Mazda mx-6 2.5 v6 klekot silnika przy pokrywie zaworów
1, 2
http://www.youtube.com/watch?v=LcWd83cL4lA
Rozrząd wymieniony 2 tys. km temu jak i olej na półsyntetyk, oraz filtry. Po zabiegu wszystko ok do wczoraj gdy Honda Civic 1.6 (150km) mnie sprowokowała , fakt WYGRAŁEM ale nagle zaczął klekotać ale tak jakby przy tylnej głowicy tylko. Auto zajechało pod dom bez problemu, odpala bez problemu. Nie chce nic sugerować więc prosiłbym narazie o wasze opinie . Pozdrawiam.
Rozrząd wymieniony 2 tys. km temu jak i olej na półsyntetyk, oraz filtry. Po zabiegu wszystko ok do wczoraj gdy Honda Civic 1.6 (150km) mnie sprowokowała , fakt WYGRAŁEM ale nagle zaczął klekotać ale tak jakby przy tylnej głowicy tylko. Auto zajechało pod dom bez problemu, odpala bez problemu. Nie chce nic sugerować więc prosiłbym narazie o wasze opinie . Pozdrawiam.
- Od: 3 mar 2011, 13:50
- Posty: 12
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6
przeskoczył rozrząd w najlepszym wypadku?? kiedyś jak jechałem WV T4 to przy pokonywaniu wzniesienia normalną jazdą ukruszył się zawór w jakiś magiczny sposób wtedy tak waliło w silniku jakby młotkiem w kowadło pukał, auto kopciło i nie miało mocy... kazali wracać tym złomkiem z rozwalonym silnikiem do domu no to przyjechałem 160km v-max 70km/h, pod górki na 2ce trzeba było podjeżdżać. Auto normalnie odpalało, ale potem trzeba było dużo kasy włożyć w ten silnik, żeby wyremontować. Chyba rozszlifowali cylinder i wcisnęli jakąś tuleję, ale nie jestem pewny. Pod koniec trasy auto już ciszej klekotało bo chyba ten kawałek zaworu się już nieźle rozbił
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Że niby ja? Jeśli tak to już tłumaczę. To, że nic nie napisałem na forum na jego temat, to nie znaczy, że się nim nie zajmowałem.
Niestety nie mam za dużo wolnego czasu, a i garażu ogrzewanego też nie mam żeby tam siedzieć i patrzeć sobie tak profilaktycznie. A tak na marginesie zaglądałem tam.
Niestety nie mam za dużo wolnego czasu, a i garażu ogrzewanego też nie mam żeby tam siedzieć i patrzeć sobie tak profilaktycznie. A tak na marginesie zaglądałem tam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
jutro z rana zaczniemy nasłuchiwać i rozbierać zaczniemy od sprawdzenia rozrządu następnie pójdzie pokrywa zaworów w górę czterech nie połączonych ze sobą mechaników odrzuciło na pierwszy rzut oka panewkę. Pozdrawiam i podzielę się informacjami
- Od: 3 mar 2011, 13:50
- Posty: 12
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6
Niestety dziś czasu nie starczyło na Madzie, jak myślicie czy może być taka sytuacja:
-uklęk napinacz paska (stąd dzwonienie)
-przeskoczył pasek (stąd taka praca silnika)
Madzia jeździ i nie traci na wigorze, przy zmianie rozrządu został założony stary napinacz (wyglądał na sprawny).
-uklęk napinacz paska (stąd dzwonienie)
-przeskoczył pasek (stąd taka praca silnika)
Madzia jeździ i nie traci na wigorze, przy zmianie rozrządu został założony stary napinacz (wyglądał na sprawny).
- Od: 3 mar 2011, 13:50
- Posty: 12
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6
bardzo możliwe jeśli zostawiłeś stary... ale musisz sprawdzić
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Na jakim oleju, kiedy zmieniany i jaki przebieg ma twój silnik?
Jeśli słychać ten klekot na rozgrzanym silniku, to pochodzi prawdopodobnie od zaworu i nie przejmował bym się tym, latka lecą i aby to usunąć trzeba by ściągać głowicę. Jeśli tylko słychać na zimnym a potem ustaje to popychacze. Warto na początek wymienić olej zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu jeśli nie był dawno zmieniany, bo przy odrobinie szczęścia czasem to pomaga. Generalnie aby to zdiagnozować na tip top musiał byś ściągnąć głowicę i pooglądać. Przy okazji można wymienić pierścionki, panewki itp. i cieszyć się tym silnikiem przez 300 000 .
panewka z pewnością nie, zupełnie inny dzwięk
Jeśli auto poza dzwiękiem zachowuje się normalnie rozrząd też można wykluczyć, jeśli zawór jest upalony wyjdzie to na sprawdzaniu ciśnienia na cylindrach.
