Zawieszenie, czy wymienie te częsci sam?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomaszhasiak » 2 maja 2011, 08:00

Czesc, wybaczcie laickie pytanie, ale kompletnie się nie na tym nie znam.

Mam do wymiany:
– 2 sworznie
– 2 łączniki stabilizatorów
– 2 tuleje wahacza przedniego tylne
– 2 łożyska na Macphersonie
Wszystko w przodzie

Powiedzcie mi co mogę wymienić sam, w domowych warunkach, a z czym pojechać do mechanika?
Dodam że mam dostęp do kanału i podstawowych narzędzi i kluczy.
a poco jakiś podpis??
Początkujący
 
Od: 29 sty 2006, 15:29
Posty: 13
Skąd: Nisko
Auto: Mazda 626 2,0 B+G 1994

Postprzez noxes » 2 maja 2011, 08:02

tomaszhasiak napisał(a):ale kompletnie się nie na tym nie znam.


Jak się kompletnie nie znasz to nic nie wymienisz, a jeśli się cokolwiek znasz to zrobisz wszystko.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tomaszhasiak » 2 maja 2011, 08:25

Nie znam się, ale chce się nauczyć :)
Jestem do tego bardzo zdeterminowany.
Macie może linki do fotorelacji z wymiany tych części?
Wiem, że do wymiany sworznia potrzebny jest ściągacz... Nie posiadam takiego, czy zrobię to bez niego.
a poco jakiś podpis??
Początkujący
 
Od: 29 sty 2006, 15:29
Posty: 13
Skąd: Nisko
Auto: Mazda 626 2,0 B+G 1994

Postprzez noxes » 2 maja 2011, 08:38

Jaki ściągacz? ja zrobiłem to bez ściągacza, po prostu go wybiłem. Hmm fotorelacji nie ma ale niedługo będą mam zamiar zrobić taką fotorelację z przebiegu wymiany tulejek i sworzni w wahaczach.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 2 maja 2011, 13:27

tomaszhasiak napisał(a):
Mam do wymiany:
– 2 sworznie
– 2 łączniki stabilizatorów
– 2 tuleje wahacza przedniego tylne
– 2 łożyska na Macphersonie
Wszystko w przodzie

Na pewno masz "leciwe" te wahacze które mogą się pogądz i dlatego nie polecam wybijac sworzni ani tulei młotkiem, możesz sobie narobić niepotrzebnych kosztów, no chyba że masz prasę hydrauliczną lub dostęp do niej. Łożyska na mcpersonie można samemu wymienic, odkręcasz amor od piasty i mocowanie 4 śruby pod maską, wcześniej luzujesz nakrętkę trzymającą poduchę amora?. Zdejmujesz kolumnę i zakładasz ściągacze na sprężynę amorka, delikatnie ściągasz i odkręcasz śrubę trzymającą poduchę zdejmujesz poduchę i masz dostęp do łożyska. A łączniki wymienisz przy okazji demontażu kolumny :)
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 2 maja 2011, 14:03

lukasz2387 napisał(a):Na pewno masz "leciwe" te wahacze które mogą się pogądz i dlatego nie polecam wybijac sworzni ani tulei młotkiem,

Hmm jak się to odpowiednio zrobi to nic im się nie stanie, a tulejki które nie chcą wyjść z gniazd po prostu się wypala palnikiem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ursus2400 » 2 maja 2011, 14:37

Poszukaj fotorelacji na forum. Są gdzieś zdjęcia wymiany tulei przedniego wahacza w GD. Różnice są w tylnych tulejach (w GE jest o wiele prościej z wymianą) i łącznikach stabilizatora, ale można się na tym wzorować.
I taka rada ode mnie: Ja użyłem imadła do włożenia przedniej tulei. Podobno po wszystkim powinno się wykonać ustawienie zbieżności przednich kół.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez Tschesyo » 2 maja 2011, 15:46

nie powinno tylko trzeba sprawdzić zbieżność kół bo mogą być cyrki, wiem bo miałem sam po wymianie tyleji na wachaczachteoretycznie nie wiem jak ze sworzniem, ale reszte napewno sam zrobisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 18:04
Posty: 82
Skąd: Subkowy/Tczew
Auto: jest AR 156 1.8TS
była mazda 626 GE 1.8 16v 97r.

Postprzez lukasz2387 » 2 maja 2011, 18:36

noxes napisał(a):Hmm jak się to odpowiednio zrobi to nic im się nie stanie, a tulejki które nie chcą wyjść z gniazd po prostu się wypala palnikiem.

Zgadzam się :] ale kolega napisał, że nie wie. Więc wizyta u mechanika jest dobrym rozwiązaniem problemu ;)
Zbieżności nie trzeba ustawiac, chyba że jest omyłkowo założona tuleja dolna wahacza od wersji GF, które też pasują :|
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 2 maja 2011, 19:29

No raczej mechanik by się przydał. A co do zbieżności należało by ją sprawdzić.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tomaszhasiak » 2 maja 2011, 21:50

ursus2400 napisał(a):Poszukaj fotorelacji na forum. Są gdzieś zdjęcia wymiany tulei przedniego wahacza w GD. Różnice są w tylnych tulejach (w GE jest o wiele prościej z wymianą) i łącznikach stabilizatora, ale można się na tym wzorować.
I taka rada ode mnie: Ja użyłem imadła do włożenia przedniej tulei. Podobno po wszystkim powinno się wykonać ustawienie zbieżności przednich kół.

Niestety nie mogę znaleść tej fotorelacji. Może pomożecie mi ją znaleźć.
Częsci już wszystkie mam kupione, teraz tylko robota. Oczywiście, po wymianie zrobię zbieżność.
a poco jakiś podpis??
Początkujący
 
Od: 29 sty 2006, 15:29
Posty: 13
Skąd: Nisko
Auto: Mazda 626 2,0 B+G 1994

Postprzez noxes » 2 maja 2011, 22:40

Email sprawdź.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6