Prawidłowe ustawienie rozrządu – 626 GE
mam dziwne wrazenie ze rozrzad przeskoczyl mi o jeden ząbek
odkrecilem pokrywe zaworow i 2 znaki na gorze mi sie zgadzają:
jak sprawdzic polozenie dolnego znaku na wale bez rozdzierania wszystkiego
czy jezeli dolny znak sie pokrywa to tlok w cylindrze nr. 1 jest w maksymalnie wysokim polozeniu a na podzialce do ustawiania wyprzedzenia zaplony powinnienem miec znak na literce "T" ?
odkrecilem pokrywe zaworow i 2 znaki na gorze mi sie zgadzają:
jak sprawdzic polozenie dolnego znaku na wale bez rozdzierania wszystkiego
czy jezeli dolny znak sie pokrywa to tlok w cylindrze nr. 1 jest w maksymalnie wysokim polozeniu a na podzialce do ustawiania wyprzedzenia zaplony powinnienem miec znak na literce "T" ?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
sprawdź zapłon i będzie wszystko jasne
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Jak ostatnio wymieniałem pasek rozrządu, zwróciłem uwagę, że na obudowie osłony paska jest oznaczenie T i chyba O i pomiędzy nimi kilka kresek. Jak pamiętam ustawienie kreski na kole pasowym na pozycje chyba O jest dokładnie tak jak ustawienie do wymiany paska rozrządu , koła wałków powinny być wtedy na kreski jak wyżej na schemacie (oczywiście co drugi obrót wału)...Ale dobrze nie pamiętam...niech ktoś to sprawdzi i pomoże koledze.
Jednak na pewno jedna z tych liter to dokładnie punkt zwrotny tłoka nr 1. Postaram sie w domu zajrzeć i sobie przypomnieć. Druga literka to punkt załonu – ustawienia momentu wyprzedzenia iskry przed górnym połozeniem tłoka. Tylko nie jestem pewien która z liter co oznacza? Tak więc aby to sprawdzić nie musisz rozbierac dolnej osłony, bo jest to kłopotliwe, trzeba zdjac koło pasowe i inne elementy. Jednak jak pasek przeskoczył to załozenie poprawne może być bardzo trudne bez rozebrania dołu....Ja zdejmowałem kiedyś głowice i za nic nie udało mi się załozyc ponownie paska na koła bez rozebrania dołu...no ale może mając odpowiednie narzędzi da radę. Podejrzewam, że skoro przeskoczył pasek to lepiej jednak zajrzec, czy nie jest wyciągniety? Może napinacz uszkodzony? Trzeba lepiej sprawdzić.
Jednak na pewno jedna z tych liter to dokładnie punkt zwrotny tłoka nr 1. Postaram sie w domu zajrzeć i sobie przypomnieć. Druga literka to punkt załonu – ustawienia momentu wyprzedzenia iskry przed górnym połozeniem tłoka. Tylko nie jestem pewien która z liter co oznacza? Tak więc aby to sprawdzić nie musisz rozbierac dolnej osłony, bo jest to kłopotliwe, trzeba zdjac koło pasowe i inne elementy. Jednak jak pasek przeskoczył to załozenie poprawne może być bardzo trudne bez rozebrania dołu....Ja zdejmowałem kiedyś głowice i za nic nie udało mi się załozyc ponownie paska na koła bez rozebrania dołu...no ale może mając odpowiednie narzędzi da radę. Podejrzewam, że skoro przeskoczył pasek to lepiej jednak zajrzec, czy nie jest wyciągniety? Może napinacz uszkodzony? Trzeba lepiej sprawdzić.
