Mazda 626 Cronos 97 LX – wymiana przednich lamp

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rob626 » 21 sie 2011, 20:57

Szykuję się do wymiany lamp z Kanadyjskich na Europejskie. Żółte postojówki chyba już nie przejdą na przeglądzie i nie widzę innej opcji. Widzę że jest kilka rodzajów tych europejskich a mianowicie
– Manualny TYC, H1+H1
– Elektryczny bez silnika, H1+H1
– Elektryczny, TYC, H1+H1
– Elektryczny bez silnika, H1+H3
Które brać? Wydaje mi się że Manualne TYC H1+H1 bo chyba Cronos nie ma elektrycznego ustawiania lamp? Dobrze myślę?
I czy jeszcze muszę coś dodatkowo kupować żeby podłączyć kabelki ze starych do nowych, jak ktoś przechodził przez to bym był wdzięczny za uwagi. Wydaje mi się że będę miał mały problem z postojówkami, bo w Kanadyjskich postojówki są w migaczach a Europejskie mają w lampach więc ten kabelek na pewno jest nie tam gdzie bym chciał. Prawdę mówiąc nigdy nie robiłem elektryki w aucie :) .
Początkujący
 
Od: 19 sie 2011, 13:25
Posty: 7

Postprzez Piotr » 21 sie 2011, 21:02

Na pewno H1+H1 ale czy manula czy elektryk.. popatrz w aucie czy masz sterowanie od lamp :) albo czy lampy maja silniczki czy też nie i po problemie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez Grzyby » 21 sie 2011, 23:48

Manualne. Nie potrzebujesz elektrycznych bo:
rob626 napisał(a):Cronos nie ma elektrycznego ustawiania lamp
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez drix1987 » 25 sie 2011, 22:49

ja mam cronosa i mam elektryczne...tzn mam silniczki ale coś nie działa te sterowanie, jeszcze nie przyglądałem się co i jak konkretnie
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 15:46
Posty: 87
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan

Postprzez rob626 » 28 sie 2011, 18:37

Zdobyłem nowe lampy Europejczyki (TYC), ale wtyczki kompletnie nie pasują do Amerykanina.

Wejście do lampy Cronos 6 pinowe gniazdko odpowiedzialne za wszystko razem (drogowe, mijania, pozycyjne, migacze)
Obrazek

W powyższe gniazdo wchodzi taka wtyczka od strony auta
Obrazek


Natomiast przednie oświetlenie z homologacją europejską ma aż 3 wejścia oddzielnie dla
Lampy: drogowe + mijania
Obrazek

Pozycyjnego
Obrazek

Migacza
Obrazek

I co teraz z tym zrobić? Najfajniej by było gdybym miał odpowiednie wtyczki/gniazdka i zrobić przejściówkę z 1 gniazda Cronosa na 3 Europejczyka, ale gdzie zdobyć takie wtyczki?

A co by zrobił elektryk samochodowy?
Ostatnio edytowano 28 sie 2011, 18:51 przez rob626, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 sie 2011, 13:25
Posty: 7

Postprzez noxes » 28 sie 2011, 18:44

rob626 napisał(a):A co by zrobił elektryk samochodowy?

Uciął wtyczki i zrobił na wsuwki, ewentualnie przerobił na inne kostki. Przejściówki można zrobić kupując kostki od instalacji elektrycznej lamp samochodu europejskiego. Wtedy tniesz kostki od starych lamp amerykańskich i dolutowywujesz odpowiednie kable w odpowiednie miejsce wtyczek które nabyłes z samochodu europejskiego ot i tyle. Potrzebne będzie trochę kabla, cyna, lutownica, koszulki termokurczliwe, izolacja, nóż, miernik i trochę czasu. :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 28 sie 2011, 19:25

Tnij wtyczki i lutuj :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 28 sie 2011, 19:41

kamilspider napisał(a):Tnij wtyczki i lutuj

Takie rozwiązanie będzie miał do du**, będzie miał lampy na stałe. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zrobienie tego na wsuwki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 28 sie 2011, 20:19

Nie jest problemem coś rozlutować, a masz pewność, że będzie dobrze przewodzić. Hm... ja lamp codziennie nie wyciągam, więc nie widzę problemu :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Grzyby » 4 wrz 2011, 18:18

drix1987 napisał(a):ja mam cronosa i mam elektryczne

zdecyduj się, bo:
drix1987 napisał(a):Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan

Special to nie Cronos ... Nawet nie wiesz jakim autem jeździsz <rotfl>

Special to wersja na Europę i może mieć el. regulację. A tej w Cronosach NIGDY nie było fabrycznie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6