Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez popek » 2 lut 2009, 13:25

Podajcie nr. VIN dla japonskich wersji, to sprawdze jak sei z nim spotkam i bede wiedziec :)
Początkujący
 
Od: 2 lut 2009, 02:49
Posty: 4

Postprzez plm » 2 lut 2009, 13:43

początek JMZ
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez popek » 2 lut 2009, 14:06

Ogolnie macie jakies doswiadczenia z europejskimi wersjami? przebieg niby 191, nic nie stuka, nie puka i nie wiem czy brać go, przeraza mnie wizja zepsutej skrzyni... czesto padaja?
Początkujący
 
Od: 2 lut 2009, 02:49
Posty: 4

Postprzez Grzyby » 2 lut 2009, 14:54

popek napisał(a):wersja hatchback – one chyba byly produkowane w JPN?

tak, tylko i wyłącznie w Japonii


popek napisał(a):przeraza mnie wizja zepsutej skrzyni... czesto padaja?

poszukaj na forum, ale z tego co pamiętam to były opisane głównie zdechłe fordowskie skrzynie z Cronosów.

popek napisał(a):nie wiem czy brać go

wszystko zależy od stanu auta i ceny, nikt Ci nie naopisze tak czy nie jak na oczy nie widział auta.

Zapraszam do działu Kupuję Mazdę! – znajdziesz sporo cennych wskazówek odnośnie kupna Mazdy, a na przyszłość zapoznaj się proszę z regulaminem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez delarossa » 2 lut 2009, 18:30

ile masz dać za ten wózek.. Ja miałem ten sam dylemat co Ty, w końcu wziałem i żałuje tylko jednego, mogłem urwać wiecej z ceny, skrzynia czasem jest kapryśna ale jezdzi i biegi zmienia ok, zmiana 2-3 jest z małym poslizgiem, poza tym nie zapina mi lock-upa i po przejechaniu 50-60km wchodzi w tryb awaryjny, narazie nie mam hajsu więc jeżdżę, już 5000 nia zrobiłem i jezdzi.. choć nie ukrywam że czekam na dzień gdy odmówi posłuszeństwa.. Wtedy pomyślę co z nią zrobić, napewno nie zamienie automatu na manual:)
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez kzh600 » 2 lut 2009, 20:04

odradzam mazdy z automatem sypią sie skrzynie jak te laski przy drodze A2.Rozmawiałem z gosciem z serwisu i stwierził,że te skrzynie to chłamw każdym wykonaniu.Pozatym popatrz na allegro każdy co sprzedaje to .....skrzynia po remoncie albo do remontu tanio sprzedam !!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez spike72 » 2 lut 2009, 21:08

kzh600 napisał(a):odradzam mazdy z automatem sypią sie skrzynie jak te laski przy drodze A2.Rozmawiałem z gosciem z serwisu i stwierził,że te skrzynie to chłamw każdym wykonaniu.Pozatym popatrz na allegro każdy co sprzedaje to .....skrzynia po remoncie albo do remontu tanio sprzedam !!!!!!

<b>kzh600</b> nie strasz bezpodstawnie ludzi i nie obrażaj lasek przy drodze A2 !! <lol>
Tak skrzynie padają, ale właśnie te Fordowskie (CD4E) montowane przeważnie w Cronosach, tak jak napisał <b>Grzyby</b>.
Osobiście mam 626 w automacie, skrzynia G4A-EL i najmniejszego złego słowa nie dam na nią powiedzieć !!
kzh600 napisał(a):te skrzynie to chłamw każdym wykonaniu.
Powiem tak: Pierdzielicie Hipolicie. ;)
Aktualny przebieg 140tyś i wszystko chodzi płynnie i elegancko, żadnych szarpnięć, uślizgów czy migających Hold-ów.
Odejście z pod świateł I klasa, a i wyścig na 1/4 mili na zlocie w Rykach wytrzymała. :)
<b>AUTOMAT RULEZZ</b> !! !! !! :D :D :D
Trzeba tylko pilnować wymiany filtra i oleju. Fabryka zaleca co 30tyś. ja radzę to robić co 20tyś. Zużycie skrzyni można sprawdzić po zdjęciu miski olejowej, jest tam taki specjalny magnes który zbiera wszystkie metalowe opiłki ze skrzyni, jeśli tych opiłków jest dużo to skrzynia na pewno nie była szanowana.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez zenith839 » 2 lut 2009, 22:16

kzh600 napisał(a):odradzam mazdy z automatem sypią sie skrzynie jak te laski przy drodze A2.Rozmawiałem z gosciem z serwisu i stwierził,że te skrzynie to chłamw każdym wykonaniu.Pozatym popatrz na allegro każdy co sprzedaje to .....skrzynia po remoncie albo do remontu tanio sprzedam !!!!!!