Czyli na początek wymień olej i sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Jeśli słychać ten klekot na rozgrzanym silniku, to pochodzi prawdopodobnie od zaworu i nie przejmował bym się tym, latka lecą i aby to usunąć trzeba by ściągać głowicę. Jeśli tylko słychać na zimnym a potem ustaje to popychacze. Warto na początek wymienić olej zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu jeśli nie był dawno zmieniany, bo przy odrobinie szczęścia czasem to pomaga. Generalnie aby to zdiagnozować na tip top musiał byś ściągnąć głowicę i pooglądać. Przy okazji można wymienić pierścionki, panewki itp. i cieszyć się tym silnikiem przez 300 000 .
Vlad24 napisał(a):jak ty nie chcesz, to ja zasugeruje obróconą panewkę lub upalony zawór.
panewka z pewnością nie, zupełnie inny dzwięk
Jeśli auto poza dzwiękiem zachowuje się normalnie rozrząd też można wykluczyć, jeśli zawór jest upalony wyjdzie to na sprawdzaniu ciśnienia na cylindrach.
Czyli na początek wymień olej i sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Centers napisał(a):olej 2 tysie temu półsyntetyk GM 10w40, po tych 2 tysiącach nie ubyło ani kropli, przebieg 223 000 km.
No to pozostaje sprawdzić ciśnienie na cylidrach, jeśli bedzie na wszystkich podobne to nie masz się czym przejmować.
ile ja tu się nasłuchałem klekotów z youtube i co ? i żaden film nie odda dźwięku ,który słychać oglądając auto naocznie i osłuchując -tak że taka diagnoza za pomocą youtube to totalna bzdura i to na prawdę nie ma większego sensu ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Rozebranie osłon rozrządu wyjawiło wszystko napinacz wciśnięty do końca pasek luźny na przedniej głowicy git na tylnej dwa ząbki różnicy, jak obstawiacie rolka napinająca źle przykręcona czy napinacz szlak trafił?? Po zdemontowaniu przy pomocy kombinerek bolec napinacza wrócił na miejsce i nie daje się wcisnąć dopiero przy użyciu cięższego sprzętu, lecz obecnie wraca na miejsce.
- Od: 3 mar 2011, 13:50
- Posty: 12
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6
raczej napinacz do wymiany
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
u mnie jest podobnie ale ten stukot zanika. na zimnym silniku jest wszystko ok ale po przejechaniu paru kilometrów słychać stukot w pokrywie zaworów (w tej pod kolektorem) ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest cisza???? czy ktoś wie co to może być????
- Od: 18 cze 2010, 16:47
- Posty: 8
- Skąd: Radom/Warszawa
- Auto: mx-6 2,5 24v
Dolacze sie do tematu. w swojej 626 2.0 16v od jakiegos czasu( gdzies od remontu silnika) slychac jest klekotanie, to nie jest napewno zaworek pompy bo jak kupilem klekot byl inny a po dolaniu oleju na maxa ucichlo, a teraz klekot jest ciagle czy zimny silnik czy cieply,
Z tego co mi wiadomo i co wyczytalem przyczyna moga byc talerzyki za zaworach które klepia,
moje pytanie-czy da sie wymienic talerzyki bez zdejmowania glowicy i ile to by kosztowalo?
czy jest sens wymieniac wogule?? klekot w niczym mi nie przeszkadza ale na postoju jest slyszalny,
Moze sie myle i klepie cos innego,prosze o jakies porady i sugestie,
Z tego co mi wiadomo i co wyczytalem przyczyna moga byc talerzyki za zaworach które klepia,
moje pytanie-czy da sie wymienic talerzyki bez zdejmowania glowicy i ile to by kosztowalo?
czy jest sens wymieniac wogule?? klekot w niczym mi nie przeszkadza ale na postoju jest slyszalny,
Moze sie myle i klepie cos innego,prosze o jakies porady i sugestie,
Na początek sobie zadaj pytanie ile km chcesz jeszcze zrobić na tym silniku. Jak nie więcej niż 50kkm to chyba nie ma sensu się tym przejmować, tylko lać dobry olej na full.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6