Podskakujący przód przy ruszaniu z "piskiem"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez noxes » 5 lis 2010, 21:34

Od dłuższego czasu borykam się z brzęczeniem i podskakującym przodem. Owe podskakiwanie przodu występuje wtedy gdy ruszam z "piskiem opon" To podskakiwanie jest dosyć uciążliwe i napewno tak być nie powinno i w związku z tym, gdzie szukać przyczyny tego stanu rzeczy?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Speed » 5 lis 2010, 21:43

Niestety tak ma byc , byl dlugi watek o tym
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez noxes » 5 lis 2010, 23:01

a mógł byś mi podesłać link do niego bo nie mogę znaleźć. No to w takim układzie jest to głupie rozwiązanie...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ursus2400 » 5 lis 2010, 23:28

Też bym poprosił ten link.

Chodzi tobie o buksowanie kół? Bo jeśli tak to pewnie masz zużyte amortyzatory. Mam to samo. Cz przy hamowaniu nurkuje Tobie przód? Jeśli tak to amortyzatory z przodu się zużyte.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez noxes » 5 lis 2010, 23:50

Amortyzatory prawie nowe. Kilka dni temu byłem na przeglądzie. Tak chodzi o buksowanie kół. Przód nurkuje ale to przez słabe hamulce z tyłu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Speed » 6 lis 2010, 04:34

Dawno to czytałem , podajże w dziale 323 kiedyś znalazłem przypadkiem. Jak dla mnie normalne zjawisko , najbardziej odczuwalne na oponach 225 najmniej mniej 175 , niedawno wymienione cale zawieszenie wiec to nie wina zużycia.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez yaro626 » 6 lis 2010, 10:26

U mnie taki objaw jest na mokrej nawierzchni no i opony z przodu mały bieżnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez noxes » 6 lis 2010, 10:52

ech to nie dobrze... będę musiał przetestować to na inych oponach w tej chwili mam 195.
U mnie to występuje nie zależnie od tego czy nawierzchnia jest sucha czy mokra. I nie zawsze mam to podskakiwanie...
A czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez desp » 6 lis 2010, 13:39

Może po prostu masz zużyte opony? Nie chodzi o wyważenie, ale o to, że wraz z kolejnymi hamowaniami z opony robi się owal. Wyważanie pozwala zachować moment i zniwelować mimośród, ale przy ruszaniu z piskiem boksować będzie. Ściągnij koło, załóż na jakąś rurę, zakręć i sam zobaczysz gołym okiem o co chodzi. Sporo na ten temat na googlach a propos opon i dlaczego ich stan jest tak ważny...
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez noxes » 6 lis 2010, 14:34

teoretycznie może tak być sam nad tym myślałem, "ze opona ma inny kształt niż powinna go mieć". Nie przypominam sobie abym ją schamował lub cos podobnego co by mogło wprowadzić odkształcenia. W niedługim czasie będę zakładał nowe zimówki wtedy powinna być jasność tylko, że jak napisał kolega Speed najmniej jest to odczuwalne na oponach 175 a własnie takie mam na zimę wiec owe podskakiwanie może nie występować.
Kolego Speed mógł byś coś więcej napisać o tym podskakiwaniu o ile pamiętasz.
A tak ogólnie to zjawisko tego podskakiwania występuje chyba tylko w mazdach...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dzikus21 » 6 lis 2010, 20:32

Nie tylko w mazdach, na pewno ford eskort i jak dobrze pamiętam to i Peugeot prawdopodobnie kwestia rozwiązań konstrukcyjnych a poza tym poco ruszać tak gwałtownie.
sprzedam cześć 626 1,8 16v GE FP z 96 srebrna trochę po gadzie pytać.
dzikus21@o2.pl
506 501 656
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 13:43
Posty: 31
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez zibi626 » 6 lis 2010, 20:38

Może jednak amorki? Ja sprawdzałem i było <ok> na trzepaczkach a przy wymianie sprężyn gość mówi żeby wymienić bo jeden wylany...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez noxes » 6 lis 2010, 20:42

dzikus21 napisał(a): a poza tym poco ruszać tak gwałtownie.


No są przypadki gdzie sytuacja tego wymaga.
A co do forda escorta to bym się kłócił, miałem i mam okazję jeździć i nie zauważyłem tam takiego zjawiska.

