Moja Madzia to 626GE sedan z 93r.
Problem jest taki, że centralny nie zamyka mi klapy bagażnika.
Przeczesałem forum i znalazłem, że zamek ma trzy pozycje:
1. przekręcony w lewo – zawsze otwarty
2. ustawiony pionowo – zamykany i otwierany razem z centralnym
3. przekręcony w prawo – zawsze zamknięty
Oczywiście mój jest przekręcony w lewo co by tłumaczyło, że klapa się nie zamyka.
Problem w tym, że nie mam kluczyka do tylnego zamka
Poprzedni właściciel zmienił wkładki w drzwiach kierowcy i stacyjce.
O Bagażniku zapomniał.
Jak można by to rozwiązać? Miał ktoś podobny przypadek?
Brak kluczyka do klapy :(
Strona 1 z 1
nie wiem czy się tak da ale kiedyś w innym aucie marka nieważna przekręciłem zamek od środka klapy sam mam sedana więc nie wiem jak to wygląda w hb ale może pooglądaj i spróbuj
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
No więc poradziłem sobie.
Jako, że nie posiadam kluczyka a nie zamierzałem kupować zamka z kluczykiem zrobiłem tak aby klapa zamykała się wraz z centralnym. Nawet po wymianie zamka będzie się zamykała z centralnym i inaczej się nie da no chyba że się wymieni zamek.
A więc tak:
Rozebrałem całość i mechanizm do którego idzie bolec od siłownika ma w środku otwór (na której jest osadzona końcówka przycisku otwierania klapy). W otworze jest coś na kształt małego bolca. Wystarczy rozwiercić otwór tak aby ten bolec zlikwidować. Ponadto trzeba jeszcze owinąć taśmą blaszkę uruchomienia siłownika tak aby była zwarta na stałe. Teraz niezależnie od położenia zamka( w przycisku do otwierania klapy) klapa zamyka się wraz z centralnym
Zważywszy, że nie zamykała się w ogóle sukces jest stuprocentowy.
Może te moje wypociny się komuś przydadzą
Jako, że nie posiadam kluczyka a nie zamierzałem kupować zamka z kluczykiem zrobiłem tak aby klapa zamykała się wraz z centralnym. Nawet po wymianie zamka będzie się zamykała z centralnym i inaczej się nie da no chyba że się wymieni zamek.
A więc tak:
Rozebrałem całość i mechanizm do którego idzie bolec od siłownika ma w środku otwór (na której jest osadzona końcówka przycisku otwierania klapy). W otworze jest coś na kształt małego bolca. Wystarczy rozwiercić otwór tak aby ten bolec zlikwidować. Ponadto trzeba jeszcze owinąć taśmą blaszkę uruchomienia siłownika tak aby była zwarta na stałe. Teraz niezależnie od położenia zamka( w przycisku do otwierania klapy) klapa zamyka się wraz z centralnym
Zważywszy, że nie zamykała się w ogóle sukces jest stuprocentowy.
Może te moje wypociny się komuś przydadzą
- Od: 25 mar 2011, 18:54
- Posty: 6
Przecież kluczyk jest jeden. U mnie klapą otwieram lub zamykam wszystkie drzwi, tak jak zamkiem w drzwiach, czyli przekręcenie w lewo lub w prawo no a wciśnięcie otwiera klapę do góry.
P.S. Szkoda im było dołożyć linkę i tak jak w mojej Cari II było otwieranie w środku +kluczykiem.
P.S. Szkoda im było dołożyć linkę i tak jak w mojej Cari II było otwieranie w środku +kluczykiem.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
dgolf napisał(a):Przecież kluczyk jest jeden. U mnie klapą otwieram lub zamykam wszystkie drzwi, tak jak zamkiem w drzwiach, czyli przekręcenie w lewo lub w prawo no a wciśnięcie otwiera klapę do góry.
P.S. Szkoda im było dołożyć linkę i tak jak w mojej Cari II było otwieranie w środku +kluczykiem.
Nie no stary....
Nie obrażaj mnie
Ja wiem, że jest jeden kluczyk do wszystkiego. Ale poprzedni właściciel zmienił wkładki w stacyjce i w drzwiach kierowcy. W drzwiach pasażera i klapie nie zmienił wkładek a kluczyki gdzieś posiał...
Stąd moje problemy.
- Od: 25 mar 2011, 18:54
- Posty: 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6