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
dla potomnych:
znak na dolnym walku jest rownoznaczy z pozycja 0 na kole pasowym – znak "T"
i nawet jakims cudem dalo sie przestawic o jeden ząbek gorny walek
tylko niewiadomo nadal czemu przeskoczyl – objawialo sie to spadkiem mocy o jakies 40KM – ciezko bylo sie rozbujac powyzej 110km/h
znak na dolnym walku jest rownoznaczy z pozycja 0 na kole pasowym – znak "T"
i nawet jakims cudem dalo sie przestawic o jeden ząbek gorny walek
tylko niewiadomo nadal czemu przeskoczyl – objawialo sie to spadkiem mocy o jakies 40KM – ciezko bylo sie rozbujac powyzej 110km/h
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Witam serdecznie,
Koledzy ! Proszę was o pomoc mianowicie mam problem z Kia Clarus z silnikiem 1.8 który jest kopią silnika Mazdy.
Problem pojawił się niespodziewanie kiedy podczas jazdy zerwał się stary pasek wielo rowkowy od alternatora przez wał i pompę wody. Okazało się że pompa wody się zatarła i pasek spadł i prawdopodobnie wkręcił się koło pasowe które zblokowało rozrząd i w ten właśnie sposób rozrząd został przestawiony. Po zdjęciu obudowy rozrządu, znaki nie pokrywały się ( 2-3 ząbki). Dodatkowo koło na wale powinno być ustawione znakiem pionowo do góry tak jak wałki rozrządu znaki ( I oraz E ) . Poskładałem wszystko, ustawiłem jak trzeba ( wąłek od ssącego nie chciał dać sie ustawić i jest o jeden ząbek przestawiony w prawo do wydechowego). Założyłem nową pompę i pasek.
Odpalam – nic nie stuka – mówię sobie już jest sukces.. Ale po chwili kręcenia ani razu nie "załapał"
Iskra jest nawet buchnęło ogniem z komory spalania
Z Wydechu słychać odgłosy ciśnienia, raz na jakiś czas coś buchnie.
Śmierdzi benzyną....
Moje pytanie brzmi...... Czy to już koniec silniczka – pogięło zawory i wszystko leci w wydech ?
Czy może jednak źle ustawiłem rozrząd ?
Czy Pasek ze wspomagania i klimy mogą muszą być założone ? ( wiadomo ze nie ale wole spytać)
Co mogłem jeszcze pominąć ?
Przepraszam że piszę w tym dziale ale sądzę że clarus to po prostu GE po liftingu
Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam
Koledzy ! Proszę was o pomoc mianowicie mam problem z Kia Clarus z silnikiem 1.8 który jest kopią silnika Mazdy.
Problem pojawił się niespodziewanie kiedy podczas jazdy zerwał się stary pasek wielo rowkowy od alternatora przez wał i pompę wody. Okazało się że pompa wody się zatarła i pasek spadł i prawdopodobnie wkręcił się koło pasowe które zblokowało rozrząd i w ten właśnie sposób rozrząd został przestawiony. Po zdjęciu obudowy rozrządu, znaki nie pokrywały się ( 2-3 ząbki). Dodatkowo koło na wale powinno być ustawione znakiem pionowo do góry tak jak wałki rozrządu znaki ( I oraz E ) . Poskładałem wszystko, ustawiłem jak trzeba ( wąłek od ssącego nie chciał dać sie ustawić i jest o jeden ząbek przestawiony w prawo do wydechowego). Założyłem nową pompę i pasek.
Odpalam – nic nie stuka – mówię sobie już jest sukces.. Ale po chwili kręcenia ani razu nie "załapał"
Iskra jest nawet buchnęło ogniem z komory spalania
Z Wydechu słychać odgłosy ciśnienia, raz na jakiś czas coś buchnie.
Śmierdzi benzyną....
Moje pytanie brzmi...... Czy to już koniec silniczka – pogięło zawory i wszystko leci w wydech ?
Czy może jednak źle ustawiłem rozrząd ?
Czy Pasek ze wspomagania i klimy mogą muszą być założone ? ( wiadomo ze nie ale wole spytać)
Co mogłem jeszcze pominąć ?
