cronos 2.5 v6 ...nie jedzie! pomocy!!

Postprzez piecu » 2 paź 2010, 15:11

Witam, zakupilem miesiac temu mazde 626 cronos z silnikiem 2.5 v6, mazda od 4 lat jezdzi na zwyklym gazie na parowniku, jezeli chodzi o olej to jak narazie bierze sladowe ilosci a dokladniej to zrobilem przez ten miesiac prawie 1000km a na bagnecie zeszlo z 1mm, rano po zimnej nocy nie kopci czyli wydaje sie ze silnik jest w dobrym stanie, do momentu kiedy sie przejechalem znajomego xedoska 2.0v6 myslalem ze w moim jest wszystko ok aaaale po przejechaniu sie xedosem zmienilem zdanie bo tamten to "latał" tzn sie na prostej jak docisnolem to do 200 bez problemu poszedl a w moim problem jest taki ze predkosc maksymalna to 180km/h przy czym naprawde trzeba ja gniesc zeby tyle pojechac, jezeli chodzi o wkrecanie sie w obroty to na lpg wkreca sie rownomiernie ale bez rewelacji natomiast na benzynie jest cos takiego jakbym dal gaz do oporu i co chwile go lekko upuszczal i za chwile znow dodawal... poprostu nie rownomiernie sie wkreca dodam jeszcze ze jest jest na oryginalnych felgach, teoretycznie ma wiecej mocy od 2.0v6 w xedosie6 czyli powinien lepiej zamiataj a tu jest lipa. Moze ktos z was mial taki przypadek i wie o co tu chodzi, ja mysle ze to moze byc przeplywomierz bo na zwyklym gazie jak auto jezdzi przez 4 lata to w sumie jest to mozliwe ze to przplywka ale nie jestem tego pewien a nie chce zaplacic za cos co sie okaze pozniej ze bylo dobre... dodam jeszcze ze wymienilem swiece i przewody do swiec na nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 20:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Beny » 2 paź 2010, 15:30

Co do benzyny i przerw sprawdź sitko przy pompie paliwa.
U mnie było tak zabite że aż je zassało.
Objawy przy pełnym baku auto szło normalnie,a im mniej miałem paliwa tym bardziej zaczynało szarpać i nierównomiernie przyśpieszać.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Ania69 » 2 paź 2010, 15:45

Mozesz podpiac pod kompa i zobaczyc czy pokaze jakies bledy.Przeplywomierz bym wykluczyl mial bys inne objawy.Gaz masz zapewne 1 generacji,zabiera on sporo mocy i dynamiki.Ponadto mikser znacznie ogranicza przeplyw powietrza i tym samym chodzi gorzej na paliwie.Posprawdzaj dolot moze zasysac lewe powietrze i moga wystepowac takie objawy jak masz .Moze byc tak jak napisal kolega wczesniej.Przyczyna tego moga byc wtryski ktore w wyniku jezdzenia na lpg zaczynaja sie zapiekac inie pracuja jak powinny.Moze pompa paliwa juz nie domagac.Przyczyn moze byc wiele,Trzeba sprawdzac wszystko po koleji.Zaczalbym od sprawdzenia dolotu,dolania srodka do czyszczenia wtryskow i przepalenia go konkretnie na pb.Filtr powietrza wymieniales?
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 14:11
Posty: 378

Postprzez piecu » 2 paź 2010, 15:55

nie wymienialem filtra ale wyjmowalem ten co jest i czyscilem go, jezeli chodzi o mikser to wykluczam to bo kilka dni temu odkrecilem go zalozylem dolot normalnie na przepustnice bez miksera i bylo to samo, sprawdzalem tez rure dolotowa czy nie jest gdzies peknieta ale jest cala, a powiedzcie mi z tym sitkiem to moglibyscie opisac w ktorym to miejscu dokladnie sie znajduje i czy dam rade sam to wyjac i wyczyscic?? czy trzeba do mechanika jechac... mysle ze najpierw od tego zaczne bo ja kupilem te mazde od kobietki no i z tego co ona mowila to na benz tylko odpala takze calkiem mozliwe ze cos z tej strony bedzie walniete. Z gory dzieki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 20:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Ania69 » 2 paź 2010, 16:10

Sitko znajduje sie przy pompie paliwa w zbiorniku.Kup na poczatek i dolej do paliwa srodek do czyszczenia wtryskow.Przekatuj samochod na paliwie i zobaczysz czy cos sie zmieni.Fitr paliwa moze byc rowniez zasyfiony i nie bedzie sie dobrze wkrecac na pb. Pompke aby wyjac trzeba opuscic zbiornik paliwa.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 14:11
Posty: 378

Postprzez Beny » 2 paź 2010, 16:17

a wygląda tak jak widać na aukcji ten woreczek przy pompie http://allegro.pl/pompa-paliwa-mazda-62 ... 40511.html
W 323f BA wystarczy zdemontować kanapę i jest dostep do pompy.Można ją wyciągnąć bez zdejmowania baku nie wiem jak jest u ciebie.

