Jak wpiąć się miernikiem w sondę lambda?

Postprzez Gość » 26 mar 2006, 19:28

chciałbym przy okazji zapytac Wykreciłem sonde lambda i świece w mojej mazdzie 1,9 16v i okazało sie ze jedno i drugie jest mocno ubrudzone sadza .Czy moze to być walnienta sonda? Dzioeki za wszelkie formy pomocy i podpowiedzi ponieważ na forum nic podobnego nie znalazłem. Dziekuje za pomoc.
Gość
 

Postprzez tadziol » 26 mar 2006, 19:40

może to być od sondy,walniętej przepływki lub czujnika temperatury,przyczyn kilka
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez stuk » 26 mar 2006, 19:48

tadziol napisał(a):Sorry... fabryka wyprodukowała silnik przystosowany do etyliny,tak samo jak jego osprzęt...

A gazownicy naprawili ten błąd <lol>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tadziol » 26 mar 2006, 19:58

stuk napisał(a):A gazownicy naprawili ten błąd


pozbawiając przy okazji połowę populacji GE/FS jaka jest w polsce przepływomierza <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Gość » 26 mar 2006, 20:10

Zczytywałem błedy dioda ale ich nie ma. a auto nie jest zagazowane. Robiłem pomiary i wszystko w normie. Z kad ta sadza.Dodam że mieszkam w Szwecji i wydaje mi sie że Szwedzi nie chrzcza benzyny .
Gość
 

Postprzez sołtys » 20 maja 2006, 05:41

tadziol napisał(a):rozwijam temat:funkcja"O2sensor monitor" działa bardzo prosto:wpinamy się próbnikiem LED pomiędzy piny +B i MEN,zapalamy silnik i po rozgrzaniu go obserwujemy LED,powinna cyklicznie zapalac sie i gasnąć,co oznacza odczyt sygnału sondy przez ECU,ubogi-bogaty
przyjmuje się,że sprawny układ powoduje co najmniej 8 błysków w czasie 10 sek.


Tadziol a komp nie powinien wywalac normalnie w trybie diagnostycznym błędu sondy??

Mam taki układ że w trybie diagnostycznym nie pokazuje błędów natomiast używając O2 sensor monitor jest tylko 4-5 mrugnięc na 10s a tak dokładniej 8 mrugnięć trwa jakieś 17-18 sekund na wolnych obrotach. Czy to znaczy że sonda kaput??

Jeszcze jedno jeżeli możesz powiedzieć czy walnięta sonda może mieć wpływ na falowanie obrotów??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez MarcinB » 15 mar 2007, 20:39

Pozwolę sobie odkopać wątek bo niestety nikt nie odpowiedział na pytanie zadane w temacie. Może ktoś więc łopatologicznie napisać jak podpiąć miernik do sondy lambda? Czy sonda musi być podłączona do kostki? Jeżeli tak to jak wtedy sprawdzić napięcie?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 09:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez radost » 15 mar 2007, 21:53

Sonda oczywiście musi być podłączona do kostki. Musisz odizolować jedną żyłe raczej czarną (sygnał z sondy do kompa) i się w nią wpiąć. Drugą stroną do masy.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 20:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Gość » 1 lip 2007, 13:40

Bzdura

Działanie sondy jest podbne do termopary gdzie w wyniku połączenia różnych metali indukuje się SEM czyli napięcie. W termoparze napięcie w funkcji temperatury, w sondzie w zależności od składu mieszanki. Proszę się temu przyjrzeć . Jak jest podłączony miernik (zwykły zresztą)[/url]http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/14/46/f4/0900823d801446f4/repairInfoPages.htm[url]

kolego radost jak jest podłączony miernik. Proszę nie wprowadać ludzi w błąd, bo cięzko coś na tym forum uzyskać. [/url]
Gość
 

Postprzez jurekpr » 5 lip 2007, 08:39

Cześć rozewo, nie mogę odnależć strony z linka, który podałeś. Jeśli możesz, to napisz jak jest prawidłowo podłączony miernik do sondy. Moja ma 4 przewody – czarny, biały i 2 szare. Napewno paru Kolegów skorzysta z tej rady.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2005, 14:49
Posty: 15
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626 GE FP 1,8 + LPG

Postprzez GofNet » 5 lip 2007, 14:57

<czytaj> Schemat podłączenia miernika i diagnozy sondy LAMBDA – od rozewo

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jurekpr » 6 lip 2007, 14:48

I wszystko jasne, dzięki.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2005, 14:49
Posty: 15
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626 GE FP 1,8 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6