Łamiace sie kluczyki – 626 GE 94r HB

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mrhamilton » 7 lut 2011, 18:53

Witam Wszystkich ! :)

Na paczatku uprzedzam, ze w "szukajce" nie znalazlem takiego tematu, ale do rzeczy :) Od paczatku nabycia tego auta mialem problem z otworzeniem zamku za pomoca kluczyka, z czasem co raz wieksze :| I czesto lamalem kluczyki, i wcale nie musialem uzywac do tego duzej sily..

Postanowilem, wiec zalozyc centralny zamek i wszystko pieknie do czasu, az raz ( ok 2 miesiace temu ) przestal dzialac centralny zamek, ale to z powodu starego akumulatora ktory zaczal sie rozladowywac, i musialem brac aku i w domu prostownikiem naladowac przez co elektromechanik musial nowy kod ustawic. Wtedy jeszcze troszke pokrecilem kluczem, pomeczylem, ale otworzylem drzwi.

Pare dni temu, przestal dzialac centralny, w ogole nie reaguje na pilota, ale to nie wina baterii, bo maja dopiero ok 2 miesiace. I musi do mnie elektromechanik podjechac, dostac sie do auta i pojechac do niego na warsztat. A gdy staralem sie sam otworzyc drzwi, to polamalem 4 klucze w tym 2 zostaly w zamku od kierowcy i pasazera, na szczescie je wyjalem <jupi> . W dorabialni kluczy powiedzial mi gosciu, ze baza klucza jest nieprawidlowa, ze ktos musial to sciac, bo powinna byc prosta a nie pod ukosem, ale dodal tez, ze sam kroj klucza jest juz taki, ze nic dziwnego, ze sie lamie. I doradzil mi przyniesc zamek od pasazera, i zrobi prawidlowy klucz.

A teraz mam do Was pytania :
1 ) czy w tym modelu auta, lub w innych ktos mial problemy z otworzeniem zamka?
2 ) czy to prawda, ze to "choroba" tych modeli?
3 ) czy warto zrobic tak jak doradzil mi gosciu od dorabiania kluczy czy macie lepszy pomysl? Koszt 80 zl
Ostatnio edytowano 11 lut 2011, 17:12 przez mrhamilton, łącznie edytowano 1 raz
mrhamilton
 

Postprzez noxes » 7 lut 2011, 20:00

A weź sobie i zamki nasmaruj. U mnie jak kupiłem tez ciężko chodziły, posmarowałem i jest git.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Basasael » 7 lut 2011, 20:11

Niejeden klucz połamałem ;) W końcu dorobiłem klucz, tylko nie z surówki kluczy samochodowych, ale z kluczy domowych :) Trafił się jeden taki. Nie ma szans go złamać ;) Oczywiście dobrze jest też przesmarować zamki :)

Zamieszczę później numer surówki klucza, nie mam go przy sobie. Koszt taki sam jak "zwykłego" klucza.

Oznaczenie: MAZ 21R
Ostatnio edytowano 11 lut 2011, 00:03 przez Basasael, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez desp » 7 lut 2011, 22:56

Kupiłem swoją madzie i ten sam problem miałem. Myślałem nawet, że kradzione auto i zmieniona stacyjka, ale po sprawdzeniu okazało się, że nie. Zamka kluczem w ogóle nie da się otworzyć.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez jaca_626 » 7 lut 2011, 23:47

mam ten sam problem.
do auta dostałem dwa klucze( już nadłamane – w tym samym miejscu ci u Was), na podstawie jednego z nich dorobiłem klucz, jest miekki w ogóle sam w sobie :/ ale to nic, przesmarowałem zamki smarem maszynowym i chodzą jak trzeba :D leciutko i bez żadnych problemów. Nawet w mróz -18 stopni nie zamarzły.