Środki do czyszczenia wtrysków itp nie pomogły (przynajmniej nie na tyle żeby było czuć różnice)
Samo sitko było zabite tak że nie da sie tego wymyć ani wydmuchać.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Grzyby » 2 paź 2010, 16:43

Beny napisał(a):W 323f BA wystarczy zdemontować kanapę i jest dostep do pompy.Można ją wyciągnąć bez zdejmowania baku nie wiem jak jest u ciebie.

W Cronosie trzeba wyjąć zbiornik do tego.
Na 99% poprzytykane wtryski. Wątpię żeby udało się je przetkać dodatkami (ale warto spróbować – 11,50 to nie majątek :P http://sklepy.allegro.pl/xeramic-dodate ... 83243.html ) A może się uda?
Inaczej zostaje tylko wymiana.

P.S. Możesz dostosować temat do regulaminu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez luk-kk » 2 paź 2010, 20:45

Sonde lambda masz na pewno sprawną ? Ja ostatnio wymieniłem u siebie i zdziwiłem się co moja staruszka jeszcze potrafi + spalanie spadło o 20-35% :)
Ostatnio edytowano 5 cze 2011, 18:40 przez luk-kk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Wat » 3 paź 2010, 11:17

To że nie kopci i nie bierze oleju, znaczy że ma dobre pierścienie zgarniające i wcale nie znaczy że autko będzie mieć dobrą kompresje.Wczoraj czyściłem zawór EGR jak mi sie zdawało i przepustnice aż dziw bierze jak to wpływa na równiejszą pracę silnika zwłaszcza na benzynie.Sprawdź kody błędów.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 19:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez Grzyby » 4 paź 2010, 23:26

Grzyby napisał(a):P.S. Możesz dostosować temat do regulaminu?

Prosiłem o coś ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tubi » 5 paź 2010, 13:15

Jak co mam wtryski od KF na opchnięcie :P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez pawelc » 5 paź 2010, 17:51

Tubi napisał(a):Jak co mam wtryski od KF na opchnięcie :P


A ja od KL-a ;) ...a wracając do tematu sprawdź układ paliwowy po kolei od pompy do wtrysków ,po drodze wymień filtr paliwa (oczywiście mikser na czas testów wek) ,następnie o ile nie pomoże sprawdź drożność katalizatora ,dla testów możesz odłączyć lambdy bo bez nich silnik będzie normalnie chodził i miał moc ,sprawdź też virys-y to te dodatkowe przepustnicę w kolektorze ssącym sterowane pompkami poprzez elektrozawory z reguły vris1 ten od lewej od razu sie otwiera przy odpaleniu a vris2 najlepiej sprawdzić wciskając raptownie gaz ,do tego jeszcze możesz sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu ,kompresję ,czy nie trzyma któryś zacisk hamulcowy -to tak na początek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Tubi » 6 paź 2010, 07:50

DO KF i KL jest ta sama listwa z wtryskami?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez piecu » 7 paź 2010, 22:37

dzisiaj bylem u mechanika iii... najpierw sprawdzil kompresje, jest git, sprawdzil bledy ale to tez nie to, no i w koncu zdecydowalismy zeby wyjal pompe paliwa no i okazalo sie ze sitko bylo przeeeeee zatkane, wydmuchal, wyczyscil i zamontowal i powiem ze jest duzo lepiej, pogonilem ja do 200km/h aale tez tak jakos bez rewelacji, pewnie i wtryski ucierpialy i kto wie co jeszcze.. ;/ ogolnie to nie chce mi sie juz dochodzic co tam jest nie tak chyba sprzedam to i kupie xeda6 2.0v6 :] ...to bedzie moj drugi xed tylko poprzednio bylo 1.6 16v czyli... bieda :/ ..wracajac do tematu, dzieki za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 20:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6