Falujące obroty po uruchomieniu na ciepłym silniku i spadki obrotów 626 GE FP

Postprzez luk-kk » 5 sty 2011, 17:45

Borykam się z problemem falujących obrotów zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku przez jakieś 5 – 10 sec, na zimnym start ma super 3 dni stania na mrozie i odpala od strzała albo od dwóch i trzyma 1.500 tyle że wtedy działa ssanie. No i zdarza się że podczas jazdy przy hamowaniu, przy wrzuceniu na luz w czasie jazdy albo przy parkowaniu obroty mi spadają za nisko do jakiś 500 – 450 i wtedy aż trzęsie budą( raczej na gazie niż na PB), gaziarz ustawił jałowe na 700 ale raczej rzadko je trzyma i jest 650-630 (+ trzęsący, drgający lewarek i kierownica a nawet fotele z przodu).

Płyn chłodzący niedawno wymieniony, układ odpowietrzony, zalany pod korek, w zbiorniczku idealnie na równo z Full. Po odpaleniu na mrozach i 7- 10 minutach jazdy – silnik rozgrzany (nowy termostat), parownik parzy, węże od nagrzewnicy mocno ciepłe ale nie gorące.

Może to być wina nieszczelnej obudowy filtra powietrza i tego że dolot powietrza(ta guma) do obudowy f. pow. jest odłączony ? Poniżej zamieszczam zdjęcia. Będzie ok jeśli ustawię jałowe na 750 – 820 ? Do tego jeszcze coś świszczy-gwiżdże(Jestem pewien absolutnie na 100% że to nie pasek on zupełnie innego rodzaju dźwięki z siebie wydaje :P ) z komory silnika podczas jazdy w zależności od wys. obrotów (może to być też ta rozwalona obudowa filtra pow. ? albo uszczelka pod kol. ssącym ?)

http://img705.imageshack.us/img705/7166/zdjcie093.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/5470/zdjcie096t.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/6461/zdjcie097z.jpg

ps. Najchętniej to bym nazwał ten wątek "co boli mają Mazdę" i opisał jeszcze parę spraw <oczy>
Ostatnio edytowano 28 lut 2011, 00:33 przez luk-kk, łącznie edytowano 13 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez noxes » 5 sty 2011, 18:09

750-820 jak najbardziej w porządku.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez siegu » 5 sty 2011, 20:14

Proponuje poszukać na forum <czytaj> było tu tego sporo.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Slawioster » 5 sty 2011, 20:24

Ta obudowa filtra powietrza nie wygląda za ciekawie , to efekt strzału Lpg ??? , wydaję mi się że takie nieszczelności mają wpływ na pracę silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez luk-kk » 5 sty 2011, 22:35

siegu napisał(a):Proponuje poszukać na forum <czytaj> było tu tego sporo.


Prawie zawsze tak robię, w tym wypadku poszukałem trochę pobieżnie bo nie miałem za bardzo czasu. Liczyłem że może ktoś delikatnie naprowadzi albo coś podpowie :) .
btw. całkiem fajny ten mondek z Twojego ogłoszenia jakbym nie miał Magdy to kto wie :).

Slawioster napisał(a):Ta obudowa filtra powietrza nie wygląda za ciekawie , to efekt strzału Lpg ??? , wydaję mi się że takie nieszczelności mają wpływ na pracę silnika


Całkiem możliwe że ucierpiała od strzału u poprzedniego właściciela. Kupiłem ją już w takim stanie (z rozregulowaną instalacją na maksa a filtr gazu to był zamontowany na odwrót hahaha ) do tego padnięta sonda. U mnie nie kicha ani nie prycha. Kable, świece, sondę wymieniłem ma nowe, regulacja i gdyby nie padnięty parownik to chodziłaby super.

A i co do obudowy filtra pow. to szukam jakiejś taniej, w miarę dobrym stanie :) .
Ostatnio edytowano 6 sty 2011, 03:00 przez luk-kk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez kater83 » 5 sty 2011, 23:26

u mnie to są zapinki a nie wkręty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 15:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez luk-kk » 6 sty 2011, 00:49

kater83 napisał(a):u mnie to są zapinki a nie wkręty


Jak ktoś dba o auto to nie musi się uciekać do chałupniczych metod naprawy, ja niestety kupiłem zaniedbaną.

Co byście poradzili zrobić najpierw bo mam malutko kasy i musze to dobrze zaplanować. Myślałem żeby wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym i pokrywą( poci się mocno i brudzi rozrząd), znaleźć tą obudowę filtra w dobrym stanie, wyregulować trochę wyżej obroty i kupić albo zregenerować reduktor.

Jakich firm uszczelki kupić ? Czy tylko ori sprawi że będzie dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez lukasz2387 » 6 sty 2011, 07:21

Moim zdaniem lepiej Kupić oryginalne. Będziesz miał pewność że nie czeka cię wymiana np. za rok, jak to bywa przypadku zamienników.
lukasz2387
 

Postprzez kierownik » 12 sty 2011, 13:38

a gaziarz Ci ustawiał te obroty w trybie serwisowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez FUCKER » 12 sty 2011, 18:42

Według mnie to masz dalej zapowietrzony układ. Też odpowietrzałem kilka razy, zalany pod korek itd. Dopiero przestało falować jak miał dłuższy postój i bąbelki powietrza przeszły do najwyższego punktu i wtedy sie samo odpowietrzyło.
MX-6 w budowie.
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2008, 11:02
Posty: 35
Skąd: okolice K-Koźla woj. Opolskie
Auto: Mazda MX-6 2.0 16V klima

