brak wstecznego automat 2500v6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sopot581 » 24 kwi 2011, 22:24

witam mam cronosa z w\w silnikiem w automacie i umarł mi wsteczny bieg autko chodzilo wysmienicie do momentu kiedy to na swiatlach mi zgaslo okazalo sie ze wina byla w braku oleju w skrzyni po dolaniu wszystko wrucilo do normy ale po jakims miesiacu zaczelo tak jakby tracic moc i przerywac cos w stylu padnietej swiecy dzisiaj przejechalem samochodem jakies 120km zatrzymujac sie na stacji zgasilem samochód i poszlem zaplacic po powrocie chcąc cofnac przeżylem szok!! brak wstecznego wogule zadnej reakcji tak jakbym go nie wrzucal biegi do przodu sa wszystkie podszarpuje dalej zwlaszcza jak wylącze ho dodam ze na kokpicie nic nigdy nie mrugalo nie zapalalo sie samo i,t,p czy padla skrzynia ?? czy może jest jakis mniej poważny powód?? z góry dziękuje za odpowiedzi olej zawsze lalem atf 220 chyba troszke przesadzilem z iloscia wlanego oleju jest chyba ciut za duzo
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 22:08
Posty: 5

Postprzez zdzichu6969 » 25 kwi 2011, 00:38

Wydaje mi się że nadmiar oleju by nie spowodował braku biegu wstecznego.,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 17:44
Posty: 23
Skąd: Gniezno/Wrocław
Auto: MAZDA 626 GD 2.2i 12V F2

Postprzez sopot581 » 25 kwi 2011, 08:12

też mi sie tak wydaje dodam ze to amerykanin nie kanadyjczyk madzia to naprawde super autko mam ja od czterech lat i nigdy mnie nie zawiodla żadnych problemów z nia nigdy nie bylo a teraz taki zonk szkoda !! mam jeszcze pytanie jak padl wsteczny to moge sie spodziewac ze reszta biegów też poleci w kosmos to teraz kwestia czasu??
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 22:08
Posty: 5

Postprzez Ania69 » 26 kwi 2011, 08:54

Oleju nie moze byc ani za duzo ani za malo.Jedno i drugie zle wplywa na skrzynie.Nie wiem czy w twoim cronosie jest tak jak w 2 litrowym skrzynia forda.Czy wczesniej bylo malo oleju czy praktycznie skrzynia chodzila na sucho?Teraz podlacz pod kompa skrzynie i zbaczysz jakie bledy pokaze.Jesli uszkodzenie meczaniczne to lipa,
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez sopot581 » 26 kwi 2011, 17:06

dzieki za zainteresowanie oki zobacze co i jak i pojade do mechacika zobaczymy jaka bedzie diagnoza
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 22:08
Posty: 5

Postprzez sopot581 » 26 kwi 2011, 20:35

a wiec sprawdzilem kody bledow i mróga mi tylko 17,23,46 nie ma wzmianki o skrzyni dwa pierwsze to sonda lambda a 46 to zawór sterujacy przeplywem powietrza oco chodzi zglupialem czy ktos tak juz mial ???? co sie stalo ze wstecznym ????
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 22:08
Posty: 5

Postprzez Ania69 » 27 kwi 2011, 13:48

Mialem tak w cronosie 2.0 z nieszczesna skrzynia forda.Zaczelo sie ze na wstecznym mi szarpal,pomogla wymiana oleju.Po dwoch miesiacach wsteczny padl calkowicie.skrzynia poszla do wymiany,po rozebraniu okazalo sie ze posypal sie naped wstecznego.W drugiej dla odmiany padly biegi do przodu zostal wsteczny.Sam sprawdzales bledy?Pytam bo umnie u jednego mechanika tez nic pokazywalo pojechalem do szpeca od skrzyn i tam pokazalo ze cos jest nie tak.Stwierdzil iz jest uszkodzenie mechaniczne skrzynia do rozebrania.Jesli jezdziles z mala ioscia oleju lub prawie zupelnie bez oleju,to skrzynia pada wkrotce po dolaniu.Tak mi mowil szpec od automatow majacy bardza dobra opinie.Uczululal aby kupujac uzywke zwracac na to uwage,
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez tadziol » 27 kwi 2011, 20:42

sopot581 napisał(a):a wiec sprawdzilem kody bledow i mróga mi tylko 17,23,46 nie ma wzmianki o skrzyni dwa pierwsze to sonda lambda a 46 to zawór sterujacy przeplywem powietrza oco chodzi zglupialem czy ktos tak juz mial ???? co sie stalo ze wstecznym ????


w przypadku silnika KL do sterowania ATX jest osobny komp.
DTC uzyskujesz po zmasowaniu pinu TAT i załączeniu zapłonu.
kody wyświetla lampka O/D OFF.
natomiast bieg wsteczny jest "czysto mechaniczny" tzn.nie ma żadnych elektrozaworów czy elektroniki odpowiedzialnej za jego działanie.
rada-> spuść olej o sprawdź na obecność drobin metalu oraz zapach.....spalenizna świadczy o uszkodzonych tarczkach ciernych
z Twojego pierwszego postu raczej nie wróżę pomyślnych wieści:(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sopot581 » 27 kwi 2011, 20:49

dzięki za odpowiedzi jutro spuszcze olej i dam znac co i jak

a wiec olej sprawdzony nie śmierdzi spalenizną nie ma opilków zwarłem ten pin TAT o\d sie zapalilo i zgaslo wnioskuje ze nie ma błędów czy ktos ma jakis pomysl co to może byc???? achaa zauważyłem że jak wciskam wsteczny to mi kontrolki lekko przygasaja może ktos z was fachowców ma jakis pomysl bo z goscmi z warsztatów nie da sie gadac WYMIANA SKRZYNI I 4000ZŁ hehehe to tylko słysze

Edit: Nie piszemy postów pod postem – siegu
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 22:08
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6