Spadajace obroty przy naciskaniu pedalu gazu ....
Ja miałem identyczny problem, winny okazał się filtr paliwa, sprawdź to w pierwszej kolejności
-
Prezesss
a może tps?
Tak sobie gdybam tylko bo w sumie to jedyny element który pracuje (w sensie elektryki) przy delikatnym wciśnięciu gazu. Tylko nie wiem co by mu mogło być I czy na gazie tez by tak się zachowywało?
Tak sobie gdybam tylko bo w sumie to jedyny element który pracuje (w sensie elektryki) przy delikatnym wciśnięciu gazu. Tylko nie wiem co by mu mogło być I czy na gazie tez by tak się zachowywało?
no właśnie, ale też mi tak rozsądek podpowiada bo zachowuje się tak jakby źle odczytywał sygnał wciśnięcia pedału gazu –> czyli zmiany położenia przepustnicy.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
Witam
Mayer, jesli masz wtrysk gazu jak ja to obstawiam wtryskiwacze gazowe na 99%. Na gazie u mnie jest tak, ze do czasu az wtryskiwacze nie nabiora temperatury (nie mylic z nagrzaniem wody w obiegu chlodzenia powodujacym podgrzanie parownika) przy kazdym wcisnieciu pedalu z wolnych obrotow, leca one na dol i pozniej w gore. Jestem pewien, ze wtryskiwacze maja problem z rowna praca przy krotkich czasach zalaczenia, badz centralka jest wadliwie skonstruowana (niestety moja mam na gwarancji wiec sie do niej nie dobiore na razie;)), ze koncowka sterujaca ma ten problem. U mnie jest tak, ze od momentu kiedy temperatura w obiegu chlodzenia ustali sie, musze przejechac jeszcze ze 5km trasy zeby wtryskiwacze gazowe zaczely dobrze pracowac. Zastanawiam sie czy sytuacje nie mozna przelozyc na wtryski paliwa. Maja swoje lata wiec wszystko mozliwe. Ostatnio bedac u gazownika pytalem czy ma mozliwosc regulacji nastawy otwierania wtryskiwaczy od temperatury samej listwy (mam akurat taka, w ktorej jest czujnik temp), ale stwierdzil, ze nie. Kiedys natomiast na jakims forum o instalacjach ktos odpisal mi, ze walczyl z tym problemem i dopiero znalazl rozwiazanie poprzez duze zwiekszenie czasow otwarcia wtryskiwaczy w zakresie do 1000RPM. Niestety, ale uwazam, ze moze to byc prawda, bo nie spodziewajmy sie po tanich instalacjach wloskich jakis cudow techniki. Wystarczy porownac cene wtryskiwaczy paliwowych a gazowych. Chyba ich trwalosc mowi sama za siebie (ja wymieniam listwe wtryskow LPG co 15kkm + jedna spalona centralka).
Pzdr
mayer napisał(a):tylko że u mnie problem jest wyczuwalny na Pb a na LPG jest o WIELE gorzej
Mayer, jesli masz wtrysk gazu jak ja to obstawiam wtryskiwacze gazowe na 99%. Na gazie u mnie jest tak, ze do czasu az wtryskiwacze nie nabiora temperatury (nie mylic z nagrzaniem wody w obiegu chlodzenia powodujacym podgrzanie parownika) przy kazdym wcisnieciu pedalu z wolnych obrotow, leca one na dol i pozniej w gore. Jestem pewien, ze wtryskiwacze maja problem z rowna praca przy krotkich czasach zalaczenia, badz centralka jest wadliwie skonstruowana (niestety moja mam na gwarancji wiec sie do niej nie dobiore na razie;)), ze koncowka sterujaca ma ten problem. U mnie jest tak, ze od momentu kiedy temperatura w obiegu chlodzenia ustali sie, musze przejechac jeszcze ze 5km trasy zeby wtryskiwacze gazowe zaczely dobrze pracowac. Zastanawiam sie czy sytuacje nie mozna przelozyc na wtryski paliwa. Maja swoje lata wiec wszystko mozliwe. Ostatnio bedac u gazownika pytalem czy ma mozliwosc regulacji nastawy otwierania wtryskiwaczy od temperatury samej listwy (mam akurat taka, w ktorej jest czujnik temp), ale stwierdzil, ze nie. Kiedys natomiast na jakims forum o instalacjach ktos odpisal mi, ze walczyl z tym problemem i dopiero znalazl rozwiazanie poprzez duze zwiekszenie czasow otwarcia wtryskiwaczy w zakresie do 1000RPM. Niestety, ale uwazam, ze moze to byc prawda, bo nie spodziewajmy sie po tanich instalacjach wloskich jakis cudow techniki. Wystarczy porownac cene wtryskiwaczy paliwowych a gazowych. Chyba ich trwalosc mowi sama za siebie (ja wymieniam listwe wtryskow LPG co 15kkm + jedna spalona centralka).
