Pomysł na usterkę vris-tów w KL V6
Strona 1 z 1
Witam. Macie może jakieś pomysły na usterkę w programie silnika kl dotyczącą źle załączających się vristów...chodzi o pomysł układu który zacznie nimi sterować...vrisbox nie jest juz sprzedawany a problem pozostał...mam pewien pomysł który zrealizuje w najbliższym czasie ale może ktoś zna inne rozwiązanie tego problemu tak aby vrisy właczały sie przy 3250 i 4250...za odp dziekuje i pozdrawiam...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
No waśnie...jestem w fazie budowania takiego ukadu...jak zadziala to podziele się informacją bo kiedyś bawiłem się w budowanie układów elektronicznych...nie interesują mnie żadne obciążenia, otwarcia przepustnic etc. chce przy określonych obrotach otworzyć vrista i dalej następnego i tyle...ale może ktoś już zbudowal lub próbował zbudować to niech się podzieli pomysłem i wykuczam tutaj zapomnianego już vrisboxa...coś w miarę taniego i skutecznego ...dlatego ten temat...na razie u siebie podłączone mam wyjścia ze sterownika ecu sterujące vristami pod zaworki nie podłączone do sinika tak aby nie widział błędu ecu a te zaworki od vristów przy silniku sa sterowane ecu od kf...ale też za póżno otwiera bo przy 4200 pierwszy..
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
Niepotrzebny schemat...tylko trochę wiedzy...weź sobie j-88 układ jabela i pomyśl jak go przerobić...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
vris-ami to nie jest taka prosta sprawa o ile ich wysterowanie to żaden problem (ja u siebie mam vris-boxa) to na tym to się nie kończy ,trzeba pamiętać po co w ogóle są i jak to działa -zauważmy że KL-u otwierają się one od obciążenia silnika w KF-ie już nie i po co konstruktorzy zrobili tą różnicę miedzy silnikami ? I tu nasuwa się myśl że komp od KL-a całkiem inaczej realizuję dawkowanie paliwa ,bo tam jadąc normalnie i nie wciskając pedału gazu na maksa vris2 nigdy się nie otworzy ,pomimo osiągnięcia obrotów (vris1 jest cały czas otwarty) ,i po co ten układ tak został zrealizowany w KL-u ? ,wydaję się że dla ekonomiki spalania i miałoby to sens ale żeby się o tym dowiedzieć trzeba prześledzić czasy wtrysku przy zadziałaniu vris bo na pewno komp wtedy dolewa paliwa ,dlatego przemyśl swój układ i zrób go aby działał jak w oryginale o ile nie masz zamiaru bawić się w sterownie czasami wtrysku ....
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Powiem szczerze, że aktualnie mam sterowne vrisy w zależności od obrotów (drugi sterownik od kf) i nie narzekam na złe ich działanie...gdy się otworzą różnica jest zaje...a...tyle że trochę za późno bo przy 4200...a przed 4200 brakuje mu trochę...może to być inaczej w kl od mx-6 i 626 bo tam jest inny kolektor niż mój od x9...poza tym zrobiłem sobie vrisy dla sprawdzenia na przyciski i jak sobie zrobie układ właśnie taki jak pisze to wystarczy....u mnie jak załącze vrisa przed 2tyś to jest lipa ale tak w okoicach 3tyś to już go czuć...robiłem sporo testów dzialania tego układu u mnie i uklad otwierający je na podatawie obrotów w zupełności wystarczy...w końcu przecież kf to też v6 a vristy ma od obrotów...poza tym myśle na podstawie testów ze paliwo nie ma nic do tego...poprostu droga którą przebywa powietrze jest inna...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
