimne (najczęsciej dzieje się to rano, gdy odpalam auto po nocy), przekręcam kluczyk i zapala ok, wszystko jak trzeba, wolne obroty podwyższone (automatyczne ssanie) i w ogóle git. Do momentu jak nacisnę gaz – obroty lecą w dół jak szalone, wystarczy że nacisnę go lekko i natychmiast puszczę – obroty sięgają dna i na ogół wracają do normy zaraz. Jeśli natomiast przy tym pierwszym naciśnięciu gazu nie puszcze go natychmiast, to silnik zzgaśnie.
Drugie naciśnięcie gazu i już jest ok (czasmi dopiero za trzecim). Jak slinik ciepły, lub nawet po paru godzinach stania, to jest ok. Akcja taka jest tylko na benzynie.
Ma ktoś pomysł co to jest?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 13 wrz 2006, 10:40

no to tyle naszego chwalenia... ja spróbuję wymienić kopułkę . Jaki masz aparat zapłonowy? S-5?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 13 wrz 2006, 11:54

Nie wiem czy S-5, mam taki z kablami wychodzacymi prosto (czyli w kierunku przodu auta, a nie do gory). Wymienialem rok temu na YEC (z japan carsu). Zastanawiam sie czy to nie coś z układem paliwowym, może trzeba filtr paliwa zmienić...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 13 wrz 2006, 12:35

raczej nie zaszkodzi, tylko że u mnie problem jest wyczuwalny na Pb a na LPG jest o WIELE gorzej, więc filtr paliwa u mnie nie maiłby nic do gadania. ale w twoim przypadku na pewno od filterka bym zaczął
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6