żaden amortyzator nie cieknie, one są prawie nowe.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dzikus21 » 6 lis 2010, 21:06

Zerknij na te linki może padała Ci któraś poduszka silnika a może jakieś gumy w zawieszeniu.
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=216888&c=0&f=20&orderby=asc&start=20
http://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-44329.html
sprzedam cześć 626 1,8 16v GE FP z 96 srebrna trochę po gadzie pytać.
dzikus21@o2.pl
506 501 656
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 13:43
Posty: 31
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez noxes » 6 lis 2010, 21:37

Hm to nie to...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Speed » 6 lis 2010, 21:44

W każdym samochodzie FWD którym jeździłem to występowało , w jednym mniej w drugim bardziej. Tak na chłopski rozum opona zrywa i łapie przyczepność przez niedostatek mocy , kiedys zalozylem 195/65/15 wanli ktore mialy z 10lat to zjawiska nie bylo (tylko duzo dymu :) ), brak takich oporów stąd na oponach 225 trudniej zerwać przyczepność niz na 175. Nawet jak pamietam samochody RWD maja te zjawisko.


PS. Wiadomo wybite amorki tylko potęgują zjawisko bo gorzej naciskają na kola.


pare linkow (jak widac kazda marka)
http://forum.fordclubpolska.org/archive ... 39479.html
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=5438.0
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=216888&c=0&f=20
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 52034.html

rwd
http://www.mustangklub.pl/printview.php ... e88b028099
otóż mój drogi jesteś w błędzie. ruszanie w takiej sytuacji przesądza wszystko. Jak piszesz, masz dobre amory więc to by odpadło. nawierzchania lekko mokra tak? koło ślizga się, łapie przyczepność i naprzemiennie ją traci co owocuje podskakiwaniem przodu. wiem bo bawiłem się róznymi sposobami ruszania i własnie strzał ze sprzęgła – taki typowy jak gumą z majtek powoduje taki objaw. Naucz się ruszać jak należy. W niewielkim stopniu do takich objawów przyczyniają się słabe oponki z twardej gumy, ale jak się strzeli to i na dobrych tak się stanie.
Ostatnio edytowano 6 lis 2010, 21:59 przez Speed, łącznie edytowano 3 razy
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez noxes » 6 lis 2010, 21:52

No to mnie nie pocieszyliście...

EDIT.
Podobno każda skacze? Czy aby napewno?
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hRQnurAsVyw?fs=1&amp;hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hRQnurAsVyw?fs=1&amp;hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Mokra nawierzchnia;
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wP9sw7UAl4A?fs=1&amp;hl=pl_PL&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wP9sw7UAl4A?fs=1&amp;hl=pl_PL&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez pawelc » 8 lis 2010, 07:36

Speed napisał(a):W każdym samochodzie FWD którym jeździłem to występowało , w jednym mniej w drugim bardziej. Tak na chłopski rozum opona zrywa i łapie przyczepność przez niedostatek mocy , kiedys zalozylem 195/65/15 wanli ktore mialy z 10lat to zjawiska nie bylo (tylko duzo dymu :) ), brak takich oporów stąd na oponach 225 trudniej zerwać przyczepność niz na 175. Nawet jak pamietam samochody RWD maja te zjawisko.


PS. Wiadomo wybite amorki tylko potęgują zjawisko bo gorzej naciskają na kola.


pare linkow (jak widac kazda marka)
http://forum.fordclubpolska.org/archive ... 39479.html
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=5438.0
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=216888&c=0&f=20
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 52034.html

rwd
http://www.mustangklub.pl/printview.php ... e88b028099
otóż mój drogi jesteś w błędzie. ruszanie w takiej sytuacji przesądza wszystko. Jak piszesz, masz dobre amory więc to by odpadło. nawierzchania lekko mokra tak? koło ślizga się, łapie przyczepność i naprzemiennie ją traci co owocuje podskakiwaniem przodu. wiem bo bawiłem się róznymi sposobami ruszania i własnie strzał ze sprzęgła – taki typowy jak gumą z majtek powoduje taki objaw. Naucz się ruszać jak należy. W niewielkim stopniu do takich objawów przyczyniają się słabe oponki z twardej gumy, ale jak się strzeli to i na dobrych tak się stanie.




Dokładnie ,tak jak piszesz gro przypadków to brak mocy -w KL-u to zjawisko nie występuję niezależnie od opon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez kamilspider » 8 lis 2010, 09:20

mam ten sam przypadek, ale u mnie od razu nie podskakuje tylko trochę koło pomieli i dopiero potem skacze :|
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 8 lis 2010, 16:33

Ych :| Ja jednak nie wierzę w to.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6