Niestabilne napiecie ładowania

Mazda 626 1998–2002

Postprzez szymon1983 » 20 lut 2010, 15:44

Panowie jestem posiadaczeem mazdy 626 2.0 16v FSI 2001 roka utomat , posiadam ją już pół roku i od pewnego czasu zauważyłem skoki napiecia, objawiajace sie rozjaśnianiem świateł. Mierzyłem miernikiem napiecie ładowania na wolnych obrotach ma 14,38-50 v a przy pełnym obciazeniu odbiornikami spada do 12 v a gdy dodam gazu potrafi skoczyc nawet do 15v. Konsultowałem to z elektromechanikiem i stwierdził ze to wina regulatora napiecia, zapytałem sie ile to bedzie kosztowac, i czy jest to wstanie od reki zrobic. Ztwierdził ze to bedzie dość drogie i najpierw musi zamówic czesci, wiedzac cene jego naprawy i czas jaki bede musiał czekaz, zdecydowałem sie kupic nowy alternator tyle ze firmy hella za niecałe 300 zł.
Jest identyczny takie same oznaczenia kostki itd. po wymianie na nowy, problem został ten sam , byłem znów u tego magika i pokazałem co i jak to stwierdził ze wymieniłem dobry alternator na nowy dobry. Pomimo ze wczesniej stwierdził ze to wina regulatora powiedział tez że to może byc wina instalacji i ze nie ma teraz czasu na zabawe z tym autem. Wiec mam do was takie zapytanie MOŻE KTOŚ MIAŁ TAKI PRZYPADEK i wie w czym rzecz pozatym alternator wzbudza sie normalnie i kontrolka gaśnie normalnie POZDRAWIAM czekam na POMOC!!!
Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 07:53 przez szymon1983, łącznie edytowano 2 razy
szymon1983
 

Postprzez Grzyby » 23 lut 2010, 09:01

Po pierwsze "nie stabilne" piszemy razem, "żecz" piszemy przez RZ. I używamy znaków interpunkcyjnych, dzieląc cały słowotok na zdania.

Co do uszkodzenia – znajdź innego elektryka. Wątpię żeby normalny spec wziął za naprawę więcej niż ten Twój (i więcej niż zapłaciłeś za nowy alternator).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 27 lut 2010, 19:33

wg. mnie to normaly spadek pod obciazeniem...
a napiecie pom. 12-14,..V. jest okay!
sprawdz styki, masy ..moze to cos pozytywnie zmieni!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez szymon1983 » 28 lut 2010, 00:07

Po witać byłem u speca i sprawdzał instalację i alternator okazuje się ze alternator działa tylko ze jest taki mały problem ze na wolnych obrotach przy włączonych wszystkich odbiornikach spada napięcie nie ładuje dopiero zaczyna ładować od 1500 obr/min i wtedy ładuje równo 14,6 V .Spec stwierdził że nie jest to dobre ponieważ powinien cały czas utrzymywać stałe napięcie, i polecił mi zregenerować ten stary oryginalny i go założyć. A ten nowy zostawić sobie na zapas albo sprzedać . Szczena mi spadła że nowy niby mocniejszy bo nie 80A tylko 90A i kicha jakiś szajs jednak trzeba stawiać na części oryginalne.Zobaczymy jak zrobi mi ten stary i pomierzymy go pod obciążeniem na stole czy będzie ok .Miało być tak pięknie bez awaryjne auto a tu cały czas coś. POZDRAWIAM
szymon1983
 

Postprzez zadra » 5 mar 2010, 13:25

Jesli nadal masz problem z ładowaniem;

sprawdź napięcie akumulatora na wyłączonym silniku i bez odbiorników, oraz bez uruchomionego silnika z właczonymi odbiornikami.
Jeśli napięcie spadnie znacznie poniżej 12V, to dla kontroli wstaw inny(sprawny) akumulator, uruchom silnik i pomierz napięcia.

napisz, czy znalazłeś rozwiązanie problemu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez abudabdi » 8 mar 2010, 20:38