Pzdr
SHY
mayer napisał(a):mam niestety II generację zwykły mikser.... i zaraz doistanę szału z tym ustrojstwem i zapakuje BLOS-a
Mayer u mnie ostatnio objawy ustapily. Zbieglo sie to z czestym jezdzeniem na paliwie (padly mi wtryskiwacze gazowe). Nie wiem czy moze to wina zastanych wtryskiwaczy paliwa. Jak sie jezdzi na gazie to one za duzo nie pracuja i moze sie zasyfiaja. Moze sie pobujaj troche na PB.
Pzdr
SHY
Elo!
Kolega miał to samo i u niego okazało się, że zacina się ten mały pstryczek przy przepustnicy i autko "myślało", że jest cały czas zamknięta.. Przeczyścił (nie wiem czy rozbierał całą przepustnicę, czy tylko poruszał i popsikał WD) i pomogło. Żadnych błedów na kompie przed i po.
Może to Wam pomoże..
Kolega miał to samo i u niego okazało się, że zacina się ten mały pstryczek przy przepustnicy i autko "myślało", że jest cały czas zamknięta.. Przeczyścił (nie wiem czy rozbierał całą przepustnicę, czy tylko poruszał i popsikał WD) i pomogło. Żadnych błedów na kompie przed i po.
Może to Wam pomoże..
k.kierownik napisał(a):zacina się ten mały pstryczek przy przepustnicy i autko "myślało", że jest cały czas zamknięta.
to by miało sens. własnie jest taki objaw ze dopiero jak mu mocno depniesz dwa razy to wejdzie na obroty na LPG. Tylko gdybym jeszcze wiedział co to jest
k.kierownik napisał(a):ten mały pstryczek
i jak go przeczyścić?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
Wydaje mi się, że jest to czujnik naciśniętego gazu (znaczy otwartej przepustnicy). Oprócz tego jest jeszcze czujnik opłożenia przepustnicy, ale nie o tym mowa. W każdym razie można go samego wykręcić (nawet chyba ręcznie) , ale chyba nie da się go rozebrać na części pierwsze. Ale popykać nim, przedmuchać itp. można, więc oby pomogło..
k.kierownik napisał(a):W każdym razie można go samego wykręcić (nawet chyba ręcznie) , ale chyba nie da się go rozebrać na części pierwsze. Ale popykać nim, przedmuchać itp. można, więc oby pomogło.. oczko
Moze cos blizej gdzie on sie znajduje?? Przy pedale czy przy przepustnicy??
k.kierownik napisał(a):Wydaje mi się, że jest to czujnik naciśniętego gazu[...]Oprócz tego jest jeszcze czujnik opłożenia przepustnicy, ale nie o tym mowa.
Wodzu napisał(a):Moze cos blizej gdzie on sie znajduje?
Jedno i drugie jest w tej samej obudowie, na przepustnicy.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Jedno i drugie jest w tej samej obudowie, na przepustnicy.
Dokładnie!
I czujnik naciśniętego gazu możesz wymacać przy przepustnicy. Przy zgaszonym silniku powciskaj sobie gaz – oczywiście opd maską przy przepustnicy i będziesz słyszał takie "klik" w momencie puszczania (przynajmniej powinieneś... I jak wciśniesz troche przepustnice, wtedy możesz go wymacać. Ale co dalej, to nie wiem. Jak już pisałem, to nie ja to robiłem, tylko qmpel.
Jak Ci się uda, to daj znać.
Ciao
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6