Przełożenia skrzyni automatycznej D S L
Strona 1 z 1
Witam , czy mógłby ktoś opisać poszczególne przełożenia skrzyni automatycznej . Chodzi mi dokładnie o biegi oznaczone D S L . który jak się zachowuje i kiedy na danym przełożeniu jechać .
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
W polozeniu l skrzynia pracuje na 1 biegu.Polozenie s skrzynia pracuje na dwujce lub pierwszym i drugim biegu.Pozycja d skrzynia pracuje w zaleznosci od obrotow szybkosci na kolejnych biegach od 1 do 4. Powinienesz jeszcze miec przycisk hold skrzynia chodzi wtedy na 3 biegach do przodu
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Wszędzie uzyskuje inne odpowiedzi . Przycisk HOLD mam i działa . Z tego co się dowiedziałem na D mam 4 biegi zależnie od prędkości właśnie i Hold blokuje ostatni czyli wtedy mamy trzy .
NA pewnej stronie znalazłem informacje "Skrzynia ma trzy przełożenia w trybie S, z przyciskiem Hold uruchamia drugi bieg." Czyli troch ę inaczej niż podajesz .
Czy S w ogóle oznacza coś takiego jak tryb sport ?
W jakich warunkach załączać S i kiedy jest przydatne L ?
Szczerze mówiąc 9 miesięcy już poruszam się tym autem , może jak poznam wszystkie szczegóły jazda będzie jeszcze przyjemniejsza
NA pewnej stronie znalazłem informacje "Skrzynia ma trzy przełożenia w trybie S, z przyciskiem Hold uruchamia drugi bieg." Czyli troch ę inaczej niż podajesz .
Czy S w ogóle oznacza coś takiego jak tryb sport ?
W jakich warunkach załączać S i kiedy jest przydatne L ?
Szczerze mówiąc 9 miesięcy już poruszam się tym autem , może jak poznam wszystkie szczegóły jazda będzie jeszcze przyjemniejsza
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
Mam juz ktoregos automata, roznych marek ,ale w zadnym nie bylo tak aby na s wlaczal sie trzeci bieg..Hold czy w inych markach OD powoduje ze skrzynia chodzi na 3 biegach zalecane do jazdy miejskiej.L zalecaja uzywac przy ruszaniu z duzym obciazeniem np . z przyczepa pod gore.S czasem jest sniezynka przy tym sluzy do ruszania w zime jak jest slisko aby skrzynia nie wchodzila na wyzsze biegi gdy kola zlapia poslizgu.Co do opcji sport to sa w niektorych samochodach oddzielne przyciski tej opcji Mam taka w swoim samochodzie ale to nie mazda,powoduje ona zmiane charakterystyki pracy skrzyni,wkreca sie na wyzsze obroty i pozniej zmienia biegi.Nie jezdzilem mazda 2.5 l w automacie ale mialem 2.0 z japonska skrzynia jaki i 2 cronosy,nie mialem jednak w zadnej przycisku sport,dlatego wnioskuje ze nimasz go tesz.Co do twoich watpliwosci do przelozenia na s,sprawdz porownaj predkosci i zobaczysz na jakich biegach chodzi skrzynia,nigdy nie uzywalem hold i s jednoczesnie bo zabardzo niewiem poco.Moga byc delikatne roznice pomiedzy poszczegolnymi markami,ale w tych markach co mialem poza roznymi okresleniami funkcji hold jak ma mazda oraz przyciskami do jazdy sport ekonomy nie spotkalem,pisze to na podstawie wlanych doswiadczen.Pozdrawiam
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Dziki za szczegółową odpowiedź . Właśnie o coś takiego mi chodziło
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6