Pomysł na usterkę vris-tów w KL V6

Postprzez tiger918 » 20 paź 2011, 18:22

Witam. Macie może jakieś pomysły na usterkę w programie silnika kl dotyczącą źle załączających się vristów...chodzi o pomysł układu który zacznie nimi sterować...vrisbox nie jest juz sprzedawany a problem pozostał...mam pewien pomysł który zrealizuje w najbliższym czasie ale może ktoś zna inne rozwiązanie tego problemu tak aby vrisy właczały sie przy 3250 i 4250...za odp dziekuje i pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez noxes » 20 paź 2011, 18:34

trzebaby było zbudować układ elektroniczny który by załączał vrisy określonych obrotach, trzeba by było podpiąć pod obrotomierz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tiger918 » 20 paź 2011, 20:46

No waśnie...jestem w fazie budowania takiego ukadu...jak zadziala to podziele się informacją bo kiedyś bawiłem się w budowanie układów elektronicznych...nie interesują mnie żadne obciążenia, otwarcia przepustnic etc. chce przy określonych obrotach otworzyć vrista i dalej następnego i tyle...ale może ktoś już zbudowal lub próbował zbudować to niech się podzieli pomysłem i wykuczam tutaj zapomnianego już vrisboxa...coś w miarę taniego i skutecznego ...dlatego ten temat...na razie u siebie podłączone mam wyjścia ze sterownika ecu sterujące vristami pod zaworki nie podłączone do sinika tak aby nie widział błędu ecu a te zaworki od vristów przy silniku sa sterowane ecu od kf...ale też za póżno otwiera bo przy 4200 pierwszy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez noxes » 20 paź 2011, 21:44

Kiedyś to i ja się bawiłem elektroniką i nadal zimą trochę się bawię, ale niestety schematów nie tworzę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tiger918 » 20 paź 2011, 22:14

Niepotrzebny schemat...tylko trochę wiedzy...weź sobie j-88 układ jabela i pomyśl jak go przerobić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez pawelc » 23 paź 2011, 07:02

vris-ami to nie jest taka prosta sprawa o ile ich wysterowanie to żaden problem (ja u siebie mam vris-boxa) to na tym to się nie kończy ,trzeba pamiętać po co w ogóle są i jak to działa -zauważmy że KL-u otwierają się one od obciążenia silnika w KF-ie już nie i po co konstruktorzy zrobili tą różnicę miedzy silnikami ? I tu nasuwa się myśl że komp od KL-a całkiem inaczej realizuję dawkowanie paliwa ,bo tam jadąc normalnie i nie wciskając pedału gazu na maksa vris2 nigdy się nie otworzy ,pomimo osiągnięcia obrotów (vris1 jest cały czas otwarty) ,i po co ten układ tak został zrealizowany w KL-u ? ,wydaję się że dla ekonomiki spalania i miałoby to sens ale żeby się o tym dowiedzieć trzeba prześledzić czasy wtrysku przy zadziałaniu vris bo na pewno komp wtedy dolewa paliwa ,dlatego przemyśl swój układ i zrób go aby działał jak w oryginale o ile nie masz zamiaru bawić się w sterownie czasami wtrysku ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tiger918 » 23 paź 2011, 20:27

Powiem szczerze, że aktualnie mam sterowne vrisy w zależności od obrotów (drugi sterownik od kf) i nie narzekam na złe ich działanie...gdy się otworzą różnica jest zaje...a...tyle że trochę za późno bo przy 4200...a przed 4200 brakuje mu trochę...może to być inaczej w kl od mx-6 i 626 bo tam jest inny kolektor niż mój od x9...poza tym zrobiłem sobie vrisy dla sprawdzenia na przyciski i jak sobie zrobie układ właśnie taki jak pisze to wystarczy....u mnie jak załącze vrisa przed 2tyś to jest lipa ale tak w okoicach 3tyś to już go czuć...robiłem sporo testów dzialania tego układu u mnie i uklad otwierający je na podatawie obrotów w zupełności wystarczy...w końcu przecież kf to też v6 a vristy ma od obrotów...poza tym myśle na podstawie testów ze paliwo nie ma nic do tego...poprostu droga którą przebywa powietrze jest inna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez pawelc » 24 paź 2011, 08:35

