Mrugająca kontrolka ciśnienia oleju Mazda 626 2.0

Postprzez ZipperPL » 17 lip 2011, 22:58

Witam.
Przeszukałem forum ale podobnego problemu nie znalazłem. Mam następujący problem.Otóż na wolnych obrotach bardzo delikatnie żarzy się kontrolka ciśnienia oleju. Gdy dodam gazu – gaśnie. Natomiast gdy mam obroty rzędu 2k rpm i dodam sporo gazu – wtedy kontrolka zaczyna mocno mrugać. Podaję link to niestety kiepskiej jakości filmiku.

http://apollopl.wrzuta.pl/film/a4FOoWX3DJC/17072011071

Proszę pomóżcie od czego zacząć: od wymiany oleju, może czujnika a może to pompa oleju lub coś gorszego... <płacze> Dodam, że oczywiście stan oleju prawidłowy ( pod max. ) Olej 5W30.
Ewentualnie gdzie w okolicach Krakowa możecie polecić kogoś zaufanego, kto sprawdził by np ciśnienie oleju itp.

Z góry dzięki za wszystkie sugestie. Pozdrawiam
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez dirtracer » 18 lip 2011, 07:12

wymrugaj błędy, może komp coś pokaże
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez ZipperPL » 18 lip 2011, 13:10

<faja> Dla potomnych rozwiązanie problemu: kabelek, który idzie do czujnika ciśnienia oleju jest w takim "dziwnym" metalowym jakby peszlu. Delikatnie się otarł i ocierał o masę. Nie wierzyłem, że z madzią przy tak symbolicznym jak na nią przebiegu może coś się dziać ( 200k km ) A co do kodów błędów to jest tylko nr 17 – ale tj z tego co pamiętam sonda ( pewnie przez LPG ) ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez jacekasot » 13 sie 2011, 10:49

Witam.
Mam ten sam problem. Kontrolka oleju zapala się bądź mruga ale tylko na wolnych obrotach i po rozgrzaniu silnika. Boję się że to może być koniec żywota silnika :–(
Proszę o pomoc.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez ZipperPL » 13 sie 2011, 15:28

To kolego jacekasot sprawdź ten przewód, o którym pisałem ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez dirtracer » 13 sie 2011, 15:43

albo niech sprawdzi poziom oleju <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez noxes » 13 sie 2011, 23:04

jacekasot Sprawdź ciśnienie oleju.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 10 sty 2012, 12:21

Kontrolka mrugała bo krokowy był walnięty przez to obroty spadały. Ale drugi silnik tak czy tak musiałem kupić bo pierścienie walnięte a na full remont mnie niestety nie stać :D
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez inzmbl » 23 gru 2012, 22:22

Witam – może uda się odświeżyć.

Mechanik stwierdził, że mam na razie jeździć bo "ciśnienie jest, tylko na zimnym trwa to między 5 a 10 sekund" zanim zgaśnie lampka ;] na ciepłym lub po krótszej przerwie gaśnie od razu po rozruchu, wiadomo.

Pytanie – jak mocno podczas zimy zniszczę elementy silnika, jeśli codziennie rano kontrolka pali się 5-10 sekund od rozruchu?

Dodam, że według mechanika pompa po prostu ma problemy z dojściem do odpowiedniego ciśnienia na zimnym silniku, taka jest "diagnoza".

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 23 gru 2012, 23:56

Jaki masz olej? Słyszałeś coś o zaworku pompy olejowej? ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez inzmbl » 23 gru 2012, 23:57

Olej jest zmieniany niecały 1k temu – Valvoline Max Life 10W40

O zaworze nie słyszałem :) Tyle co mi powiedział mechanik, że na wiosnę się wymieni. Tylko martwi mnie ten długi czas świecenia kontrolki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 24 gru 2012, 00:16

kamilspider napisał(a):Jaki masz olej? Słyszałeś coś o zaworku pompy olejowej?

A co on ma do tego? Ja po jego zmianie nic nie zauważyłem co by krócej się świeciła. U mnie też odrazu nie gaśnie ale jest to jakieś 1-3 sekundy.
inzmbl napisał(a):Pytanie – jak mocno podczas zimy zniszczę elementy silnika, jeśli codziennie rano kontrolka pali się 5-10 sekund od rozruchu?

Sądzę, ze nie mocno, ponieważ na elementach masz jeszcze olej. Co prawda panewki powinny pracować w filmie olejowym, ale...
najważniejsze aby nie gazowac zaraz po odpaleniu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 24 gru 2012, 00:19

Wiadomo – ja czekam co najmniej do 1500 – 1000 RPM w zimie zanim w ogóle ruszę. Odśnieżam w tym czasie itd.

Dzięki za odp – na wiosnę pompę się wymieni i po sprawie. A "klekot" zmrożonego silnika jest czasem nawet jak kontrolka gaśnie od razu więc tak jak piszesz, ważne żeby nie gazować. Kontrolka bada ciśnienie w jakimś tam miejscu, widocznie trochę wolniej ono dochodzi do odpowiedniego poziomu na bardzo zimnym silniku.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 24 gru 2012, 00:26

Nie wiem czy to tyczy też mazdy, ale jak u mnie w citro popsuł się filtr oleju to ogólnie miałem za małe ciśnienie oleju poniżej 2 tys obr, a kontrolka wtedy się cały czas świeciła.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez inzmbl » 24 gru 2012, 00:28

Nie nie, u mnie ewidentnie pompa. Filtr oraz olej wymieniane 1kkm temu a wcześniej było tak samo – czasem jak zdusisz samochód to lampka może trochę mignąć właśnie dlatego, że ciśnienie bierze od wału i musi mieć minimalne obroty aby poprawnie "sikać" olejem na tłoki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6