Mazda MX-6 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez Bartosz_ » 21 lis 2011, 23:38

to nie wiem jak Ty to robisz.... nie no KL to mi pali 13-15 w mieście ... ;)
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez jacekasot » 22 lis 2011, 21:45

To by mnie z torbami puścił :D ale jak się jeździ takim autem to się na stacji pod dystrybutorem nie płacze tylko się czerpie przyjemność z jazdy i nie liczy każdej złotówki wydanej na benzyne (lub ewentualnie gaz). Coś za coś...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Bartosz_ » 25 lis 2011, 02:16

dokładnie... dobrze powiedziane.....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Basasael » 1 gru 2011, 10:52

Mam zagazowany KL 2.5. Spalanie ok. 10 litrów LPG w trasie, 11 gdy przejeżdżam przez niezakorkowane miasto + trasa poza miastem, 13 po mieście w korkach. Przy delikatnej nodze oczywiście ;)

Wcześniej była wzmianka o Cinkusiu z LPG. Miałem przez chwilę 700 z LPG i powiem szczerze, że spalanie było w okolicach 15 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 21:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez kamilspider » 1 gru 2011, 11:06

Basasael napisał(a):Mam zagazowany KL 2.5. Spalanie ok. 10 litrów LPG w trasie, 11 gdy przejeżdżam przez niezakorkowane miasto + trasa poza miastem, 13 po mieście w korkach. Przy delikatnej nodze oczywiście ;)

Wcześniej była wzmianka o Cinkusiu z LPG. Miałem przez chwilę 700 z LPG i powiem szczerze, że spalanie było w okolicach 15 :D


Cinq 700 benzyny na trasie pali ok 5l więc taniej by wyszło na Pb niż LPG :D pewnie było coś rozwalone i dlatego
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Speed » 8 sty 2012, 09:09

jacekasot napisał(a):Ja mam zalany Castrol 10W40 jednak zastanawiam się nad 10W60. Wobec tego mam pytanie czy przejście z półsyntetyka na syntetyk nie zaszkodzi silnikowi? Mowa oczywiście o silniku FS.


Ale 10W60 tez jest półsyntetyk , tylko sprawdź opisy opakowaniu. Tez mój FS jeździł castrolu 10W60 jakoś sobie radził.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez jacekasot » 8 sty 2012, 10:50

Pomyślę o tym gdy wymienię silnik bo aktualny już daje oznaki śmierci motoryzacyjnej... Niestety narazie przesiadłem się na Lagunę co jest dla mnie wielkim bólem, codziennie patrzeć jak moja mx6 zostaje pod blokiem taka smutna i samotna <płacze>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez kamilspider » 8 sty 2012, 11:17

Speed napisał(a):
jacekasot napisał(a):Ja mam zalany Castrol 10W40 jednak zastanawiam się nad 10W60. Wobec tego mam pytanie czy przejście z półsyntetyka na syntetyk nie zaszkodzi silnikowi? Mowa oczywiście o silniku FS.


Ale 10W60 tez jest półsyntetyk , tylko sprawdź opisy opakowaniu. Tez mój FS jeździł castrolu 10W60 jakoś sobie radził.


Niektóre 10W40 lub 10W60 są w pełni syntetyczne, ale są dość drogie. Polecam oleje Liqui Moly (10W60 mają pełny syntetyk).
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez jacekasot » 8 sty 2012, 11:43

pełen syntetyk byłby najlepszym rozwiązaniem. Chcąc ratować stary silnik wlałem castrola, nie pamiętam jaka lepkość, ale był dedykowany do... diesla, czyli bardzo gesty. Poza tym dolałem trochę stp regenerator silnika. Nie pomogło... Po wymianie jednostki leje full syntetyk i nie będę się się bawił w jakieś magiczne dodatki do oleju <lol>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez kamilspider » 8 sty 2012, 11:48

Ja zrobiłem płukankę w innym aucie i zalałem 5W40 Liqui Moly i jest ciszej i jakby wolniej się auto nagrzewa :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sylwo » 3 lut 2012, 23:12

