Witam.
Przeszukałem forum ale podobnego problemu nie znalazłem. Mam następujący problem.Otóż na wolnych obrotach bardzo delikatnie żarzy się kontrolka ciśnienia oleju. Gdy dodam gazu – gaśnie. Natomiast gdy mam obroty rzędu 2k rpm i dodam sporo gazu – wtedy kontrolka zaczyna mocno mrugać. Podaję link to niestety kiepskiej jakości filmiku.
http://apollopl.wrzuta.pl/film/a4FOoWX3DJC/17072011071
Proszę pomóżcie od czego zacząć: od wymiany oleju, może czujnika a może to pompa oleju lub coś gorszego... Dodam, że oczywiście stan oleju prawidłowy ( pod max. ) Olej 5W30.
Ewentualnie gdzie w okolicach Krakowa możecie polecić kogoś zaufanego, kto sprawdził by np ciśnienie oleju itp.
Z góry dzięki za wszystkie sugestie. Pozdrawiam
Mrugająca kontrolka ciśnienia oleju Mazda 626 2.0
Strona 1 z 1
Dla potomnych rozwiązanie problemu: kabelek, który idzie do czujnika ciśnienia oleju jest w takim "dziwnym" metalowym jakby peszlu. Delikatnie się otarł i ocierał o masę. Nie wierzyłem, że z madzią przy tak symbolicznym jak na nią przebiegu może coś się dziać ( 200k km ) A co do kodów błędów to jest tylko nr 17 – ale tj z tego co pamiętam sonda ( pewnie przez LPG )
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Witam.
Mam ten sam problem. Kontrolka oleju zapala się bądź mruga ale tylko na wolnych obrotach i po rozgrzaniu silnika. Boję się że to może być koniec żywota silnika :–(
Proszę o pomoc.
Mam ten sam problem. Kontrolka oleju zapala się bądź mruga ale tylko na wolnych obrotach i po rozgrzaniu silnika. Boję się że to może być koniec żywota silnika :–(
Proszę o pomoc.
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
Kontrolka mrugała bo krokowy był walnięty przez to obroty spadały. Ale drugi silnik tak czy tak musiałem kupić bo pierścienie walnięte a na full remont mnie niestety nie stać
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
Witam – może uda się odświeżyć.
Mechanik stwierdził, że mam na razie jeździć bo "ciśnienie jest, tylko na zimnym trwa to między 5 a 10 sekund" zanim zgaśnie lampka ;] na ciepłym lub po krótszej przerwie gaśnie od razu po rozruchu, wiadomo.
Pytanie – jak mocno podczas zimy zniszczę elementy silnika, jeśli codziennie rano kontrolka pali się 5-10 sekund od rozruchu?
Dodam, że według mechanika pompa po prostu ma problemy z dojściem do odpowiedniego ciśnienia na zimnym silniku, taka jest "diagnoza".
Pozdrawiam
Mechanik stwierdził, że mam na razie jeździć bo "ciśnienie jest, tylko na zimnym trwa to między 5 a 10 sekund" zanim zgaśnie lampka ;] na ciepłym lub po krótszej przerwie gaśnie od razu po rozruchu, wiadomo.
Pytanie – jak mocno podczas zimy zniszczę elementy silnika, jeśli codziennie rano kontrolka pali się 5-10 sekund od rozruchu?
Dodam, że według mechanika pompa po prostu ma problemy z dojściem do odpowiedniego ciśnienia na zimnym silniku, taka jest "diagnoza".
Pozdrawiam
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Jaki masz olej? Słyszałeś coś o zaworku pompy olejowej?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Olej jest zmieniany niecały 1k temu – Valvoline Max Life 10W40
O zaworze nie słyszałem Tyle co mi powiedział mechanik, że na wiosnę się wymieni. Tylko martwi mnie ten długi czas świecenia kontrolki.
O zaworze nie słyszałem Tyle co mi powiedział mechanik, że na wiosnę się wymieni. Tylko martwi mnie ten długi czas świecenia kontrolki.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
kamilspider napisał(a):Jaki masz olej? Słyszałeś coś o zaworku pompy olejowej?
A co on ma do tego? Ja po jego zmianie nic nie zauważyłem co by krócej się świeciła. U mnie też odrazu nie gaśnie ale jest to jakieś 1-3 sekundy.
inzmbl napisał(a):Pytanie – jak mocno podczas zimy zniszczę elementy silnika, jeśli codziennie rano kontrolka pali się 5-10 sekund od rozruchu?
Sądzę, ze nie mocno, ponieważ na elementach masz jeszcze olej. Co prawda panewki powinny pracować w filmie olejowym, ale...
najważniejsze aby nie gazowac zaraz po odpaleniu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Wiadomo – ja czekam co najmniej do 1500 – 1000 RPM w zimie zanim w ogóle ruszę. Odśnieżam w tym czasie itd.
Dzięki za odp – na wiosnę pompę się wymieni i po sprawie. A "klekot" zmrożonego silnika jest czasem nawet jak kontrolka gaśnie od razu więc tak jak piszesz, ważne żeby nie gazować. Kontrolka bada ciśnienie w jakimś tam miejscu, widocznie trochę wolniej ono dochodzi do odpowiedniego poziomu na bardzo zimnym silniku.
Pozdrawiam
Dzięki za odp – na wiosnę pompę się wymieni i po sprawie. A "klekot" zmrożonego silnika jest czasem nawet jak kontrolka gaśnie od razu więc tak jak piszesz, ważne żeby nie gazować. Kontrolka bada ciśnienie w jakimś tam miejscu, widocznie trochę wolniej ono dochodzi do odpowiedniego poziomu na bardzo zimnym silniku.
Pozdrawiam
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Nie wiem czy to tyczy też mazdy, ale jak u mnie w citro popsuł się filtr oleju to ogólnie miałem za małe ciśnienie oleju poniżej 2 tys obr, a kontrolka wtedy się cały czas świeciła.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Nie nie, u mnie ewidentnie pompa. Filtr oraz olej wymieniane 1kkm temu a wcześniej było tak samo – czasem jak zdusisz samochód to lampka może trochę mignąć właśnie dlatego, że ciśnienie bierze od wału i musi mieć minimalne obroty aby poprawnie "sikać" olejem na tłoki
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6