Klocki hamulcowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez COPS » 19 maja 2005, 17:50

Mam pyatanie moze mi pomozecie slyszalem w jednym ze sklepow z do mazdy 626 r1994 sa podobno dwa rozne rodzaje klockow hamulcowych,moze ktos pomoze jak to sprawdzic , czym one sie rozna? <wazuuup>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez tomekrvf » 19 maja 2005, 19:46

Pójdź do sklepu, weż katalog klocków z rysunkami, skopiuj rysunki
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 19 maja 2005, 20:52

W GE jest jeden rodzaj klocka ( przod to C 13038 japonski zamiennik cena 100 zł kpl. )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Smirnoff » 19 maja 2005, 21:03

W katalogach np Ferodo jest wyszczególnione niby 2 rodzaje klocków przednich do GE (do '95 i po '95), lecz w zasadzie różnią się one jedynie ilością blaszek – wskaźników zużycia okładziny. Sam klocek jest identyczny i absolutnie pasuje ten niby do '95 w autach po 95 (sprawdzane na 100%). A tak swoją drogą – komplet klocuchów Ferodo Premier to zaledwie 135zł brutto, więc nie wiem czy jest sens kupowac jakieś inne badziewne podróbki :)
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Jaksa » 19 maja 2005, 21:44

Smirnoff napisał(a):nie wiem czy jest sens kupowac jakieś inne badziewne podróbki
Wszystkie podróbki to badziewie, zalezy od stylu jazdy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Smirnoff » 20 maja 2005, 01:52

Jaksa napisał(a):
Smirnoff napisał(a):nie wiem czy jest sens kupowac jakieś inne badziewne podróbki
Wszystkie podróbki to badziewie, zalezy od stylu jazdy.


Z całym szacunkiem, ale osobiscie "upiekłem" oryginalne klocki MAZDY, czego jeszcze nie udało mi się uczynić z ferodo. Po tych ferodo spróbuje ATE, zobaczymy, czy dadzą radę :)
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez tomekrvf » 20 maja 2005, 16:36

Ja raz mialem Delphi i po bardzo szybkim przejezdzie po kretej drodze na mazurach klocki tak sie zgrzaly ze z jednego odkleila sie okladzina
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 20 maja 2005, 19:43

Smirnoff napisał(a):osobiscie "upiekłem" oryginalne klocki MAZDY
Dobre, jak skonczą się te obecne , to zaryzykuję :P <lol> i kupię te ferodo. :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 20 maja 2005, 21:20

hihihi, ja założyłem Feredo od Smirnofa i przy docieraniu już poczółem ich zapach, a tarcze nabrały rumieńców <lol> ale hamują zdecydowanie lepiej od poprzednich, nieznanej mi marki <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 20 maja 2005, 22:44

Waluś napisał(a):przy docieraniu już poczółem ich zapach, a tarcze nabrały rumieńców
Daj im jeszcze ze 200km ...... :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Walker » 21 maja 2005, 12:56

Smirnoff napisał(a):"upiekłem" oryginalne klocki MAZDY, czego jeszcze nie udało mi się uczynić z ferodo


Osobiście też uważam, że klocki ferodo są OK. Sam ich używam i jak do tej pory wszystko dobrze. A tak przy okazji układu hamulcowego, to po własnych doświadczeniach, nie polecam tarczach hamulcowych "dobrej" firmy brembo. W samochodzie żony (Clio II) po ok. 40 Kkm powyginały się i trzeba było je wymieniać.

