25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE
Strona 1 z 1
Masz listwę z wtryskiwaczami. Do niej dochodzi paliwo takim a'la wężem. A na tym niby wężu jest taki niby grzybek. Ten niby grzybek to właśnie zawór regulacji ciśnienia. Do jego sprawdzenia potrzebujesz specjalnego manometru do cieczy takich jak paliwo czy oleje. Wstawisz go między filtr paliwa a przewód paliwowy zasilający filtr paliwa. Potrzebujesz dwa kawałki przewodu paliwowego, opaski zaciskowe i trójnik, żeby to zmontować. I zanim zaczniesz odłączać przewody paliwowe odłącz akumulator dla bezpieczeństwa!
Po wpięciu manometru podłączasz spowrotem akumulator i odpalasz auto. Ciśnienie ma wynosić 210-260kPa (30-38psi).
Auto dalej pracuje na wolnych obrotach, a Ty odłączasz tą cienką rurkę od regulatora (to jest podciśnienie). Ciśnienie powinno skoczyć 260-320kPa (38-46psi).
Dalej musisz sprawdzić czy trzyma ciśnienie.
Wyłączasz silnik i w złączu diagnostycznym mostkujesz F/P i GND. Przekręcasz kluczyk w stacyjce aż kontrolki zabłysną (bez włączania silnika) na 10 sekund – pompa paliwa zadziała na ten czas. Wyciągasz kluczyk i czekasz 5 minut, w tym czasie usuwając mostek ze złącza. Ciśnienie może opaść do 147kPa (21psi). Jeżeli któryś z tych testów wyjdzie źle – regulator do wymiany.
Pozdrawiam!
Po wpięciu manometru podłączasz spowrotem akumulator i odpalasz auto. Ciśnienie ma wynosić 210-260kPa (30-38psi).
Auto dalej pracuje na wolnych obrotach, a Ty odłączasz tą cienką rurkę od regulatora (to jest podciśnienie). Ciśnienie powinno skoczyć 260-320kPa (38-46psi).
Dalej musisz sprawdzić czy trzyma ciśnienie.
Wyłączasz silnik i w złączu diagnostycznym mostkujesz F/P i GND. Przekręcasz kluczyk w stacyjce aż kontrolki zabłysną (bez włączania silnika) na 10 sekund – pompa paliwa zadziała na ten czas. Wyciągasz kluczyk i czekasz 5 minut, w tym czasie usuwając mostek ze złącza. Ciśnienie może opaść do 147kPa (21psi). Jeżeli któryś z tych testów wyjdzie źle – regulator do wymiany.
Pozdrawiam!
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Witam u mnie w teście również wykazało błąd 25 czyli w/w elektrozawór. Moje pytanie brzmi za co odpowiedzialny jest w/w zawór i czy może mieć to jakikolwiek związek z podwyższonym spalaniem benzyny oraz z wysokimi obrotami na zimnym silniku bezpośrednio po odpaleniu, które utrzymują się w granicach 3000 ? Obroty spadają po rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu
-
aratron
Przepraszam za odgrzebywanie tematu ale mam jedno pytanie poniekąd powiązane
Proszę o pomoc przy zlokalizowaniu przewodu paliwowego w 626 GE 2.0 16v 93' moja kobieta zaczęła dbać chyba o mój portfel i kupiła mi ustrojstwo zwane magnetyzerem a że ja jestem anty techniczny proszę o pomoc
dzięki
Proszę o pomoc przy zlokalizowaniu przewodu paliwowego w 626 GE 2.0 16v 93' moja kobieta zaczęła dbać chyba o mój portfel i kupiła mi ustrojstwo zwane magnetyzerem a że ja jestem anty techniczny proszę o pomoc
dzięki
Masz silnik. Jak staniesz przodem do niego masz po kolei: chłodnicę i wiatraki, kolektor wydechowy (taka muszelka), pokrywę zaworów (napisane na niej mazda cośtam cośtam cośtam:P) i kolektor dolotowy (taka muszelka ala organy:P). Właśnie na kolektorze dolotowym od strony pokrywy zaworów są cztery wtryski. Do wtrysków dochodzi właśnie paliwo listwą paliwową. Idź tym tropem i masz przewód paliwowy!
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
to co nazywasz przewodem paliwowym to jest jak sie nie myle linka od gazu.....
kolektor dolotowy no tak
"co to?"– szczerze mówiąc to nie wiem, wiem ze cos od podcisnienia dokłądnie nie mam pojecia i sie nad tym nie zastanawiałem.........
kolektor dolotowy no tak
"co to?"– szczerze mówiąc to nie wiem, wiem ze cos od podcisnienia dokłądnie nie mam pojecia i sie nad tym nie zastanawiałem.........
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Pomiędzy kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów masz cztery wtryski (idą od nich przewody, te oplecione), pod które dochodzi paliwo. Jeden widać na zdjęciu, nad literką D w napisie MAZDA. Na godzinie pierwszej, 5 centymetrów od niego masz regulator ciśnienia paliwa. To ten grzybek na prawo i w górę od A. Bezpośrednio z niego od spodu idzie już przewód paliwowy.
Odnośnie co to – to przewody podciśnienia. Na masce od spodu masz diagram ilustrujący połączenia przewodów podciśnieniowych, choć pewnie będzie on zasłonięty tą matą wygłuszającą.
Ewentualnie jeszcze prościej...
Na lewo od grzybka, trochę nad nim idzie w poziomie taka rurka zakończona śrubą, bodajże 12. To właśnie tą rurką idzie paliwo na wtryski. Załóż to ustrojstwo na tą rurkę i z głowy.
Odnośnie co to – to przewody podciśnienia. Na masce od spodu masz diagram ilustrujący połączenia przewodów podciśnieniowych, choć pewnie będzie on zasłonięty tą matą wygłuszającą.
Ewentualnie jeszcze prościej...
Na lewo od grzybka, trochę nad nim idzie w poziomie taka rurka zakończona śrubą, bodajże 12. To właśnie tą rurką idzie paliwo na wtryski. Załóż to ustrojstwo na tą rurkę i z głowy.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Grzeje się kolektor wydechowy. Dolot jest lekko ciepły. A nawet gdyby się grzało... Jeśli i tak to tylko pic na wodę, a tym właśnie jest, to faktycznie nie robi różnicy, czy będzie się grzało, czy nie. Ale tak, teraz jest dobrze. Prześledź sobie drogę paliwa od tej rurki i załóż to w którymkolwiek miejscu chcesz.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6