ABS w dieslu..

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez listek12 » 31 lip 2010, 11:42

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 626 GE 2.0 Comprex. Ponieważ mój model jest wersją baaardzo ubogą a kupiłem go za niewielkie pieniądze postanowiłem go delikatnie doposarzyć :P Oczytałem się wiele na temat klimy którą będę zakładał, regeneracji comprexa, wiem też że założe elektryczne szyby do mojego cacuszka, ale nigdzie nie znalazłem na forum informacji o ABS-ie.

Stąd też nasunęło mi się pytanie: czy do diesla da radę założyć hamulce z ABS np. z mazdy 1.8 B? Czy ktoś już tego próbował, czy ma ktoś jakieś fotki ew. opisze jak należy to zrobić i co powymieniać?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 11:27
Posty: 4
Skąd: Sandomierz
Auto: 626 GE 2.0 Comrex '95

Postprzez vilkolak » 31 lip 2010, 14:01

No troche cie to bedzie kosztowalo i pieniedzy i czasu i pracy. Nie wiem czy z benzyny beda pasowaly czesci pompa ABSu i czujniki powinny byc te same. Bedziesz musial sie liczyć z wymianą przegubów i piast z tylu, bo musza miec zeby do absu. Troche zabawy bedziesz tez mial z elektronika.
Jak masz duzo zapalu icheci to da sie zrobic, ale mysle ze latwiej byloby kupic wszystko z comprexa, bo przewody plynu i cala reszta bedzie juz odpowiednio powyginana i dopasowana.
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Hazu » 31 lip 2010, 21:33

Nie wiem skad jesteś ale miałbym wszystkie części aby wyposażyć mazdę w ABS.

Oprócz czujników i pompy a nawet korektora jest jeszcze spory zestaw elektroniki pod kokpitem trzeba zamontować.

I ciekaw jestem czy główna wiązka auta jest różna w dieslu i benzynie

Ale szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens taki się bawić bo ten ABS w tych starych mazdach wcale taki udany nie jest jak na dzisiejsze czasy.


A jest jeszcze jedna sprawa jezeli z tyłu masz bębny to czeka Ciebie jeszcze wymiana zwrotnic z piastami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez vilkolak » 31 lip 2010, 22:02

raczej ma tarcze, ale i tak musi wymienic piaste bo do abs musza byc zeby na obwodzie.
a udany to ten abs wogole nie jest bo u mnie w comprexie to dziala jak mu sie chce, raz zadziala a raz nie :/
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez listek12 » 1 sie 2010, 09:30

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Zapał jak najbardziej jest więc jak tylko znajdzie się czas będę dłubał przy moim autku i dokładał coraz więcej bajerów, a zostało mi ich troszkę z Opla Kadetta, którego mi rozbili :(

Hazu jestem z Sandomierza i przymierzam się właśnie do kupna 2 takiej samej mazdzinki właśnie z bajerami takimi jak klima elektryczne szyby poduszki powietrzne i ABS najlepiej np z zajeżdżonym silnikiem. poza tym kilka plastików mam do wymiany bo poprzedni właściciel mojego autka jak mówił "nie miał na to czasu" :P Więc czy kupie autko na części czy też osobno będę dokładał to i tak ok 2 tysie mam przeznaczone na upgrade autka :P no i plus regeneracja Comprexa bo autko ma 240 tysi naklepane i oryginalną turbinę <oczko> boję się że lada moment zaczną huczeć łożyska :P
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 11:27
Posty: 4
Skąd: Sandomierz
Auto: 626 GE 2.0 Comrex '95

Postprzez vilkolak » 1 sie 2010, 10:27

no jak ma przejechane 240 to podejrzewam ze juz po regeneracji, ale mozliwe ze tyle wytrzymala, choc zazwyczaj po 160 wyc zaczynaja, no i milego uzytkowania comprexa, bo ja tez kupilem auto w tragicznym stanie i staram sie doprowadzic go do stanu doskonalosci :) jak bys potrzebowal jakiejs pomocy to wal smialo :) troche sie juz przy tym cudzie techniki ogrzebalem :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez listek12 » 1 sie 2010, 11:08

w razie problemów oczywiście będę pisał :D

a co do Comprexa to na bank jestem pewien że nie był regenerowany. Jestem 2 użytkownikiem mazdziny w kraju, a poprzedni właściciel nie wiele tym autkiem zrobił. Tylko tyle co przywiózł ją do polski i przejechał ok 20 tys. km. Resztę nabitej trasy to autostrady holenderskie, więc jest to możliwe ;P
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 11:27
Posty: 4
Skąd: Sandomierz
Auto: 626 GE 2.0 Comrex '95

Postprzez vilkolak » 1 sie 2010, 11:19

a no jesli tak to mozliwe :) tylko radze sie zdecydowac na regeneracje zanim lozyska zaczna bardzo wyc, bo im wczesniej tym taniej :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6