Alternator powinno się mierzyć w ten sposób
odpalamy autko ściągamy klemy z akumulatora ( UWAGA BY NIE ZEWRZEĆ DO MASY) i miezymy napięcie na klemach bez udziału akumulatora poniewaz aku zafałszowywuje wynik
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez Enduro » 8 mar 2010, 23:26

abudabdi napisał(a):Alternator powinno się mierzyć w ten sposób
odpalamy autko ściągamy klemy z akumulatora ( UWAGA BY NIE ZEWRZEĆ DO MASY) i miezymy napięcie na klemach bez udziału akumulatora poniewaz aku zafałszowywuje wynik

wiesz co piszesz ?????
istnieje spore ryzyko, ze jeśli na chodzącym silniku,
odkręcisz akumulator tzn jego klemy, to możesz uszkodzić komputer!
i absolutnie ja wiem, co tu pisze!!!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez abudabdi » 9 mar 2010, 14:50

Enduro napisał(a):
abudabdi napisał(a):istnieje spore ryzyko, ze jeśli na chodzącym silniku,
odkręcisz akumulator tzn jego klemy, to możesz uszkodzić komputer!
i absolutnie ja wiem, co tu pisze!!!
pozdr.
E.

zawsze tak robię i nic sie nie dzieje powiec mi dlaczego miałby się uszkodzić komp
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez Enduro » 9 mar 2010, 20:10

nie znam technicznego wytlumaczenia (jeszcze),
ale moi zanjomi szukali komputera do fiata,
po tym jak, na chodzacym silniku, chcieli wymienic padniety akumulator!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez abudabdi » 9 mar 2010, 20:21

Enduro napisał(a):nie znam technicznego wytlumaczenia (jeszcze),
ale moi zanjomi szukali komputera do fiata,
po tym jak, na chodzacym silniku, chcieli wymienic padniety akumulator!
pozdr.
E.

pewnie mieli walnięty regulator napięcia i dostało za duży prąd jest tylko takie logiczne wytłumaczenie
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez ternyk » 25 sie 2010, 08:16

Witam,
Mam ten sam problem co autor wątku. Na wolnych obrotach napięcie spada przy włączonych światłach, klimie, ogrzewaniu szyby. Podobna jest też sytuacja z elektrykiem bo też kazał szukać alternatora na allegro i na nim sprawadzić :). Mówi, że rozbierał alternator i wszystko jest porządku, dał także nowy regulator ale po złożeniu nic się nie poprawiło.
Nie chciałbym na darmo kupować innego alternatora, bo może problem jest gdzie indziej?
PS Gdybym jednak musiał kupić to co lepsze, kupić jakis zamiennik no name za 400 zł, Lauber za 500 zł ( :( ), czy dać do regeneracji?
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 13:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez ternyk » 26 sie 2010, 18:40

Naprawde nikt nic nie doradzi? <płacze> Przeszukałem forum i wyczytałem wszystko co było na ten temat a nie chciałbym na darmo kupować alternatora. Jeszcze raz dzisiaj sprawdziłem: gdy włączę światła i silnik pracuje na wolnych obrotach to napięcie na akumulatorze powoli spada, gdy je wyłączę pomału powraca do 14.5V i stabilizuje się. Znalazłem na forum, ze u kogoś winny był spalony bezpiecznik (ENG+B) ale u mnie wszystkie są w porządku. Przy okazji czy poziom płynu chłodniczego może mieć na to wpływ (mam połowę między MIN a FULL) bo też gdzieś na forum ktoś o tym wspominał.
BTW Gdzie na alternatorze jest terminal ze złączami L i S? Czy to te małe złącza we wtyczce wchodzącej do alternatora?
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 13:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez NicoPM » 5 lis 2015, 14:32

Jeszcze dodatkowo można posprawdzac rolki osrzętu czy nie powoduja utrudnien w pracy silnika a tym samym alternatora a czy światła przygasają po 20-30 km trasie ? bo po porannym uruchomieniu może takie triko się dziac bo jest duże zapotrzebowanie na energię, a tym samym jakieś niewielkie wady altka czy aku mogą juz "wychodzić" .
Czesto przepalające się żarówki w aucie też dają do myślenia że instalka elektryczna nie domaga lub kończy się regulator napięcia i nie "trzyma"
NicoPM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6