Witam
Mazda 626 – 1997. Mam problem jak w temacie. Podczas postoju odczuwalne są drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów. Obroty stabilne – nic się w tym temacie złego nie dzieje. Silnik to benzyna 1.8 90KM.
Czasami w drgania są wprawiane też inne elementy, np. ostatnio zaczął momentami dobiegać hałas spod maski, okazało się, że jakieś drgania przenosiły się na wlew (zbiorniczek?) płynu do spryskiwaczy i w momencie kiedy trzymałem ten wlew ręką drgania ustawały.
Mazda ma przebieg 159 tys km. (na 95% oryginalny).
Poduszki silnika sprawdzal mi mechanior i powiedział, że niby są ok i nie widać aby były zużyte, że to Japoniec i one tak mają i takie tam.
Obroty podczas postoju na rozgrzanym silniku to 650-700 (tak przynajmniej pokazuje obrotomierz).
Z gory dzieki za pomoc.
Drgania na kierownicy i lewarku skrzyni biegów podczas postoju
Strona 1 z 1
obroty chyba powinny byc w zakresie 800 tak jak u mnie jest.
co do telepania silnikiem moga byc za male obroty silnika lub ewentualnie poduszki na silniku czy skrzyni lub jak mysle zle ustawiony tempomat a wlasniwie luz na lince na tempomacie.
Choc moze gdzies od weza lewe powietrze lapie za przeplywka.
co do telepania silnikiem moga byc za male obroty silnika lub ewentualnie poduszki na silniku czy skrzyni lub jak mysle zle ustawiony tempomat a wlasniwie luz na lince na tempomacie.
Choc moze gdzies od weza lewe powietrze lapie za przeplywka.
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
Tempomatu nie mam i raczej nie wiem czy ta moja wersja go miala.
Przyjrze sie trzesieniom w momencie kiedy silnik jest zimny i osiaga 1200-1300 obrotow. Cos mi sie jednak wydaje, ze wowczas nadal byly odczuwalne drgania na kierownicy i lewarku skrzyni. Ktos jeszcze ma z tym jakies doswiadczenia? Zastanawia mnie tez to te okazyjne brzeczenie zbiorcznika na plyn do wtryskiwaczy, czyzby cos moglo sie o niego opierac?
Czy takie lekkie drgania moga oznaczac zuzycie silnika?
Raz jak jechalem w trase i trzymalem go w okolicach 1600-2200 obrotow to po 50km slyszalny byl stukot z silnika, ktory ustal jak dodalem mu pozniej troche gazu i trzymalem na wiekszych obrotach.
Przyjrze sie trzesieniom w momencie kiedy silnik jest zimny i osiaga 1200-1300 obrotow. Cos mi sie jednak wydaje, ze wowczas nadal byly odczuwalne drgania na kierownicy i lewarku skrzyni. Ktos jeszcze ma z tym jakies doswiadczenia? Zastanawia mnie tez to te okazyjne brzeczenie zbiorcznika na plyn do wtryskiwaczy, czyzby cos moglo sie o niego opierac?
Czy takie lekkie drgania moga oznaczac zuzycie silnika?
Raz jak jechalem w trase i trzymalem go w okolicach 1600-2200 obrotow to po 50km slyszalny byl stukot z silnika, ktory ustal jak dodalem mu pozniej troche gazu i trzymalem na wiekszych obrotach.
- Od: 6 sie 2011, 23:35
- Posty: 16
Najprawdopodobniej to były HLA nic groźnego.
Czego tak sie uczepiłeś tego biednego tempomatu? Obroty w maździe reguluje się bypassem w trybie serwisowym. Jak to zrobić jest już na forum.
Chyba spryskiwaczy.
Podnieś obroty, a drgania ustąpią, jeśli nie to poduszka/poduszki do wymiany.
JulianSR napisał(a):co do telepania silnikiem moga byc za male obroty silnika lub ewentualnie poduszki na silniku czy skrzyni lub jak mysle zle ustawiony tempomat a wlasniwie luz na lince na tempomacie.
Czego tak sie uczepiłeś tego biednego tempomatu? Obroty w maździe reguluje się bypassem w trybie serwisowym. Jak to zrobić jest już na forum.
Lightcik napisał(a):Zastanawia mnie tez to te okazyjne brzeczenie zbiorcznika na plyn do wtryskiwaczy
Chyba spryskiwaczy.
Podnieś obroty, a drgania ustąpią, jeśli nie to poduszka/poduszki do wymiany.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6