Drgania na kierownicy i lewarku skrzyni biegów podczas postoju

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lightcik » 6 sie 2011, 23:41

Witam

Mazda 626 – 1997. Mam problem jak w temacie. Podczas postoju odczuwalne są drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów. Obroty stabilne – nic się w tym temacie złego nie dzieje. Silnik to benzyna 1.8 90KM.

Czasami w drgania są wprawiane też inne elementy, np. ostatnio zaczął momentami dobiegać hałas spod maski, okazało się, że jakieś drgania przenosiły się na wlew (zbiorniczek?) płynu do spryskiwaczy i w momencie kiedy trzymałem ten wlew ręką drgania ustawały.

Mazda ma przebieg 159 tys km. (na 95% oryginalny).

Poduszki silnika sprawdzal mi mechanior i powiedział, że niby są ok i nie widać aby były zużyte, że to Japoniec i one tak mają i takie tam.

Obroty podczas postoju na rozgrzanym silniku to 650-700 (tak przynajmniej pokazuje obrotomierz).

Z gory dzieki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 23:35
Posty: 16

Postprzez JulianSR » 7 sie 2011, 11:39

obroty chyba powinny byc w zakresie 800 tak jak u mnie jest.
co do telepania silnikiem moga byc za male obroty silnika lub ewentualnie poduszki na silniku czy skrzyni lub jak mysle zle ustawiony tempomat a wlasniwie luz na lince na tempomacie.
Choc moze gdzies od weza lewe powietrze lapie za przeplywka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez Lightcik » 7 sie 2011, 13:07

Tempomatu nie mam i raczej nie wiem czy ta moja wersja go miala.

Przyjrze sie trzesieniom w momencie kiedy silnik jest zimny i osiaga 1200-1300 obrotow. Cos mi sie jednak wydaje, ze wowczas nadal byly odczuwalne drgania na kierownicy i lewarku skrzyni. Ktos jeszcze ma z tym jakies doswiadczenia? Zastanawia mnie tez to te okazyjne brzeczenie zbiorcznika na plyn do wtryskiwaczy, czyzby cos moglo sie o niego opierac?

Czy takie lekkie drgania moga oznaczac zuzycie silnika?

Raz jak jechalem w trase i trzymalem go w okolicach 1600-2200 obrotow to po 50km slyszalny byl stukot z silnika, ktory ustal jak dodalem mu pozniej troche gazu i trzymalem na wiekszych obrotach.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 23:35
Posty: 16

Postprzez noxes » 7 sie 2011, 13:20

Najprawdopodobniej to były HLA nic groźnego.
JulianSR napisał(a):co do telepania silnikiem moga byc za male obroty silnika lub ewentualnie poduszki na silniku czy skrzyni lub jak mysle zle ustawiony tempomat a wlasniwie luz na lince na tempomacie.

Czego tak sie uczepiłeś tego biednego tempomatu? Obroty w maździe reguluje się bypassem w trybie serwisowym. Jak to zrobić jest już na forum.
Lightcik napisał(a):Zastanawia mnie tez to te okazyjne brzeczenie zbiorcznika na plyn do wtryskiwaczy

Chyba spryskiwaczy.
Podnieś obroty, a drgania ustąpią, jeśli nie to poduszka/poduszki do wymiany.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6