Samo otwarcie klapki zmiennej geometrii dolotu racze nic nie daję ,komp musi podlać wtedy paliwa ,dlatego otwarcie za wczesne lub też za późne nie wykorzysta ten układ w 100% ,dlaczego sądzisz że w KF-ie jest to tak prosto realizowane ? że tylko obroty podlanie paliwa i to wszystko? według mnie nawet tam brane pod uwagę jest stopień uchylenia przepustnicy ,obciążenie ,temp silnika ,itp . Żeby faktycznie przeanalizować ten układ należałoby zgrać mapę paliwową przy różnych obciążeniach ,do tego wykres zadziałania virs i afr i wtedy faktycznie okazałoby się co wart jest ten układ i co można z niego jeszcze wyciągnąć
Sam jak zakupię sondę szerokopasmowa to może pobawię się zgram mapę 3d ze stag-a (sterownika sekwencyjnego wtrysku gazu) benzynową razem z plikami osc. to może się coś wyduma jak wyciągnąć parę koników z tego i jakie najlepsze będą ustawienia .Na razie jest to błądzenie w ciemno
Sam jak zakupię sondę szerokopasmowa to może pobawię się zgram mapę 3d ze stag-a (sterownika sekwencyjnego wtrysku gazu) benzynową razem z plikami osc. to może się coś wyduma jak wyciągnąć parę koników z tego i jakie najlepsze będą ustawienia .Na razie jest to błądzenie w ciemno
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Zobaczymy co z tego wyjdzie ale skoro manualnie przyciskiem steruje masa i otwieram vrisa przy 3000tyś i jest lepiej to coś w tym musi być...poza tym podłączyłem cewki nieużywanych zaworów pod wyjścia ecu a więc błędów nie widzi...a co do kf 96' to miałem kf jako poprzedni silnik w swoim x6 i vrisy są sterowane obrotami bo teraz mam podpięty pod sterownik od kf zasilanie, czujnik obrotów na wale i vrsty i steruje nimi sterownik...także niczego więcej kf nie potrzebuje...przez ostatnie pół roku zeby zjadłem na tym układzie próbując róznych rozwiązań...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
pawelc napisał(a):vris1 jest cały czas otwarty
Na pewno?
Ja też mam boxa i pierwszy włącza się przy 3250 a drugi przy 4250 i oczywiście o obu przypadkach musi być spełniony warunek otwarcia przepustnicy w przynajmniej 75%.
Przy lekkim wciśnięciu to nawet przy 7000 oba są zamknięte
Siw-y napisał(a): pawelc napisał(a):vris1 jest cały czas otwarty
Na pewno?
W oryginale tak działa ,a w przy virisboxie oczywiście tego bugu nie ma ale czy to jest bug ?
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Nie wiem czy u mnie coś było grzebane ale 2 vrisy pracują przynajmniej na postoju.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Siw-y napisał(a):pawelc napisał(a):ale czy to jest bug ?
Raczej tak, bo po co by był vris1 skoro i tak by był cały czas otwarty
Wiesz o co chodzi jest otwarty od startu do pewnych obrotów ,później się zamyka
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
A więc tak...to, że źle się otwierają vristy w kl 92-94 to moim zdaniem jest błąd...porównywałem jak chodzą w autach z roczników 97,98...i tam jest to uzależnione od obrotów i nawet na postoju się otwierają tak jak to jest w kf...zrobiłem więc już układzik który mi nimi steruje i powiem szczerze, że jest różnica i w spalaniu (jak na razie 0,5-1l lpg) choć lekkiej nogi nie mam oraz w przyspieszeniu...pierwszy ustawiłem na 3tyś drugi na 4tyś...jak na razie dalej testuje...pozdrawiam
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
. Na biegu jalowym nie udalo mi sie zamknac vris 1,ale podczas jazdy na pewno sie domyka. Moze tak ma byc??? Vrisy smigaja na jalowym gdy sciagne wtyczke od tps-a. Vris 2 pracuje nawet na jalowym,ale trzeba sie pomeczycWiesz o co chodzi jest otwarty od startu do pewnych obrotów ,później się zamyka
- Od: 21 gru 2009, 11:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6