Pozdrawiam ;)
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 23:11
Posty: 48
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D

Postprzez mrhamilton » 8 lut 2011, 00:57

Dziekuje Wam wszystkich serdecznie za odpowiedz ! <spoko> Ten co wymyslal te zamki to mial cappucino zamiast mozgu :D Zrobie tak jak mi doradzacie :)
mrhamilton
 

Postprzez Siw-y » 8 lut 2011, 01:44

Standard w GE, że klucze się łamią tam gdzie zaznaczyłeś, a dlatego, że wkładki się dosyć szybko brudzą to raz a dwa, że właśnie do wkładek klucz wchodzi tylko do tego przewężenia i przez to w tym miejscu jest najbardziej narażony na ukręcenia. Do stacyjki wchodzi cały dlatego w stacyjce jest praktycznie nie do złamania.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pilarek » 8 lut 2011, 18:30

Witam dokładnie ten sam problem i ja mam w Ge a jakis specjalny smar uzyliscie czy obojetnie jaki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2010, 22:13
Posty: 59
Skąd: WMG
Auto: Madzia 323f BA 1.5

Postprzez mrhamilton » 8 lut 2011, 20:12

Pilarek napisał(a):Witam dokładnie ten sam problem i ja mam w Ge a jakis specjalny smar uzyliscie czy obojetnie jaki ?


jaca_626 napisał(a):przesmarowałem zamki smarem maszynowym i chodzą jak trzeba :D
mrhamilton
 

Postprzez krz5yn » 8 lut 2011, 20:25

Chyba kazdy wlasciciel GE miał/ma epizody z zamkiem, u mnie naprzyklad zamki w drzwiach tak ciezko chodziły ze wchodziłem przez bagaznik;p czego nie polecam :) ale jak koledzy wspomnieli juz wczesniej troche oliwki pomaga.
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez y » 9 lut 2011, 22:21

Wydaje mi się, że zamieszczanie zdjęcia klucza do auta bez immo to niezbyt dobry pomysł...
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez desp » 10 lut 2011, 07:59

Chyba nie potrzebujesz klucza z kodem do otwarcia drzwi. Ale mogę się mylić;)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Tomcio1972 » 10 lut 2011, 12:13

chodzi raczej o domorosłego włamywacza który na podstawie zdjęcia podrobi klucz i gwizdnie auto :D zgadza się ?
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Siw-y » 10 lut 2011, 13:46

Tomcio1972 napisał(a): zgadza się ?

Yhy, z tego zdjęcia to nie widzę z tym większego problemu.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bokser1111 » 10 lut 2011, 15:56

czy mozna na podstawie kluczyka w serwisie odzyskac numer z przewieszki ? :)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez rt125maz » 10 lut 2011, 16:25

Ja zdecydowałem się na otwieranie pilotem i problemu nie ma. Wcześniej często czyściłem i smarowałem zamek aby lekko chodził (2-3 razy w roku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez tomaszhasiak » 13 lut 2011, 04:13

A powiedzcie mi koledzy co mam zrobić, żeby otwierać/zamykać pilotem.
Jak kupiłem mazdę to do kluczyków był dołączony pilot, ale nie działał (nawet po wymianie baterii). Potem się całkiem rozwalił i go wyrzuciłem.
Czy idzie dokupić jakiś uniwersalny pilot i zestroić go z moją mazdą, czy muszę do jakiegoś elektronika jechać?,
a poco jakiś podpis??
Początkujący
 
Od: 29 sty 2006, 16:29
Posty: 13
Skąd: Nisko
Auto: Mazda 626 2,0 B+G 1994

Postprzez bokser1111 » 13 lut 2011, 08:37

bokser1111 napisał(a):czy mozna na podstawie kluczyka w serwisie odzyskac numer z przewieszki ? :)


czy ktos moze odpowiedzieć na moje pytanie ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez desp » 13 lut 2011, 19:18

Zdaje się, że możesz uzyskać klucz na podstawie nr przewieszki, ale odwrotnie raczej wątpię.
A co do zestrajania kluczyka sam jestem ciekaw. Też miałem dwa piloty, jeden nie w pewnym momencie przestał działać i próbowałem go zestroić kręcąc tą śrubką wewnątrz. Skończyło się po kilku godzinach i za dwóch piwach na użyciu młotka. I tak został jeden pilot;)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Siw-y » 13 lut 2011, 23:35

bokser1111 napisał(a):
bokser1111 napisał(a):czy mozna na podstawie kluczyka w serwisie odzyskac numer z przewieszki ? :)


czy ktos moze odpowiedzieć na moje pytanie ?

Jedź do gdzieś gdzie dorabiają klucze i się zapytaj.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6