Postprzez mazda626_2011 » 27 lut 2011, 22:00

Kiedy w swojej mazda przyszed czas na wymiane usczelki pod pokrywe zaworow kupilem uszczelkie niemieckiej firmy elring i zalozylem. Gdies za pol roku zauwazylem slady oleju po obu stronach pokrywy rozrzodu. Czubkiem olej nie leczal, ale po kilka miesiacach obserwowania zauwazylem ze olej ednak ubywa. Myszlalem ze czeknie jakis symiering walu rozrzadu lub z walu korbowego. Dwa razy w czagu miesiaca rozbieralem do rozrzadu... mylem, sprawdzalem... nic <glupek2> . Nawit dalem wiecej usczelniacza selikonowego pod uszczelkie zaworow. Pourywalem srubki od pokrywy, bo dokrencalem ich mocniej. W koncu kupilem oryginalna uszczelke mazda... zalozylem i wszystko OK! <jupi> .Elring okazal sie w poruwnaniu z oryginalna czensza i pokrtwa dotykala do glowicy... Teraz i usczelkie widac i jest co docisnac... Nie wim... moze mnie taka uszczelka trafila?! Cenowa ruznica chyba 5-10 zl, nie pamientam!!!
mazda626_2011
 

Postprzez noxes » 27 lut 2011, 22:18

I po co nam to tutaj piszesz? Myślisz, ze interesuje to kogoś w tym temacie? Przecież to już praktycznie wszyscy wiedzą, że mazda toleruje tylko oryginalne uszczelki.
A i może by tak z trochę poprawnej polszczyzny, bo tego się czytać nie da.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez luk-kk » 28 lut 2011, 00:24

Chwilę czasu minęło i jakiś postęp jest auto na dzień dzisiejszy nie faluje po odpaleniu na ciepłym i nie spada z obrotami podczas dojeżdżania do skrzyżowań i hamowaniu na PB jest ekstra a na gazie prawie extra :).

Co zostało zrobione:
Obudowę filtra zmieniłem na szczelną z zatrzaskami (już nie jest na wkręty hahaha ), uszczelka pod ssącym wymieniona ale stara chyba była w porządku bo poza tym że się rozpadała przy dotknięciu to wyglądała na szczelną. Troszkę przeczyściłem przepustnicę ale tylko z jednej strony(ssący ściągaliśmy razem z przepustnicą bo nie miałem uszczelki przepustnica-kolektor a ktoś przed mną połatał to na silikonie, wyglądało szczelnie to na razie nie ruszaliśmy. Po uszczelniałem tą część pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem (nie wiem jak to się nazywa ale mam tam 2 klapki antywybuchowe :) ).

No i jeszcze sprawa płynu chłodzącego... Z tym cholerstwem to walczę cały czas. Wydaje mi się że już mam układ odpowietrzony bo parę razy załączał się wentylator podczas pracy na silnika na jałowym po czym dolewałem trochę płynu.
Tylko coś mi ni gra ze zbiorniczkiem wyrównawczym bo przybywa mi w nim płynu. Możliwe że to to jest jedną z głównych przyczyn falowania na ciepłym ? Bo dzisiaj przed jazdą odessałem nadmiar(jakieś 300 ml) tak żeby było na równo z F i autko nie falowało przy odpalaniu na ciepłym :). Dlaczego przybywa w nim płynu (sprawdzam poziom po nocy żeby nie było że na ciepłym) ? Nie zdziwię się jak za parę dni znów będzie tam ze 3- 4 kreski ponad F. Może to być objaw niesprawnego korka chłodnicy ?

Z gazem też jest lepiej bo został wymieniony reduktor i filterek, zrobiona regulacja i uszczelniony przewód z gazem. Jest tylko problem z ustawieniem mieszanki na jałowym bo albo można tak ustawić że lambda pokazuje 0,20 V albo 0,70 V a chyba powinno byc 0,5 ? Mam na 0,7 czyli chyba na bogato.

kierownik napisał(a):a gaziarz Ci ustawiał te obroty w trybie serwisowym?


Nie i z nimi mam dalej problem i to mocno dokuczliwy, wcześniej tylko wydawało mi się że ustawiał ale okazało się że nie, a już na pewno nie w serwisowym :). Tego jeszcze nie zrobiłem. Jeśli chciałbym sam sobie wyregulować to jak dobrze rozumiem:
1. zmostkować TEN i GND w gnieździe diagnostycznym na rozgrzanym i odpalonym silniku. Załączy się tryb serwisowy (obroty będą inne niż bez serwisowego ?)
2.Kręcić bypassem na przepustnicy do uzyskania żądanych obrotów
3. usunąć mostek na pracującym silniku

Tak się to robi :) ? Sry za takiego długasa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez noxes » 28 lut 2011, 16:36

No to gratuluję.

luk-kk napisał(a):Tylko coś mi ni gra ze zbiorniczkiem wyrównawczym bo przybywa mi w nim płynu

Mi to wygląda na uszkodzony korek w chłodnicy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez madzia1997 » 6 mar 2011, 01:13

noxes napisał(a):I po co nam to tutaj piszesz? Myślisz, ze interesuje to kogoś w tym temacie? Przecież to już praktycznie wszyscy wiedzą, że mazda toleruje tylko oryginalne uszczelki.
A i może by tak z trochę poprawnej polszczyzny, bo tego się czytać nie da.





a ty tylko potrafisz krytykować kim ty jesteś nic nie wnosiś na forum a tylko ferment siejesz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2011, 18:47
Posty: 9

Postprzez noxes » 6 mar 2011, 11:44

Kim ja jestem? Człowiekiem. Potrafię krytykować tam gdzie trzeba, a Ty postem powyżej coś wnosisz? Właśnie odpowiedz sam sobie na to pytanie... Chciał byś taki "ferment" siać co ja :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6