Silnik probe 2.2 turbo czy pasuje do mx6 92-97?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lobuz1904 » 20 gru 2010, 21:00

Witam wszystkich. Mam takie pytanko, a mianowicie czy wie ktoś czy do mazdy mx6 92-97 bedzie pasowal silnik od probasa 2.2 turbo.
Tuning to nie zbrodnia, to sposób na życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 13:56
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx6 2.0 16V

Postprzez frankiliki » 20 gru 2010, 21:29

znam goscia w szwecji co przezucil dol z vipera srt10 do saaba 93 wiec wniosek taki zee jak sie popiesci to sie wszystko zmiesci. jak ci siee uda daj znac <czarodziej>
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez ursus2400 » 21 gru 2010, 12:21

A czy to silnik z Probe 2 (bo "2" to praktycznie mazda mx6)? Jeśli tak to powinien się zmieścić bez problemu.
A jeżeli to z Probe'a jedynki, to chyba potrzebna będzie ingerencja specjalisty (Ale ja się nie znam na tunningu).

Ale jeśli specjaliści z Brabusa do Mercedesa klasy C wsadzili 6 litrową V8, to wszystko jest możliwe.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez noxes » 21 gru 2010, 16:24

W mx6 masz FS/FP/KL a to jest 2.2 turbo takie jak były w starych mazdach GD. Silnik oczywiście wejdzie, ale nie bez przeróbek.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Lobuz1904 » 22 gru 2010, 20:52

Niestety nie mam zadnego proba 1 do wgladu, fajnie by bylo gdyby to byla tylko kwestia lap ale watpie w to. Mysle nad zmiana albo na ten silnik albo montaz kompresora do swojego 2.0. Tyle ,ze strojenie kompresora jest drogie stad pytanie :)
Tuning to nie zbrodnia, to sposób na życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 13:56
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx6 2.0 16V

Postprzez noxes » 22 gru 2010, 23:04

Nie wiem jak będzie wygladać sprawa ze skrzynią, ale napewno wydech do przeróbki, kostki komputery ogólnie elektronika, w jakimś tam stopniu układ zasilania paliwem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Lobuz1904 » 23 gru 2010, 09:18

Akurat o drobne przerobki sie nie martwie, mam warsztat, jestem mechanikiem wiec powinienem sobie potradzic. Pytam bo byc moze ktos juz zrobil takiego swapa :P Musze gdzies znalesc taki silnik i dokladnie go przestudiowac :) A jesli nie to kompresorek :P
Tuning to nie zbrodnia, to sposób na życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 13:56
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx6 2.0 16V

Postprzez berdych5 » 8 sty 2011, 17:55

Hej. Silnik ten pasuje bez problemu ale trzeba przełożyć silnik ze skrzynią biegów ,polowa instalacji elektrycznej.Robiłem takie cos i wiem więcej na ten temat to napisz na forum. Jeżeli chcesz mozesz wejśc na youtube i wpisać : mazda 626 2.2 turbo makro zielona góra. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 17:47
Posty: 11

Postprzez noxes » 8 sty 2011, 18:30

Ja tam nie widzę żadnej GE z silnikiem 2.2 turbo czyli F2T. A przeguby będą pasować? Półosie? Zawieszenie silnika? Trzeba zmienić całą instalacje silnika włącznie z komputerem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez berdych5 » 9 sty 2011, 13:45

Włacznie z komputerem półośki mogą nie pasować, musisz dokupić chłodnicę powietrza bo nie bedzie pasowac oryginalna. Gdzies trzeba zmieścic chłodnicę z pompom skrzyni biegów. Najlepiej jakby były oryginalne wodziki do biegów.A na ile śrub masz przekręcone felgi ??
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 17:47
Posty: 11

Postprzez berdych5 » 9 sty 2011, 14:01

Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 17:47
Posty: 11

Postprzez noxes » 9 sty 2011, 15:37

[b ] W tym filmie z silnikiem 2.2 nie jest 626 lub mx6 GE z lat 1992-1997[/b] Silnik 2.2 siedzi w starszej GD/GC/GV. Proszę nie wprowadzać w błąd. Mazda z lat 1992-1997 wygląda tak; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 071102.jpg .

Felgi w GE sa przykręcane na 5 śrub.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Indi » 9 sty 2011, 19:43

W probasach I generacji były motory F2T te same co w mx6 I gen i mazdach GD.
noxes napisał(a):A przeguby będą pasować? Półosie? Zawieszenie silnika? Trzeba zmienić całą instalacje silnika włącznie z komputerem.

Z tego co się orientuje, to przeguby zew pasują różnica jest w przypadku pierścieniu ABS, co do półosiek to nie mam pewności, ale bym się nie zdziwił gdyby pasowały, z tym jak ktoś napisał praktycznie całą elektrykę trzeba przeszczepić i kombinować z mocowaniem motoru, kiedyś na necie była stronka jak koleś zrobił swapa na FE3 do probasa II gen. wersji z motorem FS 2.0, ale roboty masę przy tym było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 16:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez ursus2400 » 9 sty 2011, 23:29

A nie lepiej wsadzić 2.5 V6? Chyba trzeba przy takiej operacji kilka części zawieszenia z przodu z wersji 2.5 przeszczepić, ale wydaje mi się, że to i tak mniej roboty niż ten 2.2 turbo.

W każdym razie ja się nie znam na tym.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez berdych5 » 10 sty 2011, 13:40

witam ale skoro ja sam to zrobilem to wiem lepiej co pasuje a co nie i co jest potszebne a mazda od 85 do 98 to jest prawie to samo
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 17:47
Posty: 11

Postprzez Lobuz1904 » 10 sty 2011, 18:28

Sam juz nie wiem co zrobic z tym autem by bylo szybsze, jak montowac 2.5 to tylko KLZE ale wiem ze sa problemy z kompem. W Krakowie jest firma, ktora ma kilka sztuk KLZE.
Tuning to nie zbrodnia, to sposób na życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 13:56
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx6 2.0 16V

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 18:45

Moim zdaniem lepiej zamontować 2.5 KL-ZE i uturbić go. na forum jest kilka projektów z tym silnikiem.
KLZE z kompresorem viewtopic.php?f=102&t=100412&start=20
z podtlenkiem azotu viewtopic.php?f=49&t=27349&start=0
itp itd
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez berdych5 » 10 sty 2011, 22:24

ale fajnie miec bez problemu 220 koni i niezly moment mam racje i do tego nie do zajechania
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 17:47
Posty: 11

Postprzez noxes » 10 sty 2011, 22:32

Jakie 220KM jak 2.2 TURBO ma 145KM.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez berdych5 » 10 sty 2011, 23:26

robisz eproma i masz proste nie pytales to chcialem pomoc ale na forum wiedza lepiej
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 17:47
Posty: 11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6