Problem z przegubem zbyt często się psuje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez spano11 » 10 paź 2011, 12:39

Panowie mam taki problem mam 626 z 95 i często wysiada mi przegub prawy na dłuższej półosi nie szaleję autkiem robię średnio 2tys. km miesięcznie do pracy w październiku 2010 roku wymieniłem przegub na taki za 150 zł jednak on mi wytrzymał do wiosny dokładnie do marca wtedy powiedziałem w sklepie że ma mi dać porządny to dostałem taki za 260 zł i ten mi też siadł po paru m-cach, wymieniłem znowu w sierpniu a tu mamy październik i znowu mi stuka co to może być <co?> Kolega mówił, że półoś mam walniętą czy może być to przyczyną
Ostatnio edytowano 11 paź 2011, 11:48 przez spano11, łącznie edytowano 1 raz
Spano
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 12:52
Posty: 5
Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)

Postprzez siegu » 10 paź 2011, 22:15

Proszę o poprane nazwanie tematu oraz uzupełnienia profilu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez sebek-71 » 10 paź 2011, 22:26

Według mnie to albo masz półoś walniętą(jest krzywa)albo zwrotnica.A co dokładnie się z nim dzieje jak się uszkadza?Bo to też jest ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez spano11 » 11 paź 2011, 12:04

Dokładnie to przy skręcaniu w prawo mocno stuka w lewo jest dobrze a wtedy w marcu to na zakręcie mi się rozsypał straciłem napęd i musiałem holować auto do mechanika ale to może być akurat wina tego że to był przegub za 150 zł ale 2 ostatnie były z górnej półki i też po paru m-c jeżdżenia zaczynały stukać przy skręcie w prawo i jak zbyt gwałtownie przyśpieszam teraz muszę coś wymienić żeby już mi nie rozwalało tych przegubów bo ten ostatni wytrzymał ledwo 2 miesiące.
Spano
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 12:52
Posty: 5
Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)

Postprzez roccomistrz » 11 paź 2011, 15:13

może się mylę, ale jeśli stuka Ci przy skręcie w prawo... to raczej lewy przegub wysiada.
Albo masz krzywą półoś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez sebek-71 » 11 paź 2011, 16:48

Wg mnie kup dobrą używkę,bo o nowej to zapomnij kosmos,kup przegub i wymień,ale wcześniej jak wyjmiesz starą dokładnie ją pooglądaj.Może dojdziesz co było przyczyną-innej opcji nie widzę.Dobrze by było potem sprawdzić geometrię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez kera » 12 paź 2011, 08:30

a ja bym sprawdził czy na łączniku półosi jest wszystko ok. Może problem leży właśnie w łączniku przegubu może tam ci się przytarło lub są opory dlatego wszystko przekłada się na przegub zewnętrzny
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez sebek-71 » 12 paź 2011, 10:39

Ja jednak stawiam na krzywą półoś.Przez to wpada ona w wibracje i uszkadza przegub zewnętrzny.
Wymień całą półoś(tylko całą wraz z podporą),załóż nowy przegub i będzie git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez spano11 » 13 paź 2011, 22:28

Własnie też na półoś stawiam bo jeszcze zapomniałem że jakoś na przełomie 2009/2010 wpadłem w dziurę w drodze tak że miałem aluma do prostowania i wtedy też mogłem uszkodzić półoś musze skoczyć do Wrocka tam mają cały plac mazdek to na pewno jakaś fajną znajdę i zobaczymy czy to pomoże. Dzięki za pomoc.
Spano
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 12:52
Posty: 5
Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)

Postprzez noxes » 13 paź 2011, 23:24

wpadłes w dziure? A jak z geometria? Nic nie tnie opony? Nie ściąga?
Ostatnio edytowano 14 paź 2011, 21:49 przez noxes, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mx6sc » 14 paź 2011, 07:47

jeszcze z czymś takim się nie spotkałem ale jak by półoś była krzywa to drżało by całe autko może wewnętrzny stoi i nie ma ruchu osiowego spowoduje rozbijanie zewnętrznego ;P
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez sebek-71 » 14 paź 2011, 20:23

Drganie całego auta przeważnie powodują przeguby wewnętrzne,a jeśli jest krzywa półoś najczęściej uszkadza przegub zewnętrzny,gdyż on"najwięcej"pracuje, tak mi się wydaje.A może ktoś założył półoś z innego modelu :| ,bo przecież takie cuda się zdarzają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez noxes » 14 paź 2011, 21:49

sebek-71 napisał(a):.A może ktoś założył półoś z innego modelu

Mało prawdopodobne.
Ponawiam moje pytania.
noxes napisał(a):wpadłes w dziure? A jak z geometria? Nic nie tnie opony? Nie ściąga?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez doktur » 19 paź 2011, 21:28

Wymieniasz sam czy zawsze ta sama osoba ?
Jak jest założona guma ? Zaciągnięta cybantem czy tymi beznadziejnymi blaszkami ?
Jak ściągniesz gumę to masz tam wodę ? Czy smar ma dobrą konsystencję czy jest jak budyń ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez spano11 » 23 paź 2011, 09:49

Nie ściąga i nie tnie opony a wymieniam zawsze u tego samego mechanika już się rozglądam za półosią we Wrocławiu jest taki duży szrot japończyków tam na pewno jakąś fajną znajdę, wymontowuje tą co jest i zawiozę do takiego mechanika co już jest na emeryturze ale pracował w serwisie mazdy w Polsce i niemczech zobaczę co on o niej powie.
Spano
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 12:52
Posty: 5
Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)

Postprzez noxes » 23 paź 2011, 12:45

zmien mechanika bo ten coś kombinuje,
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kme » 15 lis 2011, 19:13

Mam podobny problem jak @spano11

Tyle, ze podejrzewam, że powodem jest luz w skrzyni. Lewa półoś stoi sztywno:), a prawa minimalnie obraca się w obie strony.

Wewnętrzny Przegub nie ma luzów. ostatnio założyłem SPIDANA i też szybko poleciał. Może 1000 km było cicho.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 17:00
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Galant 6A13

Postprzez bryla369 » 22 lis 2011, 10:44

luz w skrzyni nie ma znaczenia. też miałem z tym problem...jednak powodem było dostanie się wody do przegubu i po kilku tysiącach był do wyrzucenia<glupek2> .wpływ ma również szybkie ruszanie na skręconych kołach.a jeśli takiego nie było to proponuje zmianę półośki.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 11:16
Posty: 6
Skąd: lubań
Auto: 626 GE '96 1.8 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6