szybki opis sytuacji
jednostka napedowa 1.8 , 300kkm przebiegu , od 120kkm na LPG
zuzycie oleju 4L na 10kkm (nie wycieka – jest spalany) , znaczacy ubytek mocy szczegolnie na niskich obrotach
wymienione byly uszczelniacze zaworowe – niestety zuzycie oleju nie spadlo
rozwazalem wymiane calej jednostki napewdowej z jakiegos rozbitego anglika ale tez nie wiadomo na co sie trafi
bede mial przed swietami wolny tydzien i chcialem go spedzic na akcji reanimacyjnej silnika
mozecie mi pomoc i wypisac wszystkie elementy i czynnosci ktore musze wymienic/zrobic aby silniczek mykal przez nastepne 300kkm
najlepiej prosto w 10-15 punktach
regeneracja silnika – co wymieniac
Strona 1 z 1
1Uszczelniacze zaworowe(ale masz już wymienione)
Możliwe że i zawory(mogą być powypalane)
2 pierścienie
3Możliwe że i tłoki
4Panewki
5Szliw wału
6Szliw bloku(tulei)
7 rozrząd wraz z pompą wody
8sprzęgło
I pewnie sporo innych rzeczy o których zapomniałem lub wyjdą na jaw po rozebraniu silnika.
O uszczelkach już nie wpominam.
Możliwe że i zawory(mogą być powypalane)
2 pierścienie
3Możliwe że i tłoki
4Panewki
5Szliw wału
6Szliw bloku(tulei)
7 rozrząd wraz z pompą wody
8sprzęgło
I pewnie sporo innych rzeczy o których zapomniałem lub wyjdą na jaw po rozebraniu silnika.
O uszczelkach już nie wpominam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
a z elementow gumowych?
simeringi na wale i walkach rozrzadu?
uszczelka pod pokrywa zaworow? sa jeszcze jakies inne uszczelki – w okolicy "plastra miodu" czy tam tylko silikon?
robic cos z pompa oleju? czytalem tez kilka postow ze ludzie wymieniaja jakas sprezynke przy czyms w rodzaju zaworka olejowego – ponoc pomaga na stukanie popychaczy?
czy sa w silniku jakies lozyska ktore trzeba wymienic?
pisales tez cos o powypalanych zaworach – wiem ze to zjawisko wystepuje potegowo gdy auto jezdzi na lpg – tylko nie wiem czy wypalaja sie zawory same w sobie czy tez gniazda zaworow?
simeringi na wale i walkach rozrzadu?
uszczelka pod pokrywa zaworow? sa jeszcze jakies inne uszczelki – w okolicy "plastra miodu" czy tam tylko silikon?
robic cos z pompa oleju? czytalem tez kilka postow ze ludzie wymieniaja jakas sprezynke przy czyms w rodzaju zaworka olejowego – ponoc pomaga na stukanie popychaczy?
czy sa w silniku jakies lozyska ktore trzeba wymienic?
pisales tez cos o powypalanych zaworach – wiem ze to zjawisko wystepuje potegowo gdy auto jezdzi na lpg – tylko nie wiem czy wypalaja sie zawory same w sobie czy tez gniazda zaworow?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Zimeringi napewo, skoro będziesz wyjmował wał, ogólnie możesz wymienić wszystkie i oring na aparacie zapłonowym.
Uszczelkę pod pokrywą zaworów też, ale tylko na oryginalną bo inaczej będzie ciekło.
Plaster tylko na sylikon i miska też.
Problemy z zaworkiem występowały podobno do 1995r później go poprawiono.(A klepia bardzo?)
O łożyskach nic mi nie wiadomo.
Gniazda raczej nie. Ja kiedyś wymieniałem tylko kilka zaworów, po dotarciu ich było ok.
Jak bym znów coś zapomniał to pisz.
Uszczelkę pod pokrywą zaworów też, ale tylko na oryginalną bo inaczej będzie ciekło.
Plaster tylko na sylikon i miska też.
Problemy z zaworkiem występowały podobno do 1995r później go poprawiono.(A klepia bardzo?)
O łożyskach nic mi nie wiadomo.
Gniazda raczej nie. Ja kiedyś wymieniałem tylko kilka zaworów, po dotarciu ich było ok.
Jak bym znów coś zapomniał to pisz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
To co ja będę robił w swoim silniku, jeszcze nie wiem jak wygląda głowica i zawory wiec nie jest to uwzględnione
Wycenili mi mniej więcej tak:
– pierścienie nominalne RIK – 350zl/kpl na 4 cylindry
– uszczelka głowicy – oryginał OE MAZDA 165zł/szt lub ELRING 96zł/szt
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 69zł
– uszczelka kolektora ssącego – OE MAZDA 75zł, TAKOMA 29zł/szt
– uszczelka kolektora wydechowego – OE MAZDA – 65zł, TAKOMA 39zł/szt
– uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego – OE MAZDA – 43zł
– panewki korbowodowe nominał TDC/NPR – 90zł/kpl na 4 korby
– silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej ELRING 30zł/tuba (szary)
– olej na pierwsze zalanie 10W40 – 70zł/5L
– płukanka PRZED rozebraniem silnika – Valvoline Professional – 30zł/opakowanie
Wycenili mi mniej więcej tak:
– pierścienie nominalne RIK – 350zl/kpl na 4 cylindry
– uszczelka głowicy – oryginał OE MAZDA 165zł/szt lub ELRING 96zł/szt
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 69zł
– uszczelka kolektora ssącego – OE MAZDA 75zł, TAKOMA 29zł/szt
– uszczelka kolektora wydechowego – OE MAZDA – 65zł, TAKOMA 39zł/szt
– uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego – OE MAZDA – 43zł
– panewki korbowodowe nominał TDC/NPR – 90zł/kpl na 4 korby
– silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej ELRING 30zł/tuba (szary)
– olej na pierwsze zalanie 10W40 – 70zł/5L
– płukanka PRZED rozebraniem silnika – Valvoline Professional – 30zł/opakowanie
- Od: 5 lis 2010, 11:28
- Posty: 9
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 1,8 97r ---> Mazda 6 GH 2.0 BP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6