Witam, podepnę się do wątku ponieważ mam nagłą sprawę... otóż kolega posiada MX-6 i chcę ją zezłomować a moim zdaniem po prostu szkoda autka. Silnik KL. Chce za nie 1200 pln... Ostatnio jeździł na pełnym syntetyku około 16 tyś. Bez LPG. Kiedy zrobiło się zimno auto zaczęło strzelać "fochy" i spadły obroty. Kierowca je zgasił, ponownie odpalił, przejechał jakiś kawałek po czym spadła moc (tak że więcej niż 60km/h nie chciał jechać).
Najlepiej było by ściągnąć jakiegoś znawcę do tego auta i zrobić oględziny.
Jak mówicie, warto wziąć za te pieniądze nawet jeśli silnik był przegrzany? Mocno wątpię żeby był przegrzany. Może to filtra paliwa albo coś z zapłonem.
Obrazek
Ostatnio edytowano 4 lut 2012, 08:52 przez sylwo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez kamilspider » 4 lut 2012, 00:20

Pewnie, że warto i uda Ci się stargować do 1000zł :) Co on ma za lampy takie ciemne z przodu?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sylwo » 4 lut 2012, 08:49

Poprzedni właściciel pomalował na czarno te elementy pod kloszem. Oryginalnie miał Espec. Nie za pięknie to wygląda.
A jak ma się taki zakup w urzędzie? Jest opcja że nie będę go rejestrował i chyba trzeba by to zgłosić(?).
Aha 120 pln to cena razem z kołami. Za tyś sprzedał by bez kółek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez kamilspider » 4 lut 2012, 10:53

Raczej Ci się nie uda kupić i nie rejestrować. Będziesz musiał go przerejestrować na siebie, rozebrać do ostatniej śrubki (jeśli chcesz go na części), a gołą budę zezłomować i wyrejestrować :) Ale nie wiem dokładnie, więc musisz się dowiedzieć najlepiej w urzędzie. Weź to auto, napraw i miej dla siebie :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sylwo » 4 lut 2012, 15:30

Szczerze mówiąc jak dla mnie za dużo roboty a co za tym idzie kosztów. Szkoda mi silnika bo wiem że nie bierze praktycznie nic a chłopak jeździł często "do odcinki". Z reszty też trochę części jest zdrowych. Blacharka nie najlepsza – jak dla mnie cały do malowania.
Podejrzewamy że po prostu brakuje paliwa ale w taką pogodę nawet nie chce się wyjść na dwór ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Siw-y » 5 lut 2012, 01:34

sylwo napisał(a):Kiedy zrobiło się zimno auto zaczęło strzelać "fochy" i spadły obroty. Kierowca je zgasił, ponownie odpalił, przejechał jakiś kawałek po czym spadła moc (tak że więcej niż 60km/h nie chciał jechać).

Do wczoraj miałem to samo w K8 <lol> z tym, że moc miał ale dopiero po przekroczeniu 4 tyś obrotów.
Winowajcom był pęknięty dolot za przepływką, który od tych mrozów zamienił się w plastik i pękł pod wpływem drgań.
427459_300695589979044_100001158169759_804569_1748907057_n[1].jpg
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez luk-kk » 5 lut 2012, 14:36

Ludzie nawet nie zdają sobie sprawy jak często ten cholerny dolot jest głównym winowajcą problemów z Mazdą :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez jacekasot » 5 lut 2012, 21:46

Kolego nie masz co kalkulować! Za takie pieniądze dostanie w miarę sprawnego KL'a graniczy praktycznie z cudem. A że koszta poniesiesz to jest pewne, jednak potem Madzia zrekompensuje Ci się z nawiązką :) ja osobiście brałbym w ciemno :D
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez sylwo » 5 lut 2012, 22:00

Dobra dam znać jak się zdecyduję. Jest jeszcze opcja, że mi nie sprzeda ale mam nadzieję, że taki nie będzie ... :D

Edit:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie mam aku do niego więc dopiero jak zdobędę to próby odpalenia będą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez jacekasot » 13 lut 2012, 21:03

Gratuluje zakupu i witam w gronie właścicieli MX-szóstek <spoko> oby Ci służyła i służyła :) na Twoim miejscu od razu bym wywalił te trochę wieśniackie płomienie, które bardziej już pasują do jakiegoś golfa tdi <lol> MX-6 sama w sobie już wygląda dynamicznie i agresywnie :) oczywiście to tylko moje zdanie, musi być klasycznie i już ;)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6