Miałeś??? Jeździłeś??? Moja 929 HD której jestem drugim właścicielem (pierwszym był auto salon w Californii) ma fabryczną skrzynię RA4-EL, przebieg 93tyś mil i chodzi jak żyleta. Żadnych zastrzeżeń a na skrzyni mam info Made by MAZDA USA/JAPAN.

W sumie jak dbasz tak masz. Co 10tyś mil wymieniam filtr i olej a skrzynia wygląda jak nowa do dziś.

Tego typu goście z serwisów widzieli dwie ASB Mazdy na krzyż, a połowa serwisowanych japończyków jest naprawiana bez pojęcia. A później się czyta że mechanik nie potrafi poprawnie ustawić rozrządu.

Bez komentarzy
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez homan » 2 lut 2009, 22:28

moja madzia też ma 191 tyś i nic nie stuka, zero luzu aż się mechanik na kanale zdziwił gdy ją sprawdzałem, silnik chodzi jak marzenie więc jak Twoja ma skrzynie z Nipponu to bierz bo ford cóż, miałem kiedyś forda w niecałe 100km z ideału zrobiło się padło a ja dbam o auta więc cóż no more ford a co do ich skrzyni kumpel miał automat w sierze z roku 1993 bodajże i ile on w to kasy włożył porażka, a nawet jak była dobra to potrafiła czasem zgłupieć zwłaszcza jak w zakręcie przyśpieszył mowa tu o lekkim łuku na autostradzie a że to był [jaki?] napęd to cóż miło było :)
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez kzh600 » 3 lut 2009, 09:39

mieć w sumie nie mialem fakt !!! ale znajomy mial ze skrzynia japońską i ciagle był problem z nią !!! a 140 tys to troche malo jego miał nalatane ponad 200 tys i zobaczymy co bedzie u was po takim przebiegu...?w sumie nikomu źle nie życze ....

A własne zdanie moge mieć.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez oblivion » 3 lut 2009, 11:22

Ja od zmiany oryginalnego rozrządu przejeździłem około 60 tys, ale przy zmianie okazało się że nie były zmieniane rolki i napinacze i dochodził ich kres. Polecam zmianę, razem z pompą wody przy okazji, będziesz miał spokój i radość z jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez zenith839 » 3 lut 2009, 11:25

Moja poprzednia Madzia (626 GD ASB) jak sprzedawałem miałem 240tyś automat nie miał żadnego remontu i chodził ja żyleta.

Popek. Rozrząd wymień tak czy siak.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez wayne » 3 lut 2009, 18:32

A ja miałem 626 GE 2.0 Automat i się rozsypał przy 230 000, dalem do renowacji za 3700 i pojedzielem 10 000km teraz jezdze juz manualem bo skrzynie znowu sie rozpadla a gwaracja magika za 3700 minela ;/ ASB Mazdy nie polecam :(
Początkujący
 
Od: 31 lip 2007, 23:23
Posty: 14
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GE 97 2.0 +Stag300

Postprzez sammael » 5 lut 2009, 17:19

witam
posiadam 626 1.8 benz- 90 km-1996r
chciałbym się dowiedzieć czy warto pojechać na diagnostykę komputerowa na serwis mazdy (DĄBROWA GÓRNICZA) skoro zrobiłem sobie taki komputerek z forum. Czy takie podłączenie wykaże coś więcej niż na diodzie 12v.a dokładniej mam problem ze spalaniem dioda pokazała kod przepływomierza. skasowałem więc błąd ale spalanie jakie było takie jest czyli 12l/100. :(
Obecnie dioda nie pokazuje żadnego błędu tylko się świeci raz długo( czyli tryb diagnostyczny) Dzięki za odpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 11:34
Posty: 25
Skąd: dąbrowa górnicza
Auto: 626 GE, 1996 r 1,8 b 90 KM

Postprzez misiek@07 » 4 maja 2009, 12:17

Moja Magdalenka jest z '96, z silniczkiem 1.8 i w zupełności wystarczy. Pali w mieście 10- 10,5, trasa do 100km/h 8,5-9, przy 170-190km/h 12,5 (dane dotyczą spalania gazu, jest założona sekwencja). Jestem czwartym właścicielem, i ma przebieg 252 tyś. Jest moja od 1,5 roku. Rzadnych poważnych usterek nigdy nie było, sama eksploatacja (głownie dzięki swietnemu stanowi polskich dróg <killer> ).
Dodatkowo można powkurzać drechów w E36 pod światłami... Bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 09:46
Posty: 77
Skąd: Warszawa- Bródno
Auto: 626 1.8 16V GE "96 Hatchback

