Witam,
ostatnio zauważyłem, że zaczęło cieknąć z węża chłodnicy (zaznaczone strzałką). Okręciłem go i zauważyłem, że jest w środku metalowa część długości ok 2 cm – żeby się nie przesuwała jest ściśnięta metalową "obrożą" zaciskową dokładnie znajduję się tam, gdzie jest wyciek z węża (zaznaczone strzałką). Czy ta metalowa część powinna tam być? Dodam, że mam gaz, który został odłączony – wąż dochodzi, chyba do urządzenia od gazu.
Dodatkowo mam problemy z ogrzewaniem – praktycznie auto nie grzeje w ogóle. Czuć letnie powietrze, kiedy nagrzeje się auto na wyłączonym ogrzewaniu, a następnie włączy ogrzewanie – ale to jest chwilowe.
Czy ktoś z Was orientuje się czy tak powinno być i w jakim celu ten metalowy "kołek" mógł zostać tam umieszczony?
Zatkany wąż chłodnicy – celowo? (Mazda 626 GE)
Strona 1 z 1
Jeżeli masz odłączony gaz to ten kołek masz włożony celowo , żeby plyn chlodniczy nie docierał do parownika i ogrzewał gazu . brak ogrzewania, masz zapowietrzony układ chłodzenia -mało płynu. A kapanie z weżyka jeśli dokręciłeś do oporu i nadal kapie to możliwe że masz za duże ciśnienie w układzie.
-
lukasz2387
kapie, ponieważ jest dziurka w wężu, zaraz obok miejsca w którym jest ten kołek. Brak ogrzewania – sprawdzałem już prawie wszystko – wymieniałem płyn chłodniczy, przeczyszczałem cały układ płynem prestone TYM . próbowałem odpowietrzać i nadal to samo. czy możliwe, że to wszystko przez ten kołek?
Możesz mieć zasyfiałą nagrzewnicę lub zapowietrzoną. Poczytaj temat o słabym ogrzewaniu tam było opisane co nieco. Ewentualnie mogą klapki nie działać w nagrzewnicy, mi też się przycina jedna i też nieraz gorzej grzeje
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Lub wielokrotnie opisywane uszkodzenie elektroniki w panelu sterowania i/lub potencjometra od regulacji "ciepło-zimno"
Obstawiam zapowietrzoną nagrzewnicę. Przerabiałem ten temat przed kilkoma tygodniami (przygotowania do zimy). Delikatnie ściągnij wąż powrotny z nagrzewnicy (ten wyżej) gdy silnik będzie pracował i zwiększ trochę obroty silnika, wtedy wydmucha zalegające powietrze (mój sposób na zapowietrzoną nagrzewnicę)
jeśli chodzi o dolewanie płynu to ja w gnieździe korka od chłodnicy osadzam plastikową butelkę z odciętym dnem i nawiniętym kawałkiem szmatki na gwint. Leję płyn do tej butelki i jestem pewien że układ się dokładnie odpowietrzy i nie muszę cały czas robić dolewek do chłodnicy. Po zakończonej operacji odpowietrzania ściągam nadmiar płyn u z tej butelki strzykawką lub wężykiem i zakręcam korek chłodnicy.
A to spryciarzroccomistrz napisał(a):jeśli chodzi o dolewanie płynu to ja w gnieździe korka od chłodnicy osadzam plastikową butelkę z odciętym dnem i nawiniętym kawałkiem szmatki na gwint. Leję płyn do tej butelki i jestem pewien że układ się dokładnie odpowietrzy i nie muszę cały czas robić dolewek do chłodnicy. Po zakończonej operacji odpowietrzania ściągam nadmiar płyn u z tej butelki strzykawką lub wężykiem i zakręcam korek chłodnicy.
jeśli chodzi o dolewanie płynu to ja w gnieździe korka od chłodnicy osadzam plastikową butelkę z odciętym dnem i nawiniętym kawałkiem szmatki na gwint. Leję płyn do tej butelki i jestem pewien że układ się dokładnie odpowietrzy i nie muszę cały czas robić dolewek do chłodnicy. Po zakończonej operacji odpowietrzania ściągam nadmiar płyn u z tej butelki strzykawką lub wężykiem i zakręcam korek chłodnicy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Czy ta metalowa część powinna tam być?
jestem pewien,że poprzedni właściciel również miał problem z ogrzewaniem kabiny, dlatego zmniejszył przekrój przewodu doprowadzającego płyn do parownika(aby płyn "chciał" płynąć do nagrzewnicy)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Odłącz ten przewód od parownika , zapemne jest podłączony trójnikem z nagrzenicą ,podłącz jak było pierwotnie bez trójnika jak starczy ci węża .Nadal kapie z tego węża?
-
lukasz2387
lukasz2387 napisał(a):Odłącz ten przewód od parownika , zapemne jest podłączony trójnikem z nagrzenicą ,podłącz jak było pierwotnie bez trójnika jak starczy ci węża .Nadal kapie z tego węża?
dokładnie jest podłączony trójnikiem. zaraz udam się do garażu i spróbuję odłączyć ten trójnóg i podłączyć z obejściem parownika. Z węża nadal kapie – tzn zrobiłem tymczasowe rozwiązanie w postaci podklejenia węża, ale jeżeli da radę obejść parownik w postaci odłączenia trójnika to będzie po problemie.
Zobaczymy czy to coś da jeżeli chodzi o ogrzewanie. Do nagrzewnicy trzeba się dobierać poprzez zdjęcie deski rozdzielczej?
Jak dla mnie to płyn z silnika idzie przez parownik do nagrzewnicy. W tym momencie obieg jest zamknięty i lipa, a to co przez chwilę grzeje to płyn który nagrzewa wymiennik ciepła "od tyłu" czyli przez wąż odprowadzający, a że obiegu brak więc jest to możliwe. Wywal ten parownik i połącz ze sobą przewód do niego wchodzący i wychodzący. No i usuń ten "korek".
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
ok, z obiegiem płynu wróciłem do stanu pierwotnego, więc nie ma już z tym problemu. Jeżeli chodzi o ogrzewanie to wychodzi na to, że nagrzewnica jest zasyfiała i chyba nie pozostaje mi nic innego niż ją wymienić, próbowałem ją ciśnieniowo przeczyścić i słabo puszcza, ogólnie pomogło bo teraz zamiast zimnego powietrza jest letnie. W związku z tym pytania:
1. Jak wymienić tą felerną nagrzewnicę?
2. Może ktoś z Was ma na zbyciu w dobrym stanie?
1. Jak wymienić tą felerną nagrzewnicę?
2. Może ktoś z Was ma na zbyciu w dobrym stanie?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6