Samo otwarcie klapki zmiennej geometrii dolotu racze nic nie daję ,komp musi podlać wtedy paliwa ,dlatego otwarcie za wczesne lub też za późne nie wykorzysta ten układ w 100% ,dlaczego sądzisz że w KF-ie jest to tak prosto realizowane ? że tylko obroty podlanie paliwa i to wszystko? według mnie nawet tam brane pod uwagę jest stopień uchylenia przepustnicy ,obciążenie ,temp silnika ,itp . Żeby faktycznie przeanalizować ten układ należałoby zgrać mapę paliwową przy różnych obciążeniach ,do tego wykres zadziałania virs i afr i wtedy faktycznie okazałoby się co wart jest ten układ i co można z niego jeszcze wyciągnąć
Sam jak zakupię sondę szerokopasmowa to może pobawię się zgram mapę 3d ze stag-a (sterownika sekwencyjnego wtrysku gazu) benzynową razem z plikami osc. to może się coś wyduma jak wyciągnąć parę koników z tego i jakie najlepsze będą ustawienia .Na razie jest to błądzenie w ciemno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tiger918 » 24 paź 2011, 10:10

Zobaczymy co z tego wyjdzie ale skoro manualnie przyciskiem steruje masa i otwieram vrisa przy 3000tyś i jest lepiej to coś w tym musi być...poza tym podłączyłem cewki nieużywanych zaworów pod wyjścia ecu a więc błędów nie widzi...a co do kf 96' to miałem kf jako poprzedni silnik w swoim x6 i vrisy są sterowane obrotami bo teraz mam podpięty pod sterownik od kf zasilanie, czujnik obrotów na wale i vrsty i steruje nimi sterownik...także niczego więcej kf nie potrzebuje...przez ostatnie pół roku zeby zjadłem na tym układzie próbując róznych rozwiązań...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez Siw-y » 24 paź 2011, 10:18

pawelc napisał(a):vris1 jest cały czas otwarty

Na pewno? :>

Ja też mam boxa i pierwszy włącza się przy 3250 a drugi przy 4250 i oczywiście o obu przypadkach musi być spełniony warunek otwarcia przepustnicy w przynajmniej 75%.

Przy lekkim wciśnięciu to nawet przy 7000 oba są zamknięte :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez pawelc » 24 paź 2011, 19:22

Siw-y napisał(a): pawelc napisał(a):vris1 jest cały czas otwarty


Na pewno? :>


W oryginale tak działa ,a w przy virisboxie oczywiście tego bugu nie ma ale czy to jest bug ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Siw-y » 25 paź 2011, 08:21

pawelc napisał(a):ale czy to jest bug ?

Raczej tak, bo po co by był vris1 skoro i tak by był cały czas otwarty ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kamilspider » 25 paź 2011, 11:23

Nie wiem czy u mnie coś było grzebane ale 2 vrisy pracują przynajmniej na postoju.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pawelc » 25 paź 2011, 15:12

Siw-y napisał(a):
pawelc napisał(a):ale czy to jest bug ?

Raczej tak, bo po co by był vris1 skoro i tak by był cały czas otwarty ;)


Wiesz o co chodzi jest otwarty od startu do pewnych obrotów ,później się zamyka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tiger918 » 29 lis 2011, 11:07

A więc tak...to, że źle się otwierają vristy w kl 92-94 to moim zdaniem jest błąd...porównywałem jak chodzą w autach z roczników 97,98...i tam jest to uzależnione od obrotów i nawet na postoju się otwierają tak jak to jest w kf...zrobiłem więc już układzik który mi nimi steruje i powiem szczerze, że jest różnica i w spalaniu (jak na razie 0,5-1l lpg) choć lekkiej nogi nie mam oraz w przyspieszeniu...pierwszy ustawiłem na 3tyś drugi na 4tyś...jak na razie dalej testuje...pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez cronos2500 » 4 mar 2012, 20:39

Wiesz o co chodzi jest otwarty od startu do pewnych obrotów ,później się zamyka
. Na biegu jalowym nie udalo mi sie zamknac vris 1,ale podczas jazdy na pewno sie domyka. Moze tak ma byc??? Vrisy smigaja na jalowym gdy sciagne wtyczke od tps-a. Vris 2 pracuje nawet na jalowym,ale trzeba sie pomeczyc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6