Pozdro 4all
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 14:58
Posty: 29
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda Xedos 2.0i V6 '97

Postprzez Waluś » 21 maja 2005, 21:30

Jaksa napisał(a):Daj im jeszcze ze 200km ...... zeby

Jarek, ja im daje conajmniej 10 tys km <lol>
Nie no spoko, w porównaniu do tego co miałem to hoho, przypuszczam że miałem Remsa, bo znalazłem podobne w bagażniku, tylko nie od mego modelu hihi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 22 maja 2005, 12:15

Waluś napisał(a):Remsa,
Przez te klocki miałem dzwona ,hamulec jak budyń . Powinni te klocki dodawać do emerytury jako dodatek ktory skraca życie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Puhcio » 22 maja 2005, 12:32

Walker napisał(a): nie polecam tarczach hamulcowych "dobrej" firmy brembo


Heh, no włąsnie sie zastanowaiłem bo 2 brembo wychodzą o 100 zł niż jedna ori ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez geriavid » 23 maja 2005, 15:30

Witam,
Ferodo Premier to taki dobry standard. Prawdziwa frajda zaczyna się od
EBC Greenstuff , które mają wspł.tarcia 0,45 i te właśnie stosuję od 2 lat po
zmianie z w/w Ferodo. Do tego dobrze jest wrzucić tarcze EBC Turbo Groove i przewody hamulcowe z oplotem stalowym Goodrich. Do kompletu jeszcze płyn hamulcowy Ferodo Racing lub lepiej Motul RBF 600. Myślę , że ciekawą propozycją są też klocki Tarox, niektóre modele o przyzwoitym wsp.tarcia / ok.0,40 /pasują do GE. Chyba spróbuję next time. To wszystko tylko do jazdy fast road, not race.
Z Ferodo interesujące są DS Performance / następca DS200 /, ale nie ma jak narazie
do GE.
Pozdrawiam i życzę miłego doboru i kupowania elementów układu hamulcowego
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez hazell » 23 maja 2005, 16:57

Puhcio napisał(a):2 brembo wychodzą o 100 zł niż jedna ori ...

co o 100zł?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez hazell » 23 maja 2005, 17:00

A ferodo jaki mają współczynnik tarcia?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Puhcio » 23 maja 2005, 18:03

hazell napisał(a):co o 100zł?


Jedna ori – 366 zł

Jedna Brembo – 140 zł
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez geriavid » 25 maja 2005, 12:08

hazell,
Ferodo Premier ma współ.tarcia 0,29 a model DS Performance 0,46.Ten ostatni
jest też do MX-5.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez Smirnoff » 26 maja 2005, 02:02

geriavid napisał(a):Ferodo Premier to taki dobry standard.


Dokładnie, moim zdaniem Ferodo Premier to klocki, poniżej których nie powinno się schodzić, zwłaszcza np w GE, która trochę waży i klocki z nizszej niż w/w FDB półki nie dają sobie za bardzo rady. Na FDB jest dobrze, co nie oznacza, ze nie może być lepiej (FDB to dobra "seria", nie tuning). Niestety owe "lepiej" już zaczyna wyciągać z kieszeni "troche" grosza, a z doświadczenia wiem, ze ludzie już stękają na cenę FDB, które de facto są dośc tanie... :|
Dla uwiarygodnienia moich słów, luknijcie na to:
Obrazek
Jest to podsumowanie testu róznych klocków seryjnych, tuningowych i sportowych przeprowadzonego w lecie '03 przez redaktorów magazynu GT. Jak widać, Ferodo FDB zebrało dość pozytywne oceny, a zważywszy na ich cenę vs jakość można powiedzieć, że jest to produkt interesujący. Owszem, ustępują skutecznością tuningowym klockom EBC Greenstuff'om, ale kosztują bez mała 2.5 raza mniej niż EBC...
Ciekawe, ze w zasadzie prawie dotrzymuja kroku tuningowym mintexom za 350% ceny FDB...:|
Moim zdaniem kupując FDB klient otrzymuje bardzo dobre seryjne klocki w cenie niewiele wyższej niż jakiś "shit". Jak ktos potrzebuje większej wydajności, to wtedy trzeba nadszarpnąć kieszeń i kupić porządne klocki tuningowe.
No, to tyle w tym temacie.

Geriavid – jeździłeś może na czerwonych EBC? Jakie masz zdanie na ich temat?

Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6