Postprzez andree » 27 maja 2009, 09:25

Hej , ja mam jak widzisz jeszcze GE, ale nie dam złego słowa powiedziec na to autko ;). Jeżdże nią prawie 2 lata, gaz założyłem po ok pól roku , spalanie gazu średnio w miescie ok 10 – 11 l, w trasie przy spokojnej jezdzie ok 9 l. Benzynki ok 2 l mniej. Jak ją nabyłem wymieniłem tylko płyny i rozrząd ( nie cały ), po założeniu gazu sekwencyjnego, oczywiscie świece kable i sonde. Elementy zawieszenia na razie nie ruszałem, nie było potrzeby. Zawieszenie już było niskie, osobiście mi troche przeszkadzało w jezdzie przez osiedlowe "garby " więc dałem wyższe oponki ;) , wizualnie nie ciekawie ale praktyczniej. Co do blacharki to mimo 12 lat auto dobrze sie trzyma <spoko> , oczywiście gdzies tam przy tylnych kołach koncówki progów mają lekkie slady od kamyków, spód jest ok, ale w tym roku go zabezpiecze. Co do elektryki, wszystko działa. Jedyny mały problem (w silniku) w tym aucie to lekko cykające zawory (ale to w co drugiej mazdzie wystepuje) , to mnie denerwuje, ale może zdecyduje sie na wymiane zaworu olejowego, z tego co czytałem może pomóc (koszt z wymianą ok 200 zł) :). Madzia po wymianie tłumika i wywaleniu kata zyskała pare koników, w/g hamowni na gazie ma 98, a na benzynie 99 koników.., na gazie smiga jak na benzynie, a co do szybkości , moze i lepiej :) . To by z grubsza było na tyle.., co do modelu co Ciebie interesuje z relacji kolegów wiem że też większych problemów nie ma, w sumie to to samo co GE tylko troche blacha inna , (mnie osobiście sie bardziej podoba GE ;) ). Koszty części do mazdy sa zbliżone do innych marek, no może poza fiatem i oplem :) .

Więc jak spotkasz ładną 626 i w rozsądnej cenie to się w ogóle nie zastanawiaj.., auta godne polecenia ;) , miałem kilka aut, ale madzia jest chyba najlepszym moim zakupem.., noo może poza Volvem 440, też było super.., niestety dzwon..,
jak bys miał jakies pytania , pisz śmiało na pw ;)
Nara.. ;)
Ostatnio edytowano 24 cze 2009, 10:06 przez andree, łącznie edytowano 1 raz
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez cold vibe » 19 cze 2009, 12:49

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie Mazdy 626 2.0 Diesel wersja Adagio. Właśnie niedawno zakupiłem taką mazdę i chciałem się dowiedzieć czy wersja Adagio różni sie czymś szczególnym od wersji GE z '97 roku (a może to to samo... :| ) Co prawda samochód ma w książeczce wbite jako rocznik '98.
Szukałem dosyć długo odnośnie Adagio ale nic nie znalazłem.

Jak jest z częściami do tej wersji ? Mam kupować jak do GE ?

Jeśli ktoś umiałby mi pomóc, bedę bardzo wdzięczny
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626, 2.0 D, Comprex

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 12:55

cold vibe napisał(a):wersja Adagio

a skąd to info? Z naklejki?

cold vibe napisał(a):Jak jest z częściami do tej wersji ? Mam kupować jak do GE ?

tak, to to samo

cold vibe napisał(a):Co prawda samochód ma w książeczce wbite jako rocznik '98.

nie było w 98 roku wesji GE, to pewnie data pierwszej rejestracji u nas (może składak?)

W dziale Kupuję Mazdę jest temat dotyczący rozkodowania VINu – możesz to sam sprawdzić.
Albo wpisz VIN tutaj to powiem Ci co masz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 19 cze 2009, 13:22

Grzyby napisał(a):nie było w 98 roku wesji GE

a guzik, kiedyś na allegro była taka, z nowym znaczkiem i facet pisał że to data produkcji, rej była parę miesięcy późniejsza. sam nie wierzyłem
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cold vibe » 19 cze 2009, 13:23

Albo wpisz VIN tutaj to powiem Ci co masz


VIN: JMZGE144201425590
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626, 2.0 D, Comprex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6