witam. Posiadam Mazde 626 2.0 16v 1993r + lpg
Mam taki problem czasami jak samochod sie nagrzeje jade normalnie obroty nagle zaczynaja skakac i trzyma 1500 obrotow. po czym podnosi sie temperatura i zauwazylem ze wtedy wogole nie pracuje wentylator na chlodnicy. i tak przez jakis czas (czasami 5min a czasami pol godziny) potem znowu obroty poskacza (doslownie 2-3sekundy) i wentylator zaczyna chodzic i wszystko jest ok. Nie mam pojecia od czego to sie stalo i dlaczego tak sie dzieje. Moze ktos jest w stanie mi pomoc.
Czasami nie włącza się wiatrak chłodnicy
Strona 1 z 1
Pewnie masz zapowietrzony układ chłodzenia. Sprawdź stan cieczy w chłodnicy(najlepiej jak trochę ostygnie silnik)– otwierając korek i w zbiorniku wyrównawczym. Jak są ubytki to podolewaj. Parownik Ci nie zamarza?Jak miałem za mało wody, to też obroty się zawieszały i wskazówka od temperatury wariowała.
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
jak otwieram zbiorniczek wyrownawczy to nie widze plynu podczas dolewania wydobywaja sie bombelki powietrza. jednak gdy sie przejade trosrzke wiecej i pozniej znowu odkrece to znowu nie widac plynu i tak w kolko, parownik chyba nie zamarza
- Od: 7 wrz 2009, 09:10
- Posty: 9
- Skąd: suwałki
- Auto: mazda 626 2.0 115km 1993r
roberto81 napisał(a):Pewnie masz zapowietrzony układ chłodzenia. Sprawdź stan cieczy w chłodnicy(najlepiej jak trochę ostygnie silnik)– otwierając korek i w zbiorniku wyrównawczym. Jak są ubytki to podolewaj. Parownik Ci nie zamarza?Jak miałem za mało wody, to też obroty się zawieszały i wskazówka od temperatury wariowała.
Dokładnie, odpowietrz dobrze układ, posprawdzaj na trójnikach od lpg czy niema przecieków.
Zacznij od parownika odpowietrzanie.
-
lukasz2387
Dokładnie, odpowietrz dobrze układ, posprawdzaj na trójnikach od lpg czy niema przecieków.
Zacznij od parownika odpowietrzanie.
A mógłbyś dokładniej dla mnie wytłumaczyć jak się odpowietrza ten parownik o co chodzi.
Czyli nie tylko przez zbiorniczek wyrównawczy mam odpowietrzać??
Zacznij od parownika odpowietrzanie.
A mógłbyś dokładniej dla mnie wytłumaczyć jak się odpowietrza ten parownik o co chodzi.
Czyli nie tylko przez zbiorniczek wyrównawczy mam odpowietrzać??
- Od: 7 wrz 2009, 09:10
- Posty: 9
- Skąd: suwałki
- Auto: mazda 626 2.0 115km 1993r
Było o odpowietrzaniu na forum. Luknij np. tu viewtopic.php?f=126&t=109633
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
Ja tam robiłem to w najprostszy możliwy sposób. Odpalałem, chwile pochodził, gasiłem- otwieram korek od chłodnicy, słyszę wydostające się powietrze i dolewam płynu, odpalam. Tą czynność powtarzałem na gorącym silniku kilka razy ostrożnie dopóki zamiast powietrza zaczął wydostawać się płyn, gdy tak się stało, stan płynu kontrolowałem poprzez dolewanie do zbiornika wyrównawczego, po tym u mnie wszystko wróciło do normy.
Na sprzedaż Mazda 626 2.0 GLE 1995r 117 KM Automatyczna skrzynia biegów, Gaz sekwencyjny BRC oryginalne japońskie wtryskiwacze KEIHIN.
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
- Od: 6 gru 2010, 21:09
- Posty: 27
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Lexus GS300 Double VVT-i
V6 3.0 249 KM
Może nie masz instalacji LPG ja po wymianie płynu musiałem sciągać wąż z parownika
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
djmarcus90 napisał(a):Dokładnie, odpowietrz dobrze układ, posprawdzaj na trójnikach od lpg czy niema przecieków.
Zacznij od parownika odpowietrzanie.
A mógłbyś dokładniej dla mnie wytłumaczyć jak się odpowietrza ten parownik o co chodzi.
Czyli nie tylko przez zbiorniczek wyrównawczy mam odpowietrzać??
Chodzi mi oto że parownik czytam reduktor są przyłączane trójnikami do nagrzewnicy, powstaje swego rodzaju „bramka” i obieg ma trudniej przepchać płyn i powietrze. Co innego gdyby sam parownik był montowany( w obiegu ) a nie dołączony.
Poluzowałem wąż dopływu do parownika i czekałem ale to było za długu. Zdjąłem wąż i poczekałem aż zaczął solidnie lać .
Następnie na trójniku odpływ od parownika tak samo. I puzniej standartowo. Opisałem mój sposób na odpowietrzenie układu z lpg który działa. Tak samo się odpowietrza nagrzewnicę według mnie .
to są sugestie i każdy zapewne robi to inaczej i różnie bywa z wykonaniem.
Ostatnio edytowano 16 lut 2011, 22:06 przez lukasz2387, łącznie edytowano 1 raz
-
lukasz2387
mi tak obrotami mieszał jak było za mało wody w chodnicy i jak dolałem to sam się odpowietrzył bo obroty nagle poszły do góry i ok. 5 sek czymał i nagle wszedł na normalny trip i od tego czasu nie miesza obrotami
- Od: 21 wrz 2007, 17:32
- Posty: 465
- Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
- Auto: MX-6
Panowie tak do tematu odpowietrzania...... Powiedzcie mi dlaczego wywala mi płyn spod korka na chłodnicy ? Powinien się wracac do zbiorniczka wyrównawczego a tego nie robi . Przepływ w obie strony tz do zbiorniczka i spowrotem jest . Korek na chłodnicy jest nowy po przejechaniu np 10 km gdy auto się już nagrzeję i zgaszę je wywala płyn z pod korka a nie cofa się do zbiorniczka przypominam że wąż (chłodnica zbiornik wyrównawczy) ma przepływ a mimo to się nie cofa.
skoro wywala spod korka to pewnie jest nie szczelny , innej możliwości nie ma żeby leciało
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
Slawioster napisał(a):skoro wywala spod korka to pewnie jest nie szczelny , innej możliwości nie ma żeby leciało, ja miałem zapchany przepływ do zbiorniczka ale płynu mi nie wywalało spod korka
sorki źle zedytowałem i zdublowało mi posta
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
no właśnie i chłodnica jak i korek są nowe i mi już brak pomysłów i nie są to jakieś zamienniki tylko oryginały . A wodę czy tam płyn wywala
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6