Blokowanie pedału gazu 626 97'

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bwdk » 14 wrz 2010, 13:09

Witam
Zakupiłem dodatkowy samochód i padło na Mazdę 626. Niestety blokuje się gaz po dłuższym postoju.

Przy pedale wszystko jest kontrolnie rozebrałem oczyściłem nasmarowałem. Jednak to nie pomogło. Odkryłem że coś blokuje się przy przepustnicy. Nasmarowałem ale nie pomaga.

Co tam może blokować? Miał ktoś taki przypadek?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez Edel » 14 wrz 2010, 13:23

U mnie całkiem naturalne jest, że jak samochód dłużej postoi to pedał jest jakby przyblokowany – nie szukałem co może być przyczyną ponieważ po naciśnięciu gazu blokada ustaje i wszystko wraca do normy.
Jak u Ciebie wygląda ta blokada ?
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez bwdk » 14 wrz 2010, 13:39

To nie żadna blokada w mniemaniu systemu lub czegokolwiek. Tym bardziej nie jest to naturalne blokowanie jakiegokolwiek pedału.

Poszperałem trochę na forum i znalazłem, że przyczyna może być zasyfiona przepustnica. Jak tylko będę miał czas zabieram się za jej czyszczenie.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez Siw-y » 14 wrz 2010, 14:40

Może być przepustnica ale równie dobrze skorodowana linka blokująca się w pancerzu.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bwdk » 14 wrz 2010, 16:12

Siw-y napisał(a):Może być przepustnica ale równie dobrze skorodowana linka blokująca się w pancerzu.

Tez tak pomyślałem, od razu zrobiłem inwigilacje na samym początku i nie ma niepokojących spostrzeżeń.
rzucam się na przepustnicę, tylko to mi pozostało.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez kocurek » 14 wrz 2010, 16:28

ja tez to miałem – wyczyściłem przepustnice i problem ustał ale pojawił sie problem z obrotami
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Hugo » 14 wrz 2010, 16:31

bwdk napisał(a):przyczyna może być zasyfiona przepustnica
Na 99% tak będzie.
kocurek napisał(a):wyczyściłem przepustnice i problem ustał ale pojawił sie problem z obrotami
Trzeba je teraz wyregulować. To normalne.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kocurek » 14 wrz 2010, 17:19

Hugo

mój przypadek jest dość dziwny (poruszany w innym temacie)
wolne obroty ładnie trzyma ale po wrzuceniu na luz podbija (tylko w czasie jazdy)

coprawda nie regulowałem bo po zmostkowaniu pinów w złączu diagnostycznym po dodaniu gazu włącz sie wentylator także wydaje mi sie, że nie wymaga regulacji


w tym tygodniu jeszcze spróbuje wymienić uszczelke pod przepustnicą (znaczy doroić z materiału na do robienia uszczelek) bo jak składałem to wyciąłem z tektury i być może w tym tkwi problem
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Hugo » 14 wrz 2010, 23:08

kocurek napisał(a):wolne obroty ładnie trzyma ale po wrzuceniu na luz podbija (tylko w czasie jazdy)
O ile podbija? Trochę musi podbijać. Tak ma większość japończyków (np. Mitsubishi, którego osprzęt elektryczny jest w Mazdach).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kocurek » 14 wrz 2010, 23:18

daj e na luz obroty spadają do 800 podbija do ok 1200 i znów spadają do 800

przed czyszczeniem tego nie było
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez bwdk » 15 wrz 2010, 08:26

Wczoraj zrobiłem szybki look na przepustnicę. Zastanawiam się czy mogę ją wyczyścić bez jej wyciągania....??

Pod Rurą gumowa dolotu powietrza do przepustnicy jest jeszcze plastikowy pojemnik. Za chiny ludowe nie mogę się kapnąć po co on jest.

Teraz kwestia obrotów – ktoś wspomniał , że po czyszczeniu przepustnicy należy wyregulować obroty. Jak to wykonać – trochę to dziwne.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez deejaybialy » 15 wrz 2010, 09:56

witam, mam podobny problem z tym ze u mnie raczej obstawiam na sama linkę zatarta w pancerzu czy te linki są takie same np od 1.8 podpasuje do 2.5v6? czy muszę szukać takiej samej?
ps a jeszcze wczoraj w nocy było wsio ok :–(
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez Hugo » 15 wrz 2010, 19:42

bwdk napisał(a):Zastanawiam się czy mogę ją wyczyścić bez jej wyciągania....
Nic nie da, albo pomoże na krótko. Wykręć ją, nic nie uszkodzisz.
bwdk napisał(a):Pod Rurą gumowa dolotu powietrza do przepustnicy jest jeszcze plastikowy pojemnik. Za chiny ludowe nie mogę się kapnąć po co on jest.
Pewnie jakiś filtr węglowy albo pojemnik służący do eliminowania zawirowań powietrza w dolocie.
bwdk napisał(a):Teraz kwestia obrotów – ktoś wspomniał , że po czyszczeniu przepustnicy należy wyregulować obroty. Jak to wykonać
Wszystko jest na forum. Poszukaj.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Emliano » 15 wrz 2010, 20:46

bwdk napisał(a):Wczoraj zrobiłem szybki look na przepustnicę. Zastanawiam się czy mogę ją wyczyścić bez jej wyciągania....


Ja czyściłem bez wyciągania ( robiłem to na parkingu pod blokiem ) i wszystko śmiga jak należy. Pedał gazu chodzi płynnie i nie blokuje się tak jak przed operacją. Niemniej jednak po zerknięci w gardziel przepustnicy stwierdzam, że aby zrobić to dobrze należałoby ją jednak zdemontować.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez bwdk » 16 wrz 2010, 12:29

znalazłem kilka tematów, że obroty były regulowane ale jak to jeszcze nie znalazłem :)
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez bwdk » 20 wrz 2010, 15:18

Wyczyściłem przepustnice bez wyciągania a były ku temu powody.

1. Uszczelka kupno jest trochę utrudnione a drukarka nie drukuje mi w 300dpi
2. Regulowanie obrotów-napisało kilka osób że po czyszczeniu wymagana może być regulacja obrotów. Nie znalazłem tematu który by jasno opisał jak to należy zrobić.


Tak więc radząc sobie śrubokrętem, papierem ściernym 400 oraz 800, dodatkowo wspomagając się odkurzaczem cel został osiągnięty. Na koniec na przepustnice troszkę WD40 i chodzi jak złoto.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez bwdk » 20 wrz 2010, 16:37

..
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron