Górny wąż od wody powinien być twardy? Pilne

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 17:21

Tak jak w tytule, czy górny wąż od wody(ten u góry chłodnicy) powinien być twardy czy miękki?
Jakie są objawy popsutego korka chłodnicy?
Sprawa pilna bo jutro muszę przejechać spory kawałek a dzieją mi się anomalie, temperatura większa niż normalnie, ale wentylator się nie włącza. Dopiero po zmianie korka się wlączył ale przewody miękkie, a pierw były twarde.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 10 sty 2011, 19:38

Przy popsutym korku, na zimnym silniku wąż się spłaszcza.
Dobry korek zachowuje się tak,
Tzn. upuszcza ciśnienie w układzie i na odwrót na zimnym silniku.
Z tego co wiem to zamienniki niezawsze są dobierane do ciśnienia w układzie i mogą być problemy
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 19:59

to wychodziło by na to, że jeśli wąż jest twardy to korek do wymiany ewentualnie może być to normalne ciśnienie. Odpowiedź nadal nie jasna.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Slawioster » 10 sty 2011, 20:33

ja mam wąż lekko twardy nie kamień ani nie flak i w sumie też nie wiem czy korek mam sprawny , raz mi się przytrafiło że wąż był spłaszczony , normalnie jak mam wąż lekko twardy to pobiera płyn ze zbiorniczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 20:38

Ja też jeszcze nie dawno miałem twardy, ale temperaturę miałem nie przepisową to zacząłem kombinowac. Po wsadzeniu innego korka waż miękki i temp normalna i nie wiem co mysleć dalej <co?>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Slawioster » 10 sty 2011, 22:14

u mnie temperatura jest jak się należy , przed chwilą byłem jeszcze zajrzeć ,odkręciłem korek chłodnicy płynu pod korek czyli jest <spoko> a wąż tak jak pisałem twardy ale nie jak kamień( oczywiście podczas pracy silnika)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 22:20

Hmm to ja będę miał problem z tym. Narazie to się za korkiem rozejrzę ewentualnie sprawdzę ten stary co mam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 10 sty 2011, 22:33

Jak po odkręceniu korka płyn się nie cofa, oczywiście na zimnym silniku to ok.
Przerabiałem to u siebie :)
lukasz2387
 

Postprzez kamilspider » 10 sty 2011, 22:40

u mnie wąż na zimnym jest dość miękki, a na ciepłym twardy. wskazówka o temperatury zawsze po nagrzaniu jest jakiś 1mm w prawo od pionu czyli bardziej do czerwonego, ale podobno tak ma być. zobacz na nagrzanym silniku czy jak ściskasz wąż 2 rękoma czy płyn trochę kapie do zbiorniczka wyrównawczego
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 22:43

Po odkręceniu korka to ja dolewam troszkę płynu na max tak około 50ml

U mnie wskazówka jest ponad 3mm w stronę czerwonego. Ostatnio był twardy, a dzisiaj miękki i temp ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 10 sty 2011, 22:48

tylko na zimnym dolewaj. nie mam pojęcia czemu się tak u Ciebie dzieje... może masz nieszczelny układ? i gdzieś się dostaje powietrze, wąż jest miękki, a potem jak dolejesz płynu to przez jakiś czas jest twardy
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 22:49

No trochę jest nieszczelny, sączy mi się z przewodów gazwych, ale teraz to nie mam czasu aby to zrobić.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Indi » 13 sty 2011, 21:24

Wąż powinien być twardy w układzie powinno być ciśnienie około 1 bara, jak masz nie szczelność, to możesz też mieć po prostu zamało płynu chłodniczego, sprawdź czy chłodnica jest nagrzana równomiernie, jak masz nieszczelność, to dolej w zbiorniku wyrównawczym do pełna, układ chłodzenia sam zaciągnie jak będzie brakować i bym tak nie polegał na wskaźniku w zegarach, bo tylko wskaźnik i jak temperatura skoczy, to może być za późno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 16:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez noxes » 13 sty 2011, 22:03

aha no to fajnie. Wąż mam twardy i w zbiorniczku płyn jest. Więc temat do zamknięcia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez madzia1997 » 6 mar 2011, 02:09

noxes napisał(a):No trochę jest nieszczelny, sączy mi się z przewodów gazwych, ale teraz to nie mam czasu aby to zrobić.



mi tam nie saczy może dasz radę jak coś daj znać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2011, 18:47
Posty: 9

Postprzez noxes » 6 mar 2011, 11:40

Już mam wszystko ok. Przewody pościskane nowymi opaskami.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6