Olej w układzie chłodzenia 626 GE – skąd ?

Postprzez lukasz2387 » 2 paź 2010, 14:14

Witam jestem nowy na tym forum , jeśli żle sformuowałem temat lub tym podobne to poprawie. :]
Mam problem i to spory niedawno wymieniałem plyn w układzie chłodzienia i zobaczylem na zlanym plynie tłustą ciecz (w zasadzie cały był tłusty) miał lekki zapach oleju , i teraz pytanie to był koncentrat ale dołem przy odpowietrzaniu jakiś czas temu ok 1l borygo ,czy to może miec jakiś związek z dolewką?
w sensie pomieszania się płynów lub przegrzania ?. Zalałem nowym płynem (borygo) niedawno miesiąc temu i on tesz zmętniał i lekko jest tłysty ,najgorzej jest w zbiorniczku wyruwnawczym pod korkiem chlodnicy nie jest tak żle.
Może uszczelka puściła?? , na korku wlewu oleju niema "majonezu" silnik 1.8 90KM jest zagazowany i robi dziennie przebiek ok 100km są dolewki oleju ale minimalne od wymiany do wymiany 15tyśkm ,ok50-70ml Proszę o pinię na ten temat.
lukasz2387
 

Postprzez Edel » 2 paź 2010, 17:21

Na moje oko to uszczelka pod głowicą.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez lukasz2387 » 2 paź 2010, 19:47

Ok, dzięki też mi się tak wydaje <glupek2> ,można stym pojeżdic troche czasu??
lukasz2387
 

Postprzez radecki » 3 paź 2010, 00:26

niestety nire :0 chyba zę masz drugi silnik :) ewentualnie prócz uszczelki głowice masz pęknietą :) . Jak cós to mam do sprzedaży calusieńką głowicę :) splanowac i bedzie jeżdzić jak ta lala wraz z porywą zaworów i kolektorem :)
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 08:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez lukasz2387 » 3 paź 2010, 13:04

Dzięki popytam w warsztatach w okolicy jeśli to glowica, to myśle że się dogadamy .
Jeszcze jedno pytanie ,blok silnika jest suchutki niema wycieków na silniku w żądnym miejscu , na bloku silnika jest osad jak sie reką dotknie to zostaje lekko brązowy ślad ,normalne to jest czy jakiś objaw??
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 3 paź 2010, 16:17

poprostu rdza siedzi na nim, też tak mam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 3 paź 2010, 17:29

Jeśli to głowica jest pęknienta? to można zobaczyc gołym okiem ,czy jest jakiś inny sposób????
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 3 paź 2010, 17:50

Próba ciśnieniowa w warsztacie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez wojtek79 » 3 paź 2010, 19:37

Jeżeli masz taką sytuacje to albo uszczelka ci puscza między kanałem olejowym i wodnym ( dobry mechanik stwierdzi to gołym okiem po stanie uszczelki), albo głowica pękła między tymi kanałami.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez radecki » 3 paź 2010, 19:51

lukasz2387 napisał(a):Dzięki popytam w warsztatach w okolicy jeśli to glowica, to myśle że się dogadamy .

Jak coś to mailem lub na priwa.
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 08:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez noxes » 3 paź 2010, 20:03

wojtek79 napisał(a):Jeżeli masz taką sytuacje to albo uszczelka ci puscza między kanałem olejowym i wodnym ( dobry mechanik stwierdzi to gołym okiem po stanie uszczelki), albo głowica pękła między tymi kanałami.


Tak czy inaczej wypadało by zrobic próbę cisnieniową, koszt nie wielki, a pewność masz 100%
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 3 paź 2010, 20:10

sprawdziłem przed chwilą uklad się znowu zapowietrzył pod korkiem pusto ,a poziom w zbiorniczku minimalnie się podniusł.......... sprawdzałem na zimnym silniku.
lukasz2387
 

Postprzez Piotr » 3 paź 2010, 20:27

Odkręć korek od płynu chłodniczego i odpal autko, zobacz czy w zbiorniczku będą pojawiać Ci cię bąbelki, jeśli puściła uszczelka powinno bulkać choć nie jest to zasadą, majonez pojawi się poczekaj jeszcze z miesiąc. Tak czy inaczej diagnozować jak najszybciej – na początek niech ci sprawdzą kompresję a później biorą się za rozkręcanie dopiero. Ja przegrzałem kiedyś silniczek poważnie (padł wentylator a kontrolka nigdy się nie świeciła :) Astra I), co prawda u mnie nie bulkało na początku ale po 4-5 tygodniach pojawił się majonez pod korkiem no i bąbelki, po wycenie stwierdziłem że bardziej opłaca się go zajeździć i wsadzić nowy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez Wat » 4 paź 2010, 15:13

Jak zdemontujesz głowicę do wymiany uszczelki,powinieneś ją najpierw wytrasować. W porządnym warsztacie gdzie trasują głowicę, najczęściej polecają wpierw sprawdzenie szczelności. Potem masz opcje trasować samą gładź głowicy(powierzchnie styku głowicy z uszczelką i blokiem) lub z frezowaniem gniazd zaworowych(full serwis).Tak przynajmniej robią w mojej okolicy ceny mam z przed 4 lat więc się nie wychylam.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez lukasz2387 » 4 paź 2010, 16:31

muszę sie z tym uporac , po ustaleniu co dokładnie puściło może w tym tygodniu bo jak padnie w trasie to d..... . Niewiem czy będe to sam robic niemam kanału zerknołem na fotorelacje i boje się zacząc ale pomyśle?? niewiem jakie są ceny za robocizne , napewno droższe niż wymiana rozrządu czyli ponad 300zł
I tak suma sumaru wliczając (głowice) uszczelki pod głowice i klawiature +robocizna (= drugi silnik)
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 4 paź 2010, 17:04

Ja nie tak dawno za remont głowicy(uszczelniacze, niektóre zawory wymienione i uszczelka pod głowicę i kolektory i klawiature, oczywiście z planowaniem i próbą szczelności) zapłaciłem prawie 1000zł
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 4 paź 2010, 19:59

Lepiej może jest kupic silnik 2gi z mniejszym przebiegem??? ,ten mój ma ponad 250 tkm i z tego ja nabilem ponad 100tk przez 2,5r. Ale to możliwe że w nowym będzie potrzebny remont nawet i za rok, a ja niezamieżam pozbywac sie fajnego auta ,no chyba że będzie dzwon.
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 4 paź 2010, 20:49

Ja w sumie mogłem kupić drugi silnik, ale wolałem zrobic ten, masz pewność czym jeździsz. Tak wiem zaraz zacznie się debata, że lepiej kupic drugi silnik, ale moim zdaniem to się nie opłaca bo i tak trzeba w nim rozrząd zrobić.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Wat » 5 paź 2010, 07:41

Poprę Noxesa
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez lukasz2387 » 17 paź 2010, 18:24

Jeszcze nie zdjagnozowal problemu ale bylem w sobote po poludniu u znajomego mechanika i powiedzial że to uszczelka , narazie niemoge zajechac na próbe cisnieniowo ale w wolnej chwili to zrobie i napisze co i jak .W czasie odpowietrzania bombelków w zbiorniczku nie widzialem ,ale z pod korka chlodnicy pokazywaly się po czwartym włączeniu się chłodnicy , i dałem spokój.
Na korku oleju nadal niema majonezu i ubywa olej
lukasz2387
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6