ciśnienie płynu chłodzącego

Postprzez mateo88 » 16 lut 2011, 14:26

Witam

jesteś świeżo po przesiadce na mazde 626 1.8 90km i pierwszy problem miałem z chłodzeniem silnika, wyeliminowałem wycieki odpowietrzyłem ukłąd ale okazało sie że korek wlewu wody był uszkodzony i nie wyrzucał płynu

zmieniłem na jakiś zamiennik z tym że 0.9 bara bo nie mogłem dostać innego

jeździć na tym czy szukać orginalnego z 1.1 bar?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Postprzez noxes » 16 lut 2011, 14:45

Może być i ten co masz. Też ma taki i jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez roberto81 » 17 lut 2011, 13:15

Pozwólcie, że podepnę się pod temat. Jakie są objawy zepsutego korka chłodnicy? U mnie jest taka sytuacja, że przelewa się płyn do zbiornika(bo ubywa z chłodnicy)ale nie wraca już ze zbiorniczka. Zbiorniczek jest powyżej maxa wypełniony już płynem. Poza tym zauważyłem, że na górze korka pod naklejką jest woda-czyżby dziurka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez mateo88 » 17 lut 2011, 14:17

a robi sie w układzie podciśnienie gdy silnik jest już zimny? tzn jak odkręcisz korek słychać jak zasysa powietrze?

u mnie korek nie działał w obie strony
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Postprzez roberto81 » 17 lut 2011, 14:43

Jak odkręcam korek, gdy troche ostygnie silnik, to słychać takie syczenie. Tzn. że korek jest do zmiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez mateo88 » 17 lut 2011, 15:07

Jeżeli nie pobiera płynu podczas chłodzenia silnika (robi sie podciśnienie) to korek do wymiany,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Postprzez cronos2500 » 20 mar 2011, 15:23

musze sie wtracic,bo tez mam problemy z ukladem chlodzenia. zasysa(kurczy) mi waz(gruby obok wlewu oleju). plyn ubywa,w zbiorniku wyrownawczym moge miec full,a i tak nie zaciagnie do obiegu. wczesniej zrobilem blad i zastosowalem preparaty do uszczelniania chlodnic na moje ubytki. wymienialem korek(obok wlewu oleju),ale trafilem na chinszczyzne,ktora nie pasowala. wczoraj kupilem uzywke(zasyfiona) i nadal mam problem. gdy silnik pracuje waz puchnie,po zgaszeniu kurczy sie. Pomocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez johny2007 » 20 mar 2011, 18:00

moze masz gdzies wyciek i pobiera powietrze........ albo ten uszczelniacz cos narobił....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez pablo_107 » 6 kwi 2011, 03:24

miałem ten sam problem aż w końcu kupiłem nowy 0.9 bara i wszystko jest w porządku tylko ze zamówiłem oryginał i kosztował 64 zł
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 16:47
Posty: 8
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: mx-6 2,5 24v

Postprzez rej » 8 kwi 2011, 10:45

Ja miałem trochę inny problem związany z miedzy innymi z ciśnieniem.Z racji wieku mojej chłodnicy (nieszczelność)przyszedł czas na wymianę-zdecydowałem się kupić nową(zamiennik).Mechanik wymienił chłodnicę,na początku przez kilka miesięcy było wszystko w porządku.Jednak gdy na dworze temperatura spadła poniżej zera płyn zaczął ubywać.Zacząłem zawracać uwagę w którym miejscu cieknie płyn,okazało się przy lewym zbiorniku chłodnicy jest mokro.Pojechałem do mechaniora-z racji tego że chłodnica była na gwarancji wymienił ją na inną nową-(tej samej firmy)No dobra niby po sprawdzeniu na miejscu wszystko GIT.Zajechałem do domu otwieram maskę-wszystko dobrze nie cieknie.I tak dosłownie może tydzień czasu spokój.Po tygodniu sytuacja się powtarza(cieknie) i też mniej więcej w tym miejscu-najbardziej widoczne jest to zawsze rano(mała kałuża)kurcze sam zwątpiłem co jest grane-jadę do mechanika,on wyciąga chłodnicę i jedziemy do firmy która sprzedaje zarazem prowadzi serwis tych chłodnic.Nie wiem czemu ale pomyślałem sobie że może wezmę ze sobą korek ciśnienia (oryginalny 1.1bara) niech sprawdzą go też.Serwisant na wstępie mówi nam że poprzednią chłodnicę którą mechanik oddał w ramach reklamacji że niby sprawdzali pod ciśnieniem, chłodnica niby dobra? i że ta którą teraz oddajemy też na pewno będzie dobra.Facet mówi że mamy przyjechać za godzinę i oni w tym czasie sprawdzą.Jednak upieram się aby sprawdzili przy nas-serwisant zgadza się.Chłodnica-zatkane wszystkie otwory(oprócz jednego) króciec z ciśnieniem podłączony do niego,chłodnica w wannie i nic ani jednej bańki powietrza..kopara nam opadła-co jest grane?Stwierdziliśmy że musi być jeszcze inny czynnik mający wpływ na przeciekanie, być może pod wpływem mrozu uszczelka przy zbiorniku odkształca się,zresztą sprawdzenie powietrzem pod ciśnieniem (w stałych warunkach)nie jest 100% metodą jednak serwisant twierdzi inaczej dla niego metoda sprawdzenia jest wystarczająca i koniec.Na koniec daje serwisantowi korek chłodnicy do sprawdzenia-on zapytał się dlaczego używam 1.1bara według niego powinienem mieć założony 0,9bara i powiedział nam że być może chłodnica przecieka dlatego!Gosciu podarował mo korek właśnie o ciśnieniu 0,9 bara.No tak ponowny montaż chłodnicy do madzi korek 1.1bara do schowka a na chłodnicę 0,9bara i wio.. do domu.I wiecie co ? po założeniu korka 0,9 bara chłodnica już od prawie 2 lat nie cieknie-dziwne co?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 21:27
Posty: 19
Skąd: Grodzisk wlkp
Auto: Mazda 626
wersja-GE
rok produkcji-1996
silnik-FP

Postprzez pablo_107 » 9 kwi 2011, 22:01

W silniku 2.5 V6 są 2 korki. ten co jest na chłodnicy powinien mieć 0,9 bara a ten drugi 1,1 i odkąd tak mam założone wszystko jest ok
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 16:47
Posty: 8
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: mx-6 2,5 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6