Przepraszam że piszę w tym dziale ale sądzę że clarus to po prostu GE po liftingu
Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam
-
obrotny
jaka z niego kopia troche inaczej dziala:D a rozrzad ustawiasz poprzez znaczniki na walkach na dole na wale oraz na szparce przy skrzyni biegow
ja bym nie bawil sie juz w naprawe .... jak spadl ci rozrzad i nie wiem czy slyszales odglosy katastrofy w wilnik zdejmij glowice to popatrzysz co sie stalo a na marginesie Nie taniej i szybciej kupic silnik za ok 600 pln ? badz calego za 1200 jak na allegro stoja
ja bym nie bawil sie juz w naprawe .... jak spadl ci rozrzad i nie wiem czy slyszales odglosy katastrofy w wilnik zdejmij glowice to popatrzysz co sie stalo a na marginesie Nie taniej i szybciej kupic silnik za ok 600 pln ? badz calego za 1200 jak na allegro stoja
Hey,
Dzięki za rzeczową odpowiedź.... Jak już kolego wspomniałem, rozrząd ustawiłem zgodnie ze znakami.
Jakieś inne pomysły ? Co mogłem pominąć ?
Dzięki za rzeczową odpowiedź.... Jak już kolego wspomniałem, rozrząd ustawiłem zgodnie ze znakami.
Jakieś inne pomysły ? Co mogłem pominąć ?
-
obrotny
mowisz ze 1 zabek przesuniety ... na ssacym postaraj sie to zrobic jak fabryka narysowala .... jak juz nic nie pomoze to zobacz jak wyglada glowica wiadomo rozbierzesz gore i sprawdisz:) jak bedzie ok to uszczelke nowa za sto pare zl i powinno grac a jak masz male harakiri to nie dobrze wiec bral bym tego za 1200 na czesci badz silnik sam
Obrotny czy ja źle rozumiem czy ty źle rozrząd ustawiłeś?
Ma byc tak
Mazda ma silniki bezkolizyjne, a przynajmniej niektóre z nich. Nie wiem jak tam w Twoim clarusie jest, jeśli jest kolizyjny to PaPa silnik powiedział. Zmierz ciśnienie w cylindrach i będziesz wiedział bez ściągania głowicy co z zaworami, a nie jak kolega szumki44 odrazu każe ściągać głowicę, a później składać bez planowania.
Mam silnik mazdy 1.8 16V za 400zł do sprzedania.
Ma byc tak
Mazda ma silniki bezkolizyjne, a przynajmniej niektóre z nich. Nie wiem jak tam w Twoim clarusie jest, jeśli jest kolizyjny to PaPa silnik powiedział. Zmierz ciśnienie w cylindrach i będziesz wiedział bez ściągania głowicy co z zaworami, a nie jak kolega szumki44 odrazu każe ściągać głowicę, a później składać bez planowania.
Mam silnik mazdy 1.8 16V za 400zł do sprzedania.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
kto powiedzial ze bez planowania ? chyba to oczywista oczywistosc ze jak ruszasz glowice to uszczelka wieksza i planowanienoxes napisał(a):a później składać bez planowania.
szumki44
Z drzewa spadłeś ?
noxes
Prawdopodobnie masz rację z tym iż jest bez kolizyjny ponieważ w przypadku gdy kręciłem wałem (Z nastawionym i nie) to rozrząd kręcił się swobodnie...
Jutro ustawię zgodnie z przedstawionym rysunkiem.. Prawdopodobnie tak właśnie ustawiłem ale nie jestem pewien...
Pozdrawiam i dzięki za odp..
-
obrotny
tak z ciekawosci .. ustawienie zaplonu jak ?
za pomoca aparatu i w komputerze w jakims odpowiednim trybie trzeba to raczej zrobic ;> czy komp nie koryguje wyprzedzenia kata zaplonu ?
za pomoca aparatu i w komputerze w jakims odpowiednim trybie trzeba to raczej zrobic ;> czy komp nie koryguje wyprzedzenia kata zaplonu ?
Wszystkie pytania odnośnie ustawiania zapłonu proszę kierować tutaj
viewtopic.php?f=126&t=38371
A dla ciekawskich tutaj jest fotorelacja z wymiany rozrządu
http://www.sendspace.pl/download/YTozMz ... asd3245bvs
viewtopic.php?f=126&t=38371
A dla ciekawskich tutaj jest fotorelacja z wymiany rozrządu
http://www.sendspace.pl/download/YTozMz ... asd3245bvs
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Witajcie, szukałem podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.
Wczoraj wymieniałem koledze rozrząd w 626 Cronos z 1995r. silnik 2.0 16V 118KM. Samochód ma przebieg około 80tys. km, od nowości w jego rodzinie, zadbany. Do rzeczy... wczoraj po wymianie rozrządu samochód odpalił, pracował normalnie, kolega pojechał do domu (około 15km). Dzisiaj wsiadł, odpalił, jechał z prędkością około 20km/h na 2. biegu, po 500m samochód zgasł i już nie chce odpalić. Podobno kręci i to szybciej niż normalnie, więc podejrzenie pada na przestawiony lub zerwany pasek. Dzisiaj wieczorem, będę to sprawdzał, ale w międzyczasie wszelkie sugestie mile widziane.
Dodatkowo trochę historii wymiany rozrządu:
1. Wymiana jakoś w lutym (ze względu na wiek) – po wymianie coś stukało – okazało się, że za słabo naciągnięty pasek (poluzował się?).
2. Naciągnięcie paska – tym razem za mocno i zaczęło coś wyć – zapewne któreś z łożysk.
3. Wymiana sprężynki przy napinaczu na nową z ASO (jakoś pod koniec kwietnia, tak, wiem, trzeba było wymienić na początku) i ustawienie naciągu na podstawie sprężynki. Lekko wyje nadal, więc postanawiam wymienić napinacz i rolkę na nową.
4. Wczoraj wymieniłem napinacz NTN, rolkę prowadzącą NTN i pasek jakiś japoński na nowe. Napinacz poluzowany, zrobione kilka obrotów wału na napinaczu naciągniętym sprężynką (sprężynka z kwietnia, nierozciągnięta), dokręcone na 38lb-ft (taką wartość znalazłem w sieci, a i klucz mam w lb-ft).
Wczoraj wieczorem było wszystko ok, dzisiaj (j.w.) już nie. Czy te silniki są kolizyjne? Czy może napinacz trzeba mocniej dokręcić? Czy w ogóle mógł się poluzować i dlaczego? W sumie sprężynka powinna trzymać, ale drgania jej nie pomagają. Czy jest szansa, że powód jest inny niż rozrząd – byłby to dziwny zbieg okoliczności?
Wczoraj wymieniałem koledze rozrząd w 626 Cronos z 1995r. silnik 2.0 16V 118KM. Samochód ma przebieg około 80tys. km, od nowości w jego rodzinie, zadbany. Do rzeczy... wczoraj po wymianie rozrządu samochód odpalił, pracował normalnie, kolega pojechał do domu (około 15km). Dzisiaj wsiadł, odpalił, jechał z prędkością około 20km/h na 2. biegu, po 500m samochód zgasł i już nie chce odpalić. Podobno kręci i to szybciej niż normalnie, więc podejrzenie pada na przestawiony lub zerwany pasek. Dzisiaj wieczorem, będę to sprawdzał, ale w międzyczasie wszelkie sugestie mile widziane.
Dodatkowo trochę historii wymiany rozrządu:
1. Wymiana jakoś w lutym (ze względu na wiek) – po wymianie coś stukało – okazało się, że za słabo naciągnięty pasek (poluzował się?).
2. Naciągnięcie paska – tym razem za mocno i zaczęło coś wyć – zapewne któreś z łożysk.
3. Wymiana sprężynki przy napinaczu na nową z ASO (jakoś pod koniec kwietnia, tak, wiem, trzeba było wymienić na początku) i ustawienie naciągu na podstawie sprężynki. Lekko wyje nadal, więc postanawiam wymienić napinacz i rolkę na nową.
4. Wczoraj wymieniłem napinacz NTN, rolkę prowadzącą NTN i pasek jakiś japoński na nowe. Napinacz poluzowany, zrobione kilka obrotów wału na napinaczu naciągniętym sprężynką (sprężynka z kwietnia, nierozciągnięta), dokręcone na 38lb-ft (taką wartość znalazłem w sieci, a i klucz mam w lb-ft).
Wczoraj wieczorem było wszystko ok, dzisiaj (j.w.) już nie. Czy te silniki są kolizyjne? Czy może napinacz trzeba mocniej dokręcić? Czy w ogóle mógł się poluzować i dlaczego? W sumie sprężynka powinna trzymać, ale drgania jej nie pomagają. Czy jest szansa, że powód jest inny niż rozrząd – byłby to dziwny zbieg okoliczności?
-
c00li
Szansa zawsze jest że powód jest inny. Teoretycznie silniki te są bezkolizyjne. Iskra jest? Ściągnij dekiel klawiatury i sprawdź co z paskiem. A w przebieg 80tys km nie wierzę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes, masz rację, pomyliłem się – ma 104996km przebiegu i na 100% oryginalny, bo jeździliśmy nią z mamą kolegi dawno temu w podstawówce. Mają ją od nowości z salonu.
Górną pokrywkę zdjąłem, jest ok. Kompresję przed chwilą zmierzyłem – po 14kg/cm2. Szukam dalej...
Górną pokrywkę zdjąłem, jest ok. Kompresję przed chwilą zmierzyłem – po 14kg/cm2. Szukam dalej...
-
c00li
Iskra jest, paliwo niby też jest pompowane po przekręceniu kluczyka i wylatuje pod ciśnieniem z listwy. Znaki na górze prawidłowo, na kole pasowym nie mogłem znaleźć oznaczeń (zatarły się?), więc włożyłem długi śrubokręt w otwór świecy i szukałem GMP/DMP – wygląda ok, zresztą gdyby rozrząd był przestawiony, to kompresja byłaby gorsza. Aczkolwiek silniki Hondowskie odpalają z przestawionym rozrządem o ząb
Co do błędów – nie mam doświadczenia z Mazdą (mam Hondy), więc zaraz poszukam tematów o jakiejś samodiagnostyce. Podejrzenie pada na aparat zapłonowy i to, że awaria np. cewki (za słaba iskra) po prostu zbiegła się z robotą przy rozrządzie. Jeden mechanik, który wcześniej zajmował się tym samochodem zasugerował, że zapłon przestawiony, ale jakim cudem wczoraj odpalił i jeździł, dzisiaj też i nagle się zapłon przestawił? Magia chyba
Co do błędów – nie mam doświadczenia z Mazdą (mam Hondy), więc zaraz poszukam tematów o jakiejś samodiagnostyce. Podejrzenie pada na aparat zapłonowy i to, że awaria np. cewki (za słaba iskra) po prostu zbiegła się z robotą przy rozrządzie. Jeden mechanik, który wcześniej zajmował się tym samochodem zasugerował, że zapłon przestawiony, ale jakim cudem wczoraj odpalił i jeździł, dzisiaj też i nagle się zapłon przestawił? Magia chyba
-
c00li
Ja z zapytaniem bo nie wiem czy ja źle szukam czy to moje auto pechowe do informacji. Jutro kupuję madzie 626 1997r 2,0 no i oczywiście na dzień dobry rozrząd trzeba wymienić. Nie chcę kupić złego czy naciąga się go pompą wody czy rolką? A może zna ktoś dobry środek na przeczyszczenie układu chłodniczego?
- Od: 18 lis 2012, 14:01
- Posty: 7
- Skąd: olsztyn
- Auto: mazda 626 1997rok silnik 1991cm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6