Mazda mx-6 2.5 v6 klekot silnika przy pokrywie zaworów

Postprzez Centers » 3 mar 2011, 13:58

http://www.youtube.com/watch?v=LcWd83cL4lA
Rozrząd wymieniony 2 tys. km temu jak i olej na półsyntetyk, oraz filtry. Po zabiegu wszystko ok do wczoraj gdy Honda Civic 1.6 (150km) mnie sprowokowała :), fakt WYGRAŁEM ale nagle zaczął klekotać ale tak jakby przy tylnej głowicy tylko. Auto zajechało pod dom bez problemu, odpala bez problemu. Nie chce nic sugerować więc prosiłbym narazie o wasze opinie :). Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez Vlad24 » 3 mar 2011, 14:18

jak ty nie chcesz, to ja zasugeruje obróconą panewkę lub upalony zawór.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez kamilspider » 3 mar 2011, 14:31

przeskoczył rozrząd w najlepszym wypadku?? kiedyś jak jechałem WV T4 to przy pokonywaniu wzniesienia normalną jazdą ukruszył się zawór w jakiś magiczny sposób :) wtedy tak waliło w silniku jakby młotkiem w kowadło pukał, auto kopciło i nie miało mocy... kazali wracać tym złomkiem z rozwalonym silnikiem do domu no to przyjechałem 160km :D v-max 70km/h, pod górki na 2ce trzeba było podjeżdżać. Auto normalnie odpalało, ale potem trzeba było dużo kasy włożyć w ten silnik, żeby wyremontować. Chyba rozszlifowali cylinder i wcisnęli jakąś tuleję, ale nie jestem pewny. Pod koniec trasy auto już ciszej klekotało bo chyba ten kawałek zaworu się już nieźle rozbił ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 3 mar 2011, 17:23

Stawiam na panewkę. Jeśli masz kanał to mozesz stetoskopem osłuchać silnik i będziesz wiedział skąd głos się wydobywa, ale raczej panewka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tadziol » 3 mar 2011, 21:30

proroku....zapomniałeś o wątku odnośnie modulatora EGR?? miałeś się tym zająć,a tu cisza.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez noxes » 3 mar 2011, 21:48

Że niby ja? Jeśli tak to już tłumaczę. To, że nic nie napisałem na forum na jego temat, to nie znaczy, że się nim nie zajmowałem.
Niestety nie mam za dużo wolnego czasu, a i garażu ogrzewanego też nie mam żeby tam siedzieć i patrzeć sobie tak profilaktycznie. A tak na marginesie zaglądałem tam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Centers » 3 mar 2011, 23:45

jutro z rana zaczniemy nasłuchiwać i rozbierać :) zaczniemy od sprawdzenia rozrządu :) następnie pójdzie pokrywa zaworów w górę :) czterech nie połączonych ze sobą mechaników odrzuciło na pierwszy rzut oka panewkę. Pozdrawiam i podzielę się informacjami :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez Centers » 4 mar 2011, 20:32

Niestety dziś czasu nie starczyło na Madzie, jak myślicie czy może być taka sytuacja:
-uklęk napinacz paska (stąd dzwonienie)
-przeskoczył pasek (stąd taka praca silnika)

Madzia jeździ i nie traci na wigorze, przy zmianie rozrządu został założony stary napinacz (wyglądał na sprawny).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez kamilspider » 4 mar 2011, 20:38

bardzo możliwe jeśli zostawiłeś stary... ale musisz sprawdzić
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez DamianMX6 » 4 mar 2011, 22:05

Na jakim oleju, kiedy zmieniany i jaki przebieg ma twój silnik?
Jeśli słychać ten klekot na rozgrzanym silniku, to pochodzi prawdopodobnie od zaworu i nie przejmował bym się tym, latka lecą i aby to usunąć trzeba by ściągać głowicę. Jeśli tylko słychać na zimnym a potem ustaje to popychacze. Warto na początek wymienić olej zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu <lol> jeśli nie był dawno zmieniany, bo przy odrobinie szczęścia czasem to pomaga. Generalnie aby to zdiagnozować na tip top musiał byś ściągnąć głowicę i pooglądać. Przy okazji można wymienić pierścionki, panewki itp. i cieszyć się tym silnikiem przez 300 000 <oczko> .

Vlad24 napisał(a):jak ty nie chcesz, to ja zasugeruje obróconą panewkę lub upalony zawór.


panewka z pewnością nie, zupełnie inny dzwięk

Jeśli auto poza dzwiękiem zachowuje się normalnie rozrząd też można wykluczyć, jeśli zawór jest upalony wyjdzie to na sprawdzaniu ciśnienia na cylindrach.

Czyli na początek wymień olej i sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Centers » 4 mar 2011, 23:14

olej 2 tysie temu półsyntetyk GM 10w40, po tych 2 tysiącach nie ubyło ani kropli, przebieg 223 000 km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez DamianMX6 » 5 mar 2011, 00:48

Centers napisał(a):olej 2 tysie temu półsyntetyk GM 10w40, po tych 2 tysiącach nie ubyło ani kropli, przebieg 223 000 km.


No to pozostaje sprawdzić ciśnienie na cylidrach, jeśli bedzie na wszystkich podobne to nie masz się czym przejmować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez pawelc » 5 mar 2011, 17:51

ile ja tu się nasłuchałem klekotów z youtube i co ? i żaden film nie odda dźwięku ,który słychać oglądając auto naocznie i osłuchując -tak że taka diagnoza za pomocą youtube to totalna bzdura i to na prawdę nie ma większego sensu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Centers » 9 mar 2011, 20:49

Rozebranie osłon rozrządu wyjawiło wszystko :) napinacz wciśnięty do końca pasek luźny na przedniej głowicy git na tylnej dwa ząbki różnicy, jak obstawiacie rolka napinająca źle przykręcona czy napinacz szlak trafił?? Po zdemontowaniu przy pomocy kombinerek bolec napinacza wrócił na miejsce i nie daje się wcisnąć dopiero przy użyciu cięższego sprzętu, lecz obecnie wraca na miejsce.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez pawelc » 10 mar 2011, 09:21

raczej napinacz do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Centers » 10 mar 2011, 15:59

napinacz zmieniony madzia już lata fakt szklanki już nie pierwsza młodość ale jest git :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez Zubeck » 12 mar 2011, 23:42

a można rozpoznać po dzwięku silnika (i skąd taki dźwięk dobiega?) wadliwy słynny zaworek pompy olejowej?
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez pablo_107 » 6 kwi 2011, 03:08

u mnie jest podobnie ale ten stukot zanika. na zimnym silniku jest wszystko ok ale po przejechaniu paru kilometrów słychać stukot w pokrywie zaworów (w tej pod kolektorem) ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest cisza???? czy ktoś wie co to może być????
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 16:47
Posty: 8
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: mx-6 2,5 24v

Postprzez mark.87 » 6 lis 2012, 12:03

Dolacze sie do tematu. w swojej 626 2.0 16v od jakiegos czasu( gdzies od remontu silnika) slychac jest klekotanie, to nie jest napewno zaworek pompy bo jak kupilem klekot byl inny a po dolaniu oleju na maxa ucichlo, a teraz klekot jest ciagle czy zimny silnik czy cieply,
Z tego co mi wiadomo i co wyczytalem przyczyna moga byc talerzyki za zaworach które klepia,
moje pytanie-czy da sie wymienic talerzyki bez zdejmowania glowicy i ile to by kosztowalo?
czy jest sens wymieniac wogule?? klekot w niczym mi nie przeszkadza ale na postoju jest slyszalny,
Moze sie myle i klepie cos innego,prosze o jakies porady i sugestie,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 6 lis 2012, 17:24

Na początek sobie zadaj pytanie ile km chcesz jeszcze zrobić na tym silniku. Jak nie więcej niż 50kkm to chyba nie ma sensu się tym przejmować, tylko lać dobry olej na full.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6