Stare przewody hamulcowe – problem czy nie ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kamil75 » 18 kwi 2011, 11:41

Witam.
Ostatnio zmieniając opony na letnie zauważyłem, że przewód hamulcowy w przednim kole od strony kierowcy jest mocno skorodowany – chodzi dokładnie o taki cienki krótki kawałek metalowej rurki który przypięty jest do amortyzatora – potem z niego wychodzi gumowy wężyk, domyślam się, że jest to kawałek przewodu hamulcowego... i z tego właśnie metalowego kawałka obskrobałem palcami kawałek rdzy.
Zacząłem się zastanawiać czy coś z tym robić czy nie – auto ma 16 lat więc pewnie ta korozja to naturalna kolej rzeczy, z drugiej strony to hamulce, kluczowa dla bezpieczeństwa sprawa – poczytałem trochę forum i ludzie pisali, że jak pęknie przewód hamulcowy to jest nieciekawie... (mimo że są dwuobwodowe).
Więc teraz co – jedynym rozwiązaniem było by po prostu wymienić na nowe, i to pewnie wszystkie przewody bo skoro jeden jest w takim stanie to pewnie i reszta? Z drugiej strony ludzie jeżdżą starszymi autami i nic się z przewodami nie dzieje. Wymiana jest to pewien koszt, a nie chcę za bardzo inwestować bo najpóźniej za rok zamierzam to auto sprzedać
Czy ktoś z Was wymieniał przewody "profilaktycznie" tylko dlatego że są stare (a mimo to auto hamuje bez zarzutu)? Jakie jest waszym zdaniem ryzyko awarii?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 08:43
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE 1.8 '95

Postprzez johny2007 » 18 kwi 2011, 14:18

jezeli masz mocno skorodowany kawałek to dosztukuj kawałek....... to wszystko zalezy od ciebie...... jak dla ciebie to jest mocno skorodwane to lepiej wymienic niz zeby przy gwałtownym hamowaniu przy 100km/h zabrakło hamulców... ale jezeli nie ma az takie tragedi to zostaw...... :)
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 18 kwi 2011, 16:16

To są jednak hamulce i piszę stanowczo zrób to jak najszybciej. Ja wymieniłem ten kawałek na uniwersalny i jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mx6sc » 19 kwi 2011, 00:01

przewody nie "strzelają" nagle jak jest skorodowany to zacznie pierw ciec i zapowietrzać układ co w ekstremalnych sytuacjach jest tak samo nie bezpieczne jak brak hamulca ja bym wymienił i z głowy koszt śmieszny a żucie ma się jedno
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Tschesyo » 19 kwi 2011, 19:26

mx6sc napisał(a):przewody nie "strzelają" nagle

No byś sie zdziwił, mam 626 z 97 roku i podczas minimalnie ostrzejszego dohamowania do świateł, poszedł mi przewód w prawym tylnym kole i było wesoło, na szczęście ręczny mam bardzo dobry to tylko troche przestrzeliłem krzyżówke. Radze wymienić i koszta nie są duże za przewód ok 30-40 zł + mechanik jak samemu nie dasz rady to w sumie coś ok 100-120 bedzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 19:04
Posty: 82
Skąd: Subkowy/Tczew
Auto: jest AR 156 1.8TS
była mazda 626 GE 1.8 16v 97r.

Postprzez bazyl wspaniały » 19 kwi 2011, 21:47

Przewody strzelają i to zazwyczaj nagle. Rdza na tej obejmie to raczej nic strasznego, bardziej martwił bym się o stan gumowego węża. Jeżeli jest popękany to wymień i nie czekaj. On nie będzie ostrzegał, że się kończy tylko w pewnym momencie po prostu strzeli i po heblach.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez mx6sc » 20 kwi 2011, 07:36

oj a mnie się wydawało że zawsze pierw się pocą, i kilka razy tak właśnie miałem ale może ja za często pod autko zaglądam i stąd moje przekonanie tak czy siak jak ma się wątpliwości to lepiej wymienić a zmiana przy tym płynu na pewno